Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko sossun kotikäynnistä kieltäytyä? Haluavat "tarkastella lapsen elinympäristöä"...Suututtaa jo pelkkä idea

Vierailija
29.11.2025 |

Voiko tuollaisesta kieltäytyä?? Ihan ihme touhua että tunkevät kysymättä kotiin. En vielä vastannut mitään

Kommentit (218)

Vierailija
141/218 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa suostua jotta välttyy pahemmalta. Kyllä se mentaliteetti on että kodissa on oltava jotain vikaa, jos eivät itse pääse katsomaan. Ja se sitten näkyy myöhemmissä kirjauksista. Siivoa hyvin, osta hedelmiä esille ja varmista että teillä tuoksuu raikkaalle. Nämä kirjaimellisesti myös nuuskivat, eli jos on vaikka kissa niin kannattaa ne vessat puhdistaa huolella etukäteen. 

Ikäväähän se on, että jotkut tulevat ikäänkuin ylempinä ihmisinä katsastamaan kotia ja tekemään johtopäätöksiä, mutta kannattaa niellä se ja antaa tulla. 

Ja onhan se totta, että on sellaisia lääviä, jotka eivät lapselle sovi, sotkuista, tupakoidaan sisällä, lemmikkien jätöksiä lattioilla, kylpyhuone ja keittiö epähygieenisiä ja haisevia jne. 

Tein aina ruokaa juuri ennen kotikäyntiä, niin tulee hyvät

Miten taltioitte?

Vierailija
142/218 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä syystä sossut ylipäätään ovat yhteydessä kanssasi? Esim. minä en ole koskaan ollut tekemisissä sossujen kanssa. Joku syyhän tuossa on takana.

Mielenterveysongelma, alkoholismi ja lukemattomat irtosuhteet.

Näitä on aika usein. Äiti juo ja raahaa kapakasta öisin kotiin ryyppyremmiä, joiden kanssa panee menemään kun lapset yrittävät nukkua. Useinhan nämä kännikalaäijät kopeloivat sitten tyttölapsekin mennessään. Laulaja Kikallahan oli tällainen lapsuus. Kun äiti sammui, äijät meni lastenhuoneeseen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/218 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No huh huh mitä tekstiä. Ei taida jäädä vain kirjalliseksi tuollainen tuotos. Et kyllä nyt vakuuta omasta älykkyydestäsi ja asiallisuudesta asioiden hoidossa.."

Hoidan asiani todella hyvin. Ja on L:n yo-todistus ja maisterin paperit, liekö sitten vahingossa antaneet. Mutta olisitpa nähnyt ne ylipainoiset, haisevat, huonosti meikatut sossutantat. Yksi reippaasti yli satakiloinen tursas oli sutinut silmärajauksensa sojottamaan toisen ylöspäin ja toisen alaspäin. Kenkänsä oli linttaan astutut. Vieläkin naurattaa tilanteen koomisuus, vaikka oli oikeasti hyytävät oltavat meillä tursaan uhreilla. Lapseton läski virkaeukko käyttämässä valtaansa väärin ja aliarvioimassa tahalleen toisten äitiyttä, kun ei saanut huolehdittua sinkkuna edes itsestään. No saapahan lopun ikänsä kuulla virheistään, siitä pidän huolen joka h*lvetin instanssia myöten. Ja olen todella raatorehellinen sanoissani tarvittaessa, tiedetään. Mutta puhun kyllä kauniisti heille, jotka sen ansaitsevat. Jumala armahtaa, minä en.

Vierailija
144/218 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet edes sossun hampaisiin joutunut? Mitäs huolta sinulla edes olisi jos kaikki on kunnossa?

Riittää esim että on masennusdiagnoosi ja hoitokontakti sitä varten. Ja sit joku mielenterveysongelmainen tai asennevammainen psykiatrinen sairaanhoitaja tekee susta lasun.... Se mun psykiatrinen sairaanhoitaja olis halunnut että mä teen abortin ja painosti mua siihen (mut pidin silti lapsen). Mun olis pitänyt tehdä valitus siitä hoitajasta kyllä, epäasiallinen törkimys se oli.

On ihan selvää, että olet mielenterveystapaus ja täysin kykenemätön huolehtimaan lapsistasi.

Jaa. Sossut on mun luona käyny ja tehnyt kotitarkastukset ja juttelut. Mitään hälyyttävää eivät löytäneet. Oli vaan aikamonta kotikäyntiä, luultavasti kun lasuilmoituksen oli tehnyt sellainen sairaanhoitaja ammattilainen joka seikkaperäisesti oli kertonut että olen kykenemätön vanhemmaksi koska olen mielenterveystapaus niin kai niiden lasutyyppien piti tosissaan ottaa sen "ammattilaisen" sana siitä että oon ihan masentunut ja muka tosi elämänhallintaongelmainen ja ihan varmana en jaksa vauvaa hoitaa. Mut hyvin vauva kasvoi ja imetys sujui jne ja lasu jätti mut lopulta rauhaan.

Vierailija
145/218 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä syystä sossut ylipäätään ovat yhteydessä kanssasi? Esim. minä en ole koskaan ollut tekemisissä sossujen kanssa. Joku syyhän tuossa on takana.

Näitä on aika usein. Äiti juo ja raahaa kapakasta öisin kotiin ryyppyremmiä, joiden kanssa panee menemään kun lapset yrittävät nukkua. Useinhan nämä kännikalaäijät kopeloivat sitten tyttölapsekin mennessään. Laulaja Kikallahan oli tällainen lapsuus. Kun äiti sammui, äijät meni lastenhuoneeseen. 

Niin Kikalla oli. Minä elin 15 vuotta selibaatissa, lapseni takia, ja arvaapa kiusattiinko minua siitä. Onneksi sain sitten elämäni parhainta seksiä sen jälkeen, multiorgasmeja eräältä taitavalta naapurin mieheltä, kun lapsi muutti kotoa pois. Karma palkitsi.

Vierailija
146/218 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet edes sossun hampaisiin joutunut? Mitäs huolta sinulla edes olisi jos kaikki on kunnossa?

Riittää esim että on masennusdiagnoosi ja hoitokontakti sitä varten. Ja sit joku mielenterveysongelmainen tai asennevammainen psykiatrinen sairaanhoitaja tekee susta lasun.... Se mun psykiatrinen sairaanhoitaja olis halunnut että mä teen abortin ja painosti mua siihen (mut pidin silti lapsen). Mun olis pitänyt tehdä valitus siitä hoitajasta kyllä, epäasiallinen törkimys se oli.

On ihan selvää, että olet mielenterveystapaus ja täysin kykenemätön huolehtimaan lapsistasi.

Jaa. Sossut on mun luona käyny ja tehnyt kotitarkastukset ja juttelut. Mitään hälyyttävää eivät löytäneet. Oli vaan aikamonta kotikäyntiä, luultavasti kun lasuil

Käy puhkomassa sen hoitsun autonrenkaat. Oppiipahan olemaan.

Vierailija
147/218 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on sääntöyhteiskunta. Sen mukaan on mentävä, vaikka välillä tuntuu ahdistavalta. Todella ilkeät vanhemmat ovat usein niin kieroja, että niihin ei tehoa mikään. Hyväntahtoiset ressukat ssavat sitten sossujen huomiota senkin edestä.

Pahempi. Kyttäysyhteiskunta. EU:n mallioppilas. Vararikossa ja tarkkailussa sossujen tuhlailun vuoksi. 

Vierailija
148/218 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin Kikalla oli. Minä elin 15 vuotta selibaatissa, lapseni takia, ja arvaapa kiusattiinko minua siitä. Onneksi sain sitten elämäni parhainta seksiä sen jälkeen, multiorgasmeja eräältä taitavalta

Miten kukaan edes tietää kenenkään seksielämästä?

Vierailija
149/218 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä ota henkilökohtaisesti, he tekevät vain työtään. Vaikka oman lapsesi kohdalla olisi aivan turhaa, jossain muussa perheessä sossun puuttuminen asiaan saattaa pelastaa lapsen hengen. Osoita yhteistyökykyä niin pääset helpoimmalla. 

Vaan kun sossut tuhlaavat aikaansa näihin turhiin tapauksiin, joku voi oikeasti menettää sen henkensä sillä välin.

Vierailija
150/218 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Helvetissä on paikka naisille, jotka eivät auta toisia naisia."

Työssään epäonnistuneille sossuille on kuulemma ihan oma osastonsa pannuhuoneessa.

Vierailija
151/218 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tunkevat kysymättä, kun juuri sinulta kysyvät milloin heidän sopisi tulla.

Suosittelen yhteistyön tekemistä. Jos kaikki on hyvin, niin asia oli sillä selvä. 

Eivät kysy sopiiko ylipäätään tulla.

Vierailija
152/218 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä viisaudella, mitä minulla nyt on, myrkyttäisin sossuille tarjottavat viinerit - vahingossa tottakai.

Mistä sulle viisautta olisi siunaantunut?

Elämästä. Koulutuksesta. Lukemisesta. Ihmisistä ympärilläni. Huumorista. Vaikka mistä. 

Mutta mistäs sitä saataisiin sulle?

Sinä löllykkä et ole koulutusta nähnytkään, kadulla olet kokenut elämää ja lukemaan voi ehkä opetella. 

Vierailija
153/218 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset vanhemmat pidetään hyvin kurissa ja järjestyksessä. Kuuliaisesti he noudattavat sääntöjä, ja jos jollekin epäilys herää, päästävät nöyränä sossutädin kotiinsa tarkastamaan paikat.

Vierailija
154/218 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko narkkari?

Vierailija
155/218 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä lapsen isä?

Vierailija
156/218 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miten kukaan edes tietää kenenkään seksielämästä?"

Pieni kylä. Työkaverit tiesi jostain syystä tasan tarkkaan, ettei mulla ollut miestä. Kait sen takia, kun yksi kyyläävä ja juoruava työ"kaveri" asui mun naapurissa. Sossun kaverit ja lapsen kouluterveydenhoitaja olivat taas tentanneet mun lapselta mun erosta ja miehistä. Ehkä oli jopa jotain muutakin vakoilua, mitä en ollut vaan saanut selville. Ja varmasti se seksi naapurinmiehen kanssa oli osittain siitä syystä niin extrahyvää, kun tiesin, miten se mun seurustelu nyrppi näitä kantturoita.

Vierailija
157/218 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä viisaudella, mitä minulla nyt on, myrkyttäisin sossuille tarjottavat viinerit - vahingossa tottakai.

Mistä sulle viisautta olisi siunaantunut?

Elämästä. Koulutuksesta. Lukemisesta. Ihmisistä ympärilläni. Huumorista. Vaikka mistä. 

Mutta mistäs sitä saataisiin sulle?

Sinä löllykkä et ole koulutusta nähnytkään, kadulla olet kokenut elämää ja lukemaan voi ehkä opetella. 

Olen normaalipainoinen, kaunis, mukava ja hyvin koulutettu yhteiskunnan rahoilla. Opiskelupaikkani oli aikoinaan Suomen toiseksi kallein. Ja sekös teikäläisiä harmittaa. Kun joskus pistän parempaa seppälää päälle, teidän naamat venähtää. Ja tämä tarina on tosi.

Vierailija
158/218 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sivuhuomautuksena. Ala työllistää kymmeniä tuhansia ihmisiä, jotka toki haluavat palkkapussin saapumisen jatkuvan.

Ja varmistavat sen vaikka rikollisten avulla. Kirjoitan tästä vielä joskus kirjan.

Arvelin, että omalla kohdalla olisi aineksia tositapahtumiin perustuvaan elokuvaan. Toiminta on sellaista, jota ei voi uskoa jossei sellaiseen joudu itse.

Katselin muuten että kaikkien lasu asioita hoitaneiden yhteystiedot ovat poistuneet.

Ettei asiakkaat tee vastavierailuja...

Pitäiskin ehdottaa, että saatte tulla meille kylään sillä ehdolla, että tulen sitten teille kylään vuorostani seuraavana viikonloppuna, kun teillä ei palkka juokse. Laittakaahan ruoka valmiiksi, lihaa tai kalaa, kahvit ei riitä, kun en juo kahvia la

Sä et saa vierailusta eli kotikäynnistä  palkkaa kuten he.

Vierailija
159/218 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosiaalityöntekijöillä on järjettömät työmäärät, eivät he huvikseen jallita kotikäynteihin ihmisiä. Kotikäynnit ovat normaali toimintatapa ja lähes kaikille se sopii. Moni jopa pyytää sossuja tulemaan kotiin ja mielellämme me tulemmekin. Lapset ovat normaalimpia kotonaan kuin kolkossa toimistossa, jututtaminen on luontevampaa. Olen myös huomannut, että mitä korkeammassa sosioekonomisessa asemassa olevat vanhemmat ovat, sitä helpompaa heidän kanssaan on asioida. Tapaaminen onnistuu vaikka keskellä päivää, kotikäynnille kutsutaan ihan mielellään. Nämä perheet myös mielellään ottavat sen palvelun ja tuen mitä heille suosittelemme. Sen sijaan se tyypillinen pitkän lastensuojelun asiakkuuden perhe tekee kaiken vaikeaksi. Tapaamisia ei saada sovittua vaikka ei olle edes kunnolla töissä, aina on huono hetki ja kiireempiä tekemisiä. Kun se fakta on se, että me mielellämme lopetamme asiakkuuksia tarpeettomina. Mutta tämä edellyttää sitä, että

Kaikki eivät tee etätöitä vaan ovat siinä sosioekonomisesti huonommassa asemassa jossa tehdään lähitöitä. Joudun ottamaan aina palkattoman päivän töistä tällaisten juttujen takia. Kiva kun alleviivaat tätä paskuutta tällä viestilläsi, köyhyys aiheuttaa aina muutenkin ihan tarpeeksi hankaluuksia. Eikä tarvitse olla mitenkään erityisen köyhä vaan lähinnä huono-osainen verrattuna korkeakoulutettuun omakotitaloasujaan. Etkö sinä niin halua sanoa?

Vierailija
160/218 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä ota henkilökohtaisesti, he tekevät vain työtään. Vaikka oman lapsesi kohdalla olisi aivan turhaa, jossain muussa perheessä sossun puuttuminen asiaan saattaa pelastaa lapsen hengen. Osoita yhteistyökykyä niin pääset helpoimmalla. 

Vaan kun sossut tuhlaavat aikaansa näihin turhiin tapauksiin, joku voi oikeasti menettää sen henkensä sillä välin.

Turhaksi tapaukseksi sekin äiti lutsui lastensuojelun asiakuutta, kun käytti poikaansa seksuaalisesti hyväkseen ja antoi laiminlyödä täysin koulunsa. Pelkäsi, että lastenkodeissa on niitä ongelmalapsia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä