Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita joiden mies suuttuu sairastamisesta?

Vierailija
15.12.2025 |

Mieheni jaksaa aina yhden tai kaksi päivää hoitaa lapsia ja kotia jos olen sairaana, mutta sen jälkeen alkaa ilkeillä ja suuttuu. Onko muilla samanlaista? En usko että tekee sitä ilkeyttään, vaan on sen verran kuormittunut, että ylimääräinen tekeminen menee sietokyvyn yli. Itse taas koen, että sairaana on pakko levätä, koska ihan riittävästi on kertynyt kokemusta siitä ettei malta, ja sitten olenkin äkkiä keuhkokuumeessa tai muuten entistä sairaampi.

Olen yrittänyt kysellä mistä kiikastaa, mutta en ole saanut mitään kunnon vastausta. Onko muilla samaa ja miten olette ratkaisseet tilanteen?

Kommentit (135)

Vierailija
121/135 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitko selittää, miksi olet parisuhteessa tuollaisen sekopään kanssa?

Mies on kyllä muuten ihan normaali, ei mikään sekopää. En ole ajatellut, että tämmöinen flunssakaudella ilmenevä kiukuttelu olisi syy erota muuten hyvästä miehestä. 

Se ei liity pelkkään flunssaan. Jos vaikka joskus sairastut vakavasti, tuo on mies, joka ei tule olemaan sun tukena vaikeuksissa. Samoin kun vanhenette. Haluatko oikeasti vanheta tuollaisen miehen kanssa?

Vierailija
122/135 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies siis kostaa sairaalle puolisolle koska joutuu hoitamaan omaa kotia ja omia lapsia. No huh.

Eihän naisetkaan suostu tekemään kaikkea kotona silloin kun mies sairastuu.

Esimerkkinä oma edellinen parisuhde itsellä oli kuumetta 39.7 astetta mutta ulkonä oli edellis yönä satanut lunta ja vaikka ulkona oli toistakymmentä astetta pakkasta ja itse olin korkeassa kuumeessa niin sillä ei ollut mitään merkitystä kun minun piti lähteä tekemään lumityöt kun ne oli naisen mielestä miehen hommaa ja hänen piti päästä lähtemään kaverilleen. Lopputulos oli se että niiden lumitöiden jälkeen päädyin viikoksi saraalaan vakavassa keuhko kuumeessa. Koko sen ajan kun olin saraalassa sain valitus viestejä kuinka en ollut tekemässä uuden lumisateen jälkeen lumitöitä ja hän ei päässyt lähtemään ystavilleen kun pihassa oli reikusti lunta. Ensimmäinen tekoni kun pääsin saraalasta oli se että jätin naisen. Somessa ja muutenkin julkisesti tämä valehteli että jätin sen ilman syytä niin minulla oli pakko olla toinen suhde missä petin tätä naista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/135 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siitta sairastumisesta suututa vaan siittä käytöksesta mikä naiselta tulee sairastumisen myötä missä nainen taantuu lapsen tasolle vaatimaan huomiota ja palvelua kuin pikku lapsi. Ja tämä johtuu ihan siittä kun mies sairastuu niin nainen suuttuu ja vaatii miestä tekemään ihan kaikki samat asiat mitä terveenäkin eikä nainen tee silloinkaan mitään miehen hyväksi. Se kun mies sairastuu aiheuttaa se naiselle vihaa ja nalkutusta, valitusta ja vaatimukset lisääntyy entisestään.

Naisten pitäisi jo pikkuhiljaa miettiä sitä että mies kohtelee naista hunosti vain sen takia kun nainen itse kohtelee miestä huonosti. Onhan se ihan yleistä tietoa että alkuun mies kohtelee naista niin kuin toivoisi itseä kohdeltavan mutta lopulta mies alkaa kohtelemaan naista samalla tavalla miten nainen kohtelee miestä. Kyllä te naiset itsekin tiedätte kuinka huonosti te miehiä kohtelette. Ymmärrän kyllä sen että ettehän te voi myöntää sitä kuinka huonosti

Vai sellaista. Tuosta vastavuoroisuudesta tuli mieleen todeta, että kun meillä sairastamisesta suuttuva mies oli yhdenkin kerran itse kipeänä sillä tavoin, että oli lähes täysin autettavana, hänen persoonallisuutensa muuttui: mies äkkiä oli herttainen ja kiltti, kuin pieni lapsi tai lemmikki. Ei äkeillyt mistään ja oli varsin kiitollinen kaikesta hoivasta ja avusta, vieläpä vähän häpeissään, kun oli itse ollut sairaalle niin inhottava. Tämä ei toki tarkoita sitä, että olisi oppinut kokemuksesta mitään. Ikävät piirteet ja käytös kyllä palasivat toimintakyvyn mukana.

Vierailija
124/135 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies siis kostaa sairaalle puolisolle koska joutuu hoitamaan omaa kotia ja omia lapsia. No huh.

Esimerkkinä oma edellinen parisuhde itsellä oli kuumetta 39.7 astetta mutta ulkonä oli edellis yönä satanut lunta ja vaikka ulkona oli toistakymmentä astetta pakkasta ja itse olin korkeassa kuumeessa niin sillä ei ollut mitään merkitystä kun minun piti lähteä tekemään lumityöt kun ne oli naisen mielestä miehen hommaa ja hänen piti päästä lähtemään kaverilleen. Lopputulos oli se että niiden lumitöiden jälkeen päädyin viikoksi saraalaan vakavassa keuhko kuumeessa. Koko sen ajan kun olin saraalassa sain valitus viestejä kuinka en ollut tekemässä uuden lumisateen jälkeen lumitöitä ja hän ei päässyt lähtemään ystavilleen kun pihassa oli reikusti lunta. Ensimmäinen tekoni kun pääsin saraal

Tuohan on erinomainen esimerkki siitä, ettei ikinä hankita puolisoksi "naisten työt, miesten työt" -ihmistä. Rakkaus on kumppanuutta, työtä yhteisen hyvän eteen. Jännä, kuinka nuoret vielä hirttäytyvät noihin rooleihin. Itsekkäät ihmiset noihin yhdistettyinä (ja toki muutenkin) ovat täysi painajainen.

Vierailija
125/135 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkkinä oma edellinen parisuhde itsellä oli kuumetta 39.7 astetta mutta ulkonä oli edellis yönä satanut lunta ja vaikka ulkona oli toistakymmentä astetta pakkasta ja itse olin korkeassa kuumeessa niin sillä ei ollut mitään merkitystä kun minun piti lähteä tekemään lumityöt kun ne oli naisen mielestä miehen hommaa ja hänen piti päästä lähtemään kaverilleen. Lopputulos oli se että niiden lumitöiden jälkeen päädyin viikoksi saraalaan vakavassa keuhko kuumeessa. Koko sen ajan kun olin saraalassa sain valitus viestejä kuinka en ollut tekemässä uuden lumisateen jälkeen lumitöitä ja hän ei päässyt lähtemään ystavilleen kun pihassa oli reikusti lunta. Ensimmäinen tekoni kun pääsin saraal

Kun huono suhde jää taakse, niin ihan kuin ihmeen kaupalla jäävät myös jälkitaudit.

Vierailija
126/135 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kyse ei ole siitä, että mies olisi jonkinlainen vapaamatkustaja tai mieslapsi, vaan normaalisti kotityöt jaetaan tasan. Sairaana en tee omaa osuuttani, vaan se jää miehelle, mikä sitten näyttäytyy vähän ajan päästä kiukutteluna. 

Mitenkäs niin päin kun mies sairastuu niin teetko sinä miehen osuuden vai oletko tyypillinen nainen että vaadit  miehen tekevän osuutensa sairaana koska on sovittu mikä on miehen osuus?

Vierailija
127/135 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harva mies sietää naisen sairastamista. Kun saatte syövän niin ne jättää teidät. Se siitä suuresta rakkaudesta.

9/10:stä aviomiehestä jättää syöpään sairastuneen vaimonsa. Näin kertoi tuttu psykiatri. 

Paskanmarjat. Sama kuin naapurin emäntä olis keksinyt tommosen jutun ja sä uskot into pinkeenä. 

Ja olen sitten nainen, mutta en katkeroitunut joten ei ole tarvetta vihata miehiä.

Vierailija
128/135 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai olisiko kyse siittä että miehellä on palanut hihat siihen jatkuvasti toistuvaan valitukseen ja vaatimukseen huomioinnista ja palvelusta kun joka naisella on ainakaiken maailman menkkaa, kremppaa, vaivaa, kolotusta ja särkyä jolla jokainen naine perustelee että miehen on tehtävä enemmän sovituista naisen osuuksista samalla kunnainen vaatii huomiointia ja palvelua? Naiset ei kuitenkaan itse suostu tekemään koskaan mitään miehen hyväksi, ei edes silloin kun mies on sairaana

Vierailija
129/135 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alati sairaat ova rasittavia.

Syökää terveellisemmin.

Vierailija
130/135 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alati sairaat ova rasittavia.

Syökää terveellisemmin.

Ai niin, sairaan suhteen kun saa katki, voi rauhassa syödä valitsemiaan terveellisiä ruokia oman rytminsä mukaan. Ja kun voi levätä heti, kun tauti iskee, ne paranevat paremmin eikä tule jälkitauteja. Sitten sitä vaan ihmettelee, kuinka sitä ennen oli niin paljon sairaana.

Vierailija
131/135 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole sitä mieltä, että paskassa liitossa kannattaisi olla. Kommentoin vain sitä mikä siinä yksin olemisessa pelottaa: se on yksinäistä.

Vierailija
132/135 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissakin kulttuureissa tälläinen on tapana

Et kertonut mistäpäin miehesi olikaan kotoisin

Vierailija
133/135 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla ollut mahdollisuutta sairastaa, pakko oli työt tehdä 

Vierailija
134/135 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti se keuhkokuume olisi tullut ilman niitä lumitöitäkin, jos kuume oli noin korkea.

Ei silti se nainen missään nimessä oikein tehnyt, olisi pitänyt ottaa itse se  kola käteen

Vierailija
135/135 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kyse ei ole siitä, että mies olisi jonkinlainen vapaamatkustaja tai mieslapsi, vaan normaalisti kotityöt jaetaan tasan. Sairaana en tee omaa osuuttani, vaan se jää miehelle, mikä sitten näyttäytyy vähän ajan päästä kiukutteluna. 

Mitenkäs niin päin kun mies sairastuu niin teetko sinä miehen osuuden vai oletko tyypillinen nainen että vaadit  miehen tekevän osuutensa sairaana koska on sovittu mikä on miehen osuus?

Tietenkin teen miehen osuuden, kuten teen muutenkin vaikka miehen työmatkojen aikana. Mies vain on kovin harvoin omasta mielestään riittävän sairaana että voisi levätä, töihin menee kuumeessakin särkylääkkeen voimin. Ne harvat kerrat kun on ollut leikkauksessa tms. olen kyllä hoitanut ja paaponut. Mutta ehkä hän ei osaakaan suhtautua minun sairastamiseeni, kun ei osaa itse levätä silloinkaan kun pitäisi.