Miksi et uskalla/tahdo kuluttaa rahaa?
Mistä johtuu suomalaisten haluttomuus käyttää rahaa?
Kommentit (152)
Koska rahaa pitää olla aina säästössä. Olen koko ikäni ollut pätkätyössä enkä saa muita tukia kuin työttömyyskorvausta. Eläke tulee olemaan myös pieni. Säästöjen avulla voi tasapainottaa taloutta.
Itse en ymmärrä että eikö tästä voisi tehdä tutkimusta, kun tuntuu niin monia ihmetyttävän? Ei luulisi olevan vaikeaa, joten ihmetyttää miksi tällaista ei tehdä?
Ei ole rahaa, mutta jos olisi pitäisin kukkaronnyörit kiinni protestina nykyhallitukselle, joka systemaattisesti tuhoaa hyvinvointivaltiomme. Kenen käskystä ja hyväksi, en osaa edes arvata, mutta niin kauan kuin nuo epäisänmaalliset ksipäät ovat vallassa, kulutan vain välttämättömään ja siihenkin niin vähän kuin mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Itse en ymmärrä että eikö tästä voisi tehdä tutkimusta, kun tuntuu niin monia ihmetyttävän? Ei luulisi olevan vaikeaa, joten ihmetyttää miksi tällaista ei tehdä?
Petterin porukka ei kestäisi tulosten päivänvalon 😂
Kyllä kulutan mutta ne rahat eivät onneksi osu ja uppoa suomen kassaan. Viisaat jälkikasvuni muuttivat ulkomaille ja käydessä suomessa tuovat samalla ostokseni. Tai sitten itse ostan kun käyn heillä. Näillä mennään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Petterin porukka ei kestäisi tulosten päivänvalon 😂
Ei voisi enää syyttää mystistä jarrua peilin sijasta.
Kylutanhan, asumiseen, sähköt ja vedet, kiinteistövero on ja muihin pakollisiin menoihin, näitä ei voi välttää. Humputteluun ei jää rahaa kun välttämättömyyksiin uppoaa kaikki. Suomi on kallis maa.
Koska Suomen poliitkot päivästä toiseen jankkaa että jokapaikasta leikataan...
Jos joudun työttömäksi niin pakko olla puskuri. Elämä on myös niin kallista nykyään ettei pienituloisella ole ylimääräistä törsätä.
Olen pitkäaikaistyötön ja pitkäaikaistyöttömäksi jään. Aiemmin en ollut työtön vaan parikytä vuotta meni töissä jonka palkasta säästin ja sijoitin salkun. Pihistelen ja hilloan kaiken mikä irtoaa, tavoitteena olisi irroittautua lopullisesti työmarkkinakyykytyksestä ja kituutella loppuelämä niillä pääomatuloilla. Vielä se ei onnistu.
Mieluummin kävisin töissä, mut kun töitä ei saa
Näillä näkymin työt loppuvat 1.1.2027 alkaen, joten säästän kaikessa mahdollisessa. Ikää on +50, niin uudelleentyöllistyminen tulee olemaan vaikeaa, vaikka työuraa on takana 30 vuotta.
Ei näillä hinnoilla kannata mitään ylimääräistä Suomesta ostaa.
Olen kyllä tehnyt osuuteni, kun olen viime viikkoina ostanut pesukoneen, kun entinen hajosi, pussilakanoita ja tyynyliinoja sekä kolme vaatetta. Kaikki minulle itselleni, ei lahjaksi.
Auton katsastus ja öljynvaihto yht 175 € , hammaslääkärissä käynti ja hammaskiven poisto yht 225 € , lisäx tankki täyteen 100€. Hups meni tasan 500 € tällä viikolla noin..jos tuo ei ole kuluttamista Niin mikä sitten on...Toki tuo 500€ on nyt meidän joulusta pois...
Se on hyvää pitää ne rahat itsellä ja odottaa parempia aikoja. Mutta ne tulevat vasta sitten kun Petterin ja Riikkulin kausi ovat ohi.
Jäin työttömäksi ja sinnittelen eläkeikään säästöillä.
En aio auttaa hallitusta rikkaiden paapomisessa yhtään.
Olen keski-ikäinen sinkku, eronnut ja lapset muuttaneet pois kotoa. Minulla on asuntolaina ja haluan olla velaton eläkkeellä eli laitan kaiken ylimääräisen asuntolainan ylimääräisiin lyhennyksiin. Lisäksi nykyisessä lamassa ei ole varmuutta työpaikan säilymisestä, joten pakko säästää ja maksaa lainaa urakalla koska työttömyyspäivärahalla ei makseta lainaa.
Ei tämä kivaa ole. Olisi mukava matkustella, käydä hyvissä ravintoloissa ja kosmetologilla sekä kampaajalla, ostella vaatteita, mutta realiteetit pakottavat muuhun.
Leikkaan nykyään hiukseni itse, teen ruokani ja evääni itse ja ostan vaatteet alusvaatteita lukuunottamatta kirppareilta.
Onhan se kiva viedä muilta rahat...