Lue keskustelun säännöt.
Veroasiantuntijat hoi, ennakkovero
02.12.2025 |
Onko tämä joku uusi juttu, kun sain ensi vuodelle verokortit mutta myös päätöksen yli 1000 euron ennakkoverosta, jossa eka maksupäivä jo helmikuussa? Mitä ihmettä tämä on, ei ikinä tullut tällaista. Maksan palkasta veroa ihan koko ajan.
Palvelunumeroon ei voi enää soittaa tänään.
Kommentit (4)
Minulla on asunto vuokralla ollut monta vuotta, mutta tästäkään ei ole aiemmin määrätty ennakkoveroa. En ole yrittäjä vaan ihan tavallinen palkansaaja noin 50.000 ansiotuloin.
Ap
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Soittoaika tältä päivältä umpeutui, enkä ehtinyt soittaa. Omaverossa ei muuta tietoa ole, vähän ihmeissäno olen. Mutta kaippa se selviää, mutta tuo helmikuun maksi tulee kyllä nopeasti.
Oletko yrittäjä? Itse olen osa-aikainen yrittäjä ja saan valita haluanko maksaa ennakkoveroa vai otetaanko yrityksen tulot huomioon palkkatulojeni verokortissa.
Jos sinulla on pelkkiä palkkatuloja, niin ei pitäisi olla ennakkoveroakaan. Suomi.fi-sivustolta löytyi seuraava tieto: "Ennakkovero on vero, jota maksetaan etukäteen esimerkiksi vuokratuloista, omaisuudesta saaduista luovutusvoitoista ja ulkomailta saaduista tuloista (kuten eläkkeistä)." Jos tulot muuttuvat niin ennakkoveroa kannattaa muuttaa jotta ei maksa sitä liikaa tai liian vähän.