Pihi ja varoissaan oleva mies vie ilon elämästä
Mieheni pitää raha-asiansa omana tietonaan. Elää kuin rahat loppuisivat hetkellä millä hyvänsä ja mitään ei voi tehdä kun kaikki on niin kallista (ja turhaa). Oikeasti laittaa ne osakkeisiin ja salkku taitaa olla jo aika mahtava. Olen tullut siihen tulokseen, että haluaa kuolla yllätysvarakkaana.
Minua on alkanut ärsyttämään tämä. Elämä tuntuu kuoleman odottamiselta. Minusta varojaan voisi käyttää eläessään, kun sen jälkeen se on vähän myöhäistä. Jos minä maksan, hänelle minun varojen käyttäminen ei ole ongelma. Hän ei juuri koskaan tarjoa mitään. Minä pienempituloisena pystyn tarjoamaan hyvin harvoin, mutta kun pystyn teen sen. Haluan että elämässä on hauskaakin ja hassuja juttuja. En tarkoita, että mitään törsäämään tarvitsee alkaa, mutta jotenkin tuntuu ettei hän välitä minun hyvinvoinnista tai onnesta, kun kotona vaan katsotaan telkkaria tai käydään lenkillä, eikä mihinkään eli minuun kannata "sijoittaa". Tilanne on ollut sama yli 10 vuotta, mutta nyt huomaan alkaneeni miettimään eroakin.
Jos joku saa tästä kiinni ja on hyviä neuvoja, olen kiitollinen! Nämä eroajatukset pelottaa..
Kommentit (295)
Hän sijoittaa sinuun olemalla kotona ja yhteisillä lenkeillä. Mun eksä oli työnarkomaani ja teki vain töitä ja töitä eikä sitä kotona koskaan näkynyt. Ilomielin ottaisin miehesi, jos suhteen vielä haluaisin. Tuollainen kotimies olisi ihana.
Tämä on kun mun elämästä ennen eroa. Oli muutes pihi myös kun kyse tuli tunteiden näyttöön ihan kun halaukset ja suukotkin olis ollut lompakosta pois.
Kivoja yhteisiä juttuja tehtiin jos mä maksoin.
Kaikki uusi kotiin oli täysin turhaa.
Erossa olisin voinut viedä 99,9 % huonekaluista ja muusta sisustuksesta. Ihan sitten kaikesta kotona. Myös täkkinsä ja tyynynsä olisin voinut ottaa.
Nyt sinkkuna pitääkin pitää varani etten laita energiaa enää yhteenkään kitupiikkiin.
Tän asteen saituus on jo sairautta.
Vierailija kirjoitti:
Vieläkään ei ole ap vastannut, että kuka maksaa ja hoitaa pariskunnan isot menot?
Asumisen, autot, remontit, vakuutukset, ruoan?
Näissä maksu menee todella tarkkaan laskettuna (mies laskee sentilleen) puoliksi. Jos kaupasta haluaa ns. Extraa esim. Aura-juustoa, niin minä maksan, koska mies ei raaski. Toki hänelle kotona piparkakut ja juusto maistuivat.
ap
Vierailija kirjoitti:
Miehen rahat ovat miehen rahat, sinun rahoilla tee, mitä ikinä haluat. Älä ole pummi.
Eikös se mies tässä ole se pummi, jolle nainen kaiken kivan tarjoaa?
Minä meillä ostan lomamatkat, mutta mies laittaa tililleni matkan hinnasta puolet. Muuten lähtisinkin yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen rahat ovat miehen rahat, sinun rahoilla tee, mitä ikinä haluat. Älä ole pummi.
Mitäs tarjoaa.
Vierailija kirjoitti:
Tuo kuulostaa mukavalta, että lenkkeillään yhdessä ja sitten rentoudutaan sohvalla. Kelpaisi tuollainen mies oikein hyvin.
Juu Pena varmasti löytyy vielä mukava poikakaveri jonka kanssa voit lenkkeillä ja leikkiä makkaran piilottelua.
En elätttäisi miestä, joka sijoittaa omat rahansa osakesalkkuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs tarjoaa.
Tarjoaa, koska haluaa joskus pariskunta jotain pientä luxusta.
Sepite, mutta voisi olla tottakin.
Naurattaa, ihan hirveä mies. Lähde menemään. Jos tarvitset vahvistusta, niin tsekkaa millaisia kommentteja samanlaiset pihimiehet on ketjuun kirjoittaneet. Et varmaan haluaisi tuollaista (ei kukaan voi haluta)? Mutta sun mies on samanlainen, et vaan ole vielä nähnyt sen ajatuksia tuohon pisteeseen, mitä nämä pihir anonyymisti nyt voi tunnustaa.
Vierailija kirjoitti:
Sepite, mutta voisi olla tottakin.
Ihan selvää tarinointia tuo aloitus on.
Sama. Erottiin asian takia, mutta nyt taas yhdessä. Oli enää vielä kauheampaa tarjolla, kun ikä +50. Ei viitsi olla yksinkään.
Aloittaja, miehesi on jotenkin sairas, eikä tämän vuoksi arvosta parisuhdettanne. Sijoittaminen on hänelle riippuvuus. Vähän niinkuin joillekin peliriippuvuus tai jonkin turhan keräily ja hamstraaminen.
Hän ei ymmärrä, että elämyksetkin ovat kuin laittaisi rahaa henkiseen pankkiin.
Miten muuten ikinä edes päädyitte yhteen?
Ikävä kyllä tämä tuntuu Suomessa olevan yleinen kuvio. Mies kerryttää omaa omaisuuttaan sijoituksiinsa ja asuntolainaan. Nainen maksaa juoksevia kuluja, lasten menoja ja huvitukset pienemmästä palkastaan. Eron tullen miehellä muhkea omaisuus ja naiselle ei jää mitään. Mies ei tietenkään halunnut naimisiin tai on avioehto
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja, miehesi on jotenkin sairas, eikä tämän vuoksi arvosta parisuhdettanne. Sijoittaminen on hänelle riippuvuus. Vähän niinkuin joillekin peliriippuvuus tai jonkin turhan keräily ja hamstraaminen.
Hän ei ymmärrä, että elämyksetkin ovat kuin laittaisi rahaa henkiseen pankkiin.
Ai sairas, kun kiinnostaa olla kotona ja lenkkeillä vaan? Minäkin tykkään olla kotona ja lenkkeilen paljon koirani kanssa. Ilmeisesti olen sitten sairas.
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa, ihan hirveä mies. Lähde menemään. Jos tarvitset vahvistusta, niin tsekkaa millaisia kommentteja samanlaiset pihimiehet on ketjuun kirjoittaneet. Et varmaan haluaisi tuollaista (ei kukaan voi haluta)? Mutta sun mies on samanlainen, et vaan ole vielä nähnyt sen ajatuksia tuohon pisteeseen, mitä nämä pihir anonyymisti nyt voi tunnustaa.
Puhu vain omasta puolestasi. Mulle raha on täysin merkityksetöntä ja yhdentekevää ja kelpaa ainoastaan nainen, jolle raha on myös täysin merkitykdetöntä ja yhdentekevää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vieläkään ei ole ap vastannut, että kuka maksaa ja hoitaa pariskunnan isot menot?
Asumisen, autot, remontit, vakuutukset, ruoan?
Näissä maksu menee todella tarkkaan laskettuna (mies laskee sentilleen) puoliksi. Jos kaupasta haluaa ns. Extraa esim. Aura-juustoa, niin minä maksan, koska mies ei raaski. Toki hänelle kotona piparkakut ja juusto maistuivat.
ap
Mikä hänellä jää ymmärtämättä, kun sanot että jos maksa et myöskään syö. Pieniruloisempi maksaa varakkaamman kulutuksen on lähinnä taloudellista pahoinpitelyä.
Tuo kuulostaa mukavalta, että lenkkeillään yhdessä ja sitten rentoudutaan sohvalla. Kelpaisi tuollainen mies oikein hyvin.