Tulisitko sinä toimeen 1600€ netto/kk ?
Mulla vähenee ehkä työt ja laskin että 1600€ kuukaudessa jäis käteen 😑
Kommentit (173)
Vierailija kirjoitti:
Olen tullut ja tulisin.
Täällä muuten kovatuloisen ekonomin katsaus omaan kulutukseensa, joka on varsin maltillista.
https://www.omavaraisuushaaste.com/kuukausikatsaus-marraskuu-2025/
Pistäis hyvän kiertämään eikä hautoisi rahojaan. Tuollaiset tyypit estää talouskasvun. Joillakin menee kaikki eikä jää mitään säästöön tai shoppailuun joten ne joilla jää voisivat osallistua ostamalla.
Tk-eläke 1681€ netto ja säästöön menee n. 300-400€. Kyllä tällä pärjää, tosin ei ole mitään hienoja harrastuksia. Toki saan tarvittaessa eläkeläisalen ja myös opiskelija-alen.
Mä aloitan parin kuukauden sisällä oppisopimushommat, joista tienaan 1600 e kuussa. Ihan hyvin tulee toimeen. Mulla tosin ei ole kamalasti menoja, siitähän se riippuu.
Tulisin, vuosia tulinkin kun tein pskaduunia. Nyt työttömänä ja saan käteen n 1000 e/kk.
Vierailija kirjoitti:
Mä aloitan parin kuukauden sisällä oppisopimushommat, joista tienaan 1600 e kuussa. Ihan hyvin tulee toimeen. Mulla tosin ei ole kamalasti menoja, siitähän se riippuu.
Tienasin aiemmin siis 1500e, unohtui mainita.
Eläisin herroiksi tuolla summalla. Nyt olen työtön ja saan alle 600€kk työkkäriä verojen jälkeen. Toimeentulotukeen en ole oikeutettu, koska asun omistusasunnossa ja alaikäisellä lapsellani on säästöjä.
Mulla oli pari kolme vuotta 3 lapsen yksinhuoltajana nettotulot 1200 ja 1500 välillä riippuen kuukauden töistä. (myös lapsilisät loppuivat ja elarit jäivät perintään) Pärjättiin kyllä ihan hyvin kun syötiin halvalla ja tingittiin mistä voitiin. Ei kyllä mitään luksusta ollut todellakaan. Lasten muutettua omilleen on jäänyt ruhtinaallisesti jopa säästöönkin.
Halutessaan vähälläkin pärjää ja ilmaisia iloja on paljon kun ei jää surkuttelemaan.
Ajattelin kokeilla ensi vuonna. Tykkään näistä köyhäilyhaasteista.
Olen yksin asuva. Asumiseen menee reilu 900 euroa kuukaudessa ja muita pakollisia menoja juurikaan ei ole joten luulen että tulisin juuri ja juuri toimeen jos käteen jäisi 1600 euroa kuukaudessa. Säästöön siitä en kyllä saisi laitettua varmaan melkein mitään.
Vierailija kirjoitti:
Eläisin herroiksi tuolla summalla. Nyt olen työtön ja saan alle 600€kk työkkäriä verojen jälkeen. Toimeentulotukeen en ole oikeutettu, koska asun omistusasunnossa ja alaikäisellä lapsellani on säästöjä.
Ja opintolainaa on 14 000 euroa ja opintolainan korot tuli maksettavaksi sopivasti näin joulukuussa. Lapsi tarvitsee taas uudet silmälasit ja kumppareissakin on reikä. Että tämmöistä.
Onneksi olen erittäin kekseliäs, osaava ja monin tavoin taloustaitoinen, sekä erittäin kätevä käsistäni niin selviydyn kyllä aina jotenkin. Helppoa se ei kyllä ole ja tiedän että kaikki eivät tällaisesta tilanteesta selviydy.
Jäisi tuossa itsellä suunnilleen tonni kuussa käyttöön vuokran ja pakollisten laskujen jälkeen. Hyvin pärjäisin näin yksinasuvana sinkkuna.
Vierailija kirjoitti:
Muiden toimeentuleminen ratkaisee sen tuletko sinä tuolla summalla toimeen?
Tietysti. Toki sinulle olisi henkisesti vaikeaa, jos joutuisit vähentämään ruuan mässyttämistä.
Olisin onnessani noinkin isoista tuloista.
Vierailija kirjoitti:
Niin ja meikällä palkka 1200€ kuukausi. On tässä pärjätty ihan hyvin. Leipäjonossa ei tarvi käydä. Omista valinnoista kiinni. Jos pakko jatkuvasti ostaa vaatteita tai muita ni kyllähän niihin raha uppoaa
Jos on omista valinnoista kiinni, mikset olet parempipalkkaisessa työssä? Etkö halua?
Ap:n pärjääminen ilmeisesti riippuu vauvapalstailijoiden pärjäämisestä? Hienoa läheisriippuvuutta.
Mä saan 1340e kk, siitä maksan vuokran , sähkön, auton osamaksun, modeemilaskun. Ruokaan käytän mahdollisimman vähän. Olen eläkkeellä.
Tulen ja paljon oienemmälläkin. Oma koti ja auto, harrastuksia, mutta aika vähän ostan palveluista. En elä tuhlailevastu.
Ehkä nippa nappa. Mutta jos tuo tilanne toteutuisi, muuttaisin varmaan mieheni kanssa yhteen, jolloin osa menoista puolittuisi. Nyt asumme omissa asunnoissa.