Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten lapsiperheen metatyötä siirretään miehelle ilman, että lapsi siitä kärsii?

Vierailija
07.12.2025 |

Oma kokemus omasta miehestä on tämä. Jos miehelle sanoo, että tänä syksynä sinä huolehdit lapsen talvivaatteet, niin joko mitään ei tapahdu niiden suhteen eli lapsella ei sitten ole talvivaatteita, tai sitten mies käy ostamassa vain haalarin, joka on väärää kokoa ja jättää hankkimatta pipot, kintaat ja talvikengät ym. Eli lapsi on ilman niitä. Kamala tilanne lapselle, koska ei Suomessa voi olla ilman talvivaatteita. Jos miehelle sanoi, että sinä huolehdit lapsen synttärit tänä vuonna, niin lapsi saa yhden lahjan ja pöydässä on tarjolla suklaalevy. Ja lapsi itkee lohduttomana minulle miksi ei ole kakkua, miksi tänä vuonna ei tullut yhtään vieraita jne. Jos miehelle sanoo, että sinä vastaat wilmasta joulukuun, niin mies kyllä käy lukaisemassa wilman, mutta ei huolehdi wilmaviestien ohjeiden mukaan, että lapsi olisi oikeaan aikaan koulun joulujuhlassa, siellä olisi siistimmät vaatteet päällä, lapsella olisi mukana jotain herkkuja luokan pikkujoulutunnille kuten piti jne. Ja lapsi kärsii tästäkin, tietenkin, ja itkee minulle. Ja meillä sentään on vain yksi lapsi. 

Joten, miten perheen metatyötä siirretään miehelle niin, että lapsi ei tässä joudu kärsijäksi?

Kommentit (1944)

Vierailija
1741/1944 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kone aurauksia on kaikille se on ihan selvä. On niin isoja pihoja et vaatik traktorin. Pieniä pihoja aurataan käsin ja siellä on lähes aina asiakas nainen."

No nyt semmonen kysymys, et mitä hittoa mä isolla pihalla tekisin, että tarvis traktorilla aurata? :D

Osaisin kyllä vaikka itekin aurata, mutta en ajatellu ostaa traktoria pihan auraamisen takia. 😂😂😂

Mistä minä sun pihasta tiedän. Hieman narsistinen ajatusmailma ajatellla että puhe on aina sinusta.

Ihan samalla tavalla sinä puhut. :D

Että missä sinä olet käynyt ja mitä sä olet nähnyt ja se yksi mummo.. tai pulttimaija. :D

Et vieläkään tajua. Uskomatonta.

Jep. Tuntikausia hiljaisuus. Sit sä tulet ja yllättäen tulee useampi sun kantaa kannatava nainen selittää hassuja juttuja.

Vierailija
1742/1944 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jep. Tuntikausia hiljaisuus. Sit sä tulet ja yllättäen tulee useampi sun kantaa kannatava nainen selittää hassuja juttuja."

Et semmosesta ollu tietoinen, että kun joku kommentoi niin keskustelu pompsahtaa näkyviin tonne listan kärkeen?

Sieltä saattaa sillon hypätä usiampi keskustelija mukaan soppaan.

Kyllä, lyön traktorini vetoa, että täällä on muitakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1743/1944 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nää remppapuheet on siitä hauskoja etten ole vielä yhdenkään miehen nähnyt vasaroivan slerballaan tai käyttämään letkua maalitelana.

Tiiäksä mitä mä en ole vielä nähnyt?

Sitä että joku mies maksaisi meille siitä että tulen vaihtamaan palovaroittimien patterit. Tai kiinnittämään hyllyn seinään.

Ei ole muuten kukaan terve mies vielä maksanut siitäkään että tulen leikkaa nurtsin tai työntää lumia.

Kai se slerba johonkin vaikuttaa?

Se, et sinä et ole tällaista nähnyt, ei todista sitä, ettei naiset noita tekis.

Sä olet kyllä ihan käsittämättömän raskas..  Ei vaan pysty selittämään niin selvästi että sä ymmärtäisit. 

Yritän vielä. Jos ei ole miesten töitä.

Jaa minä olen raskas😂 kun kerron, et minun ystäviä asuu omakotitaloissa ja tekevät vaativat hommat. Jepjep. 

Vierailija
1744/1944 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteenveto viimeisimmästä keskustelusta:

Naiselle on kunnia-asia pärjätä ilman miestä. On siis käytännössä noloa "omistaa" mies.

Vierailija
1745/1944 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nää remppapuheet on siitä hauskoja etten ole vielä yhdenkään miehen nähnyt vasaroivan slerballaan tai käyttämään letkua maalitelana.

Sitä että joku mies maksaisi meille siitä että tulen vaihtamaan palovaroittimien patterit. Tai kiinnittämään hyllyn seinään.

Ei ole muuten kukaan terve mies vielä maksanut siitäkään että tulen leikkaa nurtsin tai työntää lumia.

Sä olet kyllä ihan käsittämättömän raskas..  Ei vaan pysty selittämään niin selvästi että sä ymmärtäisit. 

Kyllä erittäin raskas. Koska nyt tulee jo 9 kerta. Tälläisiäkin naisia on. Mutta ne on harvassa. 

Vierailija
1746/1944 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Jaaa mun isällä on firma joka tekee myös aurauksia ja kyllä hän ainakin auraa myös ukkojen pihoja... 🤔"

Niin mut tää onkin erikoistunut haalimaan kaikki yksinäiset ja lesket 300km säteellä. Toisille sit jää ne miehet.

Vierailija
1747/1944 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteenveto viimeisimmästä keskustelusta:

Naiselle on kunnia-asia pärjätä ilman miestä. On siis käytännössä noloa "omistaa" mies.

Täytyy varmaan laittaa pihalle tuo oma Ukko, kun muuten kaikki luulee, että se auraa meiän pihan...

Vierailija
1748/1944 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä olet kyllä ihan käsittämättömän raskas..  Ei vaan pysty selittämä

Ite tunnen yhden yksin okt asuvan naisen. Mun ex. Siellä käy isänsä traktorilla tekee lumityöt ja tuo puut. Isänsä myös pitää talosta huolen. Kun oltiin yhdessä mä tein nuo asiat.

Vierailija
1749/1944 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Olen eri mutta koska naiset ei rakenna omaa itsetuntoaan sen pohjalle, että tehdään itse? Järkevää on ulkoistaa ne asiat jotka kokee epämiellyttävinä."

Niin tai ainakin itelle se on sellanen ajankäyttö kysymys. Koska aika on rahaa... Sen verran hyvä palkka onneksi itellä, että mun kannattaa ennemmin maksaa sille "ukolle" vaikka siitä aurauspalvelusta ja tehdä sillä säästyneellä ajalla omia töitäni... 🙄

tuu pyyhkämöön mulla on kakka ohusutiossa aah

Jos on kakka ohutsuolessa niin mene ihmeessä lääkäriin.

On muuten tilastojen valossa nainen se lääkäri...

Vierailija
1750/1944 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Olen eri mutta koska naiset ei rakenna omaa itsetuntoaan sen pohjalle, että tehdään itse? Järkevää on ulkoistaa ne asiat jotka kokee epämiellyttävinä."

Niin tai ainakin itelle se on sellanen ajankäyttö kysymys. Koska aika on rahaa... Sen verran hyvä palkka onneksi itellä, että mun kannattaa ennemmin maksaa sille "ukolle" vaikka siitä aurauspalvelusta ja tehdä sillä säästyneellä ajalla omia töitäni... 🙄

tuu pyyhkämöön mulla on kakka ohusutiossa aah

minulla on kakka housuissa chajajaja

Vierailija
1751/1944 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos pidät tuota outona. Niin ajatteles sitä että tää yks tuntee kymmenittäin naisia jotka asuvat omakotitalossa yksin. Vielä +80v hoitavat pihahommia, tekevät metsätöitä ym.  Vaikka tilastojen valossa yksin okt asuva nainen on harvinaisuus

Vierailija
1752/1944 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ite tunnen yhden yksin okt asuvan naisen. Mun ex. Siellä käy isänsä traktorilla tekee lumityöt ja tuo puut. Isänsä myös pitää talosta huolen. Kun oltiin yhdessä mä tein nuo asiat."

Sä puhut nyt vaan yhdestä naisesta ja sun omasta kokemuksesta. Aika narsistista.

Vierailija
1753/1944 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin minäkin tekisin, jos tarttisin isoa alaa aurattavaksi. Meidän pikkupihan hoidan kolalla. 

Vierailija
1754/1944 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas jännä juttu ettei tullut remontti raijojen firman nimeä.. Harmillista olisi ollut hyvää mainosta.

Vierailija
1755/1944 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ite tunnen yhden yksin okt asuvan naisen. Mun ex. Siellä käy isänsä traktorilla tekee lumityöt ja tuo puut. Isänsä myös pitää talosta huolen. Kun oltiin yhdessä mä tein nuo asiat."

Sä puhut nyt vaan yhdestä naisesta ja sun omasta kokemuksesta. Aika narsistista.

No minä en voi puhua kuin tuosta yhdestä naisesta. Hän on ainoa kenen tiedän asuvan yksin omakotitalossa.

Vierailija
1756/1944 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipas jännä juttu ettei tullut remontti raijojen firman nimeä.. Harmillista olisi ollut hyvää mainosta.

Googlesta löytyy. Kannattaa opetella sellanen taito, ihan hyödyllistä tänäpäivänä.

Vierailija
1757/1944 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Miksi sitten vähätellä näitä asioita kun se aviomies on tehnyt nämä? Siitähän tässä kaiketi on kyse."

Ai se onkin vähättelyä, jos nainenkin kykenee? No jopas. Minä olen meillä tehnyt lumityöt enimmäkseen. Ikävää vähätellä miestäni näin...onko se sit isottelua, kun mies hoitaa pyykit kuitenkin? 

Vierailija
1758/1944 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"hyvä vielä kun vastaavat siihen nais remppafirmaan joka teki täydellisen jäljen?"

En tiedä nimeä. Teki mun pojalle. 

Vierailija
1759/1944 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Googlesta löytyy. Kannattaa opetella sellanen taito, ihan hyödyllistä tänäpäivänä.

Eipä löytynyt näillä tiedoilla. Kerro ihmeessä. Jälkihän oli upeaa. Parempaa kuin mies yrittäjillä

Vierailija
1760/1944 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kone aurauksia on kaikille se on ihan selvä. On niin isoja pihoja et vaatik traktorin. Pieniä pihoja aurataan käsin ja siellä on lähes aina asiakas nainen."

No nyt semmonen kysymys, et mitä hittoa mä isolla pihalla tekisin, että tarvis traktorilla aurata? :D

Osaisin kyllä vaikka itekin aurata, mutta en ajatellu ostaa traktoria pihan auraamisen takia. 😂😂😂

Mistä minä sun pihasta tiedän. Hieman narsistinen ajatusmailma ajatellla että puhe on aina sinusta.

Ihan samalla tavalla sinä puhut. :D

Että missä sinä olet käynyt ja mitä sä olet nähnyt ja se yksi mummo.. tai pulttimaija. :D

Et vieläkään tajua. Uskomatonta. Sä puhut itsestäsi, parista asunnosta. Mä puhun s

Ja edelleen tiedät vain asiakkaasi. Toivottovasti et tunkeudu urkkimaan niiden naisten elämää, jotka eivät sinun palveluksiasi halua/tarvi. 

Eri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän