Miksi DNA-/isyystestit eivät ole pakollisia aina, kun vauva syntyy?
Suomessa ainakin 1-2% lapsista kasvaa perheessä, jossa isä on eri kuin biologinen isä. Joissain maissa luku on jopa 30%.
Lapsellakin on oikeus tietää kuka on oikea isä jotta saa tietää piilevät sairausriskit suvusta. Totuutta piilotteleva äiti toimii lapsen edun vastaisesti.
Jos synnytysosastoilla annettaisiin 1-2% tapauksissa äideille VÄÄRÄ VAUVA mukaan kotiin, alkaisiko äiditkin vaatia pakollista DNA-testiä? Sehän olisi sensaatiouutinen ja kohu, ja miten asiaan täytyy heti puuttua.
Moni ongelma ratkeaisi jos kaikki vauvat DNA-testattaisiin joko raskausaikana, tai heti syntymän jälkeen, jolloin isä olisi heti selvillä. Kuka voisi vastustaa ideaa joka hyödyttää kaikkia osapuolia...? Kuka häviää kun totuus on kaikkien tiedossa?
Kommentit (2324)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toistan tuota ikää koska se on yleinen ikä aloittaa seksielämä (ei mediaani mutta ei mikään yksi tuhannesta), ja tuon ikäinen tyttö saisi halutessaan abortin.
Ei ole yleinen ikä, erityisesti ei pojilla. Ei tietenkään tytöilläkään, mutta pojilla erityisen harvinainen. Teen nuorten kanssa töitä, ja tuon ikäiset pojat on vielä ihan lapsia.Tutkittu tieto sanoo "yksi seitsemästä"
Sanoisin että se on yleinen.
No tuo sinun kyselysi (jonka tulokset oli hieman toiset kuin oikean akateemisen tutkimuksen) viittasi myös tyttöihin, jotka aloittavat seksin keskimäärin vuotta aiemmin kuin pojat, eli ne on tyttöjä ne yksi seitsemästä. Ei poikia. Ei se toki tytöillekään hyvä ikä ole aloittaa.
Miksi vänkäät vastaan?
No okei, saako 15v poika vasektomian. Kuuluisi saada.
Pointti on kehollinen itsemääräämisoikeus. Naisilla se toteutuu abortin muodossa.
EI 15-vuotias tyttökään saa sterilisaatiota.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen ottamaan tässä asiassa yhteyttä persuihin. He ovat varmaan paras puolue ajamaan tätä asiaa. Me palstan naiset emmen pysty sitä muuttamaan.
Voi joku muukin puolue alkaa asiaa ajamaan. Mikäli oikein ymmärsin niin halutaan isyystesti jokaisen syntyvän lapsen kohdalle. Eli miehistä DNA rekisteri, koska ainahan miehet ei ole paikalla tai edes tiedä olla paikalla kun lapsi syntyy.
Ja toinen oli se, että naisten joukkoseulonnat lopetetaan.
Näin itse olen tästä ketjusta ymmärtänyt.
Ei... huomaa että olet vain nainen.
Miehiin käytetty euro on liikaa, koska naisiin tulee käyttää 100 euroa eikä 99
Siksi esimerkiksi seulonnat keskustelussa mukana. Vetoatte kustannuksiin, vaikka porsiminen maksaa muutenkin 12 000 ja se 10 euroa lisää sinne ei ole yhtään mitään. Vaaditte samalla hengenvedolla synnytyspelkoisille naisille oikeutta valita itse keisarileikkaus (kuluista viis) mutta 10 euron isyystesti on liikaa.
Sitä tässä hymyillään
Vierailija kirjoitti:
Miksi vänkäät vastaan?
Pointti on kehollinen itsemääräämisoikeus. Naisilla se toteutuu abortin muodossa.
Jos et ole lapsi, ei ehkä kannata vaatia lapsille pysyviä muutoksia kykyyn saada lapsia. Ei kukaan täysjärkinen sellaista vaadi. Eikä aborttikaan ole tytöille mikään ehkäisymuoto.
En vaadi lapselle muuta kuin oikeutta valita asia itse.
Abortti on tytöille valinta.
Vierailija kirjoitti:
Tää olis oikeasti ihan hyvä kysymys ja keskustelu, jos tää ei aiheuttaisi sellaista käsittämätöntä raivoa, jota en vaan yksinkertaisesti pysty ymmärtämään ollenkaan, enkä myöskään tule saamaan tähän yhtään järkevää vastausta, tiedän sen jo nyt, mutta voisin vastata jokaiselle, ihan jokaiselle, joka on aloitusta alapeukuttanut jos olisi yhtään järkevää vastaväitettä, mutta kun ei ole.
Jos olisi olemassa vaikka joku rokote joka poistaisi väkisin rakastelun, niin luuletteko ettei sellaista puuhattaisi pakolliseksi?
Kun pointti on tämä. Ei siinä tarvitse äidiltä ottaa mitään näytteitä, ainoastaan isältä ja lapselta, jos se olisi pakollinen kaikille, niin kukaan ei voisi pitäisi sitä epäluottamuslauseena. Nythän noi testit maksaa aika paljon (luulisin), mutta niissä on varmasti todella paljon "ilmaa" niissä hinnoissa, voittoa tavoittelevien yritysten takia, joten hinta tippuisi varmasti murto-osaan, nykyään joutuu j
Jos se on sinusta hyvä idea, tee siitä lakialoite ja lähde ajamaan asiaa. Et sinä naisten hyväksyntää asialle tarvitse. Voisithan tehdä asian eteen ihan itse jotain. Ei kukaan estä.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen ottamaan tässä asiassa yhteyttä persuihin. He ovat varmaan paras puolue ajamaan tätä asiaa. Me palstan naiset emmen pysty sitä muuttamaan.
Voi joku muukin puolue alkaa asiaa ajamaan. Mikäli oikein ymmärsin niin halutaan isyystesti jokaisen syntyvän lapsen kohdalle. Eli miehistä DNA rekisteri, koska ainahan miehet ei ole paikalla tai edes tiedä olla paikalla kun lapsi syntyy.
Ei tarvitse DNA rekisteriä, naisen tulee tietää mahdollinen isä ihan itse.
Vierailija kirjoitti:
Tää olis oikeasti ihan hyvä kysymys ja keskustelu, jos tää ei aiheuttaisi sellaista käsittämätöntä raivoa, jota en vaan yksinkertaisesti pysty ymmärtämään ollenkaan, enkä myöskään tule saamaan tähän yhtään järkevää vastausta, tiedän sen jo nyt, mutta voisin vastata jokaiselle, ihan jokaiselle, joka on aloitusta alapeukuttanut jos olisi yhtään järkevää vastaväitettä, mutta kun ei ole.
Jos olisi olemassa vaikka joku rokote joka poistaisi väkisin rakastelun, niin luuletteko ettei sellaista puuhattaisi pakolliseksi?
Kun pointti on tämä. Ei siinä tarvitse äidiltä ottaa mitään näytteitä, ainoastaan isältä ja lapselta, jos se olisi pakollinen kaikille, niin kukaan ei voisi pitäisi sitä epäluottamuslauseena. Nythän noi testit maksaa aika paljon (luulisin), mutta niissä on varmasti todella paljon "ilmaa" niissä hinnoissa, voittoa tavoittelevien yritysten takia, joten hinta tippuisi varmasti murto-osaan, nykyään joutuu j
EI tuo riitä. Tarkoitus oli löytää lapsen oikea isä. Se ei onnistu noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin. Ja jostain syystä myös ilmaiset sp-tautitestit pitää poistaa molemmilta sukupuolilta.
Ja myös se että kaikki naiset ajattelevat tismalleen niin kuin Saara Särmä, vaikka he eivät edes tietäisi kuka on Saara Särmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toistan tuota ikää koska se on yleinen ikä aloittaa seksielämä (ei mediaani mutta ei mikään yksi tuhannesta), ja tuon ikäinen tyttö saisi halutessaan abortin.
Ei ole yleinen ikä, erityisesti ei pojilla. Ei tietenkään tytöilläkään, mutta pojilla erityisen harvinainen. Teen nuorten kanssa töitä, ja tuon ikäiset pojat on vielä ihan lapsia.Tutkittu tieto sanoo "yksi seitsemästä"
Sanoisin että se on yleinen.
No tuo sinun kyselysi (jonka tulokset oli hieman toiset kuin oikean akateemisen tutkimuksen) viittasi myös tyttöihin, jotka aloittavat seksin keskimäärin vuotta aiemmin kuin pojat, eli ne on tyttöjä ne yksi seitsemästä. Ei poikia. Ei se toki tytöillekään
EI 15-vuotias tyttökään saa sterilisaatiota.
Koska naisille eri asia ja hei, teillä on abortti aina vaihtoehtona jos tuntuu siltä ettei huvita.
No ainakin työpaikalla pitäisi isyysvapaata varten näyttää DNA-testi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi esimerkiksi seulonnat keskustelussa mukana. Vetoatte kustannuksiin, vaikka porsiminen maksaa muutenkin 12 000 ja se 10 euroa lisää sinne ei ole yhtään mitään. Vaaditte samalla hengenvedolla synnytyspelkois
Taas vääristelet. POrsimisesta on vastuussa äiti ja ISÄ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi esimerkiksi seulonnat keskustelussa mukana. Vetoatte kustannuksiin, vaikka porsiminen maksaa muutenkin 12 000 ja se 10 euroa lisää sinne ei ole yhtään mitään. Vaaditte samalla hengenvedolla synnytyspelkois
No hoida homma. Tee aloite. Ota yhteys kansanedustajiin. Älä ruikuta vaan toimi. Ei sitä kukaan estä.
Miksi täällä rinnastetaan abortti ja vasektomia? Ihan eri asia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noissakin tulee hyötysuhde esiin. Ja on se selkeä, että ihmisillä on erilaiset prioriteetit. Ilmeisesti synnytys ei miehiä kiinnosta (jos yässä kerran yleistetään ). Ja miten saat ne biologiset isät testiin? Logistisesti olisi helpompaa. Jos epäilevä isä tekee testin itse. Kuin, että kaikki kandidaatit oyydetään tulemaan testiin. Lapsen kannalta katsottuna se buologinen isä voi olla vaikea löytää. Saati saada testiin. Mutta tässähän haetaan sitä, ettei mies joudu maksajaksi, ellei ole biologinen isä. Vaikka tekosyynä käytetään lapsen oikeutta.
En ihan ymmärrä miksi joku ei näe käytännön ongelmaa. Lapsen buologinen isä ei välttämättä selviä edes suomalaisella DNA-rekisterillä.
Lapsen synnyttäminen ei maksa yhtään mitään. Kyllä sitä ennenkin saunassa synnytettiin. Pointti sairaalasynnytyksissä on se, että äidin tai lapsen kuolema on tragedia koko perheelle, suuri tulomenetys valtiolle verotulojen muodossa, ja vammautunut lapsi kallis hoidettava yhteiskunnalle. Siksi toivotaan, että synnytykset tapahtuisivat sairaaloissa. Synnyttäminen ei ole mitään sellaista mitä nuori poju voisi luulla, että nainen käy vain ähkäisemässä mukulan. Siinä on hitonmoiset kivut, menetät verta ja molemmilla hengenlähtö lähellä ilman ammattiapua.
Lapsen syntymä sinällään ei ole mikään naisen projekti, vaan kyllä lapsi monessa perheessä on kaivattu ja odotettu isällekin. Eikä se sairaalasynnyttäminen ilmaista nytkään ole. 500 euron lasku sieltä tulee perässä ihan hyvinkin menneessä synnytyksessä.
Itse olen elämäni aikana joutunut ostamaan useita raskaustestejä apteekista. Ne maksavat n. 10 e kappale. Esim. jos menet röntgenkuviin, syöt jotain lääkettä tai muuten vain ihmettelet, miksi kuukautiset ovat myöhässä, niin nainen joutuu ostamaan tämän testin omilla rahoillaan. Raskausaikana noudatetaan yleensä lisäksi erityisruokavaliota eli et saa syödä kraavikalaa, tuorejuustoja, lakritsia, salmiakkia, et saa käyttää alkoholia, tiettyjä lääkkeitä esim. tavalliset särkylääkkeet jne. Eli testaaminen on syntyvän lapsen terveyden vuoksi tärkeää. Silti nämä testit jokainen nainen maksaa itse. Ap kitisee jostain 10 e isyystestistä.
Vierailija kirjoitti:
Itsemääräämisoikeus omaan kehoonsa.
Sallitaan naisille, ei miehille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsemääräämisoikeus omaan kehoonsa.
Sallitaan naisille, ei miehille.
Kukaan ei pakota sinua panemaan. Voit pitää housut jalassa, vetää käteesi ja kortsukin on keksitty.
Tuolla prosenttimäärällä ei ole mikään järki tuhlata terveydenhoidon resursseja noin marginaaliseen asiaan
Vierailija kirjoitti:
Lapsen synnyttäminen ei maksa yhtään mitään. Kyllä sitä ennenkin saunassa synnytettiin. Pointti sairaalasynnytyksissä on se, että äidin tai lapsen kuolema on tragedia koko perheelle, suuri tulomenetys valtiolle verotulojen muodossa, ja vammautunut lapsi kallis hoidettava yhteiskunnalle. Siksi toivotaan, että synnytykset tapahtuisivat sairaaloissa. Synnyttäminen ei ole mitään sellaista mitä nuori poju voisi luulla, että nainen käy vain ähkäisemässä mukulan. Siinä on hitonmoiset kivut, menetät verta ja molemmilla hengenlähtö lähellä ilman ammattiapua.
Lapsen syntymä sinällään ei ole mikään naisen projekti, vaan kyllä lapsi monessa perheessä on kaivattu ja odotettu isällekin. Eikä se sairaalasynnyttäminen ilmaista nytkään ole. 500 euron lasku sieltä tulee perässä ihan hyvinkin menneessä synnytyksessä.
Itse olen elämäni aikana joutunut ostamaan useita raskaustestejä apteekista. Ne maksavat n. 10 e kappale. Esim. j
Niin, lapsen tai naisen kuolema on tragedia perheelle. Yksilöille.
Ei yhteiskunnalle.
Aivan kuten mies maksamassa vieraan lapsen elatuksesta.
Sairaalasynnytyksen kulut ovat jotain muuta kuin tuo 500. Pelkästään sp-tautien testaus maksaa yksityisellä lähes saman kuin isyystesti. Eipä se estä naisia vaatimasta sitä ilmaisena itselleen.
Naisilla on vain oikeuksia, ei velvollisuuksia.
"naisella on vain oikeuksia, ei velvollisuuksia".
Huokaus.
Miksi vänkäät vastaan?
Jos et ole lapsi, ei ehkä kannata vaatia lapsille pysyviä muutoksia kykyyn saada lapsia. Ei kukaan täysjärkinen sellaista vaadi. Eikä aborttikaan ole tytöille mikään ehkäisymuoto.