Mitä ajattelet konservatiivisesta naisesta?
Eli naisesta joka pitää siitä, että on miesten ja naisten hommat, haluaa hoitaa pitkään omia lapsiaan, pukeutuu naisellisesti ja näyttää naiselta muutenkin, kunnioittaa miestään, haluaa lapset vasta avioliitossa jne. Ei ota eroa heti kun arki tympii tai syytä miestä kaikesta, pitää perinteisestä s*ksistä ilman kolmansia pyöriä ym. ja haluaa olla tulevaisuudessa mummu jne.
Hoitaa omat vastuunsa ja antaa muiden elää omaa elämäänsä. Ei haihattele tai vaadi liikoja. Ymmärtää elämän realiteetit ja on kiitollinen tyyppi.
Kommentit (166)
Vierailija kirjoitti:
En yhtään ihmettele, että perheinstituutio on hukassa kun näitä vastauksia lukee. Mitä pahaa on hoitaa kotona lapsia, ihan tutkimustenkin mukaan tekee lapsille hyvää hoitaa heitä muutamat ensimmäiset elinvuodet mielummin kotoa. Mitä pahaa on hyvin tienaavassa miehessä, joka käy töissä ja mahdollistaa perheelle hyvän elintason. Miksi perinteiset arvot ei ole mitään? Miksi nainen on oikea nainen vain jos valitsee epäsovinnaisena pidettyjä tapoja olla ja elää. Millä tavalla tuo nainen alistuu tai millä perusteella hän ei ole koulutettu? Henk koht olen konservatiivi, koulutettu ja perinteisten arvojen puolustaja. En ole miehen tossun alla, meillä on vain eri roolit ja olemme onnellisia. Hyväksyn silti toisenlaiset valinnat ja polut, enkä koe tarvetta lytätä toisenlaisia valintoja tehneitä.
Tässä keskustelussa on lähinnä ihmetelty sitä, että miten nuo AP:n kuvailemat asiat liittyvät konservatismiin millään tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen poliittisesti konservatiivinen, mutta naisten ja tyttöjen oikeuksien puolustaja, olen myös musliminaisten alistamista vastaan. Naisen ei pidä alistua miehen vallan alle eikä huonoon kohteluun.
Jos äänestät sellaista puoluetta, joka suhtautuu tyttöjen ja naisten oikeuksiin huonosti, et ole mikään puolustaja.
Tässä esimerkki ahdasmielisyydestä, että kaikkien pitää ajatella ja toimia täsmälleen samoin tai muuten on hirveä ihminen ja ties mitä.
No jos suhtautuu tyttöjen ja naisten oikeuksiin huonosti niin kyllä varmaan on hirveä ihminen. Toisten ihmisoikeudet eivät ole mikään
No jopas tulee aasilta tiukkaa tekstiä. Voit toki yhä valaista että mitä tuo aikaisempi oksennus tarkoitti, tyhmä kun olen.
Vierailija kirjoitti:
En yhtään ihmettele, että perheinstituutio on hukassa kun näitä vastauksia lukee. Mitä pahaa on hoitaa kotona lapsia, ihan tutkimustenkin mukaan tekee lapsille hyvää hoitaa heitä muutamat ensimmäiset elinvuodet mielummin kotoa. Mitä pahaa on hyvin tienaavassa miehessä, joka käy töissä ja mahdollistaa perheelle hyvän elintason. Miksi perinteiset arvot ei ole mitään? Miksi nainen on oikea nainen vain jos valitsee epäsovinnaisena pidettyjä tapoja olla ja elää. Millä tavalla tuo nainen alistuu tai millä perusteella hän ei ole koulutettu? Henk koht olen konservatiivi, koulutettu ja perinteisten arvojen puolustaja. En ole miehen tossun alla, meillä on vain eri roolit ja olemme onnellisia. Hyväksyn silti toisenlaiset valinnat ja polut, enkä koe tarvetta lytätä toisenlaisia valintoja tehneitä.
Juuri näin. Olen myös itse korkeasti koulutettu, perinteisiä arvoja puolustava konservatiivi. Olen ollut onnellisessa avioliitossa jo yli 30 vuotta. Perhe toimii parhaiten, kun miehellä ja naisella on eri roolit, eli mies on pääelättäjä ja nainen on päävastuussa kodista ja lapsista. Toki molemmat ovat ihmisinä yhtä arvokkaita. Alistamisen kanssa tällä ei ole mitään tekemistä.
En ehkä ihan allekirjoittaisi aloituksen konservatiivisen naisen määritelmää, sillä se vaikuttaa rajaavan konservatiiviset naiset vain joihinkin harvoihin ideaalitapauksiin, ja sisällyttävän määritelmään kaikenlaista ekstraa.
Liberaalina hyväksyn myös konservatiivien preferenssit. Eli jos joku haluaa hoitaa lapsiaan pitkään, harrastaa vain tavanomaista seksiä, pukeutua perinteisesti tai tulla isovanhemmaksi, niin hän voi puolestani ihan hyvin tehdä niin, eikä itseäni mitenkään häiritse tai tympäise moiset mieltymykset. Kitkaa voisi syntyä siitä, jos kyseisellä naisella on moralisoivia tai toisten vapautta rajoittavia yhteiskunnallisia mielipiteitä, kuten "naisten pitäisi pukeutua peittävästi" tai "homoseksuaalisuus on väärin". Aloittaja ilmeisesti yhdistää konservatismin tietynlaiseen sallivuuteen ("antaa muiden elää elämäänsä"), mutta käytännössä konservatiiviksi itsensä tunnustavilla on kyllä usein epäliberaaleja kantoja.
Konservatiivit, incelit, naisvihaajat, liberaalit, pervot, huumeidenkäyttäjät yms. sadat eri ihmisjoukot ovat tosiaan kaikki eri joukkoja. Ei ihmisiä voi jakaa kahteen kategoriaan ja väittää, että nämä kaikki ovat samanlaisia. Se on mikä tässä keskustelussa on erittäin tyhmää. Heti joku huutamassa "soosoo!" kun joku kannattaa sitä vastapuolen joukkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Olen myös itse korkeasti koulutettu, perinteisiä arvoja puolustava konservatiivi. Olen ollut onnellisessa avioliitossa jo yli 30 vuotta. Perhe toimii parhaiten, kun miehellä ja naisella on eri roolit, eli mies on pääelättäjä ja nainen on päävastuussa kodista ja lapsista. Toki molemmat ovat ihmisinä yhtä arvokkaita. Alistamisen kanssa tällä ei ole mitään tekemistä.
Miksi sinun mielestäsi perhe toimii parhaiten jos mies on pääelättäjä ja nainen on vastuussa kodista/lapsista? Miten se ilmenee perheen hyvinvoinnissa?
En siis ole mitenkään tätä ajatusmaailmaa vastaan, kiinnostaa vain ymmärtää tätä ilmiötä.
Vähän surkea tapaus tulee mieleen, nainen joka ei oppinut pitämään itsestään huolta vaan tarvitsee jonkun sian tekemään sen puolestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Olen myös itse korkeasti koulutettu, perinteisiä arvoja puolustav
Orja kertomassa kuinka kivaa se oikeasti on kun on alistettuna. Just just.
"Ei vaadi liikoja", eli mieheltä ei saa vaatia mitään? Voi että nämä heteromiesten fantasia naiset on aina jotain orjia.
Mä toimin joissain asioissa todella konservatiivisesti mutta samalla olen liberaali telaketjufeministi. Halusin lapset vasta avioliitossa, olin viisi vuotta kotiäitinä lasten ollessa pieniä ja olen ulkoisesti hyvin naisellinen.
Annan muiden elää omaa elämäänsä kuten haluavat, en yritä sulloa ketään muotteihin, Mulla on omat rahat, sijoitukset yms yhteisten lisäksi, teen vähintään kaksi ulkomaanmatkaa ilman lapsia ja puolisoa joka vuosi. Ura on mulle tärkeä. Mieheltä vaadin tasa-arvoista osallistumista kodin ja lasten hoitoon yms. Enkä ikinä suostuisi yhdenkään miehen elätiksi tai ylipäätään olemaan kenenkään "armoilla". Haluan säilyttää itsenäisyyteni.
Vierailija kirjoitti:
Reppana, joka ei osaa ajatella omilla aivoillaan. Ei kukaan täyspäinen ihminen alistu toiselle tolla tavalla. Jotta mainitsemasi asiat tapahtuisivat, se vaatii tasa-arvoisen ja kunnioittavan suhteen eli poikkeuksellisen laadukkaan miehen, joita on lähes mahdotonta löytää konservatiivien joukosta.
Entä jos sinun vahvuus onkin sosiaalisen paineen tuotosta? Eikö alisteista ole laatumiehen kolmannet pyörät ja roolileikit ettei suhde lässähdä? Vai larppaatko mitä vain jotta laatumies pysyy hymyilenävänä?
Nämä konservatiivi hörhöt tarkoittaa tuolla sitä että naisen pitää ehdoitta palvoa sitä luuseriukkoaan, oli se kuinka surkea tapaus hyvänsä. Miehen ei tietenkään tarvitse millään tavalla arvostaa vaimoaan. Tätä on "konservatiivisuus". Ei kiitos!
Kuunnelkaapa tarkkaan, kun "liberaali" puhuu. Luulin ettei liberaaliuteen kuulu ahdasmielinen ja ennakkoluuloinen ajattelu. No, miesviha toki kuuluu.
Itse mietin miten tällainen tapaus kykenee yhtään minkäänlaiseen ihmissuhteeseen (edes liberaaliin sellaiseen) kun viha ja halveksunta tihkuu tuollaisena myrkkynä läpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen poliittisesti konservatiivinen, mutta naisten ja tyttöjen oikeuksien puolustaja, olen myös musliminaisten alistamista vastaan. Naisen ei pidä alistua miehen vallan alle eikä huonoon kohteluun.
Jos äänestät sellaista puoluetta, joka suhtautuu tyttöjen ja naisten oikeuksiin huonosti, et ole mikään puolustaja.
Tässä esimerkki ahdasmielisyydestä, että kaikkien pitää ajatella ja toimia täsmälleen samoin tai muuten on hirveä ihminen ja ties mitä.
No jos suhtautuu tyttöjen ja naisten oikeuksiin huonosti niin kyllä varmaan on hirveä
Tarkoitan tällä siis, että ihmiset siirtyvät kokemaan olevansa mieluummin konservatiivisia kun liberalismi on "mennyt yli". Vihataan eri mieltä olevia eikä meininki todellakaan ole mitään live and let live.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Juuri tästä syystä en äänestä vihervasemmistoa.
🇺🇦🇮🇱
Mitkä ovat liberaalien mielipiteet valkoisista cis heteromiehistä?
Vierailija kirjoitti:
Nämä konservatiivi hörhöt tarkoittaa tuolla sitä että naisen pitää ehdoitta palvoa sitä luuseriukkoaan, oli se kuinka surkea tapaus hyvänsä. Miehen ei tietenkään tarvitse millään tavalla arvostaa vaimoaan. Tätä on "konservatiivisuus". Ei kiitos!
Kuunnelkaapa tarkkaan, kun "liberaali" puhuu. Luulin ettei liberaaliuteen kuulu ahdasmielinen ja ennakkoluuloinen ajattelu. No, miesviha toki kuuluu.
Itse mietin miten tällainen tapaus kykenee yhtään minkäänlaiseen ihmissuhteeseen (edes liberaaliin sellaiseen) kun viha ja halveksunta tihkuu tuollaisena myrkkynä läpi.
Olen eri, mutta eihän tuo vastaaja väittänyt olevansa liberaali.
Miksi sinun mielestäsi perhe toimii parhaiten jos mies on pääelättäjä ja nainen on vastuussa kodista/lapsista? Miten se ilmenee perheen hyvinvoinnissa?
Tämä on ehdottomasti luonnollisin roolijako, muu on keinotekoista. Vain nainen voi tulla raskaaksi, ja raskausaikana nainen luo jo erityisen, ainutlaatuisen suhteen lapseen. Imetysaika vahvistaa äidin ja lapsen ainutlaatuista suhdetta. Mitä vahvemmin äiti on kiinnittynyt lapseensa, sitä parempi perusturvallisuus lapselle rakentuu. Nykyiset päiväkodit ovat usein ylikuormitettuja, kaoottisia paikkoja. Jotta nainen voisi kiinnittyä lapseensa turvallisesti, hänen on voitava luottaa siihen, että mies elättää ja näin antaa suojaa ja turvaa. Naisen halu tehdä uraa lasten ollessa pieniä palvelee vain naisen egoa, ei mitään yhteistä hyvää. Myös asian yhteiskunnallisesta puolesta voisin sanoa paljonkin, mutta siitä ehkä myöhemmin.
Olen konservatiivi, koska mielestäni valkoinen cis heteronainen on konservatiivien hierarkiassa korkeammalla kuin vihervasemmiston uhrihierarkiassa tulisin toiseksi vain valkoiselle heteromiehelle. Koitan siis tavoitella itselleni mahdollisimman hyvää asemaa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ehdottomasti luonnollisin roolijako, muu on keinotekoista. Vain nainen voi tulla raskaaksi, ja raskausaikana nainen luo jo erityisen, ainutlaatuisen suhteen lapseen. Imetysaika vahvistaa äidin ja lapsen ainutlaatuista suhdetta. Mitä vahvemmin äiti on kiinnittynyt lapseensa, sitä parempi perusturvallisuus lapselle rakentuu. Nykyiset päiväkodit ovat usein ylikuormitettuja, kaoottisia paikkoja. Jotta nainen voisi kiinnittyä lapseensa turvallisesti, hänen on voitava luottaa siihen, että mies elättää ja näin antaa suojaa ja turvaa. Naisen halu tehdä uraa lasten ollessa pieniä palvelee vain naisen egoa, ei mitään yhteistä hyvää. Myös asian yhteiskunnallisesta puolesta voisin sanoa paljonkin, mutta siitä ehkä myöhemmin.
Kiitos, olen kanssasi samaa mieltä. Ymmärtääkseni suurin osa äideistä viettää mielellään lapsen kanssa ensimmäiset vuodet kotona jos vaan talous sallii.
Mitä mieltä olet siitä, jos isä on vanhempainvapaalla lapsen ollessa pieni?
Mitä mieltä olet siitä, että äiti jatkaa töitä sitten kun lapsi menee kouluun?