Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joulu narsistisen vanhemman kanssa

Vierailija
07.12.2025 |

Miten vietätte vai vietättekö ollenkaan? Minulla tapahtui oman lapsen saamisen jälkeen herätys ja näin vasta sitten että millainen oma äitini on. En vaan ymmärrä että miten hän on voinut katsoa minua pientä lasta ja toimia kuten toimii. Se kertoo pahuudesta ja siitä ettei hän oikeasti ole välittänyt. Ongelma on kuitenkin siinä että sisaruksia hän kohteli hyvin (olin musta lammas) ja nyt lapsenlapsiaankin on kohdellut hyvin. Heille äitini on kiva mummi, mutta itse voin huonosti henkisesti aina kun käyn siellä. Olenkin jättänyt yhteydenpidon minimiin mutta lasten takia pitäisi olla joskus tekemisissä ja viettää myös joulua vähän yhdessä. Muita kenellä samoja ongelmia?

Kommentit (149)

Vierailija
1/149 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten takia pitäisi?! Oletko ihan varma, että pitää. Päiväseltäänhän voi käydä, mutta ei tarvi joulun tärkeinpiä päiviä siellä viettää. 

Vierailija
2/149 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, tämä on tosi hankalaa kun en halua viedä lapsilta isovanhempia mutta samalla joudun puremaan hammasta kun joudun kuuntelemaan esim. sellaista lasten kautta tapahtuvaa arvostelua "eikö äiti ole antanut sinulle ruokaa" tai muuta lässynlässyä millä pääsee aikuisenakin vielä arvostelemaan ja vähättelemään minua. Kuitenkin kohtelee lapsiani hyvin. Ikävä kyllä en itse saanut koskaan kokea moista vaan olen aina saanut kuulla miten vaikea ja kamala lapsi olen että miksen ole sellainen ja tällainen ja ei susta kyllä ole siihen ja miksi teet aina noin ja näin...En oo hänen silmissä tehnyt koskaan mitään oikein ja mikäli oon jossai onnistunut niin koittanut viedä sitä iloa. Mikäli kohtelisikin lapsia yhtään huonosti niin loppuisi sekin vähä yhteydenpito mitä nyt on. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/149 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä valita ap. Ora nyt itse vastuu itsestäsi ja elä sen mukaisesti. Sun elämä ja sun päätökset.621

Vierailija
4/149 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitisi on normaali ja mukava. Katso peiliin. 

Vierailija
5/149 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö lääkkeesi ja vietä sovinnollinen joulu. Syö vähän kaikkea mitä tarjotaan, alkoholia sinulle ei ollenkaan. 

Vierailija
6/149 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos lopettaisit sen vihanpitosi?

Vierailija
7/149 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä pakko on heitellä tällaista? Mitä saat ap:n mollaamisesta?

Vierailija
8/149 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli paha olo äidistä koko lapsuuden. 

Vierailija
9/149 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on skitsofrenia. 

Vierailija
10/149 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljen kanssa oli sama ongelma, paheni vaan kun aikuistuttiin. Sai raivokohtauksen aattona ja pyhät veti mykkäkoulua. Milloin oli ruuat vääränlaiset, milloin lahjat. Leppoisaa oli olla koolla koko perheen voimin...

Vierailija
11/149 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli paha olo äidistä koko lapsuuden. 

Voi kyynel 😢

Vierailija
12/149 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veljen kanssa oli sama ongelma, paheni vaan kun aikuistuttiin. Sai raivokohtauksen aattona ja pyhät veti mykkäkoulua. Milloin oli ruuat vääränlaiset, milloin lahjat. Leppoisaa oli olla koolla koko perheen voimin...

Autismi on tuollaista. 

Vierailija
13/149 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perustele.-ei ap

Vierailija
14/149 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko ei ole viettää kenenkään kanssa joulua! Jestas.  

Vierailija
15/149 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perustele.-ei ap

Jos kaikkia muita kohdellaan hyvin paitsi yhtä henkilöä niin kyllä sen yhden henkilön pitää katsoa peiliin. 

Vierailija
16/149 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti lapsesi huostaanotetaan. 

Miksi?-eri

Vierailija
17/149 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perustele.-ei ap

Ei hullulle ole syytä mitään perustella. 

Vierailija
18/149 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perustele.-ei ap

Jos kaikkia muita kohdellaan hyvin paitsi yhtä henkilöä niin kyllä sen yhden henkilön pitää katsoa peiliin. 

Kyllä tallaisia vanhempia on joille kaikki lapset eivät ole saman arvoisia, valitettavasti.

Vierailija
19/149 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eeeeeivittu TAAS tämä narsistihullu 🤦🏻. Ja AINA sama virsi että sisaruksille oltiin mukavia mutta hänelle ei. HUOH!!!

Et ole ilmeisesti perehtynyt siihen miten narsistivanhempi toimii. Tyypillistä on että yhdestä lapsesta tehdään syntipukki, yleensä siitä kuka on eniten hänen kaltaisensa ja uhka vanhemmalle itselleen. Sitten on kultalapsi joka nostetaan jalustalle. Tämän takia joillakin sisaruksilla voi olla täysin eri kokemus lapsuudestaan koska toinen sai hyvän kohtelun ja toinen ei. Minä olin ikävä kyllä se syntipukki ja katselin kun sisarukseni tekivät samoja asioita mitä minä mutta heitä ei syytetty. Heitä myös kannustettiin ja kehuttiin, minua ei. Äitini myös käänsi meidät toisiamme vastaan, juorusi aina toisesta lapsesta toiselle pahaa. Nyt aikuisena on huonot välit heihin, harmi että tajusin kaiken vasta aikuisena. Kärsin toki koko lapsuuden mutta en osannut nimetä missä se vika oli. Uskoin aina että olin itse jotenkin viallinen kunnes ymmärsin että en ollut sisaruksiani kummempi.

Vierailija
20/149 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti lapsesi huostaanotetaan. 

Miksi?-eri

Koska ap kuulostaa erittäin epävakaata ja vaaralliselta.