Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä vaiheessa jouluvalmistelunne ovat?

Vierailija
13.12.2025 |

Minulla on muovikuusi koristeltuna ja olen ostanut piparitaikinaa, mutten saa aikaiseksi leipoa. En ole kuunnellut yhtään joululaulua vielä, eikä ole oikein joulutunnelmaa. Oletteko te vielä asennoituneet jouluun, tai tehneet ruokia valmiiksi?

Kommentit (348)

Vierailija
221/348 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvällä mallilla... vaikka nyt alkais taas riittämään, että jouluärsytyskin ehti nousta. Riittämättömyys, miksei noi tajua - momentti! Seuraa turhautumista:

Laitoin tämän viikon maanantaina kyselyn "toiveesi joulupöytään" ja se sulkeutuu sunnuntaina kello 18.00.

Kukin perheenjäsen on antanut vastauksensa. Poika ihan sama. Tytär lohen mätiä, smetanaa, perunasalaattia, piirakat ja munavoi Mies haluaa seitania (tekee itse) ja keitinpotut. Itselle lohimousse ja ruissipsit.

Kokemuksesta tiedän, ettei kukaan lisää listaan enää mitään. Mitenhän se suu sitten laitetaan, jos pöydässä tosiaan on vaan nuo...  ja juomaksi vettä. 

Mä olen kyllästynyt.

Vierailija
222/348 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvällä mallilla on, mä en vietä joulua! Se on yksi päivä muiden joukossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/348 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvällä mallilla on, mä en vietä joulua! Se on yksi päivä muiden joukossa.

Yksi päivä! :D Reilun kuukauden kestää helposti. 

Vierailija
224/348 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihe on hyvä tai huono, miten kukakin ajattelee. Ranne murtui joulukuun alussa, leikattiin viime viikolla. En siivoa, leivo enkä tee jouluruokia. Mies imuroi jos viitsii, ruuat haetaan kaupasta. Menee se näinkin.

Vierailija
225/348 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulusiivous tehty, joululeipomukset tehty, makaronilaatikko pakkasessa, muut laatikot ja kinkku ja valmiit savu/kylmäsavu/graavikalat kaupasta ennen joulua. Joulukortit lähetetty, joululahjat paketoitu, kuusi odottaa kuistilla sisäänpääsyä. Hyvällä mallilla siis. Joulupaisti pitää vielä tehdä. Ja loput ruokaostokset.

Vierailija
226/348 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvällä mallilla... vaikka nyt alkais taas riittämään, että jouluärsytyskin ehti nousta. Riittämättömyys, miksei noi tajua - momentti! Seuraa turhautumista:

Laitoin tämän viikon maanantaina kyselyn "toiveesi joulupöytään" ja se sulkeutuu sunnuntaina kello 18.00.

Kukin perheenjäsen on antanut vastauksensa. Poika ihan sama. Tytär lohen mätiä, smetanaa, perunasalaattia, piirakat ja munavoi Mies haluaa seitania (tekee itse) ja keitinpotut. Itselle lohimousse ja ruissipsit.

Kokemuksesta tiedän, ettei kukaan lisää listaan enää mitään. Mitenhän se suu sitten laitetaan, jos pöydässä tosiaan on vaan nuo...  ja juomaksi vettä. 

Mä olen kyllästynyt.

No mut - itsekin ymmärtäisin kyselysi niin, että mikä on se itselle tärkein juttu joulupöydässä, se oma ykkösherkku, mitä jouluna ehdottomasti oltava. Ei kait kukaan tohon luettelis ihan kaikkee.. ja toi sun poikas varmaan kelpuuttaa kaiken. Tai luottaa äitikullan makuun ja päätöksiin :)

Vierailija
227/348 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naurattaa ja vähän ehkä itkettää yhtä aikaa kun mietii elämää taaksepäin 10-20 vuotta sitten tähän aikaan vuodesta.

Hirveä paine töissä vuoden vaihteen lähestyessä. Kodin siivous yritettävä tehdä jossain välissä. Ja siis kaapit ja kaikki siivottava totta kai. Jouluruokien suunnittelut. Lahjat. Kiertely kaupoissa tuskan hiki otsassa. Voi apua. Ja parhaat vuodet noin iän puolesta. Mitä hukkaan heitettyä aikaa.

Oispa tajunnut silloin lähteä aina jouluksi jonnekin lämpimään ja relata.

Nyt ei stressaa joulu pätkääkään.

Selittäkää tyhmälle: miksi kaapit pitää siivota ennen joulua?

Se on perinne, siivosin itsekin yhden kaapin muodon vuoksi.  Nyt kyllä naurattaa mitä siihen aikaan oli.

Vierailija
228/348 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvällä mallilla. Tarkistin työvuorolistan jo yli  kolme viikkoa sitten ja olen näköjään yövuoroissa joulunpyhät. Tervetuloa sydänyksikköön, kun ylensyönti ottaa pumpusta. 

Vierailija
229/348 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi hyvässä vaiheessa. Tänään askartelin sinappi-ja valkosipulisilakat ja sen jälkeen oksensin aika railakkaasti pari kertaa. Olo parani kyllä, mutta nyt palelee ja oon jotenkin väsynyt. Kunpa en tulisi kipeäksi, kun mun luokse on tulossa vieraita. Tai jos tulen, niin toivottavasti tulen nyt, niin ehkä ehdin toipua. Onneksi tosiaan kaikki on melkein tehtynä. 

Vierailija
230/348 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ovat hyvässä vaiheessa. Isännän kanssa on tänään siivottu ja kohta koristellaan kuusi. Lahjat ostettu ja ruoka-asiat kunnossa.

Vierailija
231/348 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalassa maannut joulukuun. Eilen kotiuttivat. Tänään naputtelin tilauksen kotiinkuljetuksella. Yhtään lahjaa en osta kenellekään eikä kukaan sitä varmaankaan edellytä ja jos joku suuttuu niin vaikuttaisi ihan vaan hänen ongelmalta.

Vierailija
232/348 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaiheessa. Edelleen ja vieläkin.

Vierailija
233/348 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä vaiheessa että kuusi on koristeltu. Ja istun kalsareillani kaivamassa nenää. Vapaapäivä. 

Mä en kaiva nenää.

T. kokopäivänakke

Vierailija
234/348 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Känni hyvässä vauhdissa. kohta menee hihaton ja valkoinen päälle.

Vierailija
235/348 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajoin äsken sianpaskaa pellolle.

Vierailija
236/348 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole aloittanutkaan 🤭

Vierailija
237/348 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jouluvalot pihalla ja ikkunoissa. Joulukuusi tuotu maalta, odottaa takapihalla. Kauhealla kiireellä yritän kutoa valmiiksi joululahjoja :-D Siivoan, vaihdan verhot ja koristelen vasta kun loma alkaa 22.12. Itse joulun olen poissa vanhempieni luona, sinne vien rosollin (kaupasta) ja kalat (silliä, graavilohta, mätiä), puikulapotut. Veli huolehtii kinkun ja laatikot, jälkipolvi leipomukset, mummun tarttee vain keittää joulupuuro ja tehdä sekametelisoppa, kun osaa sen parhaiten. Pappa taitaa käydä ostaan viimeiset lahjat Motonetistä aattoaamuna. :-D

Motonetistä kovia paketteja 😃 varsinkin äijille. 

Vierailija
238/348 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen megajouluihminen! Lokakuun lopussa koristeltu kotia ja kuunneltu joululauluja. Nyt kuitenkin erilainen joulu, kuin koskaan, sillä meillä on vauva. En ehdi jouluttelemaan siinä määrin, kuin aiemmin. Työlästä tää vauvanhoito, vähän on joulumieli muualla. Lisäksi univelka painaa. Vauva kyllä nukkuu, minä en. Huoh.

Kun vauva-ajasta on jo aikaa muistuu se ihanan kiireettömänä mieleen. Joulu, hämärä ilta, ja sylissä kylvetetty tyytyväinen vauva. Eihän siihen väsyä voi, maailman ihanin asia on oma vauva. Kaikki vauvat toinen toistaan suloisempia.

Mutta näyttävät kaikki Winston Churchilliltä.

Vierailija
239/348 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aattoaamuna teen lanttulaatikon ja rosollin, pääsen niin joulutunnelmaan. Aiemmin leivon. Imuroin. Hyasintit ostettu. Muita joulukukkia en tänä vuonna osta. Minulla ei ole valtavasti tavaraa, siivoaminen on helppoa. 

Vierailija
240/348 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon vege

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi