Miten lapsiperheen metatyötä siirretään miehelle ilman, että lapsi siitä kärsii?
Oma kokemus omasta miehestä on tämä. Jos miehelle sanoo, että tänä syksynä sinä huolehdit lapsen talvivaatteet, niin joko mitään ei tapahdu niiden suhteen eli lapsella ei sitten ole talvivaatteita, tai sitten mies käy ostamassa vain haalarin, joka on väärää kokoa ja jättää hankkimatta pipot, kintaat ja talvikengät ym. Eli lapsi on ilman niitä. Kamala tilanne lapselle, koska ei Suomessa voi olla ilman talvivaatteita. Jos miehelle sanoi, että sinä huolehdit lapsen synttärit tänä vuonna, niin lapsi saa yhden lahjan ja pöydässä on tarjolla suklaalevy. Ja lapsi itkee lohduttomana minulle miksi ei ole kakkua, miksi tänä vuonna ei tullut yhtään vieraita jne. Jos miehelle sanoo, että sinä vastaat wilmasta joulukuun, niin mies kyllä käy lukaisemassa wilman, mutta ei huolehdi wilmaviestien ohjeiden mukaan, että lapsi olisi oikeaan aikaan koulun joulujuhlassa, siellä olisi siistimmät vaatteet päällä, lapsella olisi mukana jotain herkkuja luokan pikkujoulutunnille kuten piti jne. Ja lapsi kärsii tästäkin, tietenkin, ja itkee minulle. Ja meillä sentään on vain yksi lapsi.
Joten, miten perheen metatyötä siirretään miehelle niin, että lapsi ei tässä joudu kärsijäksi?
Kommentit (1944)
Nää remppapuheet on siitä hauskoja etten ole vielä yhdenkään miehen nähnyt vasaroivan slerballaan tai käyttämään letkua maalitelana.
Metatyö naiselle luontevampaa, ajateltava aina ensin muita. Miksi on mancaveja, ei womancaveja, koska naisella ei ole milloinkaan ollut oikeutta omaan aikaan tai tilaan, oltava jatkuvasti toisten käytettävissä ja vastattava muiden tarpeisiin.Ja kuule ihan ilmatteeks
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset ja naisten pakonomainen sairas tarve vaatia ihan joka asiassa etukäteissuunnittelua vaikka sille ei olisi muuta tarvetta kuin naisen mieleterveys oireiden tyydyttäminen. Ei se ruoka lopu vaikka ei olisi ruoka asioita suunnitellut viikkoja eteenpäin. Lapselle saa vaatteita kaupasta kun niitä tarvii eikä se tarvi etukäteen suunnittelua. Aina kuka tarvi etukäteen suunnittelua ja rytmitystä on naiset itse kun naiset mielenterveys ei kestä sitä jos ei olla suunniteltu etukäteen asioita valmiiksi että nainen kykenisi suunnittelemaan pukeutumistaan ja meikkaamistaan niiden suunnitelmien ympärille
Oletko koskaan elänyt vaihetta, missä sulla on ruokabudjetti? Silloin suunnitellaan. Silloinkin suunnitellaan, kun perheessä on yksikin erikoisruokavalio, ja silloin, kun perheessä on vaikkapa vuorotyöläinen tai reissutyöläinen. Ja silloin kun tulossa on juhlat tai koipi on poikki ja kuljet kep
Tämähän on varmasti tosi yleinen tilanne. Koipi poikki kroonisesti. 50km kauppaan.
Kaikilla erikois- ruokavalio ja vielä vuorotöissä oleva reissutyöläinen.
Pakko kysyä oletteko oikeasti näin tyhmiä vai vaan esitätte?
Vierailija kirjoitti:
Nää remppapuheet on siitä hauskoja etten ole vielä yhdenkään miehen nähnyt vasaroivan slerballaan tai käyttämään letkua maalitelana.
Tiiäksä mitä mä en ole vielä nähnyt?
Sitä että joku mies maksaisi meille siitä että tulen vaihtamaan palovaroittimien patterit. Tai kiinnittämään hyllyn seinään.
Ei ole muuten kukaan terve mies vielä maksanut siitäkään että tulen leikkaa nurtsin tai työntää lumia.
Kai se slerba johonkin vaikuttaa?
Joku setä täällä on selvästi jäänyt 1900-luvulle mummoinensa.
Totta tosiaan, vanhemman ikäluokan edustajilla konservatiiviset roolit ovat olleet tiukemmassa. Ihmettele siinä sitten, miksi 70-vuotias mummo ei tee sähköasennuksia tai korjaa autoa.
Täydellistä kyvyttömyyttä ymmärtää, että tämä ikäluokka on kasvanut vähän erilaisessa kulttuurissa ja normistossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset ja naisten pakonomainen sairas tarve vaatia ihan joka asiassa etukäteissuunnittelua vaikka sille ei olisi muuta tarvetta kuin naisen mieleterveys oireiden tyydyttäminen. Ei se ruoka lopu vaikka ei olisi ruoka asioita suunnitellut viikkoja eteenpäin. Lapselle saa vaatteita kaupasta kun niitä tarvii eikä se tarvi etukäteen suunnittelua. Aina kuka tarvi etukäteen suunnittelua ja rytmitystä on naiset itse kun naiset mielenterveys ei kestä sitä jos ei olla suunniteltu etukäteen asioita valmiiksi että nainen kykenisi suunnittelemaan pukeutumistaan ja meikkaamistaan niiden suunnitelmien ympärille
Oletko koskaan elänyt vaihetta, missä sulla on ruokabudjetti? Silloin suunnitellaan. Silloinkin suunnitellaan, kun perheessä on yksikin erikoisruokavalio, ja silloin, kun perheessä on vaikkapa vuorotyöläinen tai reissutyöläinen. Ja silloin kun
Tämähän on varmasti tosi yleinen tilanne. Koipi poikki kroonisesti. 50km kauppaan.
Kaikilla erikois- ruokavalio ja vielä vuorotöissä oleva reissutyöläinen.
Pakko kysyä oletteko oikeasti näin tyhmiä vai vaan esitätte?
Ihan tavallisia tilanteita kenelle tahansa aikuiselle, joka ei elä yksin tai ydinkeskustassa tai ole syntynyt eilen. Oletko sinä noin tyhmä vai esitätkö?
Vierailija kirjoitti:
Naisten mielestä kun miehen kuuluu maksaa kaiken, miehen kuuluu tehdä kaikki ja ilmeisesti miehen kuuluu suunnitellakin kaikki niin mitä naisen kuuluu tehdä?
Ja kun miehen kuuluu naisten mielestä tehdä ne kuuluisat metatyötkin niin alkaako naiset vihdoin hyväksymään myös miehen tava suunnitella ja tehdä asipita vai kuuluuko miehen tehdä se metatyökin juuri niin kuin nainen haluaa niin kuin niin kuin ihan kaikki muutkin asiat mitkä on tapahduttava juuri niin kuin nainen haluaa ilman että naisen itse tarvii sitä tehdä tai edes suunnitella?
Miksi tapailen noin omituisia naisia? En tunne ensimmäistäkään tuollaista.
"Eipä ne naiset pärjää ihan oikeissa töissäkään, töissä, jossa hiukan voimaa tarvitaan - ei riitä voimat.
Meillä oli nainen töissä, mutta kun piti avata pari-kolme pulttiliitosta, jäi avaamatta - mies avasi.
Ei nainen yksi pärjää omakotitalossa ellei se ole vanhanaikainen kamina talo, missä puita poltellaan."
Oot varmaan se mun työkaveri, joka änkes avaamaan pultteja sillä aikaa, kun hain työkaluja... oli hänellä sopivasti taskussa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset on niin pirun yleisiä yksinasujia omakotitaloissa et heistä tehdään oikein lehtijuttuja. Missä voivat kertoa millaista se on asua omakotitalossa yksin.
Aika harvoin olen nähnyt lehdessä juttua 45v Pertistä joka asuu omakotitalossa yksin.
Miksi heistä pitäisi kirjoittaa lehtijuttuja? Mikä tää vääntö oikein on?
Jos näitä naisia olisi pilvin pimein. Tuskin heistä tehtäisiin lehtijuttuja.
Pikkuhiljaa siitä tulee uusi normaali.
Vierailija kirjoitti:
"Eipä ne naiset pärjää ihan oikeissa töissäkään, töissä, jossa hiukan voimaa tarvitaan - ei riitä voimat.
Meillä oli nainen töissä, mutta kun piti avata pari-kolme pulttiliitosta, jäi avaamatta - mies avasi.
Ei nainen yksi pärjää omakotitalossa ellei se ole vanhanaikainen kamina talo, missä puita poltellaan."
Oot varmaan se mun työkaveri, joka änkes avaamaan pultteja sillä aikaa, kun hain työkaluja... oli hänellä sopivasti taskussa!
Miksi sulla ei ollut. Sitä kutsutaan ammattitaidoksi
Vierailija kirjoitti:
Joku setä täällä on selvästi jäänyt 1900-luvulle mummoinensa.
Totta tosiaan, vanhemman ikäluokan edustajilla konservatiiviset roolit ovat olleet tiukemmassa. Ihmettele siinä sitten, miksi 70-vuotias mummo ei tee sähköasennuksia tai korjaa autoa.
Täydellistä kyvyttömyyttä ymmärtää, että tämä ikäluokka on kasvanut vähän erilaisessa kulttuurissa ja normistossa.
Niin tämä ikäluokka on se joka on joutunut pärjäämään ja oppimaan asioita. Tämä ikäluokka on se joka voisi pärjätä jopa yksin siellä omakotitalossa ilman miestä.
Vierailija kirjoitti:
Sinäkö tulet maksamaan ne lasten vaatteet, jotka on saatava heti, kun lumi on maassa ja mittari pakkasella, maksoi mitä maksoi? Kaikille vähävaraisille. Kiva, jos näin teet. Muuten on monen pakko vähän suunnitella...
"Niin ja ennenkuin taas kiellät kaiken niin tiedätkö mitä nää naiset tilaa ?
Nimenomaan työmiehen tekemään niitä Miesten juttuja. Joita naisten mielestä ei enää ole."
En oo itseasiassa käyny autokorjaamolla tirkistelemässä, onko siellä remonttireiska vai -raija ollu töissä.
Ukkokin tilaa työn palveluna, jos ei kuulu omaan osaamiseen tai on lainvastaista. Saattaa sieltä joskus joku muijakin tulla työn tekemään. Autonsakin muuten vie huollettavaksi automekaanikolle. :)
Sä lienet vanhempaa ikäpolvea, jolla taas on vaikeuksia älylaitteiden kanssa. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrätkö sinä että minä pyörin pientalo alueilla päivästä toiseen. Minä tarjoan palveluitani jatkuvasti eri ihmisille. Minä olen kiertänyt ovelta ovelle. Minä kyselen asiakkkailtani millaisia naapureita heillä on.. Jos alueella olisi nyt sitten vaikka 70v mummo joka asuu yksin, minä tietäisin hänet. Koska hän on potentiaalinen asiakas. Olisin myös käynyt jututtamassa häntä.
Minä en nyt ymmärrä alkuunkaan sinua. Sinä käyt ihmisten ovilla, etsit etenkin naisasiakkaita, myyt heille palveluja ja sitten kun joku suostuu, se on sen merkki, että naiset ei pärjää yksin omakotitalossa. Sori vaan, mutta sinusta tulee mieleen huijarit, jotka kauppaavat kattoremontteja, käyvät katolla tarkistamassa tilanteen eli repivät kattoa ja sitten pakkomyyvät kalliin remontin. Varsinkin, kun sinun alue on 300 km suuntaansa.
P
"Meillä oli nainen töissä, mutta kun piti avata pari-kolme pulttiliitosta, jäi avaamatta - mies avasi.
Ja edelleen ne mun kaverit pärjää omakotitaloissa ja ihan omin avuin...jännä, ettei se yks pulttinainen edusta kaikkia naisia.
"Ainakin 5x olen sanonut että on myös niitä super naisia. Miksi et ymmärrä tätä?
Mutta todellisuus ja kokemus on se että suurin osa niistä yksin asuvista omakotitalo naisista ostaa palveluita miehiltä. Halusit tai et."
No jos mä olisin remonttiraija ammatiltani, niin mä olisin kyllä kiitollinen asiakkaista sen sijaan, että mollaisin heitä osaamattomuudesta. Että miksette ite tee?!?!? 😆
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrätkö sinä että minä pyörin pientalo alueilla päivästä toiseen. Minä tarjoan palveluitani jatkuvasti eri ihmisille. Minä olen kiertänyt ovelta ovelle. Minä kyselen asiakkkailtani millaisia naapureita heillä on.. Jos alueella olisi nyt sitten vaikka 70v mummo joka asuu yksin, minä tietäisin hänet. Koska hän on potentiaalinen asiakas. Olisin myös käynyt jututtamassa häntä.
Minä en nyt ymmärrä alkuunkaan sinua. Sinä käyt ihmisten ovilla, etsit etenkin naisasiakkaita, myyt heille palveluja ja sitten kun joku suostuu, se on sen merkki, että naiset ei pärjää yksin omakotitalossa. Sori vaan, mutta sinusta tulee mieleen huijarit, jotka kauppaavat kattoremontteja, käyvät katolla tarkistamassa tilanteen eli repivät kattoa ja sitten pakkomyyvät kalliin remontin. Varsink
Niin ja miehet ei osaa käyttää tuttipulloa tai vaihtaa vaippaa? Jostain syystä se on heille liian monimutkaista. Ja lastenvaunujen lykkääminen liian raskasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset on niin pirun yleisiä yksinasujia omakotitaloissa et heistä tehdään oikein lehtijuttuja. Missä voivat kertoa millaista se on asua omakotitalossa yksin.
Aika harvoin olen nähnyt lehdessä juttua 45v Pertistä joka asuu omakotitalossa yksin.
Miksi heistä pitäisi kirjoittaa lehtijuttuja? Mikä tää vääntö oikein on?
Jos näitä naisia olisi pilvin pimein. Tuskin heistä tehtäisiin lehtijuttuja.
Pikkuhiljaa siitä tulee uusi normaali.
Tottakai tulee. Koska elämä helpottuu kokoajan. Eihän uusissa taloissa kannata edes polttaa enää puita. Halvemmaksi tulee lämmittää muuten. Pihoissa on robo leikkurit. Sisällä Robo imuri siivoaa. Kelloihin/ palovaroittimiinkaan ei tarvi vaihtaa edes pattereita koska niissä ikuisuus akut. Ulkopuolisen työvoiman käyttö on ihan normaalia, lumityöt teetetään muilla. Vedet tulee hanasta ja sauna lämpee sähköllä. Ei se näissä uusissa kohteissa kauheasti elämä eroa kerrostalosta. Vielä jos joku pitää huolta talosta ettei tule vesivahinkoja ym niin mikäs siinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en nyt ymmärrä alkuunkaan sinua. Sinä käyt ihmisten ovilla, etsit etenkin naisasiakkaita, myyt heille palveluja ja sitten kun joku suostuu, se on sen merkki, että naiset ei pärjää yksin omakotitalossa. Sori vaan, mutta sinusta tulee mieleen huijarit, jotka kauppaavat kattoremontteja, käyvät katolla tarkistamassa tilanteen eli repivät kattoa ja sitten pakkomyyvät kalliin remontin. Varsink
"Ainakin 5x olen sanonut että on myös niitä super naisia. Miksi et ymmärrä tätä?"
Juu et ole sanonut. Väitit valheeksi. Ja niiden peltien siirtelyyn mies opastamaan...Eivätkä ole supernaisia edes omasta mielestään. Ihan tavallisia ja kykeneviä. Ilman pippeleitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en nyt ymmärrä alkuunkaan sinua. Sinä käyt ihmisten ovilla, etsit etenkin naisasiakkaita, myyt heille palveluja ja sitten kun joku suostuu, se on sen merkki, että naiset ei pärjää yksin omakotitalossa. Sori vaan, mutta sinusta tulee mieleen huijarit, jotka kauppaavat kattoremontteja, käyvät katolla tarkistamassa tilanteen eli repivät kat
Eiköhän suurin osa miehistä tähän pysty. Onhan meillä jo 40k yh miestäkin. Yhä useammin vanhempainvapaalle jää mies.
Oletko koskaan elänyt vaihetta, missä sulla on ruokabudjetti? Silloin suunnitellaan. Silloinkin suunnitellaan, kun perheessä on yksikin erikoisruokavalio, ja silloin, kun perheessä on vaikkapa vuorotyöläinen tai reissutyöläinen. Ja silloin kun tulossa on juhlat tai koipi on poikki ja kuljet kepeillä. Ja silloin kun kauppaan on 50 km. Ihan kaikkiin elämäntilanteisiin wolt ja hätäkebab eivät sovi, toki hengissä pysyy suunnittelemattakin. Kalliiksi se kyllä tulee.