Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Napolilaistyylinen pizza on ylihypetettyä paskaa

Vierailija
26.11.2025 |

Olen käynyt Italiassa useita kertoja, kiertänyt maan pohjoisesta etelään ja syönyt kaiken tasoisissa pizzerioissa, pienistä ja tuntemattomista isoihin ja maineikkaisiin. Voin varmuudella sanoa että ns. aito italialainen pizza on mautonta pullaa. Suomalaisetkin ovat muka villiintyneet napolilaistyylisiin pizzoihin joissa on järjettömän isot reunat ja jotka otetaan uunista osin palaneina.

Kaikkia näitä pizzoja yhdistää yksi nimittäjä: ne ovat huonoja. 

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italiassakin on eritasoisia pizzerioita. Parhaat pizzat olen saanut Roomassa ja New Yorkissa, molemmissa paikoissa sitä hyvin ohueen pohjan pizzaa missä on vähän täytteitä, mutta sitäkin maukkaampia.

En välitä minäkään noista paksureunaisista pullapizzoista.

Vierailija
2/52 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omanlaistansa ruokaa. Ei sen kummempaa. Tein aikoinaan kotona vastaavia jo ennenkuin olin syönyt näitä missään muualla. Myöhemmin opin että italialaiset tekee pizzaa näin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, nuo sitkeät jauholätyt tukkii vaan suolen kolmeksi päiväksi.

Vierailija
4/52 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vehnäjauhoa

Tomaattipyrettä, - sosetta, Muttia myttiä tms

Sipulia

Vierailija
5/52 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö palaneiden pizzareunojen syönti ole syöpää aiheuttavaa, koska syntynyt karsinogeenejä?

Vierailija
6/52 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vähän samaa mieltä. Kun menin ensimmäisen kerran Italiaan, odotin innolla tilaamaani pizzaa -mikä pettymys!  Mauton lätkä. Etenkin tuo mainittu napolilaistyyppinen pizza on suureksi osaksi taikinaa, en ymmärrä sen suosiota.  Muuten, jos haluaa syödä Italiassa hyvin, kala, vihannekset ja muut ruokatarvikkeet ovat tuoreita ja hyvin valmistettuja. Tavallinen pasta-ateriakin on siellä herkullinen.

Vierailija
7/52 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vähän samaa mieltä. Kun menin ensimmäisen kerran Italiaan, odotin innolla tilaamaani pizzaa -mikä pettymys!  Mauton lätkä. Etenkin tuo mainittu napolilaistyyppinen pizza on suureksi osaksi taikinaa, en ymmärrä sen suosiota.  Muuten, jos haluaa syödä Italiassa hyvin, kala, vihannekset ja muut ruokatarvikkeet ovat tuoreita ja hyvin valmistettuja. Tavallinen pasta-ateriakin on siellä herkullinen.

Jostain syystä vihannekset ja varsinkni tomaatit maistuu erilaiselle.

Vierailija
8/52 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Italiassakin on eritasoisia pizzerioita. Parhaat pizzat olen saanut Roomassa ja New Yorkissa, molemmissa paikoissa sitä hyvin ohueen pohjan pizzaa missä on vähän täytteitä, mutta sitäkin maukkaampia.

En välitä minäkään noista paksureunaisista pullapizzoista.

Kuvaat newyorkilais-tyylistä thin crust pizzaa.

Roomalainen pizza on tyypillisesti pizza al taglio -palapizzaa vitriinistä, vähän kuin focacciaa täytteillä.

Molemmat ovat oikeastaan ihan omia ruokiaan, eri asia kuin napolilainen pizza.

Vierailija
9/52 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vähän samaa mieltä. Kun menin ensimmäisen kerran Italiaan, odotin innolla tilaamaani pizzaa -mikä pettymys!  Mauton lätkä. Etenkin tuo mainittu napolilaistyyppinen pizza on suureksi osaksi taikinaa, en ymmärrä sen suosiota. 

Muuten, jos haluaa syödä Italiassa hyvin, kala, vihannekset ja muut ruokatarvikkeet ovat tuoreita ja hyvin valmistettuja. Tavallinen pasta-ateriakin on siellä herkullinen.

Kaikki AINA tomaattisoosiin. Miksi.

Vierailija
10/52 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aivan samaa mieltä! Napolista tullessa oli pakko hakea kunnon kotipizzat, niin huono kokemus "aidosta"

Vierailija
11/52 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpsistä.  Napolilaistyylinen pizza parasta.  Tosin muuallakin kuin Napolissa osataan sitä tehdä.

Vierailija
12/52 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä vihannekset ja varsinkni tomaatit maistuu erilaiselle.

Ovat kypsiä.  Suomessa saat samanlaisia tomaatteja kun kauppareissun jälkeen unohdat ne tomaatit pussissa pöydälle viikoksi.

Vierailija
13/52 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailman parhaat pizzat saa Kotipizzasta

Vierailija
14/52 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallinen pasta-ateria. Sehän on  - myös -  vehnäjauhoa.

sipulia, joko tomaatti- tai kermapohjalla ..

Vierailija
15/52 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö koskaan reunoja. Vehnäjauho on epäterveellistä.

Vierailija
16/52 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin just äsken Pizza Backenin pakastepizzan joita on kehuttu Suomen parhaiksi. Tajuttoman sitkeä kiekko, jonka päällä todella omituisen makuista ja aivan liian makeaa tomaattikastiketta. Koko lätty tuoksuikin oudon makealle. 

Aivan järkyttävä pettymys. Ja kalliskin vielä. Ei jatkoon.

Vierailija
17/52 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omanlaistansa ruokaa. Ei sen kummempaa. Tein aikoinaan kotona vastaavia jo ennenkuin olin syönyt näitä missään muualla. Myöhemmin opin että italialaiset tekee pizzaa näin.

Mitä väliä sillä on miten joku italialainen pitsansa tekee ?

Ei pitsalle ole mitään alkuperäistä reseptiä olemassakaan...

Vierailija
18/52 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu siitä kuuluisasta ranskalaisesta "keittiöstä". Reilusti huonompaa ruokaa kuin esim. Saksassa, jossa normi Gasthaus:ssa saa maittavaa ja täyttävää ruokaa.

Ranskalainen ruoka on helvetin surkeaa.

Vierailija
19/52 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen vähän samaa mieltä. Kun menin ensimmäisen kerran Italiaan, odotin innolla tilaamaani pizzaa -mikä pettymys!  Mauton lätkä. Etenkin tuo mainittu napolilaistyyppinen pizza on suureksi osaksi taikinaa, en ymmärrä sen suosiota. 

Muuten, jos haluaa syödä Italiassa hyvin, kala, vihannekset ja muut ruokatarvikkeet ovat tuoreita ja hyvin valmistettuja. Tavallinen pasta-ateriakin on siellä herkullinen.

Kaikki AINA tomaattisoosiin. Miksi.

Tätä en itsekään ymmärrä. Pizzakin on parempaa kun tomaattisoosin korvaa ainakin osin esim. majoneesilla tai juustokastikkeella. Pidän tomaatista mutta liika tomaattisuus kuvottaa.

Vierailija
20/52 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavallinen pasta-ateria. Sehän on  - myös -  vehnäjauhoa.

sipulia, joko tomaatti- tai kermapohjalla ..

Pastassa ainoa hyvä on se kastike. Kyllä garbonaara on hyvää, kun on kunnolla kermaa, voita, pekonia ja juustoraastetta. Pastan voi korvata perunoilla. Paranee vaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä