Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Etkö todellakaan usko Raamattuun? Mitä mieltä tästä - vain pieni osa laajasta ohjelmasarjasta.

Vierailija
01.12.2025 |

Etkö todellakaan usko Raamattuun? Mitä mieltä tästä - vain pieni osa laajasta ohjelmasarjasta.

https://www.tv7.fi/arkki/raamattu-on-ihmeellinen/raamatun-yksittaiset-k…

Kommentit (395)

Vierailija
161/395 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veriuhrien Jumalaan pitäisi uskoa? Miksi se haluaa aina verta ja kuolemaa leppyäkseen? 

Kyllä. Siksi koska synnit on sovitettava uhrilla. 

Ei tietenkään ole. Jos tuollainen sääntö on, se on Jumalasi luoma ja hän on sen verenhimoissaan itse säätänyt, muussa tapauksessa hän ei ole kaikkivaltias.

Jumala on kaikkivaltias ja täydellisen oikeudenmukainen.

Siltäkö susta näyttää, kun katselet maailmaa?

Sinä katselet vain maailmaa. Siinä ongelmasi. Katso myös maailmanloppua ja mitä sen jälkeen tulee, niin asiat valkenee. 

Sinä nyt todistelet sitä sepitettäsi sepitteellä itsellään. Eikö teitä luulevaisia nolota kehäpäättelyä yhtenään tyrkyttäessänne?

Vierailija
162/395 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi uskovaiset pelkäätte mennä itse katsomaan ja ottamaan selvää asioista, jotka kumoavat monia Raamatun kertomuksia? Olette valmiita perustamaan koko elämänne yhden kirjan varaan, mutta kieltäydytte vimmatusti ottamasta selvää, onko sen kertomukset totta. Niin moni niistä voidaan osoittaa täydellä varmuudella vääräksi, että loppuosalle ei voi antaa mitään painoarvoa, koska kirjan itsensä mukaan se on alusta loppuun saakka erehtymätöntä Jumalan sanaa.

Voisiko joku oikeasti selittää, miksi haluatte pitää väkisin Raamatusta kiinni, ettekä halua ottaa siitä silti oikeasti selvää?

No mikä nyt on osoitettu "täydellä varmuudella vääräksi"?

Paitsi, että moni kohta, niin väitteen esittäjällä on ensisijaisesti todistusvelvollisuus. Ja raamattu itsessään on vain väite. Joten todistapa tuo hölmö vedenpaisumus. Ihan tieteellisesti.

Teillä luulevaisilla on raamatun ensimmäinen lausekin todistamatta. Miksi siis uskoa loppujakaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/395 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jeesus on Herra!

Jeesus, tuo muinainen matkasaarnaaja on kuollut.

Jeesus kuoli ja nousi kuolleista.

Vierailija
164/395 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hyvää ja oikeudenmukaista sä näet maailman nykytilanteessa?

Anna mä arvaan, sä vastaat jotain tyyliin tutkimattomat ovat herran tiet.

Sitä hyvää että jokaisella on mahdollisuus saada syntinsä anteeksi ja pelastua. Sen suurempaa hyvyyttä ei ole. 

Ei syntiä ole olemassa. Se on luulevaisten sepitteessä esiintyvä konsepti. 

Vierailija
165/395 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

5. Mooseksenkirja 22 🤢🤮

23Jos mies makaa toiselle miehelle kihlatun koskemattoman tytön ja tämä tapahtuu kaupungissa, 24molemmat on vietävä kaupungin portille ja kivitettävä kuoliaaksi, tyttö siksi, että hän ei huutanut apua, ja mies siksi, että hän häpäisi toiselle vaimoksi luvatun tytön. Hävittäkää paha keskuudestanne.

Kyllä. Siinä sitä on " muuttumatonta" Jumalan sanaa. Meriselityksiä ootellessa...

Missä ovat selitykset? Sille, että nainen on pelkkä miehen omaisuuserä, esine? Kuvottavaa. 

Mitäpä tuota selittelemään? rais kaa misesta ja aviorikoksesta on rangaistus paikoillaan ja ra is kauksesta on tosiaan syytä ilmoittaa viipymättä. Ja niinhä

Toivottavasti sut raiskataan ja nöyryytetään joku päivä

Tällaisia toivotuksia alkaa jakamaan, kun joutuu säätämään itse moraalisen kompassinsa. Hän ei todennäköisesti omasta mielestään edes tee mitään väärää. 

Vierailija
166/395 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hyvää ja oikeudenmukaista sä näet maailman nykytilanteessa?

Anna mä arvaan, sä vastaat jotain tyyliin tutkimattomat ovat herran tiet.

Sitä hyvää että jokaisella on mahdollisuus saada syntinsä anteeksi ja pelastua. Sen suurempaa hyvyyttä ei ole. 

Ei syntiä ole olemassa. Se on luulevaisten sepitteessä esiintyvä konsepti. 

Eri

Synti on sitä, mikä on Jumalan tahdon vastaista. Syntejä ei saa anteeksi sillä, että uskottelee itselleen jotain. 

Vierailija
167/395 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veriuhrien Jumalaan pitäisi uskoa? Miksi se haluaa aina verta ja kuolemaa leppyäkseen? 

Ei vaan synnit sovitetaan syömällä liha ja veri.

"Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä." Joh. 6:54

"Ettekö käsitä, että se, mikä menee suusta sisään, jatkaa kulkuaan vatsaan, ja sitten se ulostetaan." Matt. 15:17

"Mutta tämän minä sanon, veljet, ettei liha ja veri voi periä Jumalan valtakuntaa, eikä katoavaisuus peri katoamattomuutta." 1. Kor. 15:50

Vierailija
168/395 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi uskikset ei voi vaan sanoa, että Jumala taikoi kaiken veden ja sen pois. Ja että se taikoi eläimille ruokaa jne. Miksi pitää yrittää vältellä aihetta ja koettaa väkisin pakottaa keskustelua toisaalle?

Niin, miksi yrittää jollakin mukatieteellä todistaa mahdoton tapahtuneeksi? Taitaa olla vain oman uskon vahvistusta, epäilyksen siemen itää siellä jossain syvällä.

Vierailija
169/395 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lupaan lukea Raamatun heti, kun saan ihan oikean, sanatarkan käännöksen alkukielestä. Sen, missä jumalolennot on vielä monikossa ja liikkuvat lentävillä kulkuneuvoilla. 

Vierailija
170/395 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään ole. Jos tuollainen sääntö on, se on Jumalasi luoma ja hän on sen verenhimoissaan itse säätänyt, muussa tapauksessa hän ei ole kaikkivaltias.

Sinä katselet vain maailmaa. Siinä ongelmasi. Katso myös maailmanloppua ja mitä sen jälkeen tulee, niin asiat valkenee. 

Eihän evoluutioapina edes tiedä mikä on kehäpäätelmä, joten rauhotu. 

Vierailija
171/395 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

5. Mooseksenkirja 22 🤢🤮

23Jos mies makaa toiselle miehelle kihlatun koskemattoman tytön ja tämä tapahtuu kaupungissa, 24molemmat on vietävä kaupungin portille ja kivitettävä kuoliaaksi, tyttö siksi, että hän ei huutanut apua, ja mies siksi, että hän häpäisi toiselle vaimoksi luvatun tytön. Hävittäkää paha keskuudestanne.

Täynnä rakkautta ja anteeksiantoa on tämä jumalan antama ohje.

Vierailija
172/395 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä." Joh. 6:54

"Ettekö käsitä, että se, mikä menee suusta sisään, jatkaa kulkuaan vatsaan, ja sitten se ulostetaan." Matt. 15:17

"Mutta tämän minä sanon, veljet, ettei liha ja veri voi periä Jumalan valtakuntaa, eikä katoavaisuus peri katoamattomuutta." 1. Kor. 15:50

Ei syntejä lihan ja veren nauttimiselle sovitettu, vaan sillä kun Kristus antoi itsensä uhriksi ihmiskunnan syntien takia. Ehtoollinen on toki tärkeä, mutta sovitustyön teki Jeesus. Siksi enää ei tarvita vanhatestamentillista uhripalvelustakaan, kun täydellinen uhri on jo annettu. 

Vierailija
173/395 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jeesus on Herra!

Ja sinun mielestäsi tällainen on mahdollista? Miksei muut sitten ole voineet tehdä samalla tavalla?

Vastaa nyt että siksi että sinullakin olisi iankaikkinen elämä.

Vierailija
174/395 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä nyt todistelet sitä sepitettäsi sepitteellä itsellään. Eikö teitä luulevaisia nolota kehäpäättelyä yhtenään tyrkyttäessänne?

Olen pahoillani, mutta olet käsittänyt väärin. 

Vierailija
175/395 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jeesus sanoi: "Onnellinen se leijona, jonka ihminen syö ja josta näin tulee ihminen. Mutta kirottu se ihminen, jonka leijona syö ja näin muuttuu ihmiseksi"

Vierailija
176/395 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jeesus on Herra!

Ja sinun mielestäsi tällainen on mahdollista? Miksei muut sitten ole voineet tehdä samalla tavalla?

Vastaa nyt että siksi että sinullakin olisi iankaikkinen elämä.

On mahdollista! Siksi ei ole muut vielä sitä tehneet koska ylösnousemus koittaa vasta maailman lopussa. 

Eri 

Vierailija
177/395 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi siis uskoa luomiskertomukseen, mikä tiedetään jo varmuudella vääräksi, tuhat vuotta eläneisiin ihmisiin, jättiläisiin, melkein 9km nykyistä korkeampaan meren pintaan pari tuhatta vuotta sitten ilman, että makeat vedet olisivat muuttuneet suolaisiksi tai että kasvissyöjät olisivat selvinneet tilanteessa, jossa kaikki ravinto olisi kuollut tulvan alla ja pedot olisivat jättäneet ne rauhaan, vaikka niillekään ei olisi ollut ravintoa.

Pitäisi palvoa kansoja tappanutta ja ihmisiä kiusannutta ukkoa, joka uhkailee kidutuksella jos ei usko. Joka vaati oman poikansa uhraamista ristillä, paitsi että eihän se Jesper sitten kuollutkaan, kunhan kärsi. Ja niin edelleen. Eipä vakuuta ei.

Jeesus kuoli, mutta nousi kuolleista.

Jeesus uhrasi viikonloppunsa.

Mullekin on joskus käynyt niin pikkujouluaikaan tai vappuna.

Vierailija
178/395 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

5. Mooseksenkirja 22 🤢🤮

Täynnä rakkautta ja anteeksiantoa on tämä jumalan antama ohje.

Kyllä. Antaa ihmisille selvät ohjeet miten pitää toimia. 

Vierailija
179/395 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi uskikset ei voi vaan sanoa, että Jumala taikoi kaiken veden ja sen pois. Ja että se taikoi eläimille ruokaa jne. Miksi pitää yrittää vältellä aihetta ja koettaa väkisin pakottaa keskustelua toisaalle?

Niin, miksi yrittää jollakin mukatieteellä todistaa mahdoton tapahtuneeksi? Taitaa olla vain oman uskon vahvistusta, epäilyksen siemen itää siellä jossain syvällä.

Taidat olla tavallista tyhmempi. Jumala on luonut maailmankaikkeuden, maan ja kaiken mitä maa päällään ja sisällään kantaa. Jumala kykenee siis mihin tahansa. Jos sinulla olisi vähänkään järkeä, niin tajuaisit että maan päällä ihmisille, eläimille ja luonnolle tapahtuneet ihmeet ovat helpoimmasta päästä. 

Vierailija
180/395 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öö Miksi?

En tiedä, mutta niin on Kaikkivaltias määrännyt. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi