Missä vaiheessa jouluvalmistelunne ovat?
Minulla on muovikuusi koristeltuna ja olen ostanut piparitaikinaa, mutten saa aikaiseksi leipoa. En ole kuunnellut yhtään joululaulua vielä, eikä ole oikein joulutunnelmaa. Oletteko te vielä asennoituneet jouluun, tai tehneet ruokia valmiiksi?
Kommentit (348)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jouluruoat pitää vielä tehdä. Muuten kaikki alkaa olla valmista.
Minulla jouluruoat tekevät äidit Saarioisten tehtaalla.
Niin meilläkin. Kahden hengen joulu. Kauniissa uunikipossa kolmen laatikon trio voilla ja kermalla höystettynä. Lisäksi kinkkua, kastiketta, pottuja, kalaa, sienisalaattia ja rosollia. Kaikki kaupasta, paitsi kastike. Samaa ruokaa syödään ainakin kolm päivää putkeen ja hyvin maistuu, nam. Kyytipojaksi snapsit ja punkkua.
työputki vielä ennen joulua luvassa, kotona vain hetken. Ruuat ja herkut haetaan 23.12 ja sitä ennen vähän koitan siivoilla. Joulukukan haen 23.12 ennen töitä ja lapsille vielä pari jotain pientä, tarpeellista lahjaa lisää. Muovikuusen koristeli lapset.
Olen megajouluihminen! Lokakuun lopussa koristeltu kotia ja kuunneltu joululauluja. Nyt kuitenkin erilainen joulu, kuin koskaan, sillä meillä on vauva. En ehdi jouluttelemaan siinä määrin, kuin aiemmin. Työlästä tää vauvanhoito, vähän on joulumieli muualla. Lisäksi univelka painaa. Vauva kyllä nukkuu, minä en. Huoh.
Kaikki muut valmista paitsi kinkku yhä paistamatta, se paistetaan lähempänä aattoa.
Koska ei ole lunta niin ei tarvi viettää joulua.
0-vaiheessa, ja siinä tulee pysymäänkin.
Koti on koristeltu (kevyesti) mutta pihatyöt kesken. Aurinkotuoli ja aurinkovarjon jalka on vielä ulkona. Aurinkovarjon ja tuolin pehmusteet vein varastoon lokakuussa. Yleensä kaikki romut on siivottu pihalta pois lokakuun loppuun mennessä, mutta tänä vuonna meni hommat vihkoon.
Ohi ovat. Ruoat on syöty, kuusi kannettu pihalle ja koristeet laitettu pois. Normaali viikonloppu ja loppuvuosi tulossa. Uutta vuotta en aio juhlia.
Vierailija kirjoitti:
Olen megajouluihminen! Lokakuun lopussa koristeltu kotia ja kuunneltu joululauluja. Nyt kuitenkin erilainen joulu, kuin koskaan, sillä meillä on vauva. En ehdi jouluttelemaan siinä määrin, kuin aiemmin. Työlästä tää vauvanhoito, vähän on joulumieli muualla. Lisäksi univelka painaa. Vauva kyllä nukkuu, minä en. Huoh.
Kun vauva-ajasta on jo aikaa muistuu se ihanan kiireettömänä mieleen. Joulu, hämärä ilta, ja sylissä kylvetetty tyytyväinen vauva. Eihän siihen väsyä voi, maailman ihanin asia on oma vauva. Kaikki vauvat toinen toistaan suloisempia.
Joulupukki joulupukki vanha ukki, tuuppa tänne emme pelkää, isä antaa sulle selkään.
Tänään saatu ruokakuljetus, laatikoita, leikkeleitä, hedelmiä, mehua, jogurttia.
Vaiheessa on,eri maiden ruokia jouluksi.
Muutama perinne jää pöytään. Helppo ja nopea ei ole ressiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun vauva-ajasta on jo aikaa muistuu se ihanan kiireettömänä mieleen. Joulu, hämärä ilta, ja sylissä kylvetetty tyytyväinen vauva. Eihän siihen väsyä voi, maailman ihanin asia on oma vauva. Kaikki vauvat toinen toistaan suloisempia.
Ja jotenkin, ajattelee asioista miten tahansa, vauvan kanssa korostuu se joulun perimmäinen sanoma: tähän maailmaan on syntynyt lapsi.
Aattoaamuna kuten aina ennenkin. Annan hevosille porkkanoita ja possuille omenoita ja siirappa. Possut maiskuttavat mukavasti, hepat hörisee :)
Ateistithan ovat omineet itselleen tämänkin juhlan eli ateistit eivät juhli oikeastaan joulua, vaan siitäkin tehty markkinajuhla omiin itsekkäisiin tarkoitusperiin. Materiamassaa ja kulutushysteriaa.
Karkaan yksin etelään vaikka sukulaiset syyllistääkin, en vaan jaksa tätä massa ja kulutushysteriaa.
Porkkanalaatikko valmiina pakasteessa ja perunalaatikon aihio. Aattona paistetaan. Lihapullat tehty rakkaudella ja tosi hyviä tuli. Kinkku tilattu ja haetaan viikonloppuna maaseutumyymälästä. Aatonaattona paistetaan.
Kylpyhuone on siivottu, muuten imurointi ja pölyjen pyyhintä riittää viikonloppuna. Petivaatteet vaihtoon myös viikonloppuna.
Kynttilöitä saatiin useita lahjaksi viime jouluna. Ostamme alustan niille tänään.
Tiistaille jää rosolli, sienisalaatti, punainen joulusilli ja mätivaahdon teko. Kakkuna ihan valmis pakastekakku ja juustoja aattoillaksi. Lohta jossain muodossa pitää hommata. Siinä se ja saarisatolaisleipä on leivottu pakkaseen ajoissa.
Eikö se joulu tule ihan itsekseen. Jeesuksen syntymän muistojuhla. Ota vitamiinia purkista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jotenkin, ajattelee asioista miten tahansa, vauvan kanssa korostuu se joulun perimmäinen sanoma: tähän maailmaan on syntynyt lapsi.
Ehkä Jeesus lapsi sentään on vähän muuta kuin syntisen lapset ! Tuskin vauvasi lähtee muiden syntejä sovittamaan . Edes omiaan.
Olet joku rikas kun on varaa pesettää pesulassa matto.