Miksi DNA-/isyystestit eivät ole pakollisia aina, kun vauva syntyy?
Suomessa ainakin 1-2% lapsista kasvaa perheessä, jossa isä on eri kuin biologinen isä. Joissain maissa luku on jopa 30%.
Lapsellakin on oikeus tietää kuka on oikea isä jotta saa tietää piilevät sairausriskit suvusta. Totuutta piilotteleva äiti toimii lapsen edun vastaisesti.
Jos synnytysosastoilla annettaisiin 1-2% tapauksissa äideille VÄÄRÄ VAUVA mukaan kotiin, alkaisiko äiditkin vaatia pakollista DNA-testiä? Sehän olisi sensaatiouutinen ja kohu, ja miten asiaan täytyy heti puuttua.
Moni ongelma ratkeaisi jos kaikki vauvat DNA-testattaisiin joko raskausaikana, tai heti syntymän jälkeen, jolloin isä olisi heti selvillä. Kuka voisi vastustaa ideaa joka hyödyttää kaikkia osapuolia...? Kuka häviää kun totuus on kaikkien tiedossa?
Kommentit (2324)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa täällä vastahankaista porukkaa. Mun mielestä ihan hyvä idea. Ihan normaali perheenäiti olen itse, jolla ei mitään salattavaa.
Ei minullakaan ole mitään salattavaa. Lapset voisi testata kaikki vaikka heti. Pointti on siinä, että jos 98%:lla lapsista lapsen isä on oletettu isä, niin kannaako kaikki lapset testata yhteiskunnan laskuun varmuuden vuoksi.
Minusta ap voi ostaa itse sen 10 e testinsä ja testata, onko hän lapsen isä, jos epäilyttää. Ei siihen yhteiskunnan rahoja kannata tuhlata.
99,999% sp-tautien testauksista on turhia. Silti yhteiskunta maksaa ne.
Tuossa olisi säästön paikka. Maksakoot itse testinsä jos kokee tarpeelliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi täällä rinnastetaan abortti ja vasektomia? Ihan eri asia
Itsemääräämisoikeus omaan kehoonsa.
Sallitaan naisille, ei miehille.
Sterlisisaatioonkin on ikäraja, kuten vasektomiaankin.
Aborttiin ei ole.
Itsemääräämisoikeus omaan kehoonsa. Sillähän aborttiakin perustellaan.
Otetaan oikeus aborttiin pois ja kerrotaan naisille että nussikaa toisia naisia, ette voi tulla raskaaksi sillä. Tai runkatkaa.
Noita argumentteja on käytetty ketjussa miehiä vastaan.
Mikä teillä on vasektomiaa vastaan? EI se teidän keho ole :) Miksi 15v poika ei muka saisi itse päättää asiasta?
Naiset vastustavat miesten oi
Miten naiset vastustaa? Ainoastaan, jos parisuhteessa ei kerro sitä. Itse ainakin halua miettiä jääkö suhteeseen, jossa ei missään vaiheessa perustetta lapsiperhettä. Eikä tämä tarkoita, että olisi tarkoitus huijata mies isäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa täällä vastahankaista porukkaa. Mun mielestä ihan hyvä idea. Ihan normaali perheenäiti olen itse, jolla ei mitään salattavaa.
Ei minullakaan ole mitään salattavaa. Lapset voisi testata kaikki vaikka heti. Pointti on siinä, että jos 98%:lla lapsista lapsen isä on oletettu isä, niin kannaako kaikki lapset testata yhteiskunnan laskuun varmuuden vuoksi.
Minusta ap voi ostaa itse sen 10 e testinsä ja testata, onko hän lapsen isä, jos epäilyttää. Ei siihen yhteiskunnan rahoja kannata tuhlata.
Joo. Minulle käy ihan hyvin tuo sukupuolitautien testausten maksullisuus. No niin, nyt ollaan samaa mieltä, eli keskustelu voidaan lopettaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sinun maailmassasi ehkä uskottomuus on jotenkin normaali asia, minun ei. Meillä on tekemällä tehdyt lapset, ja olisi turhaa lasten kiusaamista joku näytteiden otto. Ymmärrän, että yllättävissä raskauksissa ja irtosuhteissa nämä ovat tärkeitä asioita, mutta uskollisissa parisuhteissa aikamoista turhuutta.
Uskollinen nainen on yksisarvinen. Ei niitä ole olemassakaan.
Se oma kokemus ei peilaa koko maailmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämäkin pitää mennä poliitikkojen kautta. Sinne vain ehdotusta. Sukupuolitaudeista on laki. Se pitää muuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aborttiin ei ole.
Otetaan oikeus aborttiin pois ja kerrotaan naisille että nussikaa toisia naisia, ette voi tulla raskaaksi sillä. Tai runkatkaa.
Mikä teillä on vasektomiaa vastaan? EI se teidän keho ole :) Miksi 15v poika ei muka saisi itse päättää asiasta?
Naiset vastustavat miesten oi
Naiset eivät vastusta miesten vasektomiaa. Päin vastoin, naisten toive olisi, että yhä useampi mies itse kantaisi vastuun ehkäisystä juuri tekemällä vasektomian.
Jostain syystä tässä ketjussa on jonkun mieleltään häiriintyneen ihmisen inttämistä lasten vasektomiasta, ja siinä ei tietenkään ole mitään järkeä. Täysi-ikäisille se olisi erinomainen asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tuon prosentin nappasit? Ja tartuntataudit on eri asia, kuin isyys.
Eiköhän monen av-mammankin lapsi näytä enemmän posteljoonilta, kuin isältään. Siksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aborttiin ei ole.
Miten naiset vastustaa? Ainoastaan, jos parisuhteessa ei kerro sitä. Itse ainakin halua miettiä jääkö suhteeseen, jossa ei missään vaiheessa perustetta lapsiperhettä. Eikä tämä tarkoita, että olisi tarkoitus huijata mies isäksi.
Muistuttaisin, aivan kuten naisilla ehkäisypillerien kanssa, miehillä ei ole mitään velvollisuutta kertoa terveydentilastaan tai lääkityksestään toiselle osapuolelle.
Vasektomia ei siis kuuluu naisille mitenkään, ei parisuhteessa, ei sen ulkopuolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aborttiin ei ole.
Naiset eivät vastusta miesten vasektomiaa. Päin vastoin, naisten toive olisi, että yhä useampi mies itse kantaisi vastuun ehkäisystä juuri tekemällä vasektomian.
Jostain syystä tässä ketjussa on jonkun mieleltään häiriintyneen ihmisen inttämistä lasten vasektomiasta, ja siinä ei tietenkään ole mitään järkeä. Täysi-ikäisille se olisi erinomainen asia.
Eiköhän lapsillakin ole oikeus määrätä omasta kehostaan.
Minkäs ikäisille vassarit vaativatkaan niitä transhoitoja? Ai mutta sekin on lähinnä tyttöjen larppaamista, silloin se on sallittua.
Miksi yhteiskunnan pitäisi tämäkin asia hoitaa? Jos haluaa lapselle dna-testin, sen saa kyllä ja jos siitä on vaikea jutella lapsen äidin kanssa, niin ei se silti yhteiskunnan ongelma ole. Se on jokaisen omalla vastuulla kehittää omaa kommunikointikykyä ja ylipäätään puhua tuollaiset asiat ennen kuin mitään hedelmäittymistä on edes tapahtunut.
Uskon ettei suurin osa miehistäkään tuota halua, vaan pitävät loukkaavana, että yhteiskunta tulisi arvioimaan suhteen rehellisyyttä.
Olen siittänyt ainakin kaksi lasta avioliitossa eläville naisille. Ihan vahingossa, ei ollut tarkoitus. Miehet luulevat, että lapset ovat heidän. Onneksi ei ole dna-testejä tehty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sinun maailmassasi ehkä uskottomuus on jotenkin normaali asia, minun ei. Meillä on tekemällä tehdyt lapset, ja olisi turhaa lasten kiusaamista joku näytteiden otto. Ymmärrän, että yllättävissä raskauksissa ja irtosuhteissa nämä ovat tärkeitä asioita, mutta uskollisissa parisuhteissa aikamoista turhuutta.
Uskollinen nainen on yksisarvinen. Ei niitä ole olemassakaan.
Se oma kokemus ei peilaa koko maailmaa.
Ei sinunkaan kuplasi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tuon prosentin nappasit? Ja tartu
EI ne taudit tartu kun ei harrasta seksiä.
Pitää jalat yhdessä niin kaikki on kunnossa. Miten se on muiden veronmaksajien ongelma?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aborttiin ei ole.
Ketju osoittaa miten naiset vastustavat vasektomiaa.
Ainoa ongelma tässä on, että ap ns. nössömies. Sä voisit ilmoittaa sille akallesi jo ensitreffeillä, että jos joskus saamme lapsia, niin teetän isyystestin jokaiselle lapselle.
Mutta koska ap on ns. nössömies, niin hän ei uskalla. Hän toivoo, että joku muu hoitaisi ikävän asian. Tämäkin asia selviäisi ihan avoimella keskustelulla, enkä usko, että yksikään nainen sitä vastustaisi tai edes loukkaantuisi, jos se olisi etukäteen sovittu.
Koko väestön testaaminen on naurettavaa. Jos epäilet isyyttäsi, niin teetä isyystesti, mutta omaan laskuusi.
Jos minä epäilen olevani raskaana, niin en minä vaadi, että kaikille suomalaisille naisille pitäisi teettää raskaustesti varmuuden vuoksi, koska minä voin olla raskaana.
Ei osoita. Monessa vastauksessa sitä toivotaan mieheltä. Missä muka yksikin vastustus?
Vierailija kirjoitti:
Miksi yhteiskunnan pitäisi tämäkin asia hoitaa? Jos haluaa lapselle dna-testin, sen saa kyllä ja jos siitä on vaikea jutella lapsen äidin kanssa, niin ei se silti yhteiskunnan ongelma ole. Se on jokaisen omalla vastuulla kehittää omaa kommunikointikykyä ja ylipäätään puhua tuollaiset asiat ennen kuin mitään hedelmäittymistä on edes tapahtunut.
Uskon ettei suurin osa miehistäkään tuota halua, vaan pitävät loukkaavana, että yhteiskunta tulisi arvioimaan suhteen rehellisyyttä.
Miksi yhteiskunnan pitäisi hoitaa naisten hedelmöityshoidot? Naisten synnytykset? Naisten mammografiat? Naisten sp-tautien testaukset? Naisten asumistuet? Naisten koulutuksen?
Nainen saa hoidettua kaikki nuo asiat omalla kustannuksellaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei osoita. Monessa vastauksessa sitä toivotaan mieheltä. Missä muka yksikin vastustus?
Lue viestit
Sinäkin vänkäät vastaan vain provo-mielessä. Reppana...
Naiset vastustavat miesten oikeutta vasektomiaan koska se poistaisi naisten monopolin päätökselle lisääntymisestä.
"Kyllä miehet haluavat lapsia" osoittautuisi valheeksi kun naisen pitäisi anella puolisoa spermapankkiin hakemaan sukusolujaan, eikä perinteinen "ehkäisy petti humalassa" enää toimisi.