Pihi ja varoissaan oleva mies vie ilon elämästä
Mieheni pitää raha-asiansa omana tietonaan. Elää kuin rahat loppuisivat hetkellä millä hyvänsä ja mitään ei voi tehdä kun kaikki on niin kallista (ja turhaa). Oikeasti laittaa ne osakkeisiin ja salkku taitaa olla jo aika mahtava. Olen tullut siihen tulokseen, että haluaa kuolla yllätysvarakkaana.
Minua on alkanut ärsyttämään tämä. Elämä tuntuu kuoleman odottamiselta. Minusta varojaan voisi käyttää eläessään, kun sen jälkeen se on vähän myöhäistä. Jos minä maksan, hänelle minun varojen käyttäminen ei ole ongelma. Hän ei juuri koskaan tarjoa mitään. Minä pienempituloisena pystyn tarjoamaan hyvin harvoin, mutta kun pystyn teen sen. Haluan että elämässä on hauskaakin ja hassuja juttuja. En tarkoita, että mitään törsäämään tarvitsee alkaa, mutta jotenkin tuntuu ettei hän välitä minun hyvinvoinnista tai onnesta, kun kotona vaan katsotaan telkkaria tai käydään lenkillä, eikä mihinkään eli minuun kannata "sijoittaa". Tilanne on ollut sama yli 10 vuotta, mutta nyt huomaan alkaneeni miettimään eroakin.
Jos joku saa tästä kiinni ja on hyviä neuvoja, olen kiitollinen! Nämä eroajatukset pelottaa..
Kommentit (285)
Lisäksi mikä on statuksenne, sillä avioliitossa ei ole mitään "miehen rahoja" ja "naisen rahoja" vaan siinä tullaan yhdeksi lihaksi ja ruumiiksi. Ja nimenomaan miehen jos jonkun tehtävä on huolehtia ja suojata naista, ei toisin päin. Loiseliösi on kasvanut ilmeisesti suuremmaksi kuin sinä ja silti imee vertasi. Mietipä vähän ansaitsetko tuollaista.
Aloittajalle sanoisin että kaikesta päätellen ette myöskään ole naimisissa ja se on tässä tapauksessa sinun onnesi. Pääset nopeammin miehestä eroon :)
Mun faija oli pihi. Lähes mitään ei kuulemma kannattanut ostaa uutena, kun arvo laskee.
Meille ilmestyi Firma AB Oy:n roskalavalta kaapistoa ja rumaa nojatuolia silloin tällöin. Oli joku hyväkin toki joukossa.
Ikävän maun tuo jätti ja molemmat sisarukset sanottiin aina, että meille ei pihiä puolisoa tule.
Saatiin kerran uudet nojatuolit, kun äiti puhui niistä isälle 3 vuotta (!).
Todellista perheen rahatilannetta ei koskaan tiennyt kukaan muu kuin isä. Äiti oli pienituloisempi ja hänen kaikki rahat meni joka kuu perheen menoihin. Sen tiedän, että isällä ei mennyt.
Jos joku asia kiinnosti häntä, niin siihen löytyi kyllä aina rahaa. Ja maksoi hän minulle lapsena esim. paljon leirejä ja jotain muita juttuja, mutta jotenkin se yleissuhtautuminen rahaan oli niin peestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähde naispuolisen ystäväsi kanssa kahden kesken luksusmatkalle. Sen minä olen elämästä oppinut että rahoistaan pihi mies on pihi myös tunteistaan.
Tämäpä juuri. Erosin itse pihistä miehestä, hetkeäkään en ole katunut. Pihi luonne on itsekäs. Pihiys ei todellakaan tarkoita vain pihiyttä rahan suhteen.
Voi ei tosiaan. Mies voi olla sillä tavalla pihi, että laittaa kaikki paukkunsa työntekoon. Ei hoida mitään kotiin liittyviä asioita. Ei ota kantaa mihinkään remonttiin, tai lähinnä vastustaa. Ei osta ensimmäistäkään astiaa, pesukonetta, telkkaria, mikroa, uunia, liesitasoa, edes rikkomiensa tilalle. Ei viitsi vaivautua.
Itse kuitenkin kokee olevansa suuri elättäjä.
Oletteko avioliitossa siis? Miehellä on elatusvelvollisuus sinuun, laiminlyökö hän sitä? Jos ette ole avioliitossa, alenna "minun mies" tasolleen joksikin random mieheksi joka panee sinua. Hän siis käyttää rahasi ja siementää kehoasi. Mitäs muuta? Joudutko lääkitsemaan ja mutiloimaan kehoasi steroideilla hänen vuokseen, ettet saa lasta? Kai tiedät, että naisen ei ole mitään syytä sietää tällaista kohtelua nykypäivänä
Otsikko "Pihi ja varoissaan oleva mies vie ilon elämästä" on aika naurettava! :D
Siis ihan vie ilon elämästä se ettei pääse loisimaan?
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi mikä on statuksenne, sillä avioliitossa ei ole mitään "miehen rahoja" ja "naisen rahoja" vaan siinä tullaan yhdeksi lihaksi ja ruumiiksi. Ja nimenomaan miehen jos jonkun tehtävä on huolehtia ja suojata naista, ei toisin päin. Loiseliösi on kasvanut ilmeisesti suuremmaksi kuin sinä ja silti imee vertasi. Mietipä vähän ansaitsetko tuollaista.
Aidossa parisuhteessa raha on täysin yhdentekevää ja merkityksetöntä. Kauppasuhteet asia erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Mun faija oli pihi. Lähes mitään ei kuulemma kannattanut ostaa uutena, kun arvo laskee.
Meille ilmestyi Firma AB Oy:n roskalavalta kaapistoa ja rumaa nojatuolia silloin tällöin. Oli joku hyväkin toki joukossa.
Ikävän maun tuo jätti ja molemmat sisarukset sanottiin aina, että meille ei pihiä puolisoa tule.
Todellista perheen rahatilannetta ei koskaan tiennyt kukaan muu kuin isä. Äiti oli pienituloisempi ja hänen kaikki rahat meni joka kuu perheen menoihin. Sen tiedän, että isällä ei mennyt.
Jos joku asia kiinnosti häntä, niin siihen löytyi kyllä aina rahaa. Ja maksoi hän minulle lapsena esim. paljon leirejä ja jotain muita juttuja, mutta jotenkin se yleissuhtautuminen rahaan oli niin peestä.
Joo, miehen omat harrastukset kuten mieslapsimopoilu ja muu voivat kyllä viedä kuinka paljon tahansa rahaa. Vaimo ja lapset? Kunhann nyt hengissä pysyvät ja itse asiassa mitä heikommin sen parempi, niin ei ole energiaa valittaa niin paljoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vieläkään ei ole ap vastannut, että kuka maksaa ja hoitaa pariskunnan isot menot?
Asumisen, autot, remontit, vakuutukset, ruoan?
Mies tietysti.
Ei tämä ole itsestäänselvyys.
Mun mielestä miehen pitäisi ehdottomasti omilla rahoillaan nyt lähteä tekemään niitä kivoja juttuja ja ilmoittaa ap:lle että hän tulee muutaman kuukauden reissaamisen jälkeen takaisin Suomeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aidossa parisuhteessa raha on täysin yhdentekevää ja merkityksetöntä. Kauppasuhteet asia erikseen.
Aito parisuhde kuulostaa seksuaalisten hyväksikäyttäjien skämmiltä. Naisen ei tarvitse panna elämässään kertaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Otsikko "Pihi ja varoissaan oleva mies vie ilon elämästä" on aika naurettava! :D
Kyllä tuo hyvin ankealta ja ilottomalta elämältä kuulostaa että ap:n mies haluaa pelkästään lenkille ja katsomaan televisiota. Yhtä hyvin ap voisi siis ottaa vaikka koiran - koirankin kanssa voi käydä lenkillä ja katsoa televisiota.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä miehen pitäisi ehdottomasti omilla rahoillaan nyt lähteä tekemään niitä kivoja juttuja ja ilmoittaa ap:lle että hän tulee muutaman kuukauden reissaamisen jälkeen takaisin Suomeen.
Hyvä aika tyhjentää asunto ja irtisanoa yhteiset sopimukset ilman että mies kiukuttelee vieressä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, miehen omat harrastukset kuten mieslap
Ap ei kaikeksi onneksi ole tainnut lisääntyä miehen kanssa. Ja hyvä niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuo hyvin ankealta ja ilottomalta elämältä kuulostaa että ap:n mies haluaa pelkästään lenkille ja katsomaan televisiota. Yhtä hyvin ap voisi siis ottaa vaikka koiran - koirankin kanssa voi käydä lenkillä ja katsoa televisiota.
Ja mies myös. Miehet usein kohtelevat koiriaan myös paremmin kuin naistaan siinä mielessä, etteivät r aiskaa tätä säännöllisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vieläkään ei ole ap vastannut, että kuka maksaa ja hoitaa pariskunnan isot menot?
Asumisen, autot, remontit, vakuutukset, ruoan?
Mies hoitaa kaiken. Mutta nämä eivät ole niitä hauskoja kuluja mitä tarkoitin.
ap
Joopa joo. Eli hän elättää sinut, mutta tähän päälle pitäisi vielä saada joku huvitteluraha?
Mitä sinä maksat omista tuloistasi? Pelkkiä omia kulujasi, ja harvoin joitain yhteisiä huvituksia?
Liikaa katkeria rumia akkoja ketjussa. Poistun.
Onko tämä se sama mies, joka ei toissapäivänä lähtenyt sun kanssa ostamaan autoa, koska Volvo toimii ihan hyvin?
No sähän olet jo keksinyt ratkaisun eli ero. Selvästi teidän arvot ei kohtaa, ja aika törkeää että mies käyttää surutta sinua hyväksi, elää sinun rahoillasi nautiskellen, vain jotta voi säästää nekin hilut omistaan johonkin v tun sijoitussalkkuun - josta sinä et taatusti tule näkemään senttiäkään edes takaisinmaksuna saati rakkaudella hemmotellakseen.
Ei oikeestaan tarvitse edes analysoida miillä muulla tavalla hän hyötyy suhteestanne. Lähde jo.
Mies ei ole pihi vaan ahne ja loisii sinussa. Parasiitti toimii noin. Ahnehtii omaa ja syö isäntäeliön (sinä) näivettyneeksi ja kuivaksi luurangoksi. Miehestä on kuitenkin jopa helpompi päästä eroon kuin lapamadosta