Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tasan viikko jouluaattoon, paljonko olette saaneet valmiiksi?

Vierailija
16.12.2025 |

Ja mitä on vielä hoitamatta? Itse oon ostanu kaikki lahjat, pari pakettia vielä odotan, joitain ruokia pitää vielä ostaa, siivota kunnolla ja koristella :)

Kommentit (108)

Vierailija
61/108 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä pakettia vielä odottelen (Prisma tilatessa lupaili, että pitäisi ehtiä jouluksi...), ja tänään vielä pitäisi käydä tylsillä ei-jouluaiheisilla asioilla, mutta sen jälkeen voikin jo antaa joulun tulla!
Toki minulla on siinä mielessä helpompaa, että menen lapsuudenkotiin joulunviettoon, mutta kyllä mekin siellä vielä leivomme ja koristelemme yhdessä, ja joko 23. pvä illalla tai 24. pvä aamulla käymme vielä kaupassa ostamassa puuttuvaa ruokapuolta.

Vierailija
62/108 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme aikuista eli ei lahjoja. Koristeet on laitettu jo. Siivota ei tarvi kun on aina siistiä. Sunnuntaina haetaan valmiit safkat, kinkku uuniin tiistaina. Siinäpä se.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/108 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja missä on monikko näistä viesteistä? Kuulostaa siltä, että kaikki viestin kirjoittajat järjestää joulua yksin ja ilmeisesti myös viettää sitä yksin? Saanko myös arvata, että yksikään viesteistä ei ole tullut vielä mieheltä? Ah, joulu! Tuo yksinäisten naisten juhla! 

En vietä yksin, mutta olen päävastuussa. Olen myös ainoa, joka on kotona päivät, kun muut ovat töissä ja koulussa. Teen siis eniten. Olen delegoinut muillekin hommaa ja he tekevät omien aikataulujensa mukaan. Olen huushollin ainoa naispuolinen, kyllä ei tulis joulusta mitään jos kolme putkiaivoa koko shown ideoisivat ja toteuttaisivat alusta loppuun. Ollaan kyllä kokeiltu, kerran.

Niin, no joo... Jos joulun on mentävä aina jonkun tietyn käsikirjoituksen mukaan, niin sitten on vain tehtävä itse. 

Vierailija
64/108 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja missä on monikko näistä viesteistä? Kuulostaa siltä, että kaikki viestin kirjoittajat järjestää joulua yksin ja ilmeisesti myös viettää sitä yksin? Saanko myös arvata, että yksikään viesteistä ei ole tullut vielä mieheltä? Ah, joulu! Tuo yksinäisten naisten juhla! 

Tähän en voi vastata kuin omasta puolestani. Kirjoitin minä muodossa ja vähän lyhennetysti, koska en viitsi kirjoittaa mitään romaaneja, missä kerron kenen perheenjäsenen kanssa olen tehnyt mitäkin. Ei monikaan viitsisi sellaista litanjaa lukea. Siksi kerron vain itsestäni. Mutta älä huoli, on mulla mies ja täysi-ikäiset lapset ja me tehdään meidän joulu yhdessä, eikä kenekään tarvkitse pinnistellä. T. Viestin 41 kirjoittaja

Vierailija
65/108 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken.

Muutama jouluvalo on paikallaan ja thats it. Tai no, käyn jouluaaton aamuna ostamassa mieleiset jouluruoat poistohintaan.

Vierailija
66/108 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjat on pääosin hankittu.  Niiden miettimisessä onkin suurin työ.  Kuusi on koristeltuna ja jouluvalot paikoillaan.  Tänään menen ostamaan kinkun pakastimeen.  

Vierailija
67/108 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari lahjaa vielä ostamatta, ajattelin hankkia ne viikonloppuna. Ruokaostokset alkuviikosta. Saatan innostua vielä leipomaan ja lisäämään koristeita. Siistiä meillä on aina. 

Vierailija
68/108 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka laitatte tosi paljon joulua, niin onko teillä sellainen ihana joulufiilis siinä jo tehdessä? Vai tuleeko se joskus myöhemmin? Vai onko se joulu sellainen, että tietyt asiat on vaan suoritettava, vähän kuin töissäkin on vaan käytävä? Homma hoidettu kunnialla kotiin, mutta eipä se kummemmalta tuntunut? 

En enää näe koko joulun laitossa minkäänlaista järkeä, en mitään tavoiteltavaa. Olen tehnyt sitä, kun niin kuuluu tehdä, mutta tänä vuonna en taida... Jos muiden tekee mieli jotain jouluista, niin keittiö on vapaa ja samoin kaikki muu täysin vapaasti tehtävissä. Mulle ei ole koskaan ennenkään ollut täydellisyys tärkeää ja joulua on laitettu oikeasti tosi rennosti, mutta nyt on vain totaalisen hukassa minkäänlainen kiinnostus asiasta. 

Tuntuu kuin seuraisi sivusta jotain hirveää näytelmää, kun somessakin näkee näitä touhukkaita (ihan taviksia, tuttuja) joulupöhinöissään. Osa höösönnyt jo kuukauden. Miksi yhteen iltaan vuodessa ladataan niin järjettömästi paukkuja? Yhteen iltaan. 

Vierailija
69/108 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi paska, kaikki on tekemättä, kun en vietä joulua, mutta jotain rahalahjoja pitäisi sukulaisille laittaa.

Vierailija
70/108 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän en voi vastata kuin omasta puolestani. Kirjoitin minä muodossa ja vähän lyhennetysti, koska en viitsi kirjoittaa mitään romaaneja, missä kerron kenen perheenjäsenen kanssa olen tehnyt mitäkin. Ei monikaan viitsisi sellaista litanjaa lukea. Siksi kerron vain itsestäni. Mutta älä huoli, on mulla mies ja täysi-ikäiset lapset ja me tehdään meidän joulu yhdessä, eikä kenekään tarvkitse pinnistellä. T. Viestin 41 kirjoittaja

Eipä siinä sen kummempaa tarvitse, kuin että kirjoittaa me-muodossa. :) Me on saatu jo lähes kaikki valmiiksi, enää kinkku ja kalat puuttuu. 

Vierailija
71/108 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään.  Kolme viikkoa koronassa.

Vierailija
72/108 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikonloppuna söin ensimmäisen kerran joululaatikoita. Seuraavan kerran joulun aikaan. Lisäksi ostan konvehteja. Tuttava tuo joulutorttuja. Koristeet ja kuusi olleet paikallaan 20 vuotta. Ei tarvitse laittaa niitäkään.

Vierailija
73/108 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mitään.  Kolme viikkoa koronassa.

Otan osaa. Itse sairastuin viime vuonna juuri viikko ennen joulua koronaan ja olin joulun aikana ihan kanttuvei. Vasta helmikuussa alkoi tuntea kohtuu terveeksi. 

Vierailija
74/108 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te jotka laitatte tosi paljon joulua, niin onko teillä sellainen ihana joulufiilis siinä jo tehdessä? Vai tuleeko se joskus myöhemmin? Vai onko se joulu sellainen, että tietyt asiat on vaan suoritettava, vähän kuin töissäkin on vaan käytävä? Homma hoidettu kunnialla kotiin, mutta eipä se kummemmalta tuntunut? 

En enää näe koko joulun laitossa minkäänlaista järkeä, en mitään tavoiteltavaa. Olen tehnyt sitä, kun niin kuuluu tehdä, mutta tänä vuonna en taida... Jos muiden tekee mieli jotain jouluista, niin keittiö on vapaa ja samoin kaikki muu täysin vapaasti tehtävissä. Mulle ei ole koskaan ennenkään ollut täydellisyys tärkeää ja joulua on laitettu oikeasti tosi rennosti, mutta nyt on vain totaalisen hukassa minkäänlainen kiinnostus asiasta. 

Tuntuu kuin seuraisi sivusta jotain hirveää näytelmää, kun somessakin näkee näitä touhukkaita (ihan taviksia, tuttuja) joulupöhinöissään. Osa höös

No mä olen ollut aina jouluihminen, parasta se on silloin, kun kotona on pieniä lapsia. Kaikki se heidän jännitys, yhdessä leipominen ja koristelut, joululaulut. Nyt kotona on enää 10v iltatähti mutta silti on ihanaa laitella pikkuhiljaa joulua. Tärkeintä on sitten ne joulunpyhät kun isommatkin lapset on paikalla: yhdessäolo, hyvä ruoka ja juoma. Täällä lapissa vielä on kaunis kaamosaika, sekin tuo oman mausteensa joulun aikaan

Vierailija
75/108 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Majoitus ja matkaliput hankittu hyvissä ajoin lomamatkaa varten. Kaikki siis valmiina. 

Vierailija
76/108 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just kirveen teroitin.

Vierailija
77/108 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu ei ole kilpailu. Jokainen viettää sen siten, kun parhaaksi näkee.

Vierailija
78/108 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu on paineistettu suoritus, jonka palkintona on joulun jälkeinen tyhjyyden tunne.

Vierailija
79/108 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tämä siivousjuttu on?

Itse siivoa aina siten että ei ole mitään joulu ja kevät siivouksia. Asioita siivotaan tarpeen niin vaatiessa, ei keväällä ja jouluna.

Miksi silloin pitää paremmin siivota?

Onko teillä oikeasti aina muutoin siis niin paskasta että jouluksi pitää paremmin siivota?

En todellakaan ymmärrä ajatusta tässä takana.

En siivoa jouluksi paremmin, mutta ajoitan siivouksen aivan  aatonaattoon siksi, ettei tarvitse joulunpyhinä siivota. Muutaman päivän välein on kuitenkin siivottava, enkä halua käyttää pyhiä siihen.

Mitä siivoat muutaman päivän välein? Kysyn siksi, koska meillä vallitsee yleinen järjestys ja siisteys.

Vierailija
80/108 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulu on paineistettu suoritus, jonka palkintona on joulun jälkeinen tyhjyyden tunne.

Joulun jälkeen vietetään uutta vuotta, kiva juhla sekin. Sitten on kärvisteltävä kaksi kuukautta, jotta saa alkaa odottamaan kevättä. En mä mitään tyhjyyttä tunne

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kuusi