Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yllätyitkö raskaudesta?

Vierailija
19.07.2024 |

Itsellä on nimittäin tilanne, että ollaan yritetty lasta vajaa vuosi ja tekisi mieli ns. luovuttaa. Ei ole järkeä enää toivoa, haaveilla ja ostella kalliita testejä.. Se tuntuu turhalta ja raskaus niin epätodennäköiseltä. Mutta sitten mieli taas lähtee siihen suuntaan, että entä jos.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, molemmat olivat suunniteltuja.

Vierailija
2/35 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Oltiin yritetty vuosi ja olin jo ajatellut että ei saada. Sitten yhtäkkiä olikin plussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä luovu toivosta. Vuoden jälkeen jos ei tärppää, hakeutukaa tutkimuksiin. Vuosi on loppujenlopuksi lyhyt aika. Toivon että teitä onnistaa. 

Vierailija
4/35 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, yllätysraskaus ja kaksoset, enkä koskaan juurikaan ollut vauvojen kanssa tekemisissä. Olin tuolloin yli 30 v

Vierailija
5/35 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Monen vuoden yrittämisen ja lapsettomuushoitojen jälkeen koin yllätysraskauden. Epäuskoinen olo kesti synnytykseen asti.

Vierailija
6/35 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi ei lopulta ole kovin pitkä aika. Jätä testit ostamatta, tai jos ostat, niitä ihan halvimpia liuskoja vain. Oli ne sitten raskaus tai ovistestejä. 

Itse ainakin tunnistan ovulaation, joten en ole koskaan testaillut. 

Anna vauvayrityksem painua taka-alalle. Keskity kaikkeen kivaan tekemiseen. Mutta älä aloita ehkäisyä

Vierailija
7/35 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekasta en yllättynyt, taustalla 2v yritys ja lopulta kevyet hoidot. 

Tokasta hieman yllätyin (vaikka olikin jo vahva tunne raskautumisesta), sillä tärppäsikin jo vuoden yrityksen jälkeen luomusti.

Välillä se ottaa aikaa ja tutkimuksissa voi käydä vaikkei suunnitteliskaan mitään hoitoja. Tsemppiä!

Vierailija
8/35 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuret kiitokset kaikille kommenteista! Tilastot sanovat, että alle kolmekymppisistä tulee jopa 90% vuodessa raskaaksi. Itse olen 29. Mutta en luovu toivosta.

Ap

Vierailija
9/35 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varsinkin hieman ennen ovulaatiota yrittää, ja sitten varmuudeksi juuri ovulaatiopäivänä tai edellisenä päivänä. Jos yrittää vasta ovulaation aikaan, ei ehkä ehdi enää.

Vierailija
10/35 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. En olisi uskonut, yritettiin yli vuosi.

Vierailija
11/35 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä todella yllätyin.

Olin nuorena sairastanut vakavan vatsakalvon tulehduksen joka  oli levinnyt jo munasarjoihin tuhoten niitä. Olin antibioottitipassa sairaalassa, tila oli vakava enkä saanut edes nousta sängystä kuin vessaan. Joulukin meni sairaalassa.

Tehtiin kaksi laparoskopiaa, vatsaontelosta poistettiin märkäpesäke ja samalla sain kuulla etten tule koskaan saamaan lapsia koska toinen munatorvi kokonaan tuhoutunut, toisesta jäljellä jotain reikaleita jotka tuskin toimisivat.

No näillä mentiin  noin 12 vuotta.  Mentiin miesystävän kanssa naimisiin, elettiin ja oltiin. Ehkäisyä ei ollut käytössä. Olin 38 kun kuukautiset jäi yllättäen pois.  Odotttelin, ei kuulunut ei näkynyt.

Tein ihan vain varmuuden vuoksi testin sillä olin menossa  gynekologille asiasta. Testi näytii  plussaa!

Sanoin lääkärille että varmasti väärä tulos, ja hän sanoi että ei väärä mutta raskaus voi olla alkanut jossain kohdun ulkopuolella jos hedelmöittynyt munasolu ei ole päässyt tuhoutuneen munatorven kautta kohtuun.  Tehtiin ultra, ja siellähän se oli, ihan oikeassa paikassa!

Tyttö syntyi kuukautta ennen 39. syntymäpäivääni, terve hieno tyttö; 3993 grammaa ja 52 cm.  

Nyt tyttö on kaunis fiksu nuori neiti.  Kun raskaus todettiin kysyttiin haluanko pitää lapsen jolloin sanoin että ilman muuta. Jos niin päättäväinen on ollut että nuo esteet on tieltään raivannut, totisesti on ansainnut syntyä! 

Ja valtava ilon aihe onkin ollut, päättäväinen ja määrätietoinen edelleen!

Vierailija
12/35 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, se oli haluttu raskaus.

Vierailija
13/35 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmannen kohdalla kyllä. Sai alkunsa ihan loppukierrosta, jolloin tuon olisi pitänyt olla aika epätodennäköistä. Sai siis alkunsa heti, kun annettiin sille mahdollisuus, toisin kuin edellisten kanssa.

Vierailija
14/35 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan jokaisella kerralla.

Ensimmäistä lasta yritettiin 3v (olin 19v kun aloitettiin yrittäminen) seuraavasta kierrosta omien häiden jälkeen oli tarkoituskin hakeutua tutkimuksiin. Seuraavaa kiertoa ei tullut kuin vasta vuoden päästä.

Toista oltiin yritetty 2,5v, tutkimuksissa käytiin ja lapsettomuushoidot piti aloittaa seuraavasta kierrosta, lääkkeetkin olin jo ehtinyt ostaa. Menkat ei sitten alkaneetkaan.

Kolmatta yritettäessä poistin kierukan vauvan ollessa 8kk ajatuksella menee taas vuosia raskaaksi tulossa, edellinen vauva oli 10kk kun raskaustesti oli taas positiivinen.

Neljäs tärppäsi myös vain 4kk yrittämisellä. Tämä ei ollut niin suuri yllätys kun kerran jo oli tullut nopeasti raskaaksi.

Viidettä yritetty nyt reilu 3v ajan, ei taida enää onnistua vaikka olen vasta 34v.

Vierailija
15/35 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä mielessä kyllä, että oli jo niin pitkällä kuin oli. Koska yrityksemme oli tasolla ei ehkäisyä mutta muuten tulee, jos on tullakseen, en testaillut ennen kuin oli joku syy testata. 

Vierailija
16/35 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen tulee raskaaksi suojaamattomasta yhdynnästä.

Vierailija
17/35 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuu aina heti. Mulla kesti 2v. tulla raskaaksi.

Vierailija
18/35 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei muuten tule (t. putket tukossa). 

Kaveri taas tuli suojatusta yhdynnästä, kumikaan kun ei näköjään ole 100% varma.

Vierailija
19/35 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En, se oli haluttu raskaus.

Haluaminen ei liity tähän mitenkään?

Vierailija
20/35 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä todella yllätyin.

Olin nuorena sairastanut vakavan vatsakalvon tulehduksen joka  oli levinnyt jo munasarjoihin tuhoten niitä. Olin antibioottitipassa sairaalassa, tila oli vakava enkä saanut edes nousta sängystä kuin vessaan. Joulukin meni sairaalassa.

Tehtiin kaksi laparoskopiaa, vatsaontelosta poistettiin märkäpesäke ja samalla sain kuulla etten tule koskaan saamaan lapsia koska toinen munatorvi kokonaan tuhoutunut, toisesta jäljellä jotain reikaleita jotka tuskin toimisivat.

No näillä mentiin  noin 12 vuotta.  Mentiin miesystävän kanssa naimisiin, elettiin ja oltiin. Ehkäisyä ei ollut käytössä. Olin 38 kun kuukautiset jäi yllättäen pois.  Odotttelin, ei kuulunut ei näkynyt.

Tein ihan vain varmuuden vuoksi testin sillä olin menossa  gynekologille asiasta. Testi näytii  plussaa!

Sanoin lääkärille että varmasti väärä tulos, ja hän sanoi että ei väärä mut

Siis sanottiinko sinulle, ettet voisi saada lapsia vai ettet voisi tulla spontaanisti raskaaksi? Koska kyllähän IVF-hoidot onnistuu ilman munatorvia, kunhan on toimiva kohtu ja edes toinen munasarjoista tallessa.