Miten lapsiperheen metatyötä siirretään miehelle ilman, että lapsi siitä kärsii?
Oma kokemus omasta miehestä on tämä. Jos miehelle sanoo, että tänä syksynä sinä huolehdit lapsen talvivaatteet, niin joko mitään ei tapahdu niiden suhteen eli lapsella ei sitten ole talvivaatteita, tai sitten mies käy ostamassa vain haalarin, joka on väärää kokoa ja jättää hankkimatta pipot, kintaat ja talvikengät ym. Eli lapsi on ilman niitä. Kamala tilanne lapselle, koska ei Suomessa voi olla ilman talvivaatteita. Jos miehelle sanoi, että sinä huolehdit lapsen synttärit tänä vuonna, niin lapsi saa yhden lahjan ja pöydässä on tarjolla suklaalevy. Ja lapsi itkee lohduttomana minulle miksi ei ole kakkua, miksi tänä vuonna ei tullut yhtään vieraita jne. Jos miehelle sanoo, että sinä vastaat wilmasta joulukuun, niin mies kyllä käy lukaisemassa wilman, mutta ei huolehdi wilmaviestien ohjeiden mukaan, että lapsi olisi oikeaan aikaan koulun joulujuhlassa, siellä olisi siistimmät vaatteet päällä, lapsella olisi mukana jotain herkkuja luokan pikkujoulutunnille kuten piti jne. Ja lapsi kärsii tästäkin, tietenkin, ja itkee minulle. Ja meillä sentään on vain yksi lapsi.
Joten, miten perheen metatyötä siirretään miehelle niin, että lapsi ei tässä joudu kärsijäksi?
Kommentit (1945)
Vierailija kirjoitti:
"Ainakin 5x olen sanonut että on myös niitä super naisia. Miksi et ymmärrä tätä?
Mutta todellisuus ja kokemus on se että suurin osa niistä yksin asuvista omakotitalo naisista ostaa palveluita miehiltä. Halusit tai et."
No jos mä olisin remonttiraija ammatiltani, niin mä olisin kyllä kiitollinen asiakkaista sen sijaan, että mollaisin heitä osaamattomuudesta. Että miksette ite tee?!?!? 😆
Remonttiraija -firmoja on. Pojallani kävi just tällaiset remppaamassa pojan kodin. Heidän erikoisuus oli olla erityisen huolellisia yksityiskohdissa. Jonkin toisen vastaavaan arvosteluissa oli sama maininta. Ei sillä, ettei miehetkin olisi...
Ei metatöiden teolla pillua saa sen enempää niin miksi vaivaantua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ainakin 5x olen sanonut että on myös niitä super naisia. Miksi et ymmärrä tätä?
Mutta todellisuus ja kokemus on se että suurin osa niistä yksin asuvista omakotitalo naisista ostaa palveluita miehiltä. Halusit tai et."
No jos mä olisin remonttiraija ammatiltani, niin mä olisin kyllä kiitollinen asiakkaista sen sijaan, että mollaisin heitä osaamattomuudesta. Että miksette ite tee?!?!? 😆
Remonttiraija -firmoja on. Pojallani kävi just tällaiset remppaamassa pojan kodin. Heidän erikoisuus oli olla erityisen huolellisia yksityiskohdissa. Jonkin toisen vastaavaan arvosteluissa oli sama maininta. Ei sillä, ettei miehetkin olisi...
Mutta jos pippeli varastaa verenvirtauksen aivoilta niin voi tulla töppäyksiä. Niin aikamiehet kertoilee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrätkö sinä että minä pyörin pientalo alueilla päivästä toiseen. Minä tarjoan palveluitani jatkuvasti eri ihmisille. Minä olen kiertänyt ovelta ovelle. Minä kyselen asiakkkailtani millaisia naapureita heillä on.. Jos alueella olisi nyt sitten vaikka 70v mummo joka asuu yksin, minä tietäisin hänet. Koska hän on potentiaalinen asiakas. Olisin myös käynyt jututtamassa häntä.
Minä en nyt ymmärrä alkuunkaan sinua. Sinä käyt ihmisten ovilla, etsit etenkin naisasiakkaita, myyt heille palveluja ja sitten kun joku suostuu, se on sen merkki, että naiset ei pärjää yksin omakotitalossa. Sori vaan, mutta sinusta tulee mieleen huijarit, jotka kauppaavat kattoremontteja, käyvät katolla tarkistamassa tilanteen eli repivät kat
"Niin ja miehet ei osaa käyttää tuttipulloa tai vaihtaa vaippaa? Jostain syystä se on heille liian monimutkaista. Ja lastenvaunujen lykkääminen liian raskasta."
Näin muuten on. Kukaan. Ja tiedän tän siitä, ettei koskaan ole ollut asiakkaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nää remppapuheet on siitä hauskoja etten ole vielä yhdenkään miehen nähnyt vasaroivan slerballaan tai käyttämään letkua maalitelana.
Tiiäksä mitä mä en ole vielä nähnyt?
Sitä että joku mies maksaisi meille siitä että tulen vaihtamaan palovaroittimien patterit. Tai kiinnittämään hyllyn seinään.
Ei ole muuten kukaan terve mies vielä maksanut siitäkään että tulen leikkaa nurtsin tai työntää lumia.
Kai se slerba johonkin vaikuttaa?
Se, et sinä et ole tällaista nähnyt, ei todista sitä, ettei naiset noita tekis.
Sä olet kyllä ihan käsittämättömän raskas.. Ei vaan pysty selittämään niin selvästi että sä ymmärtäisit.
Yritän vielä. Jos ei ole miesten töitä. Miksi nais asiakkaat tilaa miehen tontilleen töihin. Tekemään asioita joita miehet eivät koskaan tilaa meitä tekemään? Tai jos tilaavat on jalka poikki tai vastaavaa.
Mistä sä uskoisit tämän johtuvan. Miksi yksi meidän vakio asiakkaista jätti autonsa edellisinä talvina Lidl pihaan 400m päähän kodista? Kertoi itse ettei jaksanut kolata koko pihaa. Miksi me ei ikinä törmätä tällaisiin miehiin. Vaikka yksinäisiä miehiä asuu omakotitaloissa huomattavasti naisia enemmän.
Enkä mä nyt tiiä onko se ainakaan tyhmyyttä, jos silmiä räpyttelemällä pääsee helpommalla... ja mies pääsee pullistelemaan miehekkyydellään. 😆
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nää remppapuheet on siitä hauskoja etten ole vielä yhdenkään miehen nähnyt vasaroivan slerballaan tai käyttämään letkua maalitelana.
Sitä että joku mies maksaisi meille siitä että tulen vaihtamaan palovaroittimien patterit. Tai kiinnittämään hyllyn seinään.
Ei ole muuten kukaan terve mies vielä maksanut siitäkään että tulen leikkaa nurtsin tai työntää lumia.
Sä olet kyllä ihan käsittämättömän raskas.. Ei vaan pysty selittämään niin selvästi että sä ymmärtäisit.
Yritän vielä. Jos ei ole miesten töitä.
En mä ainakaan miestä oo koskaan tilannu. Ammattilaisen oon tilannu.
Tosin kolaan pihani itte, mutta jos nyt joku homma olis, mihin tarvis mestaria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpaa sukupuolta ammattilainen on ollut?
Tilastojen valossa mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaaa mun isällä on firma joka tekee myös aurauksia ja kyllä hän ainakin auraa myös ukkojen pihoja... 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siistiä. Kerro ihmeessä firman nimi. Hyvää mainosta.
"Kumpaa sukupuolta ammattilainen on ollut?
Tilastojen valossa mies."
Ja tilastojen valossa vaipanvaihto on miehille liian monimutkainen juttu. :)
Vierailija kirjoitti:
Ja myös kotitaloustyöt, vaikka niitä koulussakin opetetaan. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kone aurauksia on kaikille se on ihan selvä. On niin isoja pihoja et vaatik traktorin. Pieniä pihoja aurataan käsin ja siellä on lähes aina asiakas nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vähän kuin naisille kysymyksiin vastaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siistiä. Kerro ihmeessä firman nimi. Hyvää mainosta.
Aurauspalvelu Tmi Matti Virtanen :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri mutta koska naiset ei rakenna omaa itsetuntoaan sen pohjalle, että tehdään itse? Järkevää on ulkoistaa ne asiat jotka kokee epämiellyttävinä.
"Kone aurauksia on kaikille se on ihan selvä. On niin isoja pihoja et vaatik traktorin. Pieniä pihoja aurataan käsin ja siellä on lähes aina asiakas nainen."
No nyt semmonen kysymys, et mitä hittoa mä isolla pihalla tekisin, että tarvis traktorilla aurata? :D
Osaisin kyllä vaikka itekin aurata, mutta en ajatellu ostaa traktoria pihan auraamisen takia. 😂😂😂
"Olen eri mutta koska naiset ei rakenna omaa itsetuntoaan sen pohjalle, että tehdään itse? Järkevää on ulkoistaa ne asiat jotka kokee epämiellyttävinä."
Niin tai ainakin itelle se on sellanen ajankäyttö kysymys. Koska aika on rahaa... Sen verran hyvä palkka onneksi itellä, että mun kannattaa ennemmin maksaa sille "ukolle" vaikka siitä aurauspalvelusta ja tehdä sillä säästyneellä ajalla omia töitäni... 🙄
Vierailija kirjoitti:
"Kone aurauksia on kaikille se on ihan selvä. On niin isoja pihoja et vaatik traktorin. Pieniä pihoja aurataan käsin ja siellä on lähes aina asiakas nainen."
No nyt semmonen kysymys, et mitä hittoa mä isolla pihalla tekisin, että tarvis traktorilla aurata? :D
Osaisin kyllä vaikka itekin aurata, mutta en ajatellu ostaa traktoria pihan auraamisen takia. 😂😂😂
Mistä minä sun pihasta tiedän. Hieman narsistinen ajatusmailma ajatellla että puhe on aina sinusta.
Eikö ollut Kekkosen ainakin se "eikö 70 prosenttia miehen palkasta ole naiselle vähän liikaa?". (Kun naisen palkka säädettiin lakiin suhteutettuna miehen palkkaan.)