Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vain 21 prosenttia naisista kannattaa asepalvelusta naisille

Vierailija
10.12.2025 |

https://yle.fi/a/74-20198890

Tämä on vissiin sitä parempaa epätasa-arvoa.

Kommentit (213)

Vierailija
121/213 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin vastata sitten, kun maailmalla naisarmeijat naisjohtajien käskystä hyökkäilee muihin maihin.

Vierailija
122/213 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kannatan. Olisin itse mennyt aikoinaan, jos olisi ollut pakollinen. Vapaaehtoisena en halunnut 90-luvun lopulla mennä, koska se on varmasti ollut vielä hyvin mieskeskeistä ja ennakkoluuloista se meno silloin. N 46-v.

Luetko uutisia? Se on sitä vieläkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/213 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kannata asepalvelusta kellekään.

Vierailija
124/213 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä mitään asepalvelusta tarvita. Jos sota tulee, annetaan rynkky käteen ja ammu jos haluat elää.

Vierailija
125/213 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin vastata sitten, kun maailmalla naisarmeijat naisjohtajien käskystä hyökkäilee muihin maihin.

Sit sulle ois ihan oikein et sua ei koskis meidän puolustusvoimien tarjoama suojakaan.

Vierailija
126/213 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kannatan. Olisin itse mennyt aikoinaan, jos olisi ollut pakollinen. Vapaaehtoisena en halunnut 90-luvun lopulla mennä, koska se on varmasti ollut vielä hyvin mieskeskeistä ja ennakkoluuloista se meno silloin. N 46-v.

No jos toisille on pakollista ja muutamat tulevat hakemaan elämyksiä ja voivat lähteä milloin vain joutumatta minnekään siviilipalveluskomennuksille, niin kyllähän sellainen epätasa-arvo sapettaa. Ymmärrät varmaan.

Suomessa miehillä on sukupuoleen sidottu lain edellyttämä velvollisuus, naisilla ei minkäänlaista.

Siis joko yhtäläiset velvollisuudet kaikille tai sitten epätasa-arvoinen velvollisuus pois. 

Vierailija
127/213 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä mitään asepalvelusta tarvita. Jos sota tulee, annetaan rynkky käteen ja ammu jos haluat elää.

Somaliassa toimitaan juuri noin.

Vierailija
128/213 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos toisille on pakollista ja muutamat tulevat hakemaan elämyksiä ja voivat lähteä milloin vain joutumatta minnekään siviilipalveluskomennuksille, niin kyllähän sellainen epätasa-arvo sapettaa. Ymmärrät varmaan.

Suomessa miehillä on sukupuoleen sidottu lain edellyttämä velvollisuus, naisilla ei minkäänlaista.

Siis joko yhtäläiset velvollisuudet kaikille tai sitten epätasa-arvoinen velvollisuus pois. 

Ainiin ja naisethan saa siel isompaa päivärahaa. Yllättävän vähän siitäki nousee hälyä

Vierailija
129/213 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli pelaat Putinin pussiin. Ihan oikea r yssän kätyri siis. 

Vierailija
130/213 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset mielestään joutuvat tekemään mitä miehet saavat tehdä. Esim. käymään töissä. Tähänkin pitää saada tasa-arvo !

Vierailija
131/213 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väsynyttä huutelua tuollainen. Kielikuvatkin niin kulahtaneita. Keksi parempia jatkossa, pliis.

Vierailija
132/213 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei keski-ikäiset naiset voisi suorittaa asepalvelusta tai vastaavaa, kun lapset ovat jo isoja?  Jos on vielä hyvä kunto ja aikaakin. 

Ei taida kunto olla riittävän hyvä enää keski-ikäisillä. Olipa kyse sitten miehistä ja erityisesti naisista. Keski-ikäisillä naisilla on monesti polvi- ja nivelvaivoja, joten melko haastavaa on metsässä juokseminen rinkan kanssa yms. 

Kovin ahdas katsomus. Onhan muitakin tehtäviä kuin metsässä juoksentelut. Keski-ikäisillä sitkeillä naisilla voi olla parempikin kunto kuin nuoremmilla pelimiehillä.

Olen 40v nainen, ja aivan varmast

Sellaiset sepustukset siellä :D Kuinka pihalla ihminen voi olla, jos kuvittelee Pohjanmaalla olevan enää muuta kuin peltoa ja puupeltoa? Jopa Helsingin lähettyvillä on vanhempaa metsää. Maaseutulaisten ylivertaisuusharha erätaitojen suhteen on muutenkin yksi vitsi. Opin omat ja toimivat erätaidot helsinkiläiseltä ystävältä, vaikka olen maaseudulla kasvanut. Maaseudulla käytetään kaikkeen koneita, liikkumisesta lähtien.

Vierailija
133/213 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minä naisena sinne haluaisin kuuntelemaan h*orittelua ja vammautumaan kun laitetaan liian syvään veteen?

Muutenkin sodat ovat miesten juttuja. Minä kaipaan rauhaa ja osaan elää rauhassa.

Vierailija
134/213 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi minä naisena sinne haluaisin kuuntelemaan h*orittelua ja vammautumaan kun laitetaan liian syvään veteen?

Muutenkin sodat ovat miesten juttuja. Minä kaipaan rauhaa ja osaan elää rauhassa.

Luuletko sä että joku mies kaipaa semmosta sitte 😂 Suomalaiset miehet ois kaivannu rauhaa ja osannu elää rauhassa 1939 mut naapuri ei antanu.

Vierailija
135/213 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei keski-ikäiset naiset voisi suorittaa asepalvelusta tai vastaavaa, kun lapset ovat jo isoja?  Jos on vielä hyvä kunto ja aikaakin. 

Ei taida kunto olla riittävän hyvä enää keski-ikäisillä. Olipa kyse sitten miehistä ja erityisesti naisista. Keski-ikäisillä naisilla on monesti polvi- ja nivelvaivoja, joten melko haastavaa on metsässä juokseminen rinkan kanssa yms. 

Kovin ahdas katsomus. Onhan muitakin tehtäviä kuin metsässä juoksentelut. Keski-ikäisillä sitkeillä naisilla voi olla parempikin kunto kuin nuoremmilla pelimiehillä.

<

Vähänpä sä mitään tiedät. Karjatilan hoito on tosi fyysistä työtä edelleen, ja harva metsänomistaja omistaa mitään Ponssen metsäkonetta. Ihan vesurilla ja kirveellä mennään.

Vierailija
136/213 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen keski-ikäinen nainen, joten asia ei kosketa minua, mutta jos olisin nuori, varmaan pelkäisin mahdollista simputusta ja muuta kiusaamista armeijassa. 

Niin me parikymppisinä kundeina pelättiin samaa ja sitä siellä myös saatiin. Pakko oli mennä tai poliisi tuli hakemaan !

Vierailija
137/213 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

<

Ja tuossa sun viestissä on se myös se ristiriita et käytät helsingin vihreiden kerrostaloelättien sanaa "puupelto" joka tarkottaa hoidettua metsää. Siellä hoidetussa metsässähän just on siis tehty karaisevia metsätöitä ja ikimetsässä ei.

Vierailija
138/213 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkomailta saa lisää suomalaisia jos ne loppuu.

Vierailija
139/213 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asiaa lähestytään tasa-arvon kautta, niin se on todella epätasa-arvoinen naiselle, jos synnyttää 1-2 lasta ja  se vaikuttaa jopa eläkeikäisenä pienempänä eläkkeenä.  Lisäksi vielä mahdolliset työttömyysjajsot. 

Käytånnössä parhaasta työiästä jää helposti 3v kertymättä eläkettä, kun se on miehillä vajaa yksi, kun huomioidaan armeejan kesto ja toipuminen synnytyksestä ja pikkuvauva-arki. 

Vierailija
140/213 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos asiaa lähestytään tasa-arvon kautta, niin se on todella epätasa-arvoinen naiselle, jos synnyttää 1-2 lasta ja  se vaikuttaa jopa eläkeikäisenä pienempänä eläkkeenä.  Lisäksi vielä mahdolliset työttömyysjajsot. 

Käytånnössä parhaasta työiästä jää helposti 3v kertymättä eläkettä, kun se on miehillä vajaa yksi, kun huomioidaan armeejan kesto ja toipuminen synnytyksestä ja pikkuvauva-arki. 

Mut ku ei se synnytykset liity mitenkään maanpuolustukseen, eikä se oo oikein että 19-vuotiaiden pojankoltiaiden tarvii pönkittää omalla orjatyöllään naisille taloudellisia etuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi