Sähköauton plussat + ja minukset -
Kallis ostaa
Kallis käyttää
Kallis huoltaa
Kallis myydä
Kallis korjata
Kommentit (473)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännää, yksikään sähköautoja kritisoinut ei kerro autonsa merkkiä 😂. Miksiköhän
Ihan vaan koska on hauskaa nähdä miten sokeita nämä sähköautofanit on. Eivät pysty uskomaan että joku voi sanoa sähköautoista pahaa sanaa sen jälkeen kun on sellaisella ajanut.
Hauskaa olisi jos joku kritisoija tai tarinan iskijä voisi edes joskus todistaa puheensa. Se kun olisi äärimmäisen helppoa nyt
Tällä palstalla on kuule sähköautohulluja joilla ei oikeasti edes ole sitä teslaa mitä hehkuttavat..
Ja iso liuta polttomoottori juntteja jotka keksivät mielikuvitus autoonsa mielikuvitus vikoja.
Tämä. Olen kysynyt varmaan 50kertaa lisätietoja. Kertaakaan en ole saanut. Tai tunnin päästä on tullut joku erittäin epäselvä Google yritys ja keskustelu on loppunut tarkennettuihin kysymyksiin.
Vierailija kirjoitti:
Sähköauton pitää uusia rengasarja lähes joka vuosi ..
Maksaa muuten hemmitisti 20 tuuman 235 leveät renkaat jotka sähköautossa..
1000 euroa menee satsi
Mitä nää kommentit ovat rengaskuluista :D
Saman ne painaa nykyään kuin polttisautotkin. Renkaat maksaa saman kaikkiin. Missä normi kärryssä käytetään 20 tuumaisia vanteita, ei missään!
Toki kyllä ne vähän enemmän kuluu jos revittelee, omakin menee sen 3,2sek 0-100Kmh
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1000 euroa menee satsi
Saman ne painaa nykyään kuin polttisautotkin. Renkaat maksaa saman kaikkiin. Missä normi kärryssä käytetään 20 tuumaisia vanteita, ei missään!Toki kyllä ne vähän enemmän kuluu jos revittelee, omakin menee sen 3,2sek 0-100Kmh
Jep. Se 100kg painoero kompensoituu sillä että auto ei sudi oikeastaan ikinä jos ei halua. Toisinkuin polttomoottori sisarensa.
Oli muuten hämmentävää Subarun jälkeen MG4 x powerissa huomata miten valtava toi luistoneston ero on. Ostin ton syksyllä. Pirun märät tienpinnat. Päätin silti testata 0-100 kiihtyvyyden kun en uskonut 3.4 sekuntiin. Tasainen märkä asfaltti jarrulle ja kaasulle seisomaan, jarru irti eka veto 3.4/ seuraava 3.4/ seuraava 3.5. märällä asfaltilla.
Subarulla mikä meni optimi olosuhteissa 0-100 4.2 olisi kiihdytys kestänyt vastaavissa olosuhteissa 5-6 sekunnin väliin, kaasua olisi ollut pakko höllätä.
Oli mulla model 3 perfissä vikaakin, hajos takaluukun sulkemisnappi.
joku ukkeli kävi vaihtamassa uuden takuuseen.
Kannattaisi polttis junttien etsiä uusi harrastus. Nää valhe ketjut alkaa toimia itseään vastaan. Normaali älyinen ihminen kyllä ymmärtää kuka valehtelee ja kuka ei. Joka johtaa tilanteeseen että tämäkin ketju on 100% sähköautojen kehumista.
Polttomoottorissa on se täydellinen kontrolli auton käyttäymiseen. Manuaalivaihteisto, kytkin, tehostamaton ohjus ja lukkiutuvat jarrut. Tunnet ja tiedät auton pienimmätkin liikkeet ja reaktiot. Ajonautintoa parhaimmillaan.
Vierailija kirjoitti:
Polttomoottorissa on se täydellinen kontrolli auton käyttäymiseen. Manuaalivaihteisto, kytkin, tehostamaton ohjus ja lukkiutuvat jarrut. Tunnet ja tiedät auton pienimmätkin liikkeet ja reaktiot. Ajonautintoa parhaimmillaan.
En kyl vaihtaisi polttikseen enää. Enkä varsinkaan manuaali polttikseen. Tulisi samanlainen fiilis kun ostaisi putki television kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri. Hirveän usein se kritiikki tuntuu tulevan ihmisiltä joilla ei oikeasti ole mitään kokemusta sähköautoista.
Onko tällä merkitystä jos kritiikki on paikkaansa pitävää?
Ei jos se kritiikki olisi paikkaansa pitävä tai oikeasti merkittävä asia.
Mä esim olen n miljoonaa kertaa kuullut ettei sähköautolla tee mitään koska range/ lataus. Nurkka ajoon voi toimia jnejne
No olen ihan omalla toiminna ja siitä kertyneellä kokemuksella erittäin pätevä sanomaan että tämä väite on valhe.
Ei se mikään valhe ole. Ihmiset - minäkin - vertaan sitä polttikseen. Etenkin kun puhutaan jostain b-segmentin pienemmistä autoista joissa ei välttämättä ole mikään ihmeellinen kantama eikä latausnopeudet kummoisia etenkään talvella. Polttiksissa tankkaus kestää aina saman verran ja kantama on kohtuullisen ruhtinaallinen vähän mopommassakin autossa.
Sinulla on ehkä sellainen auto joka edustaa sähköautojen parempaa päätä. Eikä sekään vedä vertoja polttiksen "latausnopeudelle".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri. Hirveän usein se kritiikki tuntuu tulevan ihmisiltä joilla ei oikeasti ole mitään kokemusta sähköautoista.
Mä esim olen n miljoonaa kertaa kuullut ettei sähköautolla tee mitään koska range/ lataus. Nurkka ajoon voi toimia jnejne
No olen ihan omalla toiminna ja siitä kertyneellä kokemuksella erittäin pätevä sanomaan että tämä väite on valhe.
Samaa mieltä. Meidän sähköautolla ajetaan melkein joka arkipäivä 360 km ja hyvin on pärjätty. Ja vieläpä motaria valta osa.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi polttis junttien etsiä uusi harrastus. Nää valhe ketjut alkaa toimia itseään vastaan. Normaali älyinen ihminen kyllä ymmärtää kuka valehtelee ja kuka ei. Joka johtaa tilanteeseen että tämäkin ketju on 100% sähköautojen kehumista.
Siis mikä väite tässä ketjussa on valetta? Tässähän on keskusteltu vain hyvistä ja huonoista puolista. Vai kannatatko meininkiä jossa vain tietyt mielipiteet ovat oikeita?
Vierailija kirjoitti:
1000 euroa menee satsi
En teidä paljonko vuodessa ajat, mutta meillä on ollut 4 vuotta samat kesärenkaat. Kitkat vaihdettiin nastoiksi 3 vuoden jälkeen, kun lapset alkoivat käyttää sähköautoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se mikään valhe ole. Ihmiset - minäkin - vertaan sitä polttikseen. Etenkin kun puhutaan jostain b-segmentin pienemmistä autoista joissa ei välttämättä ole mikään ihmeellinen kantama eikä lata
40 TKM vuodessa mulla kilometrit. 90 prosenttia tulee työpäivinä. Eli balttirallaa 150km arkipäivisin vkl vähemmän. Mä olen selvinnyt 90% pelkällä kotilatauksella. Range näyttää 350-450km.
40tkm on 2.5* enemmän kuin keskiverto kuskilla.
sähkövispilät ovat kuin leivänpaahtimia ja jääkaappeja
kaikki samannäköisiä vailla mitään tyyliä ja sielua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1000 euroa menee satsi
Saman ne painaa nykyään kuin polttisautotkin. Renkaat maksaa saman kaikkiin. Missä normi kärryssä käytetään 20 tuumaisia vanteita, ei missään!Toki kyllä ne vähän enemmän kuluu jos revittelee, omakin menee sen 3,2sek 0-100Kmh
Jep. Se 100kg painoero kompensoituu sillä että auto ei sudi oikeastaan ikinä jos ei halua. Toisinkuin polttomoottori sisarensa.
Painoeroa on kylläkin enemmän verrattuna vastaavankokoiseen polttikseen. Ja moni sähköauto on aika tunnettu siitä että pedaalia saa painaa hiukan varovaisemmin etenkin liukkaalla. Lisäksi jarrutusmatkat on pidemmät painon takia.
Mikään auto ei sudi oikeastaan ikinä jos ei halua. Sähköauton vaan saa sutimaan helpommin (eli vahingossa) juurikin siksi koska niiden moottorit tuottaa välittömästi suuren vääntömomentin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Meidän sähköautolla ajetaan melkein joka arkipäivä 360 km ja hyvin on pärjätty. Ja vieläpä motaria valta osa.
itsellä kyllä parempaa tekemistä kuin istua 4 tuntia autossa joka arkipäivä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1000 euroa menee satsi
Painoeroa on kylläkin enemmän verrattuna vastaavankokoiseen polttikseen. Ja moni sähköauto on aika tunnettu siitä
Kannattaa käydä testaamassa se sähköauto. Se kun ei oikeasti sudi jos et yritä tai poista luistonestoa käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1000 euroa menee satsi
Monessa sähköautossa nykyään on 20" vanteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1000 euroa menee satsi
Painoeroa on kylläkin enemmän verrattuna vastaavankokoiseen polttikseen. Ja moni sähköauto on aika tunnettu siitä
Tää on kyllä niin pirun huvittavaa. Kyllä noi meidän polttikset sutii ihan joka talvi useita kertoja. Talon vieressä on hiekkatie Mäki, siihen on mm viime talvena jääty jumiin useita kertoja. On joutunut ottamaan vauhtia alamäestä että pääsee ylös. Sähköautolla ei tarvitse. Se nousee kuin juna ylös ja on kokoajan pidon rajoiilla vaikka löisi kaasun pohjaan.
Ja iso liuta polttomoottori juntteja jotka keksivät mielikuvitus autoonsa mielikuvitus vikoja.