Tasan viikko jouluaattoon, paljonko olette saaneet valmiiksi?
Ja mitä on vielä hoitamatta? Itse oon ostanu kaikki lahjat, pari pakettia vielä odotan, joitain ruokia pitää vielä ostaa, siivota kunnolla ja koristella :)
Kommentit (104)
Ei ole tasan viikko jouluaattoon. On 8 päivää siihen.
Verhot pesty ja silitetty. Vielä mattoja pesen. Joulukortit lähtivät, siitä pidän kiinni, vaikka sekin menoerä merkkeineen tuntuu kun työt loppuivat. En varsinaisesti laita lahjoja, vaikka mielelläni niin tekisin. Ei ole enää entisenlaisia jouluja. Menen kylään ja vien jotain pientä. Kotona vielä siivoan ja laitan koristeet.
Joulukortit on lähetetty, lahjat ostettu ja paketoit, kinkku on ostettu. Leivoin pipareita. Vielä ajattelin tehdä pari taateli kakkua ja torttuja. Jouluruokien osto on edessä ja pientä siivousta. Joulu tulee, valmistipa sitä tai ei. Jeesus syntyi, jotta pimeyteen syttyisi ihmeellinen valkeus. Hyvää joulua!
Lahjat on suurinpiirtein ostettu. Seuraavaksi pitäisi käydä viemässä niitä mm. kummeille, parille ystävälle ja läheiselle naapurille (tämän joudun delegoimaan aviomiehelle, koska itse olen työmatkalla).
Laatikot ovat pakastimessa, kinkku ostettu. Jouluaattona syödään muualla. Palaan työmatkalta vasta aatonaattona, enkä oikein vielä tiedä, koska tekisin loput kauppaostokset. Onkohan joulupäivänä kaupoissa vielä kuinka jouluruokatavaraa jäljellä? Vai tekisikö ruokatilauksen jonka hakisi kun palaan työmatkalta kotiin?
Parempi siivous tehtiin jo viime viikolla ja laitettiin joulukoristeita ja jouluvaloja ym. Aito kuusikin on ollut jo itsenäisyyspäivästä saakka.
Joo. Reenjalakset rasvattu niin että hyvin listaa matka joulukirkkoon. Kaikissa lähistön kirkoissa kun käy niin joulu on sujatanut ohi suuremmin laittamatta.
Joulukuusi ei oo kasvanu täyteen mittaan vielä. Porsas ei oo syntyny. Eikä Jeesuksesta oo tietoo.
Me tehdään joulu ensi viikon tiistaina ja keskiviikkona. Joulu on sitten torstaina.
Tiistaina haetaan kuusi, koristellaan aattona. Tiistaina ostetaan ruuat, mädit ja graavisiika ja - lohi ovat jo pakastimessa. Hedelmäkakun on sisko leiponut.
Aattona saunotaan ja paistetaan joulumakkaraa takassa. Joulupäivän aamuna löytyy paketteja kuusen alta. Lounaalle tulee siskon perhe. Syödään alkuun mätiä, graavikalaa ja haukiterriiniä. Pääruokana hasselbackan perunoita ja -punajuuria ja karitsan viulu lidukkeineen. Jälkkäriksi on tänä vuonna vaniljahyytelöä tuorevadelmakastikkwella.
Mikä tämä siivousjuttu on?
Itse siivoa aina siten että ei ole mitään joulu ja kevät siivouksia. Asioita siivotaan tarpeen niin vaatiessa, ei keväällä ja jouluna.
Miksi silloin pitää paremmin siivota?
Onko teillä oikeasti aina muutoin siis niin paskasta että jouluksi pitää paremmin siivota?
En todellakaan ymmärrä ajatusta tässä takana.
En minäkään ymmärrä. Kaikki menee ihan omalla painollaan.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tämä siivousjuttu on?
Itse siivoa aina siten että ei ole mitään joulu ja kevät siivouksia. Asioita siivotaan tarpeen niin vaatiessa, ei keväällä ja jouluna.
Miksi silloin pitää paremmin siivota?
Onko teillä oikeasti aina muutoin siis niin paskasta että jouluksi pitää paremmin siivota?
En todellakaan ymmärrä ajatusta tässä takana.
En siivoa jouluksi paremmin, mutta ajoitan siivouksen aivan aatonaattoon siksi, ettei tarvitse joulunpyhinä siivota. Muutaman päivän välein on kuitenkin siivottava, enkä halua käyttää pyhiä siihen.
En tee mitään erityistä joulun edellä koska en vietä joulua mitenkään. Kotia siivoilen kuten normistikin. Päivän pitenemistä odottelen ja nukun paljon pimeän ajan vallitessa.
Lentoliput ostettu. Mitään muuta ei sitten tehdäkkään.
Skippaan joulun. Liikaa tekemistä enkä halua palvella muita. Syön pikaruokaa ja makaan sohvalla koko 3 päivää.
Valot pihakuusessa.
Ekat pipari- ja torttusatsit paistettu ja syötykin jo.
Viikkosiivous loppuviikosta ja ruoat ostan to tai pe. Tortut leivon aatonaattona. Kaikki muu on valmiina, ollut jo pari viikkoa.
Ehkä yhden lahjan vielä käyn hakemassa tai sitten ostan sen myöhemmin ilman paketointitarvetta. Muutamia paketteja pitäisi vielä väsätä niistä, mitä kaappeihin on piilotettu. Sitten on vielä siirtyminen joulunviettopaikkaan ja sen laittaminen kuntoon (yhdessä muiden kanssa). En vielä tiedä onko jotain muuta tehtävää, mutta ehkä se selviää.
Koristeluja laitellut viimeisen viikon aikana, kuusi ollut viikon, taatelikakun tein pakkaseen viime su, tänään vaihdettiin kiuaskivet+pestiin sauna/kh ja tein imelletyn perunalaatikon ja paistaminen aattona. Jouluradiota olen kuunnellut parisen viikkoa. Kinkku ja savukalkkunaa pieni pala tilattiin tänään ja haetaan 23.pvä.
Iisisti ja pikkuhiljaa hyvä tulee, ja onkin jo😍.
Älkää nyt hyvät ihmiset ressatko.
Vähän lahjoja ostettu ja valoja laitettu, kiireen vuoksi ei nyt enempää. Joulusauna varattu (puusauna). Ostoslistaa mietitty. Vielä pitää paketoida, siivota, koristella, leipoa ja vaikka mitä, mutta kyllä se joulu sieltä tulee! Hyvää joulua kaikille!