Joulu narsistisen vanhemman kanssa
Miten vietätte vai vietättekö ollenkaan? Minulla tapahtui oman lapsen saamisen jälkeen herätys ja näin vasta sitten että millainen oma äitini on. En vaan ymmärrä että miten hän on voinut katsoa minua pientä lasta ja toimia kuten toimii. Se kertoo pahuudesta ja siitä ettei hän oikeasti ole välittänyt. Ongelma on kuitenkin siinä että sisaruksia hän kohteli hyvin (olin musta lammas) ja nyt lapsenlapsiaankin on kohdellut hyvin. Heille äitini on kiva mummi, mutta itse voin huonosti henkisesti aina kun käyn siellä. Olenkin jättänyt yhteydenpidon minimiin mutta lasten takia pitäisi olla joskus tekemisissä ja viettää myös joulua vähän yhdessä. Muita kenellä samoja ongelmia?
Kommentit (149)
Oikeastaan on väärin sanoa, että narsisti rakastaisi edes itseään. Hän on kykenemätön minkäänlaiseen rakkauteen, mutta hän välittää vain omasta hyvinvoinnistaan ja loput ovat työkaluja ja käyttöesineitä.
Vierailija kirjoitti:
Oikeastaan on väärin sanoa, että narsisti rakastaisi edes itseään. Hän on kykenemätön minkäänlaiseen rakkauteen, mutta hän välittää vain omasta hyvinvoinnistaan ja loput ovat työkaluja ja käyttöesineitä.
Kuten nämä kirjoittajat täällä. Minä itte, äiti (isä, sisarukset) ei merkitse mitään kun kykenen vain siihen miltä minusta tuntuu. Koen kaikki loukkauksena itseäni kohtaan, kukaan ei osaa olla tarpeeksi kiinnostunut, kehuva, lämmin minulle, täyttämään vaatimustani. Itse en anna henkisesti mitään, vain vaadin, en tahdo äidin vointia kysyä, en hänen typeriä juttujaan kun MINÄ.
Älä vietä joulua tai muutakaan narsistin kanssa.
Kun henkinen kehitysaste ei vastaa biologista ikää, vanhempi voi projisoida hyvinkin julmalla tavalla omia pettymyksiä ja pelkoja lapseen. Tällöin silmätikuksi voi juurikin kohdentua yksi sisaruksista, kun loput ovat ihania.
Samaa illmiötä nähdään tälläkin palstalla päivittäin ja pahimmat tapaukset purkavat täysin pakkomielteisellä tavalla vihaa ihmisiä kohtaan, joita eivät tunne ja jotka eivät ole heille tehneet koskaan mitään väärää. Kaikki on puhdasta projisointia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äitisi on normaali ja mukava. Katso peiliin.
Perustele.-ei ap
Jos kaikkia muita kohdellaan hyvin paitsi yhtä henkilöä niin kyllä sen yhden henkilön pitää katsoa peiliin.
Hyviä nämä palstan ns asiantuntijat, kaiken ne tietää ja osaa!
Siis äitejään haukkuvat ihmiset ovat narsisteja? Kuvauksesi sopii kuin nyrkki silmään heihin.
Noihin lapsiksi jääneiksin kiukuttelijoiksi ja vaatijoiksi.