Aina paha olo sen jälkeen kun tavannut äidin
Kommentit (213)
Ap minkä takia sinä tapailet äitiäsi? Oletko kehvana?
Ap miten sun isäsuhteessa menee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos teitä syyllistetään, että "kyllä sitten kaduttaa kun ei äitiä enää ole". Voin kertoa, ei kaduta. Helpottaa.
Mä kävin kusemassa äidin haudalla. Helpotti. Pilasi mun lapsuuden itsekäs narsisti. Onneksi on kuollut.
Olet sairas
Itkeäkö pitäisi sen äidin perään hautaan saakka? Tuo oli sitä todellista aikuisuutta, haistattaa paskat! Arvostan.
Ei vaan elä omaa elämääsi. Roikut vielä kuolleessa äipässä.
"Onhan me vuoskaudet luettu kaikki vääryydet, narsistinen ja rajaton kotiäiti, homssu, ei ymmärtänyt hygieniaa opettaa mutta pianotunnilla oli pakko käydä. Ei päässyt limudiskoon ja piti tehdä kotitöitä. Minnekään ei päässyt."
......
Eikö teidän perheessä ollut isää ollenkaan? Oliko isi siivoton ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos teitä syyllistetään, että "kyllä sitten kaduttaa kun ei äitiä enää ole". Voin kertoa, ei kaduta. Helpottaa.
Mä kävin kusemassa äidin haudalla. Helpotti. Pilasi mun lapsuuden itsekäs narsisti. Onneksi on kuollut.
Olet sairas
Itkeäkö pitäisi sen äidin perään hautaan saakka? Tuo oli sitä todellista aikuisuutta, haistattaa paskat! Arvostan.
Ei vaan elä omaa elämääsi. Roikut vielä kuolleessa äipässä.
Minun synnyttäjäni ei ole kuollut. Koska synnyttäminen ei tee kenestäkään äitiä hän ei ole kyseistä sanaa minulta ansainnut.
Vierailija kirjoitti:
'Ei ole, sillä olen jo iso tyttö ja ymmärrän, myös äidilläni on omat heikkoudet ja vahvuudet millä hän on hoitanut äitiyden, niillä eväillä mitä on saanut.
Niin kuin ovat tehneet äitiäni aikaisemmat sukupolvet ja sitten kun saan lapsia, siihen joukkoon minäkin liityn, omine vahvuuksien ja heikkouksien.
Napanuoran katkaisin vanhempiini, kun muutin kotoa ja kohtaan vanhempani ystävänä.'
Komppaan ja lähetän
edesmenneelle Äiteelle terkut
pilvenreunalle.
- velatytär
Vierailija kirjoitti:
"Onhan me vuoskaudet luettu kaikki vääryydet, narsistinen ja rajaton kotiäiti, homssu, ei ymmärtänyt hygieniaa opettaa mutta pianotunnilla oli pakko käydä. Ei päässyt limudiskoon ja piti tehdä kotitöitä. Minnekään ei päässyt."
......
Eikö teidän perheessä ollut isää ollenkaan? Oliko isi siivoton ?
Siittäjäni piikitti itsensä hengiltä kun olin muutaman kuukauden.
Persoonallisuushäiriöinen trollijankkaja, pamflettejakin kirjoittanut "M40" löysi ketjun, hohhoijaa...
On naisvihaaja, joka ei ole voinut kohdata oman äitinsä itselleen aiheuttamaa psyykkistä vahinkoa, ja siksi riehuu tässä(kin) ketjussa. Vahvat, agressiiviset defenssit päällä. Myrkyllisyys ja pahoinvointi huokuu joka sanasta.
Voimia vaan elämääsi, "M40".
Vierailija kirjoitti:
Persoonallisuushäiriöinen trollijankkaja, pamflettejakin kirjoittanut "M40" löysi ketjun, hohhoijaa...
On naisvihaaja, joka ei ole voinut kohdata oman äitinsä itselleen aiheuttamaa psyykkistä vahinkoa, ja siksi riehuu tässä(kin) ketjussa. Vahvat, agressiiviset defenssit päällä. Myrkyllisyys ja pahoinvointi huokuu joka sanasta.
Voimia vaan elämääsi, "M40".
Ai tää oli joku tunnettu palstatollo. No, turha sitten reagoida. Mietinkin hetken, että onko luetunymmärtämisessä näin valtavia ongelmia jollakulla. Mut ongelmat onkin laajemmalla 😃
Minun äitini muuttui järkyttäväksi demoniksi sairastuttuaan Alzheimeriin. Tajusin, että hän on sisimmältään aina ollut tuollainen elukka - pidätellyt vain. Jotkin outo ollut aina hänessä.
Vierailija kirjoitti:
Vertaan. Joku kertoo, että ihosairaus psoriasis aiheuttaa vaikeita tunteita, uimahalliin ei viitsi mennä. Joo, saa olla uikkarit, mutta silti tulee ikävä olo. Koettaa välttää tätä. Kysyy, miten muilla menee, joilla sama kokemus.
Vauvan kuoro: voi mullakin on ollut kuivat kantapäät joskus ja nuorena oli finnejä. Mut hei, se kuuluu elämään, martyyriksi ei pidä ruveta.
Ei ole mikään kuoro vaan yksittäinen mt-ongelmainen trolli joka tulee aina aihetta sivuaviin ketjuihin raivoamaan. Aika surullinen tapaus, voin vaan kuvitella mitä hänen läheisensä, jos heitä enää edes on, joutuvat kestämään.
Vierailija kirjoitti:
Miksi nämä vittuilijat edes avaavat ketjun kun otsikostakin käy noin hyvin ilmi sen aihe. Mikä idea trollata täällä kun ihmiset kertovat ikäviä kokemuksiaan?
Aina kun toisten kokemukset tai tapa ilmaista jotain triggeröi, niin se kertoo triggeröityvän omista haavoista. Ketkä täällä vittuilee toisten haavoittuvuudelle/haavoittuneisuudelle, eivät kestä omaa haavoittuvuuttaan.
Sinut itsensä kanssa oleva ihminen, jolla on aikuisen terveet rajat ja jota aisa ei koske, jättää ketjun huomiotta. Kettuilijat tulee kaatamaan omaa pahaa oloaan muiden päälle. Se jos mikä on narsistista ja huomionhakuista.
Minun äidilläni oli 100 prosentin
invaliditeetti - status ja työkyvyttömyyseläke
jo alle kolmekymppisestä.
Synnytyskomplikaatio.
Ymmärtänette, vaikka en kertoisi.
Hyvin haastavaa paikoitellen.
Medikaaliurasta haaveili -
raajarikkona avioeronneena
varhaiseläkeläisenä sensijaan.
Kenties saamansa ei ollut hänelle
unelmavisio
'täydellisestä' elämästä.
Vaikka sekin on illuusio.
Ei ole mitään 'täydellistä'.
Tämän me ymmärrämme vasta
vanhemmiten 45+ täydellisyyttä
koko elämämme ensin
metsästettyämme.
Ymmärrän Äitini tuskan.
Olen kaiken Hänelle anteeksi antanut.
Onneksi minulla on ollut huikean
lämminsydämisiä anoppeja.
En ole koskaan ymmärtänyt ihmisiä jotka roikkuu vanhemmissa vain siksi, että jakavat heidän kanssa dna:n vaikka sitä hyväksyntään yms ei ole tulossa vaikka kuinka viettäisin lumihangessa siltaan taipuneena 20 asteen pakkasessa 24/7 sitä kerjäämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun äiti on psykopatian rajoilla heiluva, adhd-piirteinen kiihkouskovainen joka on edellen lähes kasikymppisenä ihan hukassa omien ja muiden ihmisten rajojen kanssa. On katkera, kateellinen ja negatiivinen. On kateellinen omalle lapselleen, halveksii minun elämää ja menestystä. Yrittää vyöryttää minun päälle omat sekavat tunnekuvionsa. On teennäisen kireä ja mahdoton keskustelukumppani. Kestän häntä noin 20min kerrallaan muutaman kerran vuodessa.
Selkeästi olet hoidon tarpeessa. Mitäpä jos kävisit jossain hoidossa puhumassa tunne puolen asioista? M40
Minulla on kaikki hyvin, äitiäni tuossa kuvasin. Mikä saa sinut kuvittelemaan, etten olisi käsitellyt asian jo ajat sitten ja myös äitini tietää, miten koen hänet ja hänen toiminnan. Vanha ihminen ei enää muutu, ja minulla on oma perhe ja omat t
Eikös se olis sekin aika epänormaalia jos olisi jäänyt pikkutyöksi äidistä roikkumaan. Kiukuttelevaksi teiniksi moni jäänyt
Omien lasten myötä tulee usein ymmärrys omia vanhempiakin kohti. Jos tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään on näitä ihmeellisiä tyyppejä, jotka ei kestä mitään tai ketään. Ei edes lähisukua. Hiton surullista
Lumihiutaleita/ mielensä pahoittajia😁
Kuten todettu, tällaisen kirjoittaja ei yhtään tiedä, mistä puhuu. Hiton surullista.
Juurikin näin, äiti, jonka pitäisi olla lapselle tuki ja turva, voi olla oikea piru lapselleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se itsensä inhoaminen on niin mukavaa ettei sinä lapsuutta voi antaa anteeksi ja mennä elämässä eteen päin?
Minä olen antanut äidilleni anteeksi. Ymmärrän, että hän on toiminut omista lähtökohdistaan ja sen tiedon varassa, mikä hänellä oli. Olen mennyt elämässäni eteenpäin. Se ei kuitenkaan ole muuttanut äitiäni tai hänen ajattelutapaansa tai suhtautumistaan minuun millään tavalla. Siksi äidin tapaaminen aiheuttaa minulle ikäviä tunteita.
Miksi tapaat häntä? Nautit kivusta jota hän tuottaa?
Tapasin äitini viimeksi kesällä 2024. Se on aika vaikea olla tapaamatta äitiä, joka asuu isän kanssa, kun haluan kuitenkin tavata isääni. Toki pyrin järjestämään tapaamiseni isän kanssa niin, että äiti ei ole paikalla. Aina se ei onnistu.
Mitä jos muuttaisit ajattelutapaasi. Olisit onnellinen siitä että tapaaminen ohi ja et jäisi vellomaan pahaan oloon. Juuri oli artikkeli uhrimentaliteetista ja kun taannutaan lapsiksi vaikka ollaan aikuisia.
Oletko vieraannuttamisen uhri? Lapsena toinen vanhemmista suolannut toista koko ikäsi, niin ei ihmekkään, jos et pidä toisesta.
Onhan me vuoskaudet luettu kaikki vääryydet, narsistinen ja rajaton kotiäiti, homssu, ei ymmärtänyt hygieniaa opettaa mutta pianotunnilla oli pakko käydä. Ei päässyt limudiskoon ja piti tehdä kotitöitä. Minnekään ei päässyt.