Tämä ankea musta talvi vie järjen!
Siis oikeesti. Onko tässä mitään järkeä kun katsoo ulos. Pelkkää märkää, harmaata ja likaa. Miten tei pysytte järjissänne tässä ympäristössä ? Onko elämä selviämistä vai nautintoa?
Kommentit (101)
Olen oikein tyytyväinen, ettei ole liukasta, ja ulkona uskaltaa kävellä reippain askelin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älää hätäilkö kyllä se meidänkin vuoro kohta tulee.
Severe Weather Europe
https://www.severe-weather.eu/global-weather/winter-storm-snow-noreaste…
Tossa kyllä länkytetään vain jostain Pohjois-Amerikan tulevasta lumimyrskystä ja pakkasista.
Ota selvää mikä ilmiö ne Pohjois-Amerikan lumimyrskyt ja pakkaset aiheuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Severe Weather Europe
Tossa kyllä länkytetään vain jostain Pohjois-Amerikan tulevasta lumimyrskystä ja pakkasista.
Kamalan laiskoja ihmiset nykyisin ovat mistään ei vaivauduta itse ottamaan selvää, vaan jonkun pitää se kertoa ja mielummin uutisissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Severe Weather Europe
Jos ja jos, ehkä ja ehkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Severe Weather Europe
Jos ja jos, ehkä ja ehkä.
Niin, tuotahan se on, jos ei perehdy kunnolla asioihin.
Vierailija kirjoitti:
Minä tykkään tästä mörönpeppupimeydestä paljon enemmän kuin lumesta, liukkaudesta ja pakkasesta. Paljon helpompaa liikkua, eikä v-käyrä nouse lumitöiden, auton rapauksen ja ainaisen palelun ja kipujen takia. Kohtahan päiväkin taas jo pitenee, ja pimeys helpottaa.
No nythän aika tasan yhtä valoisaa kuin 10. tammikuuta. Ei tuo kolmen viikon päästä alkava valostuminen kovin nopeasti lisää valoa tuo.
Jotain saisi kyllä sataa (muuta kuin vettä), ettei olisi niin saatanan pimeää 18 tuntia päivästä. Mieluummin loskaakin kuin tätä.
Toivottovasti etelään ei tule lunta ollenkaan koko talvena, liikuntarajoitteisena se vaan haittaa liikkumistani.
Vierailija kirjoitti:
Harmaata on. Mutta hyviä puoliakin on, ei ole kaikki paikat jäässä, ei ole purevaa pakkasta ja ei ole liukasta. Pimeä tulee joka tapauksessa aikaisemmin, oli lunta tai ei. Kolmen viikon päästä alkaa jo päivät pitenemään.
Minä ajattelen samoin, että hyvä puoli on ehdottomasti se, että ei ole kylmä eikä maa ole jäässä. Ei tarvitse tumpata paljon vaatteita päälle, eikä edes talvikenkiä jalkaan. Minä tykkään tällaisesta "talvesta", toki on pimeää, mutta ei tämä ikuisesti kestä. Enää muutama viikko ja aletaan menemään taas valoa kohti.
Vierailija kirjoitti:
Voihan sitä kotia laittaa viihtyisämmäksi. Minusta ainakin on kiva olla kotona, jos ulkona on huono ilma.
Ainoastaan suomalainen pystyy tähän. Istuu kotona 2/3 osaa vuodesta tyytyväisenä kännykkänsä kanssa! Sosiaalinen suomalainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmaata on. Mutta hyviä puoliakin on, ei ole kaikki paikat jäässä, ei ole purevaa pakkasta ja ei ole liukasta. Pimeä tulee joka tapauksessa aikaisemmin, oli lunta tai ei. Kolmen viikon päästä alkaa jo päivät pitenemään.
Minä ajattelen samoin, että hyvä puoli on ehdottomasti se, että ei ole kylmä eikä maa ole jäässä. Ei tarvitse tumpata paljon vaatteita päälle, eikä edes talvikenkiä jalkaan. Minä tykkään tällaisesta "talvesta", toki on pimeää, mutta ei tämä ikuisesti kestä. Enää muutama viikko ja aletaan menemään taas valoa kohti.
Mieluummin maa vähän jäässä kuin tällaista kuravelliä ja kosteaa. Kostea ilma muutaman asteen plussalla on paljon on inhottavampaa kuin pikkupakkanen. Lokakuu meni jo.
Ei ole mustaa vaan vihreää!
Inhoan lunta, tai oikeastaan huonosti tehtyjä lumitöitä. Ei ole talkkareita enää!
Kiva myös pyöräillä täällä etelässä, pikkukaupungissa pääsee näppärästi asioille.
Ihanaa ettei ole lunta vaan voi ajaa fillarilla ja käydä kunnon kävelyllä, ei tarvitse mennä kuin paskat housuissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan sitä kotia laittaa viihtyisämmäksi. Minusta ainakin on kiva olla kotona, jos ulkona on huono ilma.
Ainoastaan suomalainen pystyy tähän. Istuu kotona 2/3 osaa vuodesta tyytyväisenä kännykkänsä kanssa! Sosiaalinen suomalainen.
Moni asuu paikkakunnalla jossa ei ole mitään muuta kuin kauppa ja terveysasema 20 km päässä
Minulla on päinvastoin. Heti kun maa on valkeana, iskee masennus. Täällä on pari kertaa sulanut lumet pois ja olo on ollut taivaallinen. Lauantai ja sunnuntai oli lumettomia, mutta nyt uusi lumi pilasi taas kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin maa vähän jäässä kuin tällaista kuravelliä ja kosteaa. Kostea ilma muutaman asteen plussalla on paljon on inhottavampaa kuin pikkupakkanen. Lokakuu meni jo.
Muutama aste pakkastakin tekee kaikesta valoisampaa kun maa jäätyy. Nyt on ennusteissa vain vesisadetta ja ulkona täytyisi kulkea otsalampun kanssa, että näkee jotain ja muut näkee sut. Katuvalojen väliin jää täysin pimeitä kohtia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni asuu paikkakunnalla jossa ei ole mitään muuta kuin kauppa ja terveysasema 20 km päässä
Ja Apsi... Ihan kamalaa. Siksi viihdyn ulkomailla paremmin kun on valoa ja sosiaalista elämää tarjolla joka pikkukylässäkin.
Nyt on joulukuun alku eikä mikään keskitalvi.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on joulukuun alku eikä mikään keskitalvi.
Ennen pysyvä lumi satoi yleensä jouluun alkupuolella, mutta nykyään se on vain säkkipimeä marraskuun jatke.