Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eurooppa ei ole valmis suureen sotaan, mutta Venäjä on

Vierailija
02.12.2025 |

Euroopassa vasta keskustellaan puolustuskyvyn parantamisesta, vain Puola ja Tanska ovat ottaneet selviä askelia toteutukseen. Saksassa on keskusteltu suurista summista puolustukseen, mutta tekoja ei ole vieläkään tehty. Englanti ja Saksa eivät nykyisellään kykene kuin muutaman päivän kestoiseen sotaan. Euroopan mailla ei ole kykyä torjua suuria määriä droneja ja ohjuksia. Ruotsissa ei ole tarpeeksi ammuksia tykkeihin.

Suomen liittolaiset eivät ole vakuuttavasti varustautuneita, ehkä Suomen täytyy auttaa heitäkin, jos sota olisi.

Kommentit (140)

Vierailija
61/140 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ranskalla ja Isolla-Britannialla on ydinaseita. Mennään kaikki helvettiin.

Painu helvettiin sit!

Minä olen mieluummin Venäjän alamainen!

-winner-

Halpaa votkaa, mahorkkaa ja kaalisoppaa, kukapa voisi vastustaa!!

Vierailija
62/140 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjällä on noin 410-500 uutta T90M vaunua käytössä. Vanhoja T72 ja T62 vaunuja on käytettävissä suuret määrät.

Venäjällä tuhansia vanhoja T72 ja T62 vaunuja varastoissa, joita kunnostetaan käyttöön.

https://yle.fi/a/74-20010573/64-3-271736
Venäjä on koko sodan ajan kasvattanut panssarivaunujen tuotantoa. CIT arvioi, että T-90M-vaunuja valmistava Uralvagonzavod-yhtiö tuottaa tätä nykyä 250-300 vaunua vuodessa.

Omsktransmash tuottaa 150 T-80BVMs vaunua vuodessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/140 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: venäjä valmistautui suureen sotaan hävittämällä kalustonsa, miehistönsä ja kauppasuhteensa Ukrainan sotaan. Ovelaa, ovelaa!

Mutta venäjä saavutti sodallaan aidon, molemminpuoleisen, ikuisen ja kestävän ystävyyden ja veljeyden, pohjois-korean kansaaan ja sen korkeasti kunnioitettuun johtajaan, siihen mikä-se-nyt-oli. Sosialismissa on aina pidetty suuressa arvossa aitoa veljeyttä, eikä sitä voi koskaan pusutella ja halia liikaa. 

Vierailija
64/140 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Painu helvettiin sit!

-winner-

Halpaa votkaa, mahorkkaa ja kaalisoppaa, kukapa voisi vastustaa!!

Kurjuuteen tottunut, aivopesty orja ei ymmärrä eikä välitä paremmasta.

Vierailija
65/140 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet pihalla.

EU ei edes ole ideologisesti militaristinen kuin johdon suulla. Monikulttuuriset tavalliset ihmiset eivät enää haaveile esimerkiksi suuresta järjestyneestä armeijasta ja harva myös kokee valtionsa pyhänä paikkana. 100v sitten tällaista oli paljon paljon enemmän, Euroopassa.

Minkä puolesta haluttaisiin taisteltavan? Monikulttuurin, kansallivaltioiden ja niiden historian poispyyhinnän, uuskielen, ihanan islamin, intersektionaalisen feminismin,  velkaannuttamisen, ilmastohysterian jatkamisen rahan kuppaamisineen, sensuurin ja digikyylääyslakien, et omista mitään ja olet onnellinen -paskan?

Ihan oikeasti?? Kukaan missään ei kerro mille minun halutaan uhraavan henkeni, sillä Suomi se ei ainakaan ole.

Vierailija
66/140 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Venäjän taidot ei riitä teknologiaan, yhteiskunnan rakentamiseen, kaupan käyntiin (tosin, ei ole mitään venäläisiä tuotteita) eikä mihinkään Venäjän valtion rakentamiseen demokraattiseksi, edistykselliseksi maaksi.

Ei. Kanttipäisillä mongoliäpäröillä ei ole mielessä kuin sota vodkan juonnin, vaimon hakkaamisen ja ulkovessaan paskantamisen lisäksi. Kun ei osaa niin ei osaa.

Tosin, yli 400 miljoonainen Eurooppa NATO selkätukenaan kyllä näyttää ryccälle missä kaappi seisoo, kun tosi paikka tulee.

Itse asiassa venäläinen kuohuviini on aika hyvää. Tai itsehän ne kutsuvat sitä samppanjaksi. Tosin melko vastaavaa saa myös Baltian maissa valmistettuna.

Vierailija
67/140 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän Venäjässä kulttuurista ja kauneudesta. Jos otan nyt Suomen vertailuun. Suomi on teollinen ja metsäinen - ei niinkään humanistinen - maa.

Vierailija
68/140 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: venäjä valmistautui suureen sotaan hävittämällä kalustonsa, miehistönsä ja kauppasuhteensa Ukrainan sotaan. Ovelaa, ovelaa!

Kaikki menee suunnitelman mukaan, normal katastrof.

Vierailija
69/140 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiovan kolmen päivän valloitus on RYSSIVILTÄ RYSSILTÄ vähän jäljessä aikataulusta 😆😆

Vierailija
70/140 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet pihalla.

EU ei edes ole ideologisesti militaristinen kuin johdon suulla. Monikulttuuriset tavalliset ihmiset eivät enää haaveile esimerkiksi suuresta järjestyneestä armeijasta ja harva myös kokee valtionsa pyhänä paikkana. 100v sitten tällaista oli paljon paljon enemmän, Euroopassa.

Minkä puolesta haluttaisiin taisteltavan? Monikulttuurin, kansallivaltioiden ja niiden historian poispyyhinnän, uuskielen, ihanan islamin, intersektionaalisen feminismin,  velkaannuttamisen, ilmastohysterian jatkamisen rahan kuppaamisineen, sensuurin ja digikyylääyslakien, et omista mitään ja olet onnellinen -paskan?

Ihan oikeasti?? Kukaan missään ei kerro mille minun halutaan uhraavan henkeni, sillä Suomi se ei ainakaan ole.

Kuole sitten. Minä taistelen Suomen ja Euroopan puolesta, koska kaikista vioistaan huolimatta ne ovat parasta mitä Maapallolla tällä hetkellä on. Ei ole parempiakaan maailmankolkkia minne mennä.

Vierailija
71/140 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mode säilöö tätä disinformaatiota niin kuin pyhäinjäännöstä?

Vierailija
72/140 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Painu helvettiin sit!

-winner-

Olet sitä jo. Pidä hauskaa, kaalirotta.

En ole vielä mutta pian me ollaan kaikki kaalirottia  v i t u n  homo! 

-winner-

Vierailija
73/140 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vieläkö Venäjä naurattaa, vai kannattaisiko heidän kanssaan neuvotella kunnioittavasti?

Miksi pitäisi? Kunnioitus ansaitaan.

Tuohan on vain nykysuomalainen tapa katsoa asiaa.

Vierailija
74/140 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän Venäjässä kulttuurista ja kauneudesta. Jos otan nyt Suomen vertailuun. Suomi on teollinen ja metsäinen - ei niinkään humanistinen - maa.

Venäläinen kulttuuri on kokonaan apinoitu muualta. Venäjä ei ole humanistinen, vaan ruma ja ällöttävä maa. Suomi on kaikissa suhteissa parempi. Ja yksi olennaisista paremmuuden merkeistä: jos Suomessa et pidä jostain, saat sanoa sen ääneen leimautumatta ulkomaan agentiksi. Venäjällä pääset hengestäsi tai ainakin vapaudestasi.

Vierailija
75/140 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäli Venäjä on valmis suureen sotaan niin miksi ihmeessä Ukraina on vielä miehittämättä?

No ei sitä nyt voi odottaa että kolmen päivän erikoisoperaatiota ihan noin nopeasti saisi tehtyä. Mikäs päivä nyt onkaan? 1378? Ihan kohta valmis.

Vierailija
76/140 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin olen sitä mieltä, että ainakin Venäjän ulkopuolella tapaamani venäläisyksilöt ovat huomattavasti miellyttävämpää ja parempikäytöksistä väkeä kuin suomalaiset. Tavalliset suomalaiset eivät ole mitään kivoja ihmisiä, ja tämän voin kyllä rohkeasti myöntää koskevan myös itseäni.

Toisaalta suomalaiset ovat kyllä käytönnöllisempiä kuin useimmat muut. Vaikkei niin kauniita.

Vierailija
77/140 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Painu helvettiin sit!

-winner-

Jos suomalaisilta kysytään, niin 99,99% on mieluummin länsimaiden liittolaisia kuin Venäjän alamaisia. Jäljelle jäävistäkin suurin osa haluaisi olla kaikkien liittoumien ulkopuolella ja kuvittelee että silloin Venäjän kanssa voisi olla hyvä YYA-suhde.

Vierailija
78/140 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistetaas nyt sekin, että jos Ukrainalla olisi Naton lupa hävittäjiin, tämä sota olisi jo ohi.

Vierailija
79/140 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet pihalla.

Kuole sitten.

Eivät kaikki pidä Suomesta. Maamme on aika kaukana Euroopasta yhä. 

Jo Tanska on aika erilainen kulttuuri kuin Suomi on.

Vierailija
80/140 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulkoon sota. Minustakin tulee sitten Mannerheimristin ritari.

'Siitä vaan'  sanoi Tsaikowski ja antoi palaa :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan