Mitä mielestäsi tarkoittaa tättähäärä?
Kommentit (29)
Lähinnä omia asioitaan hääräävä täti.
Vierailija kirjoitti:
Semmoinen söpö, tomera, hössöttäjä
Mun mielestä ei välttämättä kuitenkaan söpö.
Vierailija kirjoitti:
Telkkarissa joku väitti, että rentoutuva tekijä... Ihme touhua, että jokainen yrittää muuttaa sanojen tarkoitukset itselleen mieluisaksi.
Tättähäärä on toimelias, joka suuntaan touhottava tekijä
En ole koskaan kuullut sellaista sanaa, onko se ap:n itse keksimä?
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan kuullut sellaista sanaa, onko se ap:n itse keksimä?
Ei ole ap:n keksimä. Kuului edesmenneen appiukon sanavarastoon, merkityksessä reipas, liikkuvainen lapsi. Siis positiivinen ilmaisu.
Sellainen kaikkeen sekaantuva hössöttäjätäti, joka ei ymmärrä rajoja, varsinkaan muiden ihmisten.
Tättähäärä todellakin on touhukas sinne tänne ja siellä täällä häärääjä. On monta rautaa tulessa koko ajan ja yleensä myös puhetta samalla pulputtaa kovasti. Saattaa olla innoissaan hääräämässä myös toisten asioissa, pyrkii auttamaan vaikkei apua aina edes kaivata. Mutta ennen kaikkea tättähäärä on positiivinen tyyppi, ei millään tavalla ilkeä. Jos tunkeekin nenäänsä liikaa myös muiden asioihin, niin sen hän tekee silkasta energian yliannostuksesta, minkä on Luojaltaan syntessään saanut - ei negatiivisin taka-ajatuksin.
Sellainen joka sählää joka asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Telkkarissa joku väitti, että rentoutuva tekijä... Ihme touhua, että jokainen yrittää muuttaa sanojen tarkoitukset itselleen mieluisaksi.
Tättähäärä on toimelias, joka suuntaan touhottava tekijä
No ei ainakaan tuollainen mitä telkkarissa väitettiin
kerrostalomme homppel rappukäytävässä louskuttamassa ja huutelemassa.
Ylivilkas, hössöttävällä tavalla touhuava henkilö, yleensä nainen.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen kaikkeen sekaantuva hössöttäjätäti, joka ei ymmärrä rajoja, varsinkaan muiden ihmisten.
Juuri näin. Kauhea hösellys päällä ja kova tarve järjestellä muidenkin asioita ja olemista.
Itsenä aavistuksen liian vakavasti ottava höseltäjä-sählääjä, joka ei kuitenkaan saa mitään aikaan. Taipumusta on olla myös topakka ja komennella muita. Usein on myös räväkkä ja rasittava.
Aivan vtun rasauttava demariämmä!
Ei mitään. Kirjoitusvirhe tuli mieleen.
Ilmeisesti jonkin alueen paikallista murretta, kun en ole koskaan ennen kuullut koko sanaa. Olen syntyperäinen helsinkiläinen, joten sana on sitten näköjään peräisin jostain muualta päin Suomea.
Häärääjä, koheltaja, enemmän toimintaa kuin suunnitelmaa siinä toiminnan taustalla.
Tättähääristä parhain esimerkki: Rachel Lynde iki-ihanissa Anna-kirjoissa! Hoiti oman perheensä ja kotinsa ja puutarhansa kiitettävästi, kerkesi hoitamaan muidenkin asioita (haluttiin tai ei), ja hääräsi jokaisessa yhdistyksessä, suunapäänä.