Pihi ja varoissaan oleva mies vie ilon elämästä
Mieheni pitää raha-asiansa omana tietonaan. Elää kuin rahat loppuisivat hetkellä millä hyvänsä ja mitään ei voi tehdä kun kaikki on niin kallista (ja turhaa). Oikeasti laittaa ne osakkeisiin ja salkku taitaa olla jo aika mahtava. Olen tullut siihen tulokseen, että haluaa kuolla yllätysvarakkaana.
Minua on alkanut ärsyttämään tämä. Elämä tuntuu kuoleman odottamiselta. Minusta varojaan voisi käyttää eläessään, kun sen jälkeen se on vähän myöhäistä. Jos minä maksan, hänelle minun varojen käyttäminen ei ole ongelma. Hän ei juuri koskaan tarjoa mitään. Minä pienempituloisena pystyn tarjoamaan hyvin harvoin, mutta kun pystyn teen sen. Haluan että elämässä on hauskaakin ja hassuja juttuja. En tarkoita, että mitään törsäämään tarvitsee alkaa, mutta jotenkin tuntuu ettei hän välitä minun hyvinvoinnista tai onnesta, kun kotona vaan katsotaan telkkaria tai käydään lenkillä, eikä mihinkään eli minuun kannata "sijoittaa". Tilanne on ollut sama yli 10 vuotta, mutta nyt huomaan alkaneeni miettimään eroakin.
Jos joku saa tästä kiinni ja on hyviä neuvoja, olen kiitollinen! Nämä eroajatukset pelottaa..
Kommentit (285)
Vierailija kirjoitti:
Ap sanoi "Minä pienempituloisena pystyn tarjoamaan hyvin harvoin". Eli toi mies juuri koskaan mitään naisen rahoilla saa.
No sittenhän se ero on sitä suuremmalla syyllä molemmille osapuolille win-win. Mikä ongelma?
Aika samassa suhteessa tuntuvat toisilleen tarjoavat jotain. Mutta nainen katkera tästä tasapuolisuudesta koska ajattelee että miehellä on paljon rahaa.
Ketjun yhdestä alapeukusta päätellen ap:n tunnepihi mies löysi palstalle :D
Ero on miehelle siunaus. Miehen rahoja himoitseva nainen ei ole pitämisen arvoinen.
Vierailija kirjoitti:
Lähde naispuolisen ystäväsi kanssa kahden kesken luksusmatkalle. Sen minä olen elämästä oppinut että rahoistaan pihi mies on pihi myös tunteistaan.
MInä olen oppinut sen, että rahan ja tunteiden sekoittamisesta ei tule yhtään mitään. Jokainen tienatkoon itse rahansa ja itse ne kuluttakoot. Jos haluaa maksaa miehen puolesta, niin maksaa, mutta se on ihan oma valinta. Aika moni nainen lähtee miehen harrastuksiin vastentahtoisesti, mutta kun mies maksaa, niin sen autokilpailun, jalkapallo-ottelun tai tennismatsin sietää. Miksi miehen pitäisi itse maksaa, kun hän joutuu mukaan naisen toivomaan aktiviteettiin?
Vierailija kirjoitti:
Aika samassa suhteessa tuntuvat toisilleen tarjoavat jotain. Mutta nainen katkera tästä tasapuolisuudesta koska ajattelee että miehellä on paljon rahaa.
Niin se menee parisuhteessa, se ei ole tasapuolista jos toisella on paljon rahaa ja toisella ei. Ei ole mitään rakettitiedettä tämä.
Vierailija kirjoitti:
Minusta teillä on ap kertakaikkiaan erilaiset elämänarvot. Miehelle on tärkeämpää raha kuin mitä parisuhde joten siitä voi vetää jo omat johtopäätöksensä.
Rahanhimossa eroavat naiset osaavat järkeillä senkin päätöksen niin että mies arvosti rahaa enemmän kuin parisuhdetta :D
Vierailija kirjoitti:
Kaikki järkevät miehet vaurastuttaa itseää koska muija lähtee luiskaan ja nuorempi tilalle
Miten miehen elämä tuossa sitten muuttuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähde naispuolisen ystäväsi kanssa kahden kesken luksusmatkalle. Sen minä olen elämästä oppinut että rahoistaan pihi mies on pihi myös tunteistaan.
MInä olen oppinut sen, että rahan ja tunteiden sekoittamisesta ei tule yhtään mitään. Jokainen tienatkoon itse rahansa ja itse ne kuluttakoot. Jos haluaa maksaa miehen puolesta, niin maksaa, mutta se on ihan oma valinta. Aika moni nainen lähtee miehen harrastuksiin vastentahtoisesti, mutta kun mies maksaa, niin sen autokilpailun, jalkapallo-ottelun tai tennismatsin sietää. Miksi miehen pitäisi itse maksaa, kun hän joutuu mukaan naisen toivomaan aktiviteettiin?
Ei voi muuta sanoa kuin että kiitän luojaa että olen elämässä tavannut miehen jolla on hyvin samanhenkinen käsitys rahasta kuin itselläni. Taidanpa taas kerran kiittää miestäni siitä että on olemassa ja tullut elämääni. Kiitos muistutuksesta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki järkevät miehet vaurastuttaa itseää koska muija lähtee luiskaan ja nuorempi tilalle
Rahat on vielä tallella kun nainen häipyy. Jos hän olisi pysynyt mukana vain rahojen vuoksi niin eipä se sen arvoista ole. Jos taas käyttää rahansa naiseen ja hän häipyy silti, se on huonoin vaihtoehto kaikista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap sanoi "Minä pienempituloisena pystyn tarjoamaan hyvin harvoin". Eli toi mies juuri koskaan mitään naisen rahoilla saa.
No sittenhän se ero on sitä suuremmalla syyllä molemmille osapuolille win-win. Mikä ongelma?
Rahat menee sitten sivu suun.
Vieläkään ei ole ap vastannut, että kuka maksaa ja hoitaa pariskunnan isot menot?
Asumisen, autot, remontit, vakuutukset, ruoan?
Vierailija kirjoitti:
Vieläkään ei ole ap vastannut, että kuka maksaa ja hoitaa pariskunnan isot menot?
Mies tietysti.
Vierailija kirjoitti:
Mies hoitaa kaiken. Mutta nämä eivät ole niitä hauskoja kuluja mitä tarkoitin.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahat on vielä tallella kun nainen häipyy. Jos hän olisi pysynyt mukana vain rahojen vuoksi niin eipä se sen arvoista ole. Jos taas käyttää rahansa naiseen ja hän häipyy silti, se on huonoin vaihtoehto kaikista.
Itse kirjoitit "muija lähtee luiskaan" eli tuolla sanavalinnalla se on mies, joka ottaa eron. Miten miehen elämä muuttuu, kun hän ottaa nuoremman naisen? Se nuorempi nainenhan voi haluta jotain tosi kallista kuten esimerkiksi lapsen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahat menee sitten sivu suun.
Jos miehen rahat olisi ap:lle ongelma, hän ei miettisi eroa vaan alistuisi tilanteeseen. Aloituksen mukaan ap on harkinnut toistuneesti eroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Palstapeikko larppaa taas naista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi muuta sanoa kuin että kiitän luojaa että olen elämässä tavannut miehen jolla on hyvin samanhenkinen käsitys rahasta kuin itselläni. Taidanpa taas kerran kiittää miestäni siitä että on
Samoin. Meillä on tärkeintä että perheellä on yhdessä hyvä. En katsoisi enkä kuuntelisi hetkeäkään tuollaista, joka yrittää ulkoistaa itsensä perheyksiköstä omaksi edukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Sokeakin näkee että et ole ap.