Tuetut lomat lopetetaan!
Olihan se vähän erikoista. Eihän työssäkäyväkään kylpylöissä käy.
Hyvä muutos, täyttä turhuutta.
Kommentit (265)
Vierailija kirjoitti:
Mitä vielä leikkaatte lapsilta? Lapsilisät seuraavaksi?
Älä puhu monikossa. Tuetuille lomille eivät kaikki pääse. Minunkaan perheeni ei koskaan ole päässyt/käynyt, vaikka olemme olleet pienituloisia.
Tiedän hyvätuloisia, jotka ovat olleet tuolla kesäisin.
T: Tuntematon
Vierailija kirjoitti:
Luulenpa, että niitä tuettuja lomia on myönnetty vain niitä todella tarvitseville, kuten vähävaraisille lapsiperheille.
Liittojen lomia. Jäsemaksu & omavastuu.
No, onpahan kylpylät sitten nurin!
Vierailija kirjoitti:
tuo on tosi huono juttu kypylöille, sillä ne pyörivät pääasiassa juuri näiden tuettujen lomalaisten avulla. Esimerkiksi Rauhalahden kylpylä ja Vesileppis ovat tällaisia kylpylöitä, jotka todennäköisesti menevät konkkaan.
Eihän nämä apinat tajua edes mikä on tuettu loma.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on yllättävän paljon kaikenlaisia lomakeskuksia sun muita jossain hornan kuusessa, ja näissähän on tuettuja lomia järjestetty. Monen paikan olemassaolo on nyt varmasti uhattuna, eli saamme lisää työttömiä ja kaiken lisäksi vielä syrjäseuduille.
Jep. Rokua on lihastautiliiton, neuron, omaishoitajien, sotavetaarien tuettujen lomien järjästäjä, niin sotaveteraanien.
Semmonen mallikansalainen se Purra on.
Olen ollut lasten kanssa tuollaisella tuetulla lomalla. Lapset nauttivat kovasti ja muistelevat lomaa edelleen parin vuoden jälkeen, ja minä nautin kun oli mahdollista kokea sellainen irtiotto arjesta lasten kanssa. Toki ilmankin tätä mahdollisuutta olisimme pärjänneet, ei ole perustarpeista kyse, mutta olin erittäin iloinen ja kiitollinen kun päästiin.
Useampi lapsi, itsellä on ollut terveyshaasteita mutta töissä olen. Lapset alkavat olla teinejä, niin hotellilomailu todella kallista kun lähes kaikki on "aikuisia" eli yli 12 vee. Eipä sellaista tehdäkään, vaan halvempia tapoja etsitään kun reissataan, onneksi niitäkin on.
Kyllä nämä nettikeskustelut ovat niin kärkkäitä.
Vierailija kirjoitti:
Lapsilisät pois kaikilta, niin ei persaukisten tarvitse kadehtia eikä vänistä, kun joku vähän paremmin toimeentuleva saa kanssa. Kun ei kenellekään tipu eikä lirise, niin sen turhan ininän sijaan voi vaikka miettiä, kuinka itse parantaisi omaa elämänlaatuaan ja ottaisi vastuun omasta elämästään.
Espanjassa oli jo 10 v sitten tuttuja lomia vähävaraisille ja eläkeläisille.
Suomessa ei ole rahaa
Nyt menee moni kylpylä tai majoitus nurin
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut lasten kanssa tuollaisella tuetulla lomalla. Lapset nauttivat kovasti ja muistelevat lomaa edelleen parin vuoden jälkeen, ja minä nautin kun oli mahdollista kokea sellainen irtiotto arjesta lasten kanssa. Toki ilmankin tätä mahdollisuutta olisimme pärjänneet, ei ole perustarpeista kyse, mutta olin erittäin iloinen ja kiitollinen kun päästiin.
Useampi lapsi, itsellä on ollut terveyshaasteita mutta töissä olen. Lapset alkavat olla teinejä, niin hotellilomailu todella kallista kun lähes kaikki on "aikuisia" eli yli 12 vee. Eipä sellaista tehdäkään, vaan halvempia tapoja etsitään kun reissataan, onneksi niitäkin on.
Kyllä nämä nettikeskustelut ovat niin kärkkäitä.
Ihan samalla tavalla se hotellilomailu on kallista valtiolle. Tuollaisia systeemeitä ei olisi ikinä pitänyt verorahoille kehittää.
Vierailija kirjoitti:
Tämä hallitus se leikkaa aina vaan kaikkein heikommassa asemassa olevilta, mutta rahaa riittää jakaa ampumaseuroille ja naisvihaa viljeleville uskonnollisille liikkeille.
No eihän kaikki työssäkäyvätkään omillaan toimeen tulevat missään lomilla käy, kun ei ole varaa lähteä. Onhan se outoa että toisille pitää jo lomatkin maksaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linkki
Ei ole, kun tää "uutinen" on ap:n mielikuvituksen tuotetta.
Et taida paljon lehtiä lukea?
Lukee iltahömppää, sieltäkin viihde osiota.
Minkähänlainen lovi tästä tulee kylpylöille yms.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä näille tuetuille lomille on päässyt työssäkäyvätkin. Ihan hyvä jos loppuvat, koska kyllä minunkin mielenterveys voisi vaatia joskus täyshoidon pienellä omavastuulla, mutta ei, täysi hinta pitäisi maksaa ja siihen ei talous taivu. Tässä kohtaa hyysäys on mennyt jo liialliseksi.
eikös tämä kolmio kuudelle talousgurukin käynyt sellaisella tuetulla lomalla..omassakin tuttavapiirissä sellaisia jotka periaatteesta sellaiseen hakeutuneet vaikka itsellä varaa ulkomaanmatkoihinkin eli se tuettu loma ollut kiva lisä. Eli ehkä siinäkään näitä resursseja ole niin oikein kohdistettu. Olisiko enemmän järkeä panostaa vaikka oikeasti vähävaraisten perheiden lasten johonkin kesäleireihin tms.
Vierailija kirjoitti:
Minkähänlainen lovi tästä tulee kylpylöille yms.
Ulos keittiöhenkilökunta, fyssarit, aulapalvelut yms
Moni kylpylä ainoa työllistäjä pikkupaikkakunnilla ja toimittaa ruuan näiden kyläkouluihin.
Eli kouluruoka maksulliseksi tai omat eväät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä hallitus se leikkaa aina vaan kaikkein heikommassa asemassa olevilta, mutta rahaa riittää jakaa ampumaseuroille ja naisvihaa viljeleville uskonnollisille liikkeille.
Taitaa olla pakko kun edellinen hallitus ajoi Suomen EU:n tarkkailulistalle.
Orpo ja Kokoomus vei asiat vituralleen. Tyhmiä minisrerejä etenkin pm ja sota ministeri on aivan bimboja.
Ihan kauheaa, etteivät järjestöjen pomot ja työntekijät nyt pääse pesueineen ilmaiseksi lomailemaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä säästökohde. Ei joku kylpyläloma ole mikään yhteiskunnan kustannettavaksi kuuluva ihmisoikeus.
Oikeasti kyse on yritystuesta kylpylöille ja niiden työpaikoille. Pankoot pillit pussiin. En käy kylpylöissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän kaikki työssäkäyvätkään omillaan toimeen tulevat missään lomilla käy, kun ei ole varaa lähteä. Onhan se outoa että toisille pitää jo lomatkin maksaa
Noita lomia saa hakea työssäkäyvätkin. Siksi ne ovat tuettuja lomia, että pienituloiset pääsevät lomalle ainakin kerran elämässään. Ammattiyhdistysten kautta niitä voi hakea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten ei tarvitse uimataitoa ja vältytään ikäviltä onnettomuuksilta.
Kylpylässäkö se uimakoulu nykyään pidetään?
Osittain , vesipuistoissa/kylpylöissä järjestetään myös ns. Vauvauinteja. Näitä uinteja ei tueta, omista rahoista 25€/krt!
Ei olla koskaan saatu moisia ilmaislomia. Budjettimatkailu onnistuu ilmankin. Oltiin esim Ähtärissä. Ne eläinpuiston vieressä golfkentän tuntumassa olevat lautaliiterit maksoi 20e yö. Sinne ostettiin omat eväät. Kun oli jääkaappi, kahvinkeitin, vedenkeitin, mikro niin saatiin ruuat lämmitettyä ja kahvit keiteltyä. Eläinpuistossa oltiin yhtenä päivänä, toisena päivänä muuten vaan oltiin ja ihmeteltiin. Ei montaa satasta saatu kulutettua.