Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuetut lomat lopetetaan!

Vierailija
11.12.2025 |

Olihan se vähän erikoista. Eihän työssäkäyväkään kylpylöissä käy.

Hyvä muutos, täyttä turhuutta.

Kommentit (265)

Vierailija
141/265 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on välillä todella nurinkurista, että osa yksinhuoltajista tai vastaavista pienituloisista saa vähän joka paikasta tukea. Saa asumistukia, saa alennusta päivähoitomaksusta, saa TT:tä, saa korotettua lapsilisää, saa Hopelta, saa tuettua lomaa jne.jne. Perustyöntekijä maksaa kaikesta itse. Sitten vielä monet tukien saajat kehtaavat päivitellä asioita. 

Kyllä keskiluokka on kaikkien köyhintä tässä maassa. 

Vierailija
142/265 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulenpa, että niitä tuettuja lomia on myönnetty vain niitä todella tarvitseville, kuten vähävaraisille lapsiperheille. 

Tiedänpä, että oikeasti vähävaraisilla lapsiperheillä ei ole varaa tuettuihin lomiin, koska rahat eivät riitä omavastuuosuuksiin ja matkakuluihin. On halvempiakin tapoja lomailla kuin tuetut kylpylälomat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/265 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun bruttopalkka on 3700e/kk, eli olen vahvasti keskituloinen. Jos mulla olisi lapsia, ei todellakaan olisi varaa lomailla missään. Miksi mun pitäisi kustantaa toisten lomia?

Vierailija
144/265 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvetin hyvä. Jokainen lomailkoon omilla rahoillaan. Jos ei ole varaa, niin sitten pysytään kotona.

Vierailija
145/265 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulenpa, että niitä tuettuja lomia on myönnetty vain niitä todella tarvitseville, kuten vähävaraisille lapsiperheille. 

Ei ole. Me olimme tuetulla lomalla, kun lapset olivat 1 v ja 2 v. Ihan korkeakoulutettuja olemme, miehellä vakituinen työ, mutta minä äitiyslomalla. Olihan se hassua olla täysihoidossa useita päiviä. Ei tosin mikään luksusloma, vaan asuntolatyyppinen, jossa oli kaikkea ohjelmaa.

Eräs tuttu pariskunta oli vasta tuetulla lomalla. Täysi ylläpito, viikon kesti. Rikkaita eläkeläisiä ovat.

Vierailija
146/265 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

malluun, bisseen, lonkkuun, nuuskaan ja sähkötupakkaan on rahaa, Mutta jos pitäisi säästää lapsiperheen yhteiseen matkaan, niin ei, ei ei

Kaikki tietää mikä on tärkempää, ja eletään sen mukaan pelkkien tukien avulla

Vierailija
147/265 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Me olimme tuetulla lomalla, kun lapset olivat 1 v ja 2 v. Ihan korkeakoulutettuja olemme, miehellä vakituinen työ, mutta minä äitiyslomalla. Olihan se hassua olla täysihoidossa useita päiviä. Ei tosin mikään luksusloma, vaan asuntolatyyppinen, jossa oli kaikkea ohjelmaa.

Keskituloisena yh-äitinä en päässyt tuetulle lomalle. Maksoin itse ja menin katsomaan, ketkä pääsivät. Yllä on tyypillinen tapaus: ydinperhe, jossa äiti on vanhempainvapaalla. Hakuvaiheessa myös iso asuntolaina oli ratkaiseva. Köyhä ei sellaista saa. 

Vierailija
148/265 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vähävaraisten lapsiperheiden tarvitse lomailla. Ei työssäkäyvilläkään ole sellaiseen rahaa, joten miksi ihmeessä vähävaraisten lomia pitäisi muiden kustantaa.

Vierailija
149/265 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä hallitus se leikkaa aina vaan kaikkein  heikommassa asemassa olevilta, mutta rahaa riittää jakaa ampumaseuroille ja naisvihaa viljeleville uskonnollisille liikkeille. 

No eihän kaikki työssäkäyvätkään omillaan toimeen tulevat missään lomilla käy, kun ei ole varaa lähteä. Onhan se outoa että toisille pitää jo lomatkin maksaa

Minun tuttavapiirissäni kaikki tuetuilla lomilla käyneet ovat olleet työssäkäyviä. Yleensä näissä on joku terveysongelma se juttu, millä perusteella sen tuetun loman voi saada. Vähävaraisuus ei riitä perusteeksi, eikä vähävaraisella välttämättä edes ole varaa tuettuun lomaan.

Vierailija
150/265 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei ole veronmaksajien tehtävä tukea wt jengin lomanviettoa! Loman voi olla kotona

Vierailija
151/265 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän tuntuu kyllä hassulta, tuetut lomat ja erlaisia puuhapäiviä leikkeineen. Osalla tulkit ja taluttajat mukana🤨Ilmankos kyrsii kun alettiin pikkasen suitsimaan, rahat on luukulta loppu, sori siitä!

Vierailija
152/265 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä näille tuetuille lomille on päässyt työssäkäyvätkin. Ihan hyvä jos loppuvat, koska kyllä minunkin mielenterveys voisi vaatia joskus täyshoidon pienellä omavastuulla, mutta ei, täysi hinta pitäisi maksaa ja siihen ei talous taivu. Tässä kohtaa hyysäys on mennyt jo liialliseksi.

Jokainen lomailkoon kotona, jos muuhun ei ole varaa!

Vierailija
153/265 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä hallitus se leikkaa aina vaan kaikkein  heikommassa asemassa olevilta, mutta rahaa riittää jakaa ampumaseuroille ja naisvihaa viljeleville uskonnollisille liikkeille. 

Taitaa olla pakko kun edellinen hallitus ajoi Suomen EU:n tarkkailulistalle.

Silti silloinen oppositio eli persut ja Kokoomus siunasi velanoton koska korona ja Ukrainan sota. Eikä annettu rikkaille veronalennuksia, toisin kuin tämä nykyinen hallitus tekee 

Vierailija
154/265 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenenköhän idiootin himmeli tämäkin keksintö joskus aikanaan on ollut. Voi luoja. 

Vierailija
155/265 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei olla koskaan saatu moisia ilmaislomia. Budjettimatkailu onnistuu ilmankin. Oltiin esim Ähtärissä. Ne eläinpuiston vieressä golfkentän tuntumassa olevat lautaliiterit maksoi 20e yö. Sinne ostettiin omat eväät. Kun oli jääkaappi, kahvinkeitin, vedenkeitin, mikro niin saatiin ruuat lämmitettyä ja kahvit keiteltyä. Eläinpuistossa oltiin yhtenä päivänä, toisena päivänä muuten vaan oltiin ja ihmeteltiin. Ei montaa satasta saatu kulutettua.

Tuetut lomat eivät ole ilmaisia. Aina niistä pitää ainakin omavastuu maksaa, ja matkakulut.

Vierailija
156/265 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta on välillä todella nurinkurista, että osa yksinhuoltajista tai vastaavista pienituloisista saa vähän joka paikasta tukea. Saa asumistukia, saa alennusta päivähoitomaksusta, saa TT:tä, saa korotettua lapsilisää, saa Hopelta, saa tuettua lomaa jne.jne. Perustyöntekijä maksaa kaikesta itse. Sitten vielä monet tukien saajat kehtaavat päivitellä asioita. 

Kyllä keskiluokka on kaikkien köyhintä tässä maassa. 

Keskiluokka on myös ihan helvetin kateellista! Kadehditaan sairaita, jopa köyhiä ja työkyvyttömiä. Mutta Suomihan on ihan tutkitusti yksi maailman epäempaattisimmista maista... 

Vierailija
157/265 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikä sua estää menemästä? Valitset ne edullisimmat ajankohdat ja varaat kylpyläloman. Hinta on lähes sama kun se tuetun loman omavastuu. 

Onko se noin muuttunut? Silloin, kun minä perheineni olin tuetulla lomalla, katettiin se 90-prosenttisesti. 

Omavastuunkin maksoi tarvittaessa sossu. Tämä siis niissä tapauksissa, jos oli perustoimeentulotuen saaja.

Häpeisit.

Vierailija
158/265 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla tuo taho "todella tarvitsee" muiden maksamia lomia?

Samalla tavoin kun yksityislääkäri tarvitsee Kelan tuen joka asiakkaansa käyntiin. Tai autoilija käyttää tietä ja siltaa. Tai opettaja saa palkkaa. Tai hotellinpotäjä jamatkailuyrittäjä tarvii näitä lomailijoita. Tai sotetakdo tarvii mummoja kyytiinsä.

Yrityksetaaapaljon tukia joista maksavat veronsa. 

Vierailija
159/265 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä jaksa. En edes tiennyt tällaisten olemassa olosta ennenkuin sukulainen kehui kuinka hyvin osaa hakea näitä. Ja kaikkea muutakin mitä ilmaiseksi saa ja irti saa. Työt ei toki maistu 😁

Vierailija
160/265 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

malluun, bisseen, lonkkuun, nuuskaan ja sähkötupakkaan on rahaa, Mutta jos pitäisi säästää lapsiperheen yhteiseen matkaan, niin ei, ei ei

Kaikki tietää mikä on tärkempää, ja eletään sen mukaan pelkkien tukien avulla

Kivasti yleistit kaikki tuensaajat juopoiksi ja tupakoiviksi. Meitä on kuule paljon joita ei kiinnosta päihteet. Mutta sellaisiahan te kokoomuspersut olette. Yleistätte ja vihaatte kaikkia tuensaajia. 

Rutiruti valivali uliuli. Mutku Sanna! Mutku sossut! Mutku köyhät!