Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko sossun kotikäynnistä kieltäytyä? Haluavat "tarkastella lapsen elinympäristöä"...Suututtaa jo pelkkä idea

Vierailija
29.11.2025 |

Voiko tuollaisesta kieltäytyä?? Ihan ihme touhua että tunkevät kysymättä kotiin. En vielä vastannut mitään

Kommentit (218)

Vierailija
121/218 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että siivoaa ennen kuin sosiaaliviranomainen tulee käymään on täysin järkeenkäypää ja osoitus ettei elämänhallinta ja arvostelykyky ole täysin karannut. 

Ja ei kannata olla yksin vastassa heitä, vaan pyytää esim. omat vanhemmat mukaan, että on todistajat. Sossutkin tekee yleensä kotikäynnit pareittain.

Vierailija
122/218 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa olisi sossujen syytä käydä paljon useammin kotikäynneillä, kuin käyvät, sen on historia näyttänyt moneen otteeseen.

Eihän ne uskalla tunkeutua kuin kunnollisiin koteihin.

Saavat itse päättää mihin menevät. Toisaalta helpoimmat sankaritarinat saa kurmoottamalla pehmeitä kohteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/218 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ne sossut varmistaa, ettei siellä ole joku huumejengi tai sarjamurhaajaraiskaaja vastassa?

Vierailija
124/218 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä ota henkilökohtaisesti, he tekevät vain työtään. Vaikka oman lapsesi kohdalla olisi aivan turhaa, jossain muussa perheessä sossun puuttuminen asiaan saattaa pelastaa lapsen hengen. Osoita yhteistyökykyä niin pääset helpoimmalla. 

Eli anna r aiskata persettä ja ihmisoikeuksiasi niin et joudu ongelmiin. Jep jep. Ja sitten ihmetellään kun syntyvyys laskee, kun monsterit r aiskaavat äitejä ja perheitä.

Jaha, ei pelkästään kusipää, myös paskaa täynnä tämän suoltajan pää.

Vierailija
125/218 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa olisi sossujen syytä käydä paljon useammin kotikäynneillä, kuin käyvät, sen on historia näyttänyt moneen otteeseen.

Eihän ne uskalla tunkeutua kuin kunnollisiin koteihin.

Saavat itse päättää mihin menevät. Toisaalta helpoimmat sankaritarinat saa kurmoottamalla pehmeitä kohteita.

En ole koskaan kuullut, että kävisivät kunnollisissa kodeissa. Voi luoja näitä hullujen juttuja.

Vierailija
126/218 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan lapsettomanakin tämä ajatus on jo aivan karmea, joku viranomainen tulee kotiin arvioimaan asuinolot. Onneksi ilman lapsia voi elää ihan niin sotkuisasti kuin haluaa.

Varo sitten kun olet vanha.

Vierailija
127/218 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko päästää kotiin. Mutta päästä. Tee suursiivous, pese pyykit, osta jääkaappi täyteen ruokaa. Käykää suihkussa ja laittakaa siistit vaatteet. Kutsu ystävä tukihenkilöksi ja todistajaksi. Äänitä sossukäynti.

Vierailija
128/218 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä viisaudella, mitä minulla nyt on, myrkyttäisin sossuille tarjottavat viinerit - vahingossa tottakai.

Mistä sulle viisautta olisi siunaantunut?

Vierailija
129/218 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoli on jollekin tullut, joten heidän velvollisuus on tarkistaa. Vanhemmat itse ovat usein niissä laiminlyöntikohdissa sokeita eivätkä ymmärrät, että kaikki eivät ole hyvin.

Hahaa. Laiminlöin eksän täyselatuksen ja pistin sen pihalle. Siinähän oli jo kaksi syytä tehdä minusta lasu. Ja minä hölmö kun en ymmärtänyt, että huoli isosta miehestä ja hänen pärjäämisestään oli sossuilla ihan aiheellinen. Pillut märkinä vollottivat kauniin miehen kamalaa kohtaloa. Sokea minä, kun en ymmärtänyt miehen ulkonäön päälle, vaan kaipailin vain sisäistä kauneutta. Enkä ymmärtänyt, että musta silmä oli vain hellyyttä. Ja vaino vain kaipausta.

Vierailija
130/218 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ne kysymättä tule, kun tiedät että ovat tulossa?

Kertoo muuten siitä mikä sakki täällä palloilee, eikö se ole vain hyvä että sivistynyt yhteiskunta pikkasen katsoo vauvojen perään. Monista pienistä merkeistä voi toki jo maallikko päätellä mikä meno ja meininki. Aina ei tarvitse odottaa hajua,  tai seinien kaatumista ja sitämyötä hiljaisuutta. 

Vierailija
131/218 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai teillä nyt sen verran on viranomaisyhteistyötä, että tuollaiset perusasiat pääsette suoraan ja vaivattomasti tarkistamaan toisen viranomaisen (esim. maanmittauslaitos) tietokannoista? Mitä ihmeen keskustelua yhden perusfaktan tarkistamiseen tarvitaan? Tässä taas näkee, miten tehottomasti kuntapuoli toimii verorahoilla. Jos lasu-ilmoitus koskee liian ahtaita neliöitä lapsiperheelle, niin sossu järjestelee kotikäyntejä jne. sen sijaan, että muutamassa sekunnissa katsoisi datat, että minkä kokoinen se kämppä on. 

Kyllä sen varmaan tiedon saisi maanmittauslaitokselta, mutta mitä sillä tiedolla sitten tekisi? Eivät he ole asiakkaita ja asiakkaiden elämäntilannehan se lasua kiinnostaa ja lasten hyvinvointi siinä. Kodin olosuhteet harvemmin ovat se keskeinen huoli, vaikka ajoittain näitä tulee esim. poliisilta tai ambulansseilta. Asunnon koko ei ole lastensuojelullinen huoli. Ennemminkin siitä seuraavat asiat ovat. 

Vierailija
132/218 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä viisaudella, mitä minulla nyt on, myrkyttäisin sossuille tarjottavat viinerit - vahingossa tottakai.

Elämästä. Koulutuksesta. Lukemisesta. Ihmisistä ympärilläni. Huumorista. Vaikka mistä. 

Mutta mistäs sitä saataisiin sulle?

Vierailija
133/218 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten voivat tehdä lausuntoja joilla vie lapsen pois jos et suostu

Kannattaa huomioida paikkakunnan omat käytännöt. Kannattaa kysellä muilta, että miten toimitaan. Esim. joillain paikkakunnalla määräävä tekijä on näköjään yhteiskunnallinen asema ja sukupuoli. Jossain näyttää olevan lapsen terveysongelmat. Paikkakunnan käytäntöjä ei voi millään tietää jossei kysele etukäteen.

Täällä riitti yksinhuoltajuus ja se, että olin nainen.

Typerät sossutantat tulivat vuorotellen(!) nenä pitkällä uteliaina ihmettelemään meidän himaa. Ekalle parille tarjosin vielä kahvit, mutta seuraavalle luntulle en enää, kun nuuski nenä pitkällä kaikkia meidän tavaroita. Vieressä vahdin, ettei mitään lähtenyt suttuisen lähiölehmän mukaan, kun tuli sellainen jännä fiilis kyseisestä jännämuij

No huh huh mitä tekstiä. Ei taida jäädä vain kirjalliseksi tuollainen tuotos. Et kyllä nyt vakuuta omasta älykkyydestäsi ja asiallisuudesta asioiden hoidossa..

Vierailija
134/218 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän ne kysymättä tule, kun tiedät että ovat tulossa?

Kertoo muuten siitä mikä sakki täällä palloilee, eikö se ole vain hyvä että sivistynyt yhteiskunta pikkasen katsoo vauvojen perään. Monista pienistä merkeistä voi toki jo maallikko päätellä mikä meno ja meininki. Aina ei tarvitse odottaa hajua,  tai seinien kaatumista ja sitämyötä hiljaisuutta. 

Haukut täällä aiheetta muita? Hyi sua.

Vierailija
135/218 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne varmaan vievät sinut hullujenhuoneelle ja lapset huostaan. Se on sinulle ihan oikein, äkykääpiö!

Vierailija
136/218 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on ollut mielisaaraalan suljetulla.

Vierailija
137/218 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet edes sossun hampaisiin joutunut? Mitäs huolta sinulla edes olisi jos kaikki on kunnossa?

Riittää esim että on masennusdiagnoosi ja hoitokontakti sitä varten. Ja sit joku mielenterveysongelmainen tai asennevammainen psykiatrinen sairaanhoitaja tekee susta lasun.... Se mun psykiatrinen sairaanhoitaja olis halunnut että mä teen abortin ja painosti mua siihen (mut pidin silti lapsen). Mun olis pitänyt tehdä valitus siitä hoitajasta kyllä, epäasiallinen törkimys se oli.

Just just. Ainahan se syy on jossakin muualla. 

Vierailija
138/218 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet edes sossun hampaisiin joutunut? Mitäs huolta sinulla edes olisi jos kaikki on kunnossa?

Riittää esim että on masennusdiagnoosi ja hoitokontakti sitä varten. Ja sit joku mielenterveysongelmainen tai asennevammainen psykiatrinen sairaanhoitaja tekee susta lasun.... Se mun psykiatrinen sairaanhoitaja olis halunnut että mä teen abortin ja painosti mua siihen (mut pidin silti lapsen). Mun olis pitänyt tehdä valitus siitä hoitajasta kyllä, epäasiallinen törkimys se oli.

On ihan selvää, että olet mielenterveystapaus ja täysin kykenemätön huolehtimaan lapsistasi.

Vierailija
139/218 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on sääntöyhteiskunta. Sen mukaan on mentävä, vaikka välillä tuntuu ahdistavalta. Todella ilkeät vanhemmat ovat usein niin kieroja, että niihin ei tehoa mikään. Hyväntahtoiset ressukat ssavat sitten sossujen huomiota senkin edestä.

Vierailija
140/218 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä syystä sossut ylipäätään ovat yhteydessä kanssasi? Esim. minä en ole koskaan ollut tekemisissä sossujen kanssa. Joku syyhän tuossa on takana.

Mielenterveysongelma, alkoholismi ja lukemattomat irtosuhteet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi