Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko sossun kotikäynnistä kieltäytyä? Haluavat "tarkastella lapsen elinympäristöä"...Suututtaa jo pelkkä idea

Vierailija
29.11.2025 |

Voiko tuollaisesta kieltäytyä?? Ihan ihme touhua että tunkevät kysymättä kotiin. En vielä vastannut mitään

Kommentit (218)

Vierailija
201/218 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku oikein tarpeekseen saanut saisi parantumattoman aivosyövän, voisin arvata, mitä hän tekisi sossutantoille. Saisi ilmaisen sairaanhoidon ja lääkäritkin sen jälkeen.

Ilmankos nuo istuvat lukkojen takana. Mutta onneksi lähtevät niille kotikäynneille. Ja lähteehän ne töistä kotiinsakin.

Itse en kyllä tekisi mitään, sillä olen niin onnellisessa elämänvaiheessa vihdoin. Mutta ymmärtäisin, jos joku tekisi ja kääntäisin katseeni poispäin.

Tämä ei ole uhkaus eikä kehotus mihinkään. Kunhan testailen kohtauksia tulevaa romaaniani varten.

Minä olisin niiden pienten puolella. Kuka niitä puolustaa jos ei sossu. Hoida asiasi kuntoon ja sossut ei ole sinulle uhka.

Äitihän niitä puolustaa. Sossut yleensä epäonnistuu.

Vierailija
202/218 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eerika!

Höyrymoppipoika!

Ympärileikatut tytöt!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/218 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joustaminen on täysin yksittäisen sosiaalityöntekijän päätöksestä kiinni. Ei kukaan halua joustaa, jos asiakas käyttäytyy inhottavasto sossua kohtaan. Mukavalle asiakkaalle voi joustoa löytyäkin. Lisäksi ilta-aikaan sosiaalitoimistossa ei ole vartija paikalla. Uhkaavaa asiakasta ei jää kukaan tapaamaan virka-ajan ulkopuolelle. 

Okei, minä olen aina ollut joustava, kiva, heittänyt vitsiäkin sossujen kanssa. Olen 168cm pitkä ja painoin tuolloin 46kg. Ehkä sitten olin niin karmaiseva että eivät uskaltaneet virka-ajan ulkopuolella tavata.

Huvittava kommentti. Eihän uhkaavuus ole koosta kiinni. Vankiloissa on paljon kokoisiasi tappajia. Sivusta 

Ok, minulla ei ole rikoshistoriaa ja työskentelen itse mt-potilaiden hyväksi. Nähtävästi mikään ei vaan riitä kun kerran on romaniperhe paskat jauhanut.

Vierailija
204/218 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos "huoli herää" niin kaikki on sallittua. Jokaisen kaapista löytyy luuranki kun tarpeeksi syvältä haetaan. 

Vierailija
205/218 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollaan vaan tyytyväisiä että yhteiskunta pitää huolta heikoimmista eli lapsista. On surullista miten monet vanhemmat on tänäänkin humalassa ja koti täynnä epämääräistä porukkaa. Lapsi pelkää yksin jossain pimeässä peiton alla.

Neuvolan pitäisi tehdä huume- ja alkotestit heti, kun on vähänkin epäilyjä. Ja lasu välittömästi.

Neuvola voi ihan itsensä testauttaa. Meillä oli naama reikiä täynnä oleva hoitsu, joka avoimesti sanoi että kannabiss ok. "Kaikkihan me olemme sitä joskus poltelleet, heko heko". Sanoin että minä en ole. Olin vain vastannut typerästi paperiin joka kartoitti alkoholin jne. kulutusta. Vastasin jopa liioitellen, koska olin nuori ja ylitunnollinen. En edes ymmärtänyt silloin että kysely koskee tiettyä edellistä aikaa, olikohan 6kk, tai 12kk? Minä vastasin sen perusteella mitä rafimmat teinivuodet oli, ennen kuin edes olin tavannut puolisoani. Myöhemmin tämä terkka tuli vastaan tumman!miehen kanssa ja vieno kannabissvana lähti heistä. Että oli siinäkin kunnon jeesustelija. Onneksi nuo ajat ovat takana.

Vierailija
206/218 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eerika!

Höyrymoppipoika!

Ympärileikatut tytöt!

Tapauksia yhdistää se, että sosiaalityö monitoroi niitä kyllä. Paukut taitavat mennä turhiin ilmiantoihin, kun toiminta jää vaille pontta silloin kun jotakin on oikeasti pielessä.

Vierailija
207/218 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä salattavaa/mieliongelmia sinulla on?

Ihme venkoilua. Jos joku tekee tahallaan kiusaa  niin tee takaisin.

Ja varmasti on monta "kotia", joissa asiat päin hel-ettiä, että turha yrittää selittää mustaa valkoiseksi. Meinaan, on omakohtaista kokemusta.  Toinen on despootti ja toinen täystossu. Liuta lapsia siinä sitten kasvamassa kieroon.

Vierailija
208/218 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos "huoli herää" niin kaikki on sallittua. Jokaisen kaapista löytyy luuranki kun tarpeeksi syvältä haetaan. 

Ei tarvitse löytyä yhtään luurankoa. Jos mitään vikaa vanhemmista ei löydy, se keksitään. Sitten ei olla yhteistyökykyisiä, kun ei myönnetä pahoinpitelyjä, joita ei ole tapahtunut. Ihan sairaalaan asti minutkin oli hakattu. Kumma, kun en itse ollut huomannut. Ei kyllä kukaan muukaan, mutta sellainen vaikutelma oli syntynyt. 

Vierailija
209/218 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä ota henkilökohtaisesti, he tekevät vain työtään. Vaikka oman lapsesi kohdalla olisi aivan turhaa, jossain muussa perheessä sossun puuttuminen asiaan saattaa pelastaa lapsen hengen. Osoita yhteistyökykyä niin pääset helpoimmalla. 

Rikollisen sossuloisen paskapuheet. Tapa itsesi.

Kyllä sulla jotain vihanhallintaongelmia taitaa olla. Ota vastaan apu, jos sitä tarvitaan.

Vierailija
210/218 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"No huh huh mitä tekstiä. Ei taida jäädä vain kirjalliseksi tuollainen tuotos. Et kyllä nyt vakuuta omasta älykkyydestäsi ja asiallisuudesta asioiden hoidossa.."

Hoidan asiani todella hyvin. Ja on L:n yo-todistus ja maisterin paperit, liekö sitten vahingossa antaneet. Mutta olisitpa nähnyt ne ylipainoiset, haisevat, huonosti meikatut sossutantat. Yksi reippaasti yli satakiloinen tursas oli sutinut silmärajauksensa sojottamaan toisen ylöspäin ja toisen alaspäin. Kenkänsä oli linttaan astutut. Vieläkin naurattaa tilanteen koomisuus, vaikka oli oikeasti hyytävät oltavat meillä tursaan uhreilla. Lapseton läski virkaeukko käyttämässä valtaansa väärin ja aliarvioimassa tahalleen toisten äitiyttä, kun ei saanut huolehdittua sinkkuna edes itsestään. No saapahan lopun ikänsä kuulla virheistään, siitä pidän huolen joka h*lvetin instanssia myöten. Ja olen todella raatorehellinen sanoissani tarvittaessa, tiedetään

Sulle sopisi luova kirjoittaminen. Hyvää tekstiä. Josko kirjoittaisit kirjan. 

Vierailija
211/218 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä jos käyvät,jos ei ole mitään salattavaa?Keitä kahvit ja ota kyläilyn kannalta.

Vierailija
212/218 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lainaus ei toimi, mutta lastensuojelun mörkö on kuitenkin enemmän ihan tavallisilla ihmisillä. Tiedän oikeasta elämästä tapauksia, joissa hyväosaisista, kunnollisista lapsiperheistä on tehty lasuja mitä ihmeellisimmillä syillä (perusteena todennäköisesti kateus, jos perheenäiti on esim. hyvin menestynyt työelämässä). Ei näissä ehkä kotikäyntejä tehty, mutta johonkin tapaamiseen piti kuitenkin osallistua ja aivan hirveää stressiä aiheutti äidille, kun häntä syytettiin huonoksi äidiksi ihan viranomaistahojen voimin. Juttu toki oli ihan naurettava, eikä asiakkuutta tullut, mutta ihan turhaa stressiä ja ihmisten varpaillaan pitämistä isoveli valvoo -tyyppisesti. 

Kun 2 kateellista (esim. kaverukset) tekee kunnollisesta lapsiperheestä lasun, niin sitten oletkin jo lasun asiakas.

Ei lastensuojelu

Nämä varmuuden vuoksi ilmoittelijat aiheuttavat enemmän haittaa kuin hyötyä. Mulla meni kuopuksen vauva-aikana viimeisetkin yöunien rippeet, kun mietin jonkun naapurin tekemää lasua. Siellä oli sitten "huoli herännyt", sossu soitti, mutta asiakkuutta ei tullut. En pystynyt enää niihin naapureihin suhtautumaan normaalisti, kun aina tuli vain mietittyä että kuka sen ilmoituksen teki. Muuton jälkeen helpotti, mutta kyllä osa mun avoimuudesta katosi tuon ilmon takia.

Vierailija
213/218 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaan vaan tyytyväisiä että yhteiskunta pitää huolta heikoimmista eli lapsista. On surullista miten monet vanhemmat on tänäänkin humalassa ja koti täynnä epämääräistä porukkaa. Lapsi pelkää yksin jossain pimeässä peiton alla.

Ongelma vain on ettei oikeita ongelmaperheitä riitä kaikille.

Vierailija
214/218 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma vain on ettei oikeita ongelmaperheitä riitä kaikille.

Uskokaa huvikseen, ongelmaperheistäkin on ylitarjonta. Siksihän esimerkiksi monet asiat lastensuojelussa hoidetaan puhelimella pikaisesti eikä ehditä tavata. Jos aloittajalla ei ole mitään peiteltävää, silloinhan käynti on ihan ok. Lapsista pitää pitää huolta. Säälitti se naapurina asunut parikymppinen nuoripari, jolle tuli putkeen kaksi lasta ja kolmas teki tuloaan, kun muutimme pois. Koko porukka mummoa myöten oli viikonloput ämpärikännissä ja mummo huuteli takapihalla putkareissuillaan, niin ettei aidan takana voinut olla kuulematta. Oli ainut vuokrahuoneisto omistusasuntoyhtiössä, onneksi sitten muutimme pois.

Vierailija
215/218 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitä on aika usein. Äiti juo ja raahaa kapakasta öisin kotiin ryyppyremmiä, joiden kanssa panee menemään kun lapset yrittävät nukkua. Useinhan nämä kännikalaäijät kopeloivat sitten tyttölapsekin mennessään. Laulaja Kikallahan oli tällainen lapsuus. Kun äiti sammui, äijät meni lastenhuoneeseen. 

Varmaan on, mutta äitien uudet miehet tekee tuota myös niissä seurapiireissä,  joissa tullaan taksilla baarista omakotitalon pihaan eikä kolistella rapussa herättämässä naapureita lasuttamaan.

Voi olla myös vakituinen kumppani ja raitis.

Vierailija
216/218 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eerika!

Höyrymoppipoika!

Ympärileikatut tytöt!

Tapauksia yhdistää se, että sosiaalityö monitoroi niitä kyllä. Paukut taitavat mennä turhiin ilmiantoihin, kun toiminta jää vaille pontta silloin kun jotakin on oikeasti pielessä.

Eerikassa ja höyrymoppauksessa klassinen naisen kertomus meni lapsen edelle. Siis klassista äitiensuojelun toimintaa. 

Vierailija
217/218 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
218/218 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurit juoruavat keskenään että noilla kävi sossu tarkkailemassa. Nyt luovat kaikenlaisia skensarioita keskenään.