Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Napolilaistyylinen pizza on ylihypetettyä paskaa

Vierailija
26.11.2025 |

Olen käynyt Italiassa useita kertoja, kiertänyt maan pohjoisesta etelään ja syönyt kaiken tasoisissa pizzerioissa, pienistä ja tuntemattomista isoihin ja maineikkaisiin. Voin varmuudella sanoa että ns. aito italialainen pizza on mautonta pullaa. Suomalaisetkin ovat muka villiintyneet napolilaistyylisiin pizzoihin joissa on järjettömän isot reunat ja jotka otetaan uunista osin palaneina.

Kaikkia näitä pizzoja yhdistää yksi nimittäjä: ne ovat huonoja. 

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään italialaisesta pitsasta, tietysti niissäkin on eroja. Mutta tärkeää itselle se, että on hyvät laadukkaat raaka-aineet eikä niitä ole liikaa. Karvarannepaikkojen pitsoja en syö, se juustokerros peittää kaikki muut maut alleen eikä itsessään maistu miltään.

Vierailija
22/52 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse söin Napolissa elämäni parhaat pizzat. Itse en tykkää rasvaista ja suolaista mauttomista suomi-pizzoista. Pohja, tomastikastike ja juusto Napolissa paljon parempia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu siitä kuuluisasta ranskalaisesta "keittiöstä". Reilusti huonompaa ruokaa kuin esim. Saksassa, jossa normi Gasthaus:ssa saa maittavaa ja täyttävää ruokaa.

Ranskalainen ruoka on helvetin surkeaa.

Siinä on vaan se, että saksalaisten ruoka on ranskalaista keittiötä.

Vierailija
24/52 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi mitään, mutta mua häiritsee aivan suunnattomasti toi "pitsa". 

Vierailija
25/52 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omanlaistansa ruokaa. Ei sen kummempaa. Tein aikoinaan kotona vastaavia jo ennenkuin olin syönyt näitä missään muualla. Myöhemmin opin että italialaiset tekee pizzaa näin.

Kylmäkohottelit taikinaa päiväkausia ja paistoit kuumassa pizzauunissa? Epäilen.

Vierailija
26/52 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu siitä kuuluisasta ranskalaisesta "keittiöstä". Reilusti huonompaa ruokaa kuin esim. Saksassa, jossa normi Gasthaus:ssa saa maittavaa ja täyttävää ruokaa.

Ok, sitten se on vaan parempaa ruokaa kuin itse ranskalaisilla.

Vierailija
27/52 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa että uusi mailma on jälleen ottanut vanhan maailman innovaation, ja tehnyt siitä parannetut versiot: sekä New York - että Chicago -style pizzat ovat mielestäni paljon parempia kuin, hypeteyt, napolilaispizzat.

Ja kyllä joiden "etnisten" pizzerioiden lätyt ovat myös todella hyviä, etenkin mitä tulee täytteisiin. Aika mielikuviteksellisia täytteitä joissain paikoissa.

Vierailija
28/52 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Napolissa kaatavat oliiviöljyä pullosta pizzaan, että onhan siinäkin rasvaa.

Vierailija
29/52 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse söin Napolissa elämäni parhaat pizzat. Itse en tykkää rasvaista ja suolaista mauttomista suomi-pizzoista. Pohja, tomastikastike ja juusto Napolissa paljon parempia.

😂🤦🏼

Vierailija
30/52 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy sanoa että uusi mailma on jälleen ottanut vanhan maailman innovaation, ja tehnyt siitä parannetut versiot: sekä New York - että Chicago -style pizzat ovat mielestäni paljon parempia kuin, hypeteyt, napolilaispizzat.

Ja kyllä joiden "etnisten" pizzerioiden lätyt ovat myös todella hyviä, etenkin mitä tulee täytteisiin. Aika mielikuviteksellisia täytteitä joissain paikoissa.

Chicago style on paljon lähempänä piirakkaa kuin pizzaa.

Vierailija
31/52 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eikä ole suurimmassa osassa Saksaa. 

Vierailija
32/52 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi mitään, mutta mua häiritsee aivan suunnattomasti toi "pitsa". 

Mua taas "Pizza".

Vierailija
33/52 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Napolissa kaatavat oliiviöljyä pullosta pizzaan, että onhan siinäkin rasvaa.

On joo mutta se on vähän erilaista rasvaa eikä peitä kaikkea makua kuten suomalaisen pizzan joka usein ui eläinrasvassa.

Vierailija
34/52 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😂🤦🏼

Söpöä kun juntilta loppuu argumentit🤭😂😂🤣🤣

Vierailija
35/52 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta on kuitenkin Maggisbekkiset Airflyeristä.

Vierailija
36/52 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

New York style on pizzojen eliittiä.

Vierailija
37/52 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ehkä olet AP vain viehtynyt jenkkiläistyylisiin pizzoihin, jossa juustoa on niin paljon, että verenpaine nousee 50 yksikköä jo pelkästä pizzaan päin katsomisesta? Huonoja pizzoja ei ole olemassakaan, on vain erilaisia mieltymyksiä ja rutosti ennakkoluuloja joita halutaan väen väkisin pakkosyöttää muille.

Vierailija
38/52 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

🤦😂

Vierailija
39/52 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailman parhaat pizzat saa Kotipizzasta

Kotipizzasta tilatessa pitää luottaa siihen että sai ne täytteet mitä tilasi. Ne ovat pientä jauhoa pinnalla eikä silmällä erota mitä se on, saati sitten että maistaisi niitä rasvan läpi. On muuten maailman ainoa kaksiulotteinen pizza. Niin ohut että katoaa kokonaan jos katsoo sivusta.

Vierailija
40/52 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😂🤦🏼

Söpöä kun juntilta loppuu argumentit🤭😂😂🤣🤣

Söpöä kun juntti kuvittelee olevansa fiksu kehumalla ylihypetettyä moskaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän