Miten lapsiperheen metatyötä siirretään miehelle ilman, että lapsi siitä kärsii?
Oma kokemus omasta miehestä on tämä. Jos miehelle sanoo, että tänä syksynä sinä huolehdit lapsen talvivaatteet, niin joko mitään ei tapahdu niiden suhteen eli lapsella ei sitten ole talvivaatteita, tai sitten mies käy ostamassa vain haalarin, joka on väärää kokoa ja jättää hankkimatta pipot, kintaat ja talvikengät ym. Eli lapsi on ilman niitä. Kamala tilanne lapselle, koska ei Suomessa voi olla ilman talvivaatteita. Jos miehelle sanoi, että sinä huolehdit lapsen synttärit tänä vuonna, niin lapsi saa yhden lahjan ja pöydässä on tarjolla suklaalevy. Ja lapsi itkee lohduttomana minulle miksi ei ole kakkua, miksi tänä vuonna ei tullut yhtään vieraita jne. Jos miehelle sanoo, että sinä vastaat wilmasta joulukuun, niin mies kyllä käy lukaisemassa wilman, mutta ei huolehdi wilmaviestien ohjeiden mukaan, että lapsi olisi oikeaan aikaan koulun joulujuhlassa, siellä olisi siistimmät vaatteet päällä, lapsella olisi mukana jotain herkkuja luokan pikkujoulutunnille kuten piti jne. Ja lapsi kärsii tästäkin, tietenkin, ja itkee minulle. Ja meillä sentään on vain yksi lapsi.
Joten, miten perheen metatyötä siirretään miehelle niin, että lapsi ei tässä joudu kärsijäksi?
Kommentit (1944)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kone aurauksia on kaikille se on ihan selvä. On niin isoja pihoja et vaatik traktorin. Pieniä pihoja aurataan käsin ja siellä on lähes aina asiakas nainen."
No nyt semmonen kysymys, et mitä hittoa mä isolla pihalla tekisin, että tarvis traktorilla aurata? :D
Osaisin kyllä vaikka itekin aurata, mutta en ajatellu ostaa traktoria pihan auraamisen takia. 😂😂😂
Mistä minä sun pihasta tiedän. Hieman narsistinen ajatusmailma ajatellla että puhe on aina sinusta.
Ihan samalla tavalla sinä puhut. :D
Että missä sinä olet käynyt ja mitä sä olet nähnyt ja se yksi mummo.. tai pulttimaija. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ainakin 5x olen sanonut että on myös niitä super naisia. Miksi et ymmärrä tätä?
Mutta todellisuus ja kokemus on se että suurin osa niistä yksin asuvista omakotitalo naisista ostaa palveluita miehiltä. Halusit tai et."
No jos mä olisin remonttiraija ammatiltani, niin mä olisin kyllä kiitollinen asiakkaista sen sijaan, että mollaisin heitä osaamattomuudesta. Että miksette ite tee?!?!? 😆
Remonttiraija -firmoja on. Pojallani kävi just tällaiset remppaamassa pojan kodin. Heidän erikoisuus oli olla erityisen huolellisia yksityiskohdissa. Jonkin toisen vastaavaan arvosteluissa oli sama maininta. Ei sillä, ettei miehetkin olisi...
Siistiä. Kerro ihmeessä firman nimi. Hyvää mainosta.
Aurauspalvelu Tmi Matti Virt
.hyvä vielä kun vastaavat siihen nais remppafirmaan joka teki täydellisen jäljen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrätkö sinä että minä pyörin pientalo alueilla päivästä toiseen. Minä tarjoan palveluitani jatkuvasti eri ihmisille. Minä olen kiertänyt ovelta ovelle. Minä kyselen asiakkkailtani millaisia naapureita heillä on.. Jos alueella olisi nyt sitten vaikka 70v mummo joka asuu yksin, minä tietäisin hänet. Koska hän on potentiaalinen asiakas. Olisin myös käynyt jututtamassa häntä.
Minä en nyt ymmärrä alkuunkaan sinua. Sinä käyt ihmisten ovilla, etsit etenkin naisasiakkaita, myyt heille palveluja ja sitten kun joku suostuu, se on sen merkki, että naiset ei pärjää yksin omakotitalossa. Sori vaan, mutta sinusta tulee mieleen huijarit, jotka kauppaavat kattoremontteja, käyv
"Olen ainakin 5x. Pelleistä en ole puhunut sanallakaan mitään. Minua vaan huvittaa ihan helvetin paljon miksi tästä asiasta pitää vääntää?"
Juu et edelleen. En tiedä, miksi sinulle oli niin tärkeää yrittää todistaa, jankuttamalla, etteivät naiset pärjää omakotitaloissa ilman miestä tai ostopalveluita. Se oli niin absurdi väite, et pakkohan siihen oli puuttua. Sun juttua sit väähän muuntuu täs matkalla...
"Mitä sä saat tästä. Sä haluat uskotella että on 84 v mummoja jotka itse hakee metsästä puut, hakkaa ne haloiksi. Työntää isot pihat loska lumista vapaaksi. Tekee talon huollot ja remontit."
Niin minä rn tunne tätä 84v. mummoa, josta joku kertoi. Vai oliko 82v? Ja kirjoittaja itse 73v. Jos muostan oikein. Mut näitä on. Halusit tai et. Minä kerroin omista kavereista, jotka eivät käytä ostopalveluita mihinkään perushuoltoon, remontteihin tai lumenajoon. Sinun mukaan se oli valetta. Voitko nyt päästää tästä irti?
"Mä voin lyödä ihan mistä vaan vetoa ettei tälläistä henkilöä ole."
Ihan vapaasti voit lyödä ihan mistä tahansa. Se on niin yksinkertaista, kun kukaan ei sinua on tilille siitä laita.
Anoppini oli 80v. kun vielä käsin sahasi kaatuneen männyn mökkitontilla. Me siis kielsimme, kun oli vielä juuri osin maassa. Sehän ei ole todellakaan suotavaa itse tuollaista tehdä. Mutta hän oli malttamaton, kun yksin mökillä oli, eikä jaksanut odottaa, et hommataan se ammattilainen. Ja oli aina ennenkin näin toiminut. Tänä kesänä (87v.) oli tullut vähän huono olo puuhommissa. Taas ne kiellettiin. Nyt täytyy mennä meidän hoitaa ne klapit, emme muuten saa häntä pysymään poissa kirveenvarresta. Ja juu, mökki ihan eri asia, kuin omakotitalo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kone aurauksia on kaikille se on ihan selvä. On niin isoja pihoja et vaatik traktorin. Pieniä pihoja aurataan käsin ja siellä on lähes aina asiakas nainen."
No nyt semmonen kysymys, et mitä hittoa mä isolla pihalla tekisin, että tarvis traktorilla aurata? :D
Osaisin kyllä vaikka itekin aurata, mutta en ajatellu ostaa traktoria pihan auraamisen takia. 😂😂😂
Mistä minä sun pihasta tiedän. Hieman narsistinen ajatusmailma ajatellla että puhe on aina sinusta.
Että missä sinä olet käynyt ja mitä sä olet nähnyt ja se yksi mummo.. tai pulttimaija. :D
Et vieläkään tajua. Uskomatonta. Sä puhut itsestäsi, parista asunnosta. Mä puhun sadoista/ tuhansista asiakkaista.
"Miksi sitten vähätellä näitä asioita kun se aviomies on tehnyt nämä? Siitähän tässä kaiketi on kyse."
Jaa mitkä ja kenen aviomies?
"Meiän talo lämpiää tarvittaessa kyllä puillakin, vaikka pääsääntöisesti lämmityksen hoitaakin lämpöpumppu. Talvella poltellaan puita varaavassa takassa."
Onhan sulla siellä mies takkaa sytyttämässä ja peltejä siirtelemässä? Ne ei kuulemma meiltä naisilta onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrätkö sinä että minä pyörin pientalo alueilla päivästä toiseen. Minä tarjoan palveluitani jatkuvasti eri ihmisille. Minä olen kiertänyt ovelta ovelle. Minä kyselen asiakkkailtani millaisia naapureita heillä on.. Jos alueella olisi nyt sitten vaikka 70v mummo joka asuu yksin, minä tietäisin hänet. Koska hän on potentiaalinen asiakas. Olisin myös käynyt jututtamassa häntä.
Minä en nyt ymmärrä alkuunkaan sinua. Sinä käyt ihmisten ovilla, etsit etenkin naisasiakkaita, myyt heille palveluja ja sitten kun joku suostuu, se on sen merkki, että naiset ei pärjää yksin omakotitalossa. Sori vaan, mutta sinusta tulee miele
Pakko lopettaa sulle vastaaminen. Sä et vaan ymmärrä. Vielä kerran olisiko 8 kerta. On naisia jotka selviävät yksin omakotitalossa. Mutta edelleen naiset käyttävät huomattavasti paljon enemmän ostopalveluita niihin miesten hommiin jotka tässä keskustelussa on täysin kielletty.
Miehet käyttävät ostopalveluja äärimmäisen harvoin näihin miesten juttuihin.
Vierailija kirjoitti:
"Meiän talo lämpiää tarvittaessa kyllä puillakin, vaikka pääsääntöisesti lämmityksen hoitaakin lämpöpumppu. Talvella poltellaan puita varaavassa takassa."
Onhan sulla siellä mies takkaa sytyttämässä ja peltejä siirtelemässä? Ne ei kuulemma meiltä naisilta onnistu.
On, mies on parempi noissa hommissa niin saa hoitaa.
Naiset valittamassa kilpaa. Miksi ette osaa elää valittamatta?
Vierailija kirjoitti:
"Miksi sitten vähätellä näitä asioita kun se aviomies on tehnyt nämä? Siitähän tässä kaiketi on kyse."
Tämä keskustelu. Varmaan 300x kirjoitettu ettei ole mitään miesten hommia. Eikä sillä miesten puuhastelulla siellä omassa omakotitalossa ole mitään virkaa. Kuitenkin sitten kun asutaan yksin tähän puuhasteluun palkataan ulkopuolista apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et vieläkään tajua. Uskomatonta. Sä puhut itsestäsi, parista asunnosta. Mä puhun s
Jos et hiffannut niin keskustelet useamman kanssa tässä viestiketjussa. :)
Jooo totta, mulla ei ole omaa firmaa. Mutta kyllä joskus joudun miehiä neuvomaan omassa työssäni, jos he eivät osaa jotain, jonka minä taidan. Enkä ole lapsenpiika enkä sairaanhoitaja.
Eikä meillä ole ollut tapana siitä mieltään pahoittaa, jos joutuu neuvoa kysymään. Oli sitten mies tai nainen. Vielä vähemmän kaivataan mitään kukkoilua ja toisten alaspäin painamista...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset on niin pirun yleisiä yksinasujia omakotitaloissa et heistä tehdään oikein lehtijuttuja. Missä voivat kertoa millaista se on asua omakotitalossa yksin.
Aika harvoin olen nähnyt lehdessä juttua 45v Pertistä joka asuu omakotitalossa yksin.
Miksi heistä pitäisi kirjoittaa lehtijuttuja? Mikä tää vääntö oikein on?
Jos näitä naisia olisi pilvin pimein. Tuskin heistä tehtäisiin lehtijuttuja.
Pikkuhiljaa siitä tulee uusi normaali.
Tottakai tulee. Koska elämä helpottuu kokoajan. Eihän uusissa tal
"En ihmettele yhtään et Pasi ajaa nurtsia yötä päivää ajettavalla koneella. Aamusta iltaan jos sinä odotat sisällä."
Sit on kyl pasin kovalevy jumissa, jos ei ymmärrä, et vaik sil nurtsikoneella voi ajaa pois sieltä pihasta. Kuka idiootti jää sitä samaa pihaa kyntämään??
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ainakin 5x olen sanonut että on myös niitä super naisia. Miksi et ymmärrä tätä?
Mutta todellisuus ja kokemus on se että suurin osa niistä yksin asuvista omakotitalo naisista ostaa palveluita miehiltä. Halusit tai et."
No jos mä olisin remonttiraija ammatiltani, niin mä olisin kyllä kiitollinen asiakkaista sen sijaan, että mollaisin heitä osaamattomuudesta. Että miksette ite tee?!?!? 😆
Remonttiraija -firmoja on. Pojallani kävi just tällaiset remppaamassa pojan kodin. Heidän erikoisuus oli olla erityisen huolellisia yksityiskohdissa. Jonkin toisen vastaavaan arvosteluissa oli sama maininta. Ei sillä, ettei miehetkin olisi...
Siistiä. Kerro ihmeessä firman nimi. Hyvää mainosta.
No etpä sinäkään ole oman firmasi nimeä kertonut. :)
Vierailija kirjoitti:
Ei taida tuossa tilanteessa onnistua metatöiden siirtäminen. Mielestäni lapsen hyvinvointi on tärkeintä, joten ehdottaisin, että tee itse metatyöt ja siirrä miehelle mahdollisimman paljon käytännön töitä, jos mahdollista. Sinä teet ostoslistan, mies käy kaupassa. Sinä huolehdit, että kaverin synttäreille on lahja ja sopivat vaatteet, mies vie lapsen juhliin, jne.
minulla on ulostetta housuissa oh yeah
Vierailija kirjoitti:
Enimmäkseen se olen minä, joka sitä takkaa polttaa ja puita kantaa.
Ei ole tarvittu "peltiseppää".
N
"Miehet käyttävät ostopalveluja äärimmäisen harvoin näihin miesten juttuihin."
Väärin. Miesten rahoilla pyörii onlyfans ja poke. 😆
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siistiä. Ke
Saisinko mä hyvää.mainosta tän perusteella?
Miksi ihmeessä ei kerro ton nais remontti firman nimeä. He saisivat
Vierailija kirjoitti:
"Olen eri mutta koska naiset ei rakenna omaa itsetuntoaan sen pohjalle, että tehdään itse? Järkevää on ulkoistaa ne asiat jotka kokee epämiellyttävinä."
Niin tai ainakin itelle se on sellanen ajankäyttö kysymys. Koska aika on rahaa... Sen verran hyvä palkka onneksi itellä, että mun kannattaa ennemmin maksaa sille "ukolle" vaikka siitä aurauspalvelusta ja tehdä sillä säästyneellä ajalla omia töitäni... 🙄
tuu pyyhkämöön mulla on kakka ohusutiossa aah
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä keskustelu. Varmaan 300x kirjoitettu ettei ole mitään miesten hommia. Eikä sillä miesten puuhastelulla siellä omassa omakotitalossa ole mitään virkaa. Kuitenkin sitten kun asutaan yksin tähän puuhasteluun palkataan ulkopuolista apua.
Varmaan sitten siellä Kainuun perämettissä.
Täällä on näkynyt palvelut pyörivän niin nais, kuin miesasiakkaidenkin "toimesksiannosta".
Puita tulee ostopalveluna talon pihaan, jossa asuu myös ISÄNTÄ.
Miksi sitten vähätellä näitä asioita kun se aviomies on tehnyt nämä? Siitähän tässä kaiketi on kyse.