Voiko sossun kotikäynnistä kieltäytyä? Haluavat "tarkastella lapsen elinympäristöä"...Suututtaa jo pelkkä idea
Voiko tuollaisesta kieltäytyä?? Ihan ihme touhua että tunkevät kysymättä kotiin. En vielä vastannut mitään
Kommentit (218)
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet edes sossun hampaisiin joutunut? Mitäs huolta sinulla edes olisi jos kaikki on kunnossa?
Riittää esim että on masennusdiagnoosi ja hoitokontakti sitä varten. Ja sit joku mielenterveysongelmainen tai asennevammainen psykiatrinen sairaanhoitaja tekee susta lasun.... Se mun psykiatrinen sairaanhoitaja olis halunnut että mä teen abortin ja painosti mua siihen (mut pidin silti lapsen). Mun olis pitänyt tehdä valitus siitä hoitajasta kyllä, epäasiallinen törkimys se oli.
Vierailija kirjoitti:
Päästä ne tuleen. Se on syy tehdä kiireellinen huostaanotto jos vanhemmat ovat yhteistyökyvyttömiä eli kieltäytyvät esim vaikka kotikäynnistä. Mullakin on käynyt ja mua ärsytti lähinnä se että ne syyllisti mua siitä että mä olen siivonnut???😅 Siis enkö mä sais siivota vieraita varten? Sehän se paras motivaatio siihen ainakin mulla on! Ja kun siis olin juuri saanut vauvan niin sukulaisia ramppas solkenaan kylässä, en mä pelkästään niitä sossutanttoja varten siivonnut
Kannattaa videoida tai ainakin nauhoittaa kyylien käynti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sivuhuomautuksena. Ala työllistää kymmeniä tuhansia ihmisiä, jotka toki haluavat palkkapussin saapumisen jatkuvan.
Ja varmistavat sen vaikka rikollisten avulla. Kirjoitan tästä vielä joskus kirjan.
Arvelin, että omalla kohdalla olisi aineksia tositapahtumiin perustuvaan elokuvaan. Toiminta on sellaista, jota ei voi uskoa jossei sellaiseen joudu itse.
Katselin muuten että kaikkien lasu asioita hoitaneiden yhteystiedot ovat poistuneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenkäs sinä ajattelit, että he hoitavat työnsä, jos sinne on tullut ilmoitus, jossa lapsen elinolosuhteita pidetään sopimattomina/riittämättöminä? He vain soittavat sinulle, että "onkos teillä elämänhallinta kunnossa, lapsella perussiisti koti, jossa voi asua" ja sinä sanot, että "tottakai on", niinkö?
Minusta tehtiin huoli-ilmoitus.
Kolme kuukautta siitä Sossu soitti ja kysyi "onko asia vielä ajankohtainen?"
Sanoin ettei ole, hän vastasi että ok hän merkkaa asian käsitellyksi. Soittele jos tulee jotain.
Kun eivät kerkeä hoitaa edes näitä keissejä missä lasta kuumotetaan höyrymopilla, ei ne kerkeä vähempiarvoisiinkaan...
Tämähän se on se oikea ongelma. Stasimainen kyttäyssysteemi mahdollistaa sossuja valkkaamaan vaan kivat ja kiltit asiakkaat tarkempaan syyniin, ja jättämään oikeat ongelmaperheet, esim. väkivaltarikolliset, huumehemmot tai etniset entiset vangit, rauhaan vetoamalla kiireeseen. Tämä on oikeasti väärin kaltoinkohdeltuja lapsia kohtaan.
Ja kunnollisia perheitä kohtaan. Kunnolliset perheet ei niihin kotikäynteihin kuole, mutta kyllähän se sotkee arkea, kun eukot tahtovat kesken arkipäivän eli työpäivän tunkea kotiisi kyttimään. Sitten jynssäät joka sauman yömyöhään kiiltävän puhtaaksi, että lapsiperheen kotisi on niin täydellinen, ettei löydy mitään huomautettavaa. Olen käynyt todella sotkuisissa ja likaisissa lapsiperheiden kodeissa kylässä, esim. opettajaperheen luona. Mutta ymmärrän onneksi, että he panostavat lapsiinsa ja yhdessäoloon, eivät materiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä ota henkilökohtaisesti, he tekevät vain työtään. Vaikka oman lapsesi kohdalla olisi aivan turhaa, jossain muussa perheessä sossun puuttuminen asiaan saattaa pelastaa lapsen hengen. Osoita yhteistyökykyä niin pääset helpoimmalla.
Kyllä! Päästä heidät näkemään että kaikki ok, niin jättävät asian siihen. Tiedän miten tuo menee, kun olin aikoinaan sossussa lastensuojelun puolella töissä. He tulevat vain katsomaan ja juttelemaan. Kun huomaavat että paikat ok, kirjaavat tiedon tietoihinsa. Tämän jälkeen vaikka joku tekisi kiusallaan uuden ilmoituksen, eivät tee asialle mitään koska ovat jo käyneet katsomassa että kaikki ok. Ole yhteistyökykyinen, niin jättävät sut nopeasti rauhaan.
Jep ei mullakaan ole mitään tarvetta etsimällä etsiä jotain vikaa. Toivon näkeväni, että kaikki on ok, ja sit eteenpäin.
t. sossu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet edes sossun hampaisiin joutunut? Mitäs huolta sinulla edes olisi jos kaikki on kunnossa?
Riittää esim että on masennusdiagnoosi ja hoitokontakti sitä varten. Ja sit joku mielenterveysongelmainen tai asennevammainen psykiatrinen sairaanhoitaja tekee susta lasun.... Se mun psykiatrinen sairaanhoitaja olis halunnut että mä teen abortin ja painosti mua siihen (mut pidin silti lapsen). Mun olis pitänyt tehdä valitus siitä hoitajasta kyllä, epäasiallinen törkimys se oli.
Rikosilmoitus, yllytti murhaan. Valitus ei johda mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päästä ne tuleen. Se on syy tehdä kiireellinen huostaanotto jos vanhemmat ovat yhteistyökyvyttömiä eli kieltäytyvät esim vaikka kotikäynnistä. Mullakin on käynyt ja mua ärsytti lähinnä se että ne syyllisti mua siitä että mä olen siivonnut???😅 Siis enkö mä sais siivota vieraita varten? Sehän se paras motivaatio siihen ainakin mulla on! Ja kun siis olin juuri saanut vauvan niin sukulaisia ramppas solkenaan kylässä, en mä pelkästään niitä sossutanttoja varten siivonnut
Kaikki kannattaa nauhottaa, aina. Erillinen sanelin maksaa alle satasen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotirauhaa ei saa häiritä kuin poliisi pakkokeinona joka sekin on tarkoin määritelty. Kts. kotirauha , pakkokeinot. Tässä tapauksessa myös lastensuojelu. On huomioitava etteivät suulliset kantelu riitä. Varsinkaan " akkojen höpinät".
Lastensuojelu voi aina turvautua pakkokeinoon lain mukaan. Se on lapsen etu. Jos et päästä heitä sisään, he tulevat poliisin ja luvan kanssa. Ihmettelen mitä salattavaa sinulla on? Harmituksen ymmärrän kyllä.
Onpahan sitten poliisit todistajina eikä sossuakat uskalla varastaa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhelimeen saa nauhoitusäpin ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sivuhuomautuksena. Ala työllistää kymmeniä tuhansia ihmisiä, jotka toki haluavat palkkapussin saapumisen jatkuvan.
Ja varmistavat sen vaikka rikollisten avulla. Kirjoitan tästä vielä joskus kirjan.
Arvelin, että omalla kohdalla olisi aineksia tositapahtumiin perustuvaan elokuvaan. Toiminta on sellaista, jota ei voi uskoa jossei sellaiseen joudu itse.
Katselin muuten että kaikkien lasu asioita hoitaneiden yhteystiedot ovat poistuneet.
Ettei asiakkaat tee vastavierailuja...
Pitäiskin ehdottaa, että saatte tulla meille kylään sillä ehdolla, että tulen sitten teille kylään vuorostani seuraavana viikonloppuna, kun teillä ei palkka juokse. Laittakaahan ruoka valmiiksi, lihaa tai kalaa, kahvit ei riitä, kun en juo kahvia lainkaan.
:DDD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten voivat tehdä lausuntoja joilla vie lapsen pois jos et suostu
Kannattaa huomioida paikkakunnan omat käytännöt. Kannattaa kysellä muilta, että miten toimitaan. Esim. joillain paikkakunnalla määräävä tekijä on näköjään yhteiskunnallinen asema ja sukupuoli. Jossain näyttää olevan lapsen terveysongelmat. Paikkakunnan käytäntöjä ei voi millään tietää jossei kysele etukäteen.
Täällä riitti yksinhuoltajuus ja se, että olin nainen.
Typerät sossutantat tulivat vuorotellen(!) nenä pitkällä uteliaina ihmettelemään meidän himaa. Ekalle parille tarjosin vielä kahvit, mutta seuraavalle luntulle en enää, kun nuuski nenä pitkällä kaikkia meidän tavaroita. Vieressä vahdin, ettei mitään lähtenyt suttuisen lähiölehmän mukaan, kun tuli sellainen jännä fiilis kyseisestä jännämuij
Tässä ihan tuon oman mielenmaiseman ilmaisu paljastaa missä ongelma todellisuudessa oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä ota henkilökohtaisesti, he tekevät vain työtään. Vaikka oman lapsesi kohdalla olisi aivan turhaa, jossain muussa perheessä sossun puuttuminen asiaan saattaa pelastaa lapsen hengen. Osoita yhteistyökykyä niin pääset helpoimmalla.
Kyllä! Päästä heidät näkemään että kaikki ok, niin jättävät asian siihen. Tiedän miten tuo menee, kun olin aikoinaan sossussa lastensuojelun puolella töissä. He tulevat vain katsomaan ja juttelemaan. Kun huomaavat että paikat ok, kirjaavat tiedon tietoihinsa. Tämän jälkeen vaikka joku tekisi kiusallaan uuden ilmoituksen, eivät tee asialle mitään koska ovat jo käyneet katsomassa että kaikki ok. Ole yhteistyökykyinen, niin jättävät sut nopeasti rauhaan.
Jep ei mullakaan ole mitään tarvetta etsimällä etsiä jotain vikaa. Toivon näkeväni,
Kyllä meillä käytiin joka nurkka läpi, ettei vaan jäänyt mitään luurankoja komeroon. Tavallaan ymmärsin uteliaisuuden, sillä olen julkisuuden henkilö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä äänitin. Sossujohtaja oli vihainen siitä. Väitti lainvastaisesti, etten muka saisi äänittää. Äänitin silti. Ja tein lehmästä valituksen, joka ei johtanut mihinkään, vaikka tyhmä lehmä rikkoi lakia.
Mielelläni en halua että joku kyttää, , mutta jos kyttää niin siitä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhelimeen saa nauhoitusäpin ilmaiseksi.
Sen tietosuoja ja nauhoitusten pysyvyys ei ole yhtä hyvä. Nauhurin muistikortin saa oikeasti talteen.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän ne asuntojen neliöt selviä ihan muutenkin kuin kotikäynnillä. Ihan maanmittauslaitokselta, isännöitsijältä jne. voi tarkistaa todellisuuden. Ja kuinkahan moni suomalainen perheenäiti on paritettavana. Vähän nyt haettu ääripäitä sun kirjoituksessa. Kotikäyntejä tehdään kyllä ihan tavallisiinkin perheisiin, joissa voi kämppä olla välillä sekaisin. Mikä on kiireisessä, paljon harrastavassa ja työssäkäyvän vanhemman lapsiperheessä aivan normaalia.
Eiköhän se ole lastensuojelun kannalta fiksumpaa käydä itse kotona katsomassa kuin keskustella maanmittauslaitoksen kanssa eikö totta? Ja sotkuisuus on eri asia kuin paskaisuus. Olen itsekin käynyt kodeissa, joissa jalat jäävät kiinni lattiaan ja kaikki pinnat ovat tahmaisessa liassa. Yhdessä kodissa meni jalka lattian läpi kävellessä. Siellä saattaa myös olla lutikoita. Näitä alan naisia on suhteellisen yleisesti lastensuojelun asiakasäideissä. <
Kai teillä nyt sen verran on viranomaisyhteistyötä, että tuollaiset perusasiat pääsette suoraan ja vaivattomasti tarkistamaan toisen viranomaisen (esim. maanmittauslaitos) tietokannoista? Mitä ihmeen keskustelua yhden perusfaktan tarkistamiseen tarvitaan? Tässä taas näkee, miten tehottomasti kuntapuoli toimii verorahoilla. Jos lasu-ilmoitus koskee liian ahtaita neliöitä lapsiperheelle, niin sossu järjestelee kotikäyntejä jne. sen sijaan, että muutamassa sekunnissa katsoisi datat, että minkä kokoinen se kämppä on.
"Tässä ihan tuon oman mielenmaiseman ilmaisu paljastaa missä ongelma todellisuudessa oli."
Jep, kiusaajissa. Olen ystävällinen ja kiva ihminen normaalisti. Ihan on kehuttu esim. töissä ja parisuhteessa positiiviseksi, joustavaksi ja innostavaksi jne. Mutta jos joku kiusaa mun lasta, annan takaisin, niin että tuntuu. Mulla on elefantin muisti, ja tiikerin luonne. Vaikka näytän kuulemma söpöltä kissanpennulta. Tämä tuli yhden entisen poikaystävän suusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotirauhaa ei saa häiritä kuin poliisi pakkokeinona joka sekin on tarkoin määritelty. Kts. kotirauha , pakkokeinot. Tässä tapauksessa myös lastensuojelu. On huomioitava etteivät suulliset kantelu riitä. Varsinkaan " akkojen höpinät".
Lastensuojelu voi aina turvautua pakkokeinoon lain mukaan. Se on lapsen etu. Jos et päästä heitä sisään, he tulevat poliisin ja luvan kanssa. Ihmettelen mitä salattavaa sinulla on? Harmituksen ymmärrän kyllä.
Onpahan sitten poliisit todistajina eikä sossuakat uskalla varastaa mitään.
Ja ovat muutoinkin kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten voivat tehdä lausuntoja joilla vie lapsen pois jos et suostu
Totta, hyvin helppoa varsinkin jos kyseessä on yksinhuoltaja jonka lapsella on etähuoltaja ottamassa lapsen huostaansa lastensuojelun suosittelemana. Lapsi jää helposti suoraan sinne ja lähi voidaan asettaa valvottuihin tapaamisiin myöskin.
Sille on syynsä, jos sulle on käynyt niin. Tarkista tapojasi. Ei se sossu summamutikassa toimi. Aevelet, että arpoo, kenen luokse tänään mennään.
Mä en siivonnut erikseen. Meillä käytiin kun lapsella oli autismitutkimukset kesken. Sanoivat että täällä näkyy ett lapset saa leikkiä. Sanoivat että pitää käydä vaikka tiesivät jo valmiiksi että rutiinikäynti.