Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pihi ja varoissaan oleva mies vie ilon elämästä

Vierailija
10.12.2025 |

Mieheni pitää raha-asiansa omana tietonaan. Elää kuin rahat loppuisivat hetkellä millä hyvänsä ja mitään ei voi tehdä kun kaikki on niin kallista (ja turhaa). Oikeasti laittaa ne osakkeisiin ja salkku taitaa olla jo aika mahtava. Olen tullut siihen tulokseen, että haluaa kuolla yllätysvarakkaana.

Minua on alkanut ärsyttämään tämä. Elämä tuntuu kuoleman odottamiselta. Minusta varojaan voisi käyttää eläessään, kun sen jälkeen se on vähän myöhäistä. Jos minä maksan, hänelle minun varojen käyttäminen ei ole ongelma. Hän ei juuri koskaan tarjoa mitään. Minä pienempituloisena pystyn tarjoamaan hyvin harvoin, mutta kun pystyn teen sen. Haluan että elämässä on hauskaakin ja hassuja juttuja. En tarkoita, että mitään törsäämään tarvitsee alkaa, mutta jotenkin tuntuu ettei hän välitä minun hyvinvoinnista tai onnesta, kun kotona vaan katsotaan telkkaria tai käydään lenkillä, eikä mihinkään eli minuun kannata "sijoittaa". Tilanne on ollut sama yli 10 vuotta, mutta nyt huomaan alkaneeni miettimään eroakin.

Jos joku saa tästä kiinni ja on hyviä neuvoja, olen kiitollinen! Nämä eroajatukset pelottaa..

Kommentit (285)

Vierailija
21/285 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitsinyt lukea. Ap on lokki. Hyi!

Vierailija
22/285 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituinen fiilis tulee naisesta joka nurisee siitä että mies käyttää omat rahansa siten kuten hän haluaa eikä niin kuin nainen haluaa. Miksi naiset kokevat miehen rahat omakseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/285 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta teillä on ap kertakaikkiaan erilaiset elämänarvot. Miehelle on tärkeämpää raha kuin mitä parisuhde joten siitä voi vetää jo omat johtopäätöksensä. 

Vierailija
24/285 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita luiskaan. Minullakin oli tuollainen, ei sillä tee mitään. Kasvattaa omaa kukkaroaan pienempituloisen kustannuksella ja miettii mielessään, miten erinomaisen fiksu on. 

Vierailija
25/285 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähde naispuolisen ystäväsi kanssa kahden kesken luksusmatkalle. Sen minä olen elämästä oppinut että rahoistaan pihi mies on pihi myös tunteistaan. 

Tämäpä juuri. Erosin itse pihistä miehestä, hetkeäkään en ole katunut. Pihi luonne on itsekäs. Pihiys ei todellakaan tarkoita vain pihiyttä rahan suhteen. 

Vierailija
26/285 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omituinen fiilis tulee naisesta joka nurisee siitä että mies käyttää omat rahansa siten kuten hän haluaa eikä niin kuin nainen haluaa. Miksi naiset kokevat miehen rahat omakseen?

Ap kirjoitti että mies on tarkka omista rahoistaan mutta tuhlaa kyllä jos käytetään apn rahoja. Eli mieshän tässä lokkeilee aina kun mahdollista naisen rahoille. Omiaan säästelee.

Vierailija
27/285 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, minusta ei tule ollenkaan omituinen olo vaan aloitus on hyvinkin selkokielinen. Ap haluaa elää ja tehdä hauskoja asioita, mies katsoa televisiota ja käydä lenkillä. Eihän tuollainen voi pidemmän päälle toimia.

Vierailija
28/285 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miestä ei kiinnosta rahojen käyttö sellaiseen mihin sinä niitä haluaisit käyttää, ei hänen tarvitsekaan. Kuulostaa siltä että sinä olet päättänyt mikä on se oikea yhteinen tapa käyttää rahoja ja kiukuttelet kun mies ei ole samaa mieltä.

Vierailija
29/285 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se mies on varakas, koska ei tuhlaa turhaan ja elää säästeliäästi. Dadaa, tuliko tämä nyt jollekin yllätyksenä? 

Ap:n tyylillä taas ei koskaan vairastuta, tämänkään ei pitäisi tulla yllätyksenä.

Vierailija
30/285 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö mies siis millään tavalla osallistu? Jos teillä esimerkiksi tehdään remonttia, kuka suunnittelee, tekee/valvoo ja maksaa?

Kuka maksaa asumisen kulut ja ruoat?

Toisin sanoen, onko tämä ongelma vain huvittelussa?

Keskiverto suomalainen nainen maksaa asumisesta ml. rempoista täysin puolet, käy töissä ja remontit tekevät ulkopuoliset osaajat. Keskiverto miehestä ei ole mitään remonttia valvomaan eikä niiden yksityiskohtien valvominen vaadi sitä penistä. 

Ap:n mies on pihi pummi. Ei siitä mihinkään pääe.

Näin saattaa olla, mutta kysyinkin tuota AP:ltä, joka ei ole vastannut. Se, mitä "keskiverto mies" sinun mielestäsi tekee tai ei tee, ei oikeastaan liity tähän.

Kysyin siis sitä, että menevätkö muuten kulut tasan, mutta vain huvittelussa miestä ei kiinnosta maksaa?

Vierailija
31/285 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, minusta ei tule ollenkaan omituinen olo vaan aloitus on hyvinkin selkokielinen. Ap haluaa elää ja tehdä hauskoja asioita, mies katsoa televisiota ja käydä lenkillä. Eihän tuollainen voi pidemmän päälle toimia.

Miehen mielestä ne eivät ole hauskoja asioita mihin ap haluaa törsätä miehen rahat.

Vierailija
32/285 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos miestä ei kiinnosta rahojen käyttö sellaiseen mihin sinä niitä haluaisit käyttää, ei hänen tarvitsekaan. Kuulostaa siltä että sinä olet päättänyt mikä on se oikea yhteinen tapa käyttää rahoja ja kiukuttelet kun mies ei ole samaa mieltä.

No kyllähän sitä kiinnostaa. Tarjottuna kelpaa lokkeilla joka paikkaan. Ennakkoluulosi pilaa lukutaitosi. 

Vierailija
33/285 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun nämä tämän tyyliset miehet nurisee siinä suhteessa, miten heillä ei ole rahaa/ varaa esim ostaa käyttöastioita rikkoutuneiden tilalle. Ja siinä tilanteessa se nainen kyllästyy paskaan arjen elintasoon ja ostaa omalla kustannuksellaan ne arjen yhteiset tavarat, palvelut yms. Ja sitten sivusilmällä nainen voi nähdä millainen sijoitussalkku miehellä on, joka voi olla huomattavakin. Näitä mieslokkeja on olemassa!

Vierailija
34/285 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että haluaa tehdä elämässä muutakin kuin katsoa televisiota ei ole kiukuttelemista. Siinä vaiheessa jos parisuhde tuntuu enemmän taakalta kuin tekee onnelliseksi, on aika miettiä eroa. Ja sitähän ap tuossa tekee.

Vierailija
35/285 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa tosiaan olla niin että ap:lla ei ole varaa tarjota usein, koska hän tykkää käyttää rahoja niihin "hauskoihin" asioihin enemmän kuin mitä tulot sallii. Mies taas on varakas (ehkä) koska ei osta koskaan mitään ja ap nyt haluaa niitä hauskoja asioita miehen rahoilla.

Vierailija
36/285 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että haluaa tehdä elämässä muutakin kuin katsoa televisiota ei ole kiukuttelemista. Siinä vaiheessa jos parisuhde tuntuu enemmän taakalta kuin tekee onnelliseksi, on aika miettiä eroa. Ja sitähän ap tuossa tekee.

Jos parisuhteen onni tulee rahoista ei ehkä olla oikealla uralla

Vierailija
37/285 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun vinkki on, että käytä omat rahasi itseesi ja mene jonkun muun (joka maksaa omat kulunsa) kanssa niihin kivoihin juttuihin. Saat kivoja juttuja tuplasti enemmän kun et joudu tarjoamaan.

Ideoikaa miehesi kanssa ilmaisia juttuja, niitäkin on paljon enemmän kuin nuo mainitsemasi. Esimerkiksi taidegalleriat ovat ilmaisia.

Mulla oli kerran vähän vispilänkauppaa yhden "laihialaisen" kanssa, eikä hänelle sopinut mikään hauskanpito vaikka kuinka olisi ollut täysin ilmainen tapahtuma. Olisin niin mielelläni mennyt hänen kanssaan yhdessä vaikka esim. taidenäyttelyihin ja museoihin, mutta kun ei. Hänen mielestään se oli jotenkin turhaa ja kallista, vaikka mitään ei olisikaan tarvinnut ostaa, edes lippua.

Kyllä oli tylsää seurustelua, ei kestänyt kovin kauan koska näin, ettei hän siitä miksikään muutu.

Se on siitä ihmisestä kiinni, pihi mikä pihi.

Vierailija
38/285 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä käytän omaan puolisoon aikaa, vaivaa ja rahaakin. Olisi turhan yksipuolista, jos mieheltä en saisi ikinä mitään takaisin, kun mies kuitenkin tykkää minun panostuksesta.

Vierailija
39/285 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monelle miehelle tuntuu tulevan yllätyksenä se että lokkeilu ei katso sukupuolta. Ap:lle sanoisin että muunlaisiakin miehiä on olemassa, nykyistä ei ole pakko katsoa. Meillä esimerkiksi tarjotaan puolin ja toisin kivoja asioita sen mukaan mitä kummankin tulot sallivat eikä ole yhtäkään kertaa riidelty rahasta vuosikausien parisuhteen aikana. 

Vierailija
40/285 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap sanoi "Minä pienempituloisena pystyn tarjoamaan hyvin harvoin". Eli toi mies juuri koskaan mitään naisen rahoilla saa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kuusi