Tulisitko sinä toimeen 1600€ netto/kk ?
Mulla vähenee ehkä työt ja laskin että 1600€ kuukaudessa jäis käteen 😑
Kommentit (173)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helposti. Puolison kanssa meillä pudjetoitu asuntolainaan 400 e/kk, talon kulut 300 e/kk, autokulut 300 e/kk, vakuutukset 100 e/kk, ruoka 400 e/kk ja humputteluun 200 e/kk. Eli 1700 e/kk. Tuosta yleensä jää yli, joten 1600 on aika lähellä mitä kulutamme keskimäärin kuussa. Tienaamme sen 6700 e kuussa nettona, joten sijoitukseen ja säästöön jää ihan hyvin.
Kylläpä ihmisille maksetaan turhaan ylisuuria palkkoja, kun ei sille rahalle edes ole oikeaa tarvetta. Ei ihme, että Suomi on konkurssissa, kun palkat valuu pelkkiin sijoituksiin ja hyvätuloisetkin elää köyhän elintasolla pihistellen, jotta salkku kasvaa.
Suomessa kaikkien pitää vähentää kulutusta. Monet köyhätkin ostaa aivan liikaa romua - suurituloisists puhumattakaan. Täytyy arvostaa niitä jotka elävät vähällä, vaikka mahdollisuuksia olisi pilata maapalloa enemmän.
Kyllä tuolla summalla saisi jo vääntää huolellisesti budjettia, kyllä varmaan hengissä pysyisi, mutta saisi karsia ihan kaiken. Mutta jos talolaina olisi maksettuna, niin tuosta riittäisi jopa harrastuksiin asti.
Helposti tulisin. Turha ostelu pitäisi lopettaa vaan. Asuntolaina on melkein kokonaan maksettu, joten erää voi pienentää.
Ei se oikein riittäisi yli 3 tonnin menoihin.
Tuntisin, että minulla on paljon rahaa, jos saisin 1600€ nettona. Nykyiset tulot noin 1 000€ netto.
Oikein mukavasti tällä hetkellä saan vain työttömyystukea n. 560e kk joten tuolla saisi melko leveästi jo elää!
Tulisin rikkaaksi 1600 euron nettetuloilla!
Ilmoittaudu paikkakuntasi työllisyyspalveluun jos palkkaa niin vähän että voidaan katsoa osa-aikatyöntekijäksi jolloin voisit hakea palkan lisäksi työttömyysturvaa. Osa-aikaisen työntekijän määritelmä löytyy minkä tahansa työttömyyskassan nettisivuilta.
Toivottavasti olet jonkun työttömyyskassan jäsen ja oikeutettu ansiosidonnaiseen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuolla summalla saisi jo vääntää huolellisesti budjettia, kyllä varmaan hengissä pysyisi, mutta saisi karsia ihan kaiken. Mutta jos talolaina olisi maksettuna, niin tuosta riittäisi jopa harrastuksiin asti.
Suurin menoerä ehkä asuminen. Muista menoista voi karsia mutta ssunnon vaihto voi olla haasteellisempi juttu.
Kun olen tullut vähemmälläkin. Terveisin kadehdittu tehdas työläinen
Eläkeläisenä saan saman summan käteen. Asunto maksettu, ei elätettäviä, hyvin onnistuu. Tosin juuri mitään ei jää säästöön.
Tulisin ja jäisi vielä pari-kolmesataa säästöönkin, jos ei yllätyksiä tule.
Hei, en ole kateellinen. Olen kuitenkin terve toistaiseksi.