Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jokainen tietää, että laihtumiseen tarvitaan hiilareitten välttämistä ja oikean rasvan syömistä

Vierailija
30.11.2025 |

Se on kuitenkin täysin eri, mitä opetetaan ravinnosta. Siksi sen vastustus on niin suurta. 

Siltikin, vaikka paino laskee ja terveys paranee.

Kommentit (150)

Vierailija
21/150 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Söin pelkkiä hiilareita, laihduin oikein hyvin. 

Pelkillä höttöhiilareilla voi toki laihduttaa ja saada itsensä säästöliekille sekä sairaaksi. Ravinteikkaan eläinperäisen ravinnon syöminen taas laihduttaa terveellisesti.

Vierailija
22/150 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo on tyhmää porukkaa. Ap on jäljillä kuitenkin. 

Tarkoitit järjiltään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/150 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa syödä puuroa aamusta. Itse höystän raejuustolla ja marjoilla. Hyvää ja terveellistä 

Miksi kannattaa?

On hyvää ja terveellistä. Onko sulta  näkökykykin lähtenyt hiilihydraattia vältellessä. 

Epäterveellistä hiilihydraattikuonaa jota ei kannata syödä laisinkaan. Johan sen näkee elimistöön kertyvästä ylimääräisestä nesteestä ettei hiilihydraattien syöminen ole terveellistäl.

Vierailija
24/150 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasviperäinen ruokavalio sairastuttaa ja pienentää aivoja:

Vierailija
25/150 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihtumiseen tarvitaan kalorivaje. Ei mitään muuta.

Vierailija
26/150 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkillä höttöhiilareilla voi toki laihduttaa ja saada itsensä säästöliekille sekä sairaaksi. Ravinteikkaan eläinperäisen ravinnon syöminen taas laihduttaa terveellisesti.

Miksi pitää lisätä "höttö" sana hiilarin eteen. Lisätäänkö kusi vaikka niitten sun eläinperäistesi eteen. Kusikinkku?  

Vierailija
27/150 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, vai niin. Liksa minulla tämä ei ikinä ole toiminut? Harrastan painoluokkalajia, joten dieetit on tulleet tutuksi. Ikinä, siis ikänä, ei hiilareiden vähentäminen ole toiminut mulle. Nesteitä lähtee akat kaksi viikkoa, sitten tyssää. Ei mihinkään! Paljon hiilaria taas tiputtaa painoa nopeasti. Kummallista, vai onko sittenkään. Osa meistä vain on rasva tai hiilaripolttosia. Myöskään fitnestyyppinen ravinto ei kylläkään toimi. Siinä on myös liian vähän minulle rasvaa ja niitä hiilareita. 

Johtuu siitä että sinulla ei ole ollut kestävyyttä jatkaa pidempään. Rasva-adaptoituminen ottaa aikaa jopa useamman kuukauden.

Jaa, vain niin. Ajattelitko, ettei mun ravintovalmentajat tätä ajatelleet tai pakottanut kokeilemaan? Mistä sä päättelit, että tätä koetta tehtiin vähemmän aikaa? Ainakaan sulla ei aivot enää toimi. Ja tiesitkö, on olemassa verikoe joka näyttää oletko rasva- vai hiilaripolttoinen. Eli kumpaa käytät tehokkaammin. 

Sulla ei siis ole mitään tietoa ravinnosta, huudat vain omaa agendaasi ja olet jäänyt jälkeen siitä, että nykyisin ymmärretään meidän olevan erilaisia. 

Vierailija
28/150 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halua sepelvaltimotautia.

Sitä ei lihaa ja eläinrasvaa syömällä saa. Mätä sokeria ja saat sen varmasti.

Ruokavalioissa on muitakin vaihtoehtoja kuin nämä kaksi ääripäätä, joista kumpikaan ei ole terveyttä edistävä vaihtoehto pitkään noudatettuna. Lyhytaikaisesti kumpikaan tuskin saa mitään kohtalokasta aikaan. 

Vierailija
29/150 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää lisätä "höttö" sana hiilarin eteen. Lisätäänkö kusi vaikka niitten sun eläinperäistesi eteen. Kusikinkku?  

Eläinperäisessä ravinnossa on tarpeelliset ravintoaineet energian lisäksi. Hiilarit ovat pelkkää ravintoköyhää höttöä. Siksi.

Vierailija
30/150 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, vai niin. Liksa minulla tämä ei ikinä ole toiminut? Harrastan painoluokkalajia, joten dieetit on tulleet tutuksi. Ikinä, siis ikänä, ei hiilareiden vähentäminen ole toiminut mulle. Nesteitä lähtee akat kaksi viikkoa, sitten tyssää. Ei mihinkään! Paljon hiilaria taas tiputtaa painoa nopeasti. Kummallista, vai onko sittenkään. Osa meistä vain on rasva tai hiilaripolttosia. Myöskään fitnestyyppinen ravinto ei kylläkään toimi. Siinä on myös liian vähän minulle rasvaa ja niitä hiilareita. 

Johtuu siitä että sinulla ei ole ollut kestävyyttä jatkaa pidempään. Rasva-adaptoituminen ottaa aikaa jopa useamman kuukauden.

Jaa, vain niin. Ajattelitko, ettei mun ravintovalmentajat tätä ajatelleet tai pakottanut kokeilemaan? Mistä sä päättelit, että tätä koetta tehtiin vähemmän aikaa? Ainakaan sulla ei aivot enää toimi. Ja tiesitkö, on olemassa verikoe joka näyttää oletko rasva- vai hiilaripolttoinen. Eli kumpaa käytät tehokkaammin. 

Sulla ei siis ole mitään tietoa ravinnosta, huudat vain omaa agendaasi ja olet jäänyt jälkeen siitä, että nykyisin ymmärretään meidän olevan erilaisia. 

Et kokeillut tarpeeksi pitkään, niin simppeliä se on. Miksi kuvittelit että kokeilemasi lyhyt pätkä olisi saanut sinut rasva-adaptoitumaan kun olet muuten koko elämäsi syönyt hiilaripaskaa?

Vierailija
31/150 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa syödä puuroa aamusta. Itse höystän raejuustolla ja marjoilla. Hyvää ja terveellistä 

yäk puuro, yäk raejuusto

Pekonia ja kananmunaa aamiaiseksi niin lähtee päivä kunnolla käyntiin. Kasviperäinen ruoka ei ole ihmisen ruokaa.

Ohoh. Oot varmaan Suomen ainoita karnivoreja kun et ikinä syö edes perunaa, leipää tai pastaa. Lihapullistakin ilmeisesti jätät jauhot ja sipulit pois.

Miksi muuten edes pitää syödä aamupalaa?

Sulla varmaan BMI ja veriarvot ihanteelliset ja jaksat urheilla?

Vierailija
32/150 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpöhöpö, laihtumiseen tarvitaan vähemmän energiaa mitä ihminen kuluttaa samassa ajassa, se ratkaisee.

Vierailija
33/150 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Painoluokkalajiurheiljan ei tarvitse eikä pidä noudattaa jotakin kitudieettiä pitkään. Painonpudotuksessa eri tavoitteet kuin jollakin sairaalloisesti lihavalla henkilöllä.

Vierailija
34/150 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kannattaa?

On hyvää ja terveellistä. Onko sulta  näkökykykin lähtenyt hiilihydraattia vältellessä. 

Epäterveellistä hiilihydraattikuonaa jota ei kannata syödä laisinkaan. Johan sen näkee elimistöön kertyvästä ylimääräisestä nesteestä ettei hiilihydraattien syöminen ole terveellistäl.

Kyllä ne sun nesteet on kerääntyneet siitä kovasta eläinperäisestä kuonasta, kun et kaurapuuroa ja marjoja uskalla syödä edes. En ymmärrä mitä nesteitä marjat ja puuro kerää, marjat on terveellisintä mitä luonto tarjoaa ja viljalla ihmiskunta on elänyt pitkälti jo tuhansia vuosia. 

Vierailija
35/150 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

yäk puuro, yäk raejuusto

Pekonia ja kananmunaa aamiaiseksi niin lähtee päivä kunnolla käyntiin. Kasviperäinen ruoka ei ole ihmisen ruokaa.

Ohoh. Oot varmaan Suomen ainoita karnivoreja kun et ikinä syö edes perunaa, leipää tai pastaa. Lihapullistakin ilmeisesti jätät jauhot ja sipulit pois.

Miksi muuten edes pitää syödä aamupalaa?

Sulla varmaan BMI ja veriarvot ihanteelliset ja jaksat urheilla?

Ei aamupalaa tarvitse syödä jos ei ole nälkä. Ja kyllä, olen normaalipainoinen ja käyn salilla 3 kertaa viikossa. Syön lihaa, kalaa ja kananmunia sekä voita. Mausteita en ole kokonaan karsinut eli satunnaisesti käytän pippuria ja/tai valkosipulijauhetta.

Vierailija
36/150 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ravinteikas eläinperäinen ravinto? Okei, rautaa ja aminohappoja mut mites ne vitamiinit? Mistä saa esim c-vitamiinia ettei tule keripukkia?

Kasviksista saadut hiilarit ei ole höttöhiilareita.

Vierailija
37/150 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden olen syönyt pääasiassa eläinperäisiä tuotteita, en hiilareita. Kokonaiskolesteroli laskenut 2,6->2.4. Maksa-arvot loistavat ja rautavarastot täynnä. Painokin laskenut siinä sivussa 8kg, vaikka se ei ole ollut tavoitteenani juurikaan, vaan parempi jaksaminen. Voin todella hyvin ja labrassa käynti vahvisti sen että näin aion jatkaa.

N33

Vierailija
38/150 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiilareita on muitakin kuin höttöhiilareita. Esimerkiksi suolistolle ja sydän- ja verensuonielimistölle tekee hyvää vaikkapa kaurapuuro.

Vierailija
39/150 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö, laihtumiseen tarvitaan vähemmän energiaa mitä ihminen kuluttaa samassa ajassa, se ratkaisee.

Kalorien laskenta on humpuukia. Syökää lihaa:

Vierailija
40/150 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiilareita on muitakin kuin höttöhiilareita. Esimerkiksi suolistolle ja sydän- ja verensuonielimistölle tekee hyvää vaikkapa kaurapuuro.

Kuitu on haitallinen antiravinne eikä elimistöä kiinnosta tuleeko se verensokeripiikki sokerista vai tärkkelyksistä. Samaa epäterveellistä kuonaa.