Millä tavalla teet parinvalintaa? (Gallup)
Silloin kun olet ollut sinkkuna, millä tavoin teet parinvalintaa?
Vaihtoehto A: sinulla on muutamia kriteerejä, joista et jousta (esim. tupakointi, pienet lapset jne). Sinulle riittää, että kumppani on "ihan kiva", "paperilla hyvä" ja viihdyt hänen seurassaan. Ei haittaa, vaikka et tuntisikaan voimakkaita/syviä ihastumisen/rakastumisen tunteita. Ymmärrät, että todennäköisyys saada kumppaniksi joku Sofia Belorfin/Mikko Leppilammen näköinen henkilö on vähäinen tai olematon.
Vaihtoehto B: Sinulla on pitkä ja yksityiskohtainen kriteerilista, mitä kumppanin täytyy täyttää. Toivot, että heti ensikohtaamisella tai ainakin tapailun alussa kipinöiden täytyy sinkoilla, tuntea syvää henkistä yhteyttä ja kemiaa ja vetovoimaa ja jos et näitä tunne, haluat jatkaa paremman kumppanin etsimistä. Jos tapailukumppani ei tunnu ihan täydelliseltä, sinulle herkästi tulee sellainen fiilis, että "pitäisikö mun kuitenkin koittaa yrittää löytää parempi kumppani?"'
Kun ainakin itse kun olen katsonut vaikka Unelmahäät tai Supernanny Suomi -sarjoja, niin minä ainakin olen miettinyt, että "mitä tuo nainen/mies näkee tuossa puolisossaan? Minä en naisena ikinä valitisisi tuota miestä itselleni (tai kenellekään läheiselleni kumppaniksi". Mutta ilmeisesti nämä pariskunnat ovat ihan tyytyväisiä valintaansa.
up