Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä vaiheessa jouluvalmistelunne ovat?

Vierailija
13.12.2025 |

Minulla on muovikuusi koristeltuna ja olen ostanut piparitaikinaa, mutten saa aikaiseksi leipoa. En ole kuunnellut yhtään joululaulua vielä, eikä ole oikein joulutunnelmaa. Oletteko te vielä asennoituneet jouluun, tai tehneet ruokia valmiiksi?

Kommentit (348)

Vierailija
181/348 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hetken mielijohteesta pesin äsken liesituulettimen. Kai sen jouluvalmisteluksi voi laskea. Edellisestä kerrasta olikin vuosia. Kestokuusi pystytetty, mutta koristelu jää huomiseen. Sekin vähän huonolla omallatunnolla, lapsuudenkodissa kuusi koristeltiin vasta aattoaamuna. Matto käynyt pesulassa, lahjat ostettu ja paketoitu. Ruokalista laadittu, se tavallinen, valmista kinkkua ja Saarioisten äitien tekemät laatikot. Ne hankin ensi viikolla. Sitten vain odotan tyttären perhettä jouluaterialle. Rauhallista, kiireetöntä joulua, muutama hyvä kirja ja kohtuudella suklaata meille kaikille!

Olet joku rikas kun on varaa pesettää pesulassa matto. 

Vierailija
182/348 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jouluruoat pitää vielä tehdä. Muuten kaikki alkaa olla valmista.  

Minulla jouluruoat tekevät äidit Saarioisten tehtaalla.

Niin meilläkin. Kahden hengen joulu. Kauniissa uunikipossa kolmen laatikon trio voilla ja kermalla höystettynä. Lisäksi kinkkua, kastiketta, pottuja, kalaa,  sienisalaattia ja rosollia. Kaikki kaupasta, paitsi kastike.  Samaa ruokaa syödään ainakin kolm  päivää putkeen ja hyvin maistuu, nam. Kyytipojaksi snapsit ja punkkua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/348 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

työputki vielä ennen joulua luvassa, kotona vain hetken. Ruuat ja herkut haetaan 23.12 ja sitä ennen vähän koitan siivoilla. Joulukukan haen 23.12 ennen töitä ja lapsille vielä pari jotain pientä, tarpeellista lahjaa lisää. Muovikuusen koristeli lapset. 

Vierailija
184/348 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen megajouluihminen! Lokakuun lopussa koristeltu kotia ja kuunneltu joululauluja. Nyt kuitenkin erilainen joulu, kuin koskaan, sillä meillä on vauva. En ehdi jouluttelemaan siinä määrin, kuin aiemmin. Työlästä tää vauvanhoito, vähän on joulumieli muualla. Lisäksi univelka painaa. Vauva kyllä nukkuu, minä en. Huoh.

Vierailija
185/348 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki muut valmista paitsi kinkku yhä paistamatta, se paistetaan lähempänä aattoa.

Vierailija
186/348 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ei ole lunta niin ei tarvi viettää joulua. 

Vierailija
187/348 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

0-vaiheessa, ja siinä tulee pysymäänkin.

Vierailija
188/348 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koti on koristeltu (kevyesti) mutta pihatyöt kesken. Aurinkotuoli ja aurinkovarjon jalka on vielä ulkona. Aurinkovarjon ja tuolin pehmusteet vein varastoon lokakuussa. Yleensä kaikki romut on siivottu pihalta pois lokakuun loppuun mennessä, mutta tänä vuonna meni hommat vihkoon. 

Vierailija
189/348 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohi ovat. Ruoat on syöty, kuusi kannettu pihalle ja koristeet laitettu pois. Normaali viikonloppu ja loppuvuosi tulossa. Uutta vuotta en aio juhlia.

Vierailija
190/348 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen megajouluihminen! Lokakuun lopussa koristeltu kotia ja kuunneltu joululauluja. Nyt kuitenkin erilainen joulu, kuin koskaan, sillä meillä on vauva. En ehdi jouluttelemaan siinä määrin, kuin aiemmin. Työlästä tää vauvanhoito, vähän on joulumieli muualla. Lisäksi univelka painaa. Vauva kyllä nukkuu, minä en. Huoh.

Kun vauva-ajasta on jo aikaa muistuu se ihanan kiireettömänä mieleen. Joulu, hämärä ilta, ja sylissä kylvetetty tyytyväinen vauva. Eihän siihen väsyä voi, maailman ihanin asia on oma vauva. Kaikki vauvat toinen toistaan suloisempia.

Vierailija
191/348 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulupukki joulupukki vanha ukki, tuuppa tänne emme pelkää, isä antaa sulle selkään.

Vierailija
192/348 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään saatu ruokakuljetus, laatikoita, leikkeleitä, hedelmiä, mehua, jogurttia.

Vierailija
193/348 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaiheessa on,eri maiden ruokia jouluksi.

Muutama perinne jää pöytään. Helppo ja nopea ei ole ressiä.

Vierailija
194/348 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun vauva-ajasta on jo aikaa muistuu se ihanan kiireettömänä mieleen. Joulu, hämärä ilta, ja sylissä kylvetetty tyytyväinen vauva. Eihän siihen väsyä voi, maailman ihanin asia on oma vauva. Kaikki vauvat toinen toistaan suloisempia.

Ja jotenkin, ajattelee asioista miten tahansa, vauvan kanssa korostuu se joulun perimmäinen sanoma: tähän maailmaan on syntynyt lapsi. 

Vierailija
195/348 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aattoaamuna kuten aina ennenkin. Annan hevosille porkkanoita ja possuille omenoita ja siirappa. Possut maiskuttavat mukavasti, hepat hörisee :)

Vierailija
196/348 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ateistithan ovat omineet itselleen tämänkin juhlan eli ateistit eivät juhli oikeastaan joulua, vaan siitäkin tehty markkinajuhla omiin itsekkäisiin tarkoitusperiin. Materiamassaa ja kulutushysteriaa. 

Vierailija
197/348 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karkaan yksin etelään vaikka sukulaiset syyllistääkin, en vaan jaksa tätä massa ja kulutushysteriaa. 

Vierailija
198/348 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porkkanalaatikko valmiina pakasteessa ja perunalaatikon aihio. Aattona paistetaan. Lihapullat tehty rakkaudella ja tosi hyviä tuli. Kinkku tilattu ja haetaan viikonloppuna maaseutumyymälästä. Aatonaattona paistetaan.

Kylpyhuone on siivottu, muuten imurointi ja pölyjen pyyhintä riittää viikonloppuna. Petivaatteet vaihtoon myös viikonloppuna.

Kynttilöitä saatiin useita lahjaksi viime jouluna. Ostamme alustan niille tänään.

Tiistaille jää rosolli, sienisalaatti, punainen joulusilli ja mätivaahdon teko. Kakkuna ihan valmis pakastekakku ja juustoja aattoillaksi. Lohta jossain muodossa pitää hommata. Siinä se ja saarisatolaisleipä on leivottu pakkaseen ajoissa.

Vierailija
199/348 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se joulu tule ihan itsekseen. Jeesuksen syntymän muistojuhla.   Ota vitamiinia purkista. 

Vierailija
200/348 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja jotenkin, ajattelee asioista miten tahansa, vauvan kanssa korostuu se joulun perimmäinen sanoma: tähän maailmaan on syntynyt lapsi. 

Ehkä Jeesus lapsi sentään on vähän muuta kuin syntisen lapset !   Tuskin vauvasi lähtee muiden syntejä sovittamaan .  Edes omiaan.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kuusi