Vain 21 prosenttia naisista kannattaa asepalvelusta naisille
Tämä on vissiin sitä parempaa epätasa-arvoa.
Kommentit (213)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin vastata sitten, kun maailmalla naisarmeijat naisjohtajien käskystä hyökkäilee muihin maihin.
Sit sulle ois ihan oikein et sua ei koskis meidän puolustusvoimien tarjoama suojakaan.
Sönköti sönköti, kikkihiiri
Mulle faija sanoi, kun olin nuori nainen, ettet olisi pärjännyt armeijassa. Olin kuulemma liian hidas enkä muutenkaan tarpeeksi reipas. Siihen aikaan asepalvelukseen ei kyllä naisia otettukaan.
Naisilla äitiyslomat syö työuraa ja eläkekertymää (naiset myös edelleen käyttää suurimman osan vanhempainvapaista), ja asepalvelus söisi vielä lisää työaikaa ja tulevaa eläkettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos asiaa lähestytään tasa-arvon kautta, niin se on todella epätasa-arvoinen naiselle, jos synnyttää 1-2 lasta ja se vaikuttaa jopa eläkeikäisenä pienempänä eläkkeenä. Lisäksi vielä mahdolliset työttömyysjajsot.
Käytånnössä parhaasta työiästä jää helposti 3v kertymättä eläkettä, kun se on miehillä vajaa yksi, kun huomioidaan armeejan kesto ja toipuminen synnytyksestä ja pikkuvauva-arki.
Mut ku ei se synnytykset liity mitenkään maanpuolustukseen, eikä se oo oikein että 19-vuotiaiden pojankoltiaiden tarvii pönkittää omalla orjatyöllään naisille taloudellisia etuja.
Mut se on ok et koltiaiset maksattaa ja hoidattaa kakaransa naikkosten selkärangasta? Hyötyvät taloudellisesti, kun ei tarvi ite hoitaa vaan keskittyy vaan työhön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi minä naisena sinne haluaisin kuuntelemaan h*orittelua ja vammautumaan kun laitetaan liian syvään veteen?
Muutenkin sodat ovat miesten juttuja. Minä kaipaan rauhaa ja osaan elää rauhassa.
Luuletko sä että joku mies kaipaa semmosta sitte 😂 Suomalaiset miehet ois kaivannu rauhaa ja osannu elää rauhassa 1939 mut naapuri ei antanu.
Kai joku mies semmosta sitte kaipaa kun miehet kerran sotivat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap ei ymmärrä lainkaan aloituksesta päätellen, että kuka hoitaa pellot, karjan, tehtaat ja muut työt sekä lapset? Että ap:n mielestä kaikki naiset sotaan? Ja tämä tyhmä aikaisemmin kertoi, että kyllä ne miehet osaavat myös hoitaa nämä työt? Eli jääkö sitten osa miehistä hoitamaan pellot ym? Ap taitaa olla oikeasti todella tyhmä? Ja ap imettää ne vauvat toki, kun jää pois sodan jaloista?
Öööhh, koneet? Jos et sattunut huomaamaan, niin nyt ollaan tultu kahdeksankymmentä vuotta eteenpäin talvisodan ajoista.
Aika kaukana ollaan vielä siitä, että maatilat toimis täysin autonomisesti koneiden voimalla. Ainakaan Suomen olosuhteissa....
Luuletko sä et joku pöljä kerrostalossa Helsingissä kasvanu nainen menee käyttämään j
Ei varmaan sen enempää se pöljä standin kundikaan, mutta tällanen maatilan tytär saattaa mennäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun nyky nuoriso (miehet) ovat tajunneet että miehistö joutuu sodassa dronien ja tykistön ruoaksi yritetään naisilla täyttää joukkoja, toivottavasti myös naiset tajuavat mihin joutuisivat sodassa.
Toisaalta nuoret miehet täälläkin uhoilee, että jos he eivät saa pyllyä, piIIua tai naista, he alkavat kostamaan yhteiskunnalle, sukupuolten väliseen sotaan ja yhteiskuntarauha kuulemma rikkoutuu. Toki he tarjoavat ratkaisuksi sotaa tai naisten itsemääräämisoikeuden poistoa.
Henkilökohtaisesti sanoisin, että nämä yksilöt voisivat mennä miinanpolkijoiksi eturintamaan.
Eli susta on oikein kostaa ihmisille, jotka eivät saa perustarpeitaan täytetyiksi?
No kannattaisko olla vähän miellyttävämpi ihminen sitten? Kukaan ei muuten kuole seksin puutteeseen, joten siinä mielessä se ei ole perustarve.
Vierailija kirjoitti:
Naisilla äitiyslomat syö työuraa ja eläkekertymää (naiset myös edelleen käyttää suurimman osan vanhempainvapaista), ja asepalvelus söisi vielä lisää työaikaa ja tulevaa eläkettä.
Et pitääkö jonku 19-vuotiaan pojan mennä sinne vuodeks 6e päivärahalla et sä saisit parempaa eläkettä? Ei se poikakaan kerrytä itelleen mitään eläkettä sieltä.
Vierailija kirjoitti:
Menee ohi aiheen, mutta lapsen isän eläkekertymää voisi käyttää tasaamaan äidin menettämiä eläkekertymiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet, jos olette haavoittuneet tosipaikassa kumman otatte yrittämään pelastusta ja raahaamaan sinut pois tilanteesta?
Janne 195cm/100 kg vai Janna 160cm/55 kg?
Olettaen, että molemmat osaavat elvyttää ja muut perusjutut. Veikkaan, että vastaus on aina Janne.
Olen nainen ja samaa mieltä. Olin isossa leikkauksessa ja kun pääsin kotiin, halusin aluksi, että aikuinen poikani 190 cm varmistelee mua portaissa. Siskoni ihmetteli miksei hän kelpaa.
Kyllä. Kaikki miehet ovat 190cm pitkiä raavaita miehiä. Ja kaikki naiset ovat linnunluisia 160cm sinttejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun nyky nuoriso (miehet) ovat tajunneet että miehistö joutuu sodassa dronien ja tykistön ruoaksi yritetään naisilla täyttää joukkoja, toivottavasti myös naiset tajuavat mihin joutuisivat sodassa.
Toisaalta nuoret miehet täälläkin uhoilee, että jos he eivät saa pyllyä, piIIua tai naista, he alkavat kostamaan yhteiskunnalle, sukupuolten väliseen sotaan ja yhteiskuntarauha kuulemma rikkoutuu. Toki he tarjoavat ratkaisuksi sotaa tai naisten itsemääräämisoikeuden poistoa.
Henkilökohtaisesti sanoisin, että nämä yksilöt voisivat mennä miinanpolkijoiksi eturintamaan.
No niinhän ne joutuu nyt menemään, ku ne on miehiä. Niinku myös me miehet jotka ei uhota.
Tosissas luulet et kaikki naiset saa vaan poistua sodan jaloista, eikä maanpuolustustehtäviä löydy muualta kuin etulinjasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naistenko pitää tämäkin asia korjata miesten puolesta? Miehet nämä asevelvollisuuslait ovat säätäneet ja PV asioista päättää pääsääntöisesti myös miehet.
Jos kannattaa tasa-arvoa, niin ollakseen looginen, eikä hullu, niin kyllähän naistenkin tulisi inttiin mennä kuten miestenkin. Näyttää vahvasti siltä, että 79% suomalaisista naisista on tosiaan hulluja.
Entä HALLA-AHO ,TYNKKYNEN, KESKISARJA, WEGELIUS YM...MIKSI NÄMÄ LUSMUT EIVÄT KÄYNEET INTTIÄ.. 😝😝😝😝😝😝😝
Siinäpä sievä sarja uhoavia luuseriukkoja 🤣
Lue: 79% naisista kannattaa asepalveluksen säilymistä epätasa-arvoisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niinhän ne joutuu nyt menemään, ku ne on miehiä. Niinku myös me miehet jotka ei uhota.
Tosissas luulet et kaikki naiset saa vaan poistua sodan jalois
Täällä suomessakin on pakolaisina nuoria hyväkuntosia ukrainalaisnaisia, vaikka ne vois olla palvelemassa Ukrainan vastineessa Lotta Svärdille.
Miksi naisena sinne tekisi mieli mennäkään vain vähäteltäväksi? Mulle alkoi kerran yksi mies yhtäkkiä sönköttää että en varmaan pärjäisi armeijassa. No onneksi en ollut menossakaan ja nyt olen jo liian vanhakin.
"Meinaatko sitten mennä auran kanssa peltoja kyntämään tai käsin lypsämään lehmiä?😜😜"
En ole vielä sellaista maatilaa nähnyt, jossa traktorit kulkisivat autonomisesti eri härvelit perässään pelloille eikä ihmisiä tarvita navetassa ollenkaan.
Ainakaan meidän maatilan traktorit ei vielä osaa ite ottaa sitä kyntöauraa persiiseensä ja ajella teitä pitkin peltolohkolle. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet, jos olette haavoittuneet tosipaikassa kumman otatte yrittämään pelastusta ja raahaamaan sinut pois tilanteesta?
Janne 195cm/100 kg vai Janna 160cm/55 kg?
Olettaen, että molemmat osaavat elvyttää ja muut perusjutut. Veikkaan, että vastaus on aina Janne.
Olen nainen ja samaa mieltä. Olin isossa leikkauksessa ja kun pääsin kotiin, halusin aluksi, että aikuinen poikani 190 cm varmistelee mua portaissa. Siskoni ihmetteli miksei hän kelpaa.
Kyllä. Kaikki miehet ovat 190cm pitkiä raavaita miehiä. Ja kaikki naiset ovat linnunluisia 160cm sinttejä.
Keskimäärin miehet ovat pidempiä ja vahvempia. Se, että sinä et ole, ei tätä faktaa muuta.
ei sen kuulukkaan olla reilua. kuka tahtoo heittää elämästään hukkaan vuoden?
Vierailija kirjoitti:
Jos asiaa lähestytään tasa-arvon kautta, niin se on todella epätasa-arvoinen naiselle, jos synnyttää 1-2 lasta ja se vaikuttaa jopa eläkeikäisenä pienempänä eläkkeenä. Lisäksi vielä mahdolliset työttömyysjajsot.
Käytånnössä parhaasta työiästä jää helposti 3v kertymättä eläkettä, kun se on miehillä vajaa yksi, kun huomioidaan armeejan kesto ja toipuminen synnytyksestä ja pikkuvauva-arki.
Hevonpaskaa. Nykyään ollaan töissä melkein lapsivesien puhkeamiseen asti, ja lapset päivähoitoon puolivuotiaina. Lapsilukukin on lähempänä yhtä kuin kahta.
Tämä.