Tulisitko sinä toimeen 1600€ netto/kk ?
Mulla vähenee ehkä työt ja laskin että 1600€ kuukaudessa jäis käteen 😑
Kommentit (173)
Vierailija kirjoitti:
Mä aloitan parin kuukauden sisällä oppisopimushommat, joista tienaan 1600 e kuussa. Ihan hyvin tulee toimeen. Mulla tosin ei ole kamalasti menoja, siitähän se riippuu.
Eli jos tienaat 150 euroa kuussa, niin hyvin tulet toimeen, koska kaikki riippuu pelkistä menoista? Kiva juttu.
Kyllä tuolla elää, mutta ei tuosta juuri säästöön jää. Heikko palkka nykyaikana, joutuu miettimään jatkuvasti kaikkea kulutusta, ellei asuminen ole sitten todella halpaa.
Vierailija kirjoitti:
Eläisin herroiksi tuolla summalla. Nyt olen työtön ja saan alle 600€kk työkkäriä verojen jälkeen. Toimeentulotukeen en ole oikeutettu, koska asun omistusasunnossa ja alaikäisellä lapsellani on säästöjä.
Mulla sama tilanne. Paitsi että mullakin on säästöjä. Saan 595 euroa, josta pitää maksaa asumiskulut ja ihan kaikki. Sanomattakin selvää, ettei se riitä, niin kuukausi kuukaudelta käytän säästöjäni ja kohta olen kuiviin niistetty.
Vierailija kirjoitti:
En varmasti. Asumisen jälkeen jäisi 70€ ruokaan ja muuhun.
Mulla asumiseen 260 E vesimaksuineen,hyvin tulisin.
Todellakin tulisin. Opintotukeen verrattuna ruhtinaallinen summa.
Minä joudun tulemaan toimeen 600 eurolla netto kun saan vain työmarkkinatukea.
Tuleeko sillä toimeen
..no ei tietenkään..säästöjä menee tämän päälle 800 euroa joka kk vaikka elintaso vedetty säästöliekillä..
Asumistukea en saa kun ehdot vedetty tiukalsi
Välttämättömät menot n.800e/kk eli ruhtinaalisesti tulisin.
Riippuu menoista
Jos ei tarvi maksaa asumisesta niin tulot kyllä riittää hyvinkin normaaliin elämiseen..
Mutta jos joudut maksamaan vuokrat ja muut asimiskulut ja matkoja päälle niin. Tiukkaa tekee ja puskuirin ei pysty säästämään juuri mitään..
Ja. Vaikka pystyykin säästämään niin 50-100 euro. Summista saa isoihin hankintoihin säästää todella kauan
Tulen 1300 euron nettotuloilla ihan hyvin toimeen. 600 e vuokra, 100 e (pakolliset laskut puhelin/sähkö/netflix/spotify). 400 euroa jää sitten ruokaan yms. 100-200 e jää kuukausittain säästöön.
Tulisin mutta en tosiaan kävisi töissä noin pienellä palkalla.
Tulisin mutta palkkani on noin 2000 nettona. Maksan siitä vuokran ja laskut joihin menee 550. Vuokra o 380.60.
Kyllä minulle jää rahaa säästöön, olen säästänyt 15 vuotta.
Siitä lähtien kun markka muuttui euroksi, keskipalkkani oli tuota luokkaa. Välillä allekin ja hyvin tulin toimeen. Nyt eläke on noin 1200 euroa nettona ja hyvin tulen toimeen silläkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläisin herroiksi tuolla summalla. Nyt olen työtön ja saan alle 600€kk työkkäriä verojen jälkeen. Toimeentulotukeen en ole oikeutettu, koska asun omistusasunnossa ja alaikäisellä lapsellani on säästöjä.
Mulla sama tilanne. Paitsi että mullakin on säästöjä. Saan 595 euroa, josta pitää maksaa asumiskulut ja ihan kaikki. Sanomattakin selvää, ettei se riitä, niin kuukausi kuukaudelta käytän säästöjäni ja kohta olen kuiviin niistetty.
Sama täällä! 595 eurolla kitkutellaan josta ensin maksetaan 450 euron yhtiövastike. Miten joku ei pärjää noin isolla nettotulolla?
Vierailija kirjoitti:
Olis monta sataa euroa enemmän, mitä tällä hetkellä saan. Todellakin tulisimme toimeen.
Jep. Melkein tuplasti sen mitä mä nyt saan.
T. Pitkäaikaistyötön
Tulen toimeen. Asumiskuluni ovat 210 e/kk , johon sisältyy vesi, sähkö ja parkkipaikka autolleni. Lilsäksi siihen samaan rahaan kuuluu myös jäsenyys BookBeatissa. Saan jopa säästöönkin. Nyt lähdössä säästörahoilla reissuun.
Tulisin mutten Suomessa. Jossain halvassa Aasian maassa tuolla pärjäisi hyvin.
Koko ajan tulen. Ansiosidonnaiseni on tuon verran nyt kun se on laskenut jo 25 % alkuperäisestä. Joinakin kuukausina menot on olleet isommat kuin tulot, mm. viime vuoden jälkiveroja oli ikävä maksaa, mutta niin kai niitä mätkyjä yleensä on ikävä maksaa, onneksi on vielä säästöjä.
Ihmeen halvalla ihmiset tässä ketjussa asuu, parilla sadalla eurolla? Vuokran hintoja tuo ei ainakaan nykypäivänä vastaa.
Kuhan kokeilin miten alanuolia irtoaa. Olen pettynyt kun vaan muutama tuli, joskus hyvällä provolla saanut yli 90 alanuoltakin.
Tosiasiassa eläkkeeni hiukan tuota isompi ja pakollisten menojen jälkeen jää 1000 -1200€/kk "muuhun"