Napolilaistyylinen pizza on ylihypetettyä paskaa
Olen käynyt Italiassa useita kertoja, kiertänyt maan pohjoisesta etelään ja syönyt kaiken tasoisissa pizzerioissa, pienistä ja tuntemattomista isoihin ja maineikkaisiin. Voin varmuudella sanoa että ns. aito italialainen pizza on mautonta pullaa. Suomalaisetkin ovat muka villiintyneet napolilaistyylisiin pizzoihin joissa on järjettömän isot reunat ja jotka otetaan uunista osin palaneina.
Kaikkia näitä pizzoja yhdistää yksi nimittäjä: ne ovat huonoja.
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen vähän samaa mieltä. Kun menin ensimmäisen kerran Italiaan, odotin innolla tilaamaani pizzaa -mikä pettymys! Mauton lätkä. Etenkin tuo mainittu napolilaistyyppinen pizza on suureksi osaksi taikinaa, en ymmärrä sen suosiota. Muuten, jos haluaa syödä Italiassa hyvin, kala, vihannekset ja muut ruokatarvikkeet ovat tuoreita ja hyvin valmistettuja. Tavallinen pasta-ateriakin on siellä herkullinen.
Tavallinen pasta-ateria. Sehän on - myös - vehnäjauhoa.
sipulia, joko tomaatti- tai kermapohjalla ..
Pastassa ainoa hyvä on se kastike. Kyllä garbonaara on hyvää, kun on kunnolla kermaa, voita, pekonia ja juustoraastetta. Pastan voi korvata perunoilla. Paranee vaan.
Paitsi että carbonaraan ei k
Mutta garbonaaraan taitaa kuulua ;-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Napolissa kaatavat oliiviöljyä pullosta pizzaan, että onhan siinäkin rasvaa.
On joo mutta se on vähän erilaista rasvaa eikä peitä kaikkea makua kuten suomalaisen pizzan joka usein ui eläinrasvassa.
Jos sen suomalaisen pitsan tekeekin napolilainen pitsakokki virolahdella. Italialaisen musiikin soidessa taustalla.
Voiko olla hyvää ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen vähän samaa mieltä. Kun menin ensimmäisen kerran Italiaan, odotin innolla tilaamaani pizzaa -mikä pettymys! Mauton lätkä. Etenkin tuo mainittu napolilaistyyppinen pizza on suureksi osaksi taikinaa, en ymmärrä sen suosiota. Muuten, jos haluaa syödä Italiassa hyvin, kala, vihannekset ja muut ruokatarvikkeet ovat tuoreita ja hyvin valmistettuja. Tavallinen pasta-ateriakin on siellä herkullinen.
Pastassa ainoa hyvä on se kastike. Kyllä garbonaara on hyvää, kun on kunnolla kermaa, voita, pekonia ja juustoraastetta. Pastan voi korvata perunoilla. Paranee vaan.
garbonaara = kunnolla kermaa, voita, pekonia ja juustoraastetta.
carbonara = pekonia (oikeammin villisikaa, guanciale), pecorino-juustoa, mustapippuria ja erityisesti kananmunan keltuaista. Ei missään nimessä kermaa, vaan pastan keitinvettä.
Entäpä sitten ruotsalainen hapansilakka? Kai silläkin jokin alkuperästatus on. Eikö ole paskaa sekin?
Suomalaiset ovat niin tottuneet suomalaiseen tyyliin tuunattuun mössöön, jota kutsuvat pizzaksi ettei aito napolilainen miellytä.
Itse en tiedä mitään napolilaista parempaa ja en voi saada pizzasta tarpeekseni Italiassa, mutta suomalaiseen pizzamoskaan en koske.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Napolissa kaatavat oliiviöljyä pullosta pizzaan, että onhan siinäkin rasvaa.
On joo mutta se on vähän erilaista rasvaa eikä peitä kaikkea makua kuten suomalaisen pizzan joka usein ui eläinrasvassa.
Jos sen suomalaisen pitsan tekeekin napolilainen pitsakokki virolahdella. Italialaisen musiikin soidessa taustalla.
Voiko olla hyvää ?
Voi jos on tuonut mafian väärentämää oliiviöljyä ja mozzarellaa mukanaan italiasta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse söin Napolissa elämäni parhaat pizzat. Itse en tykkää rasvaista ja suolaista mauttomista suomi-pizzoista. Pohja, tomastikastike ja juusto Napolissa paljon parempia.
😂🤦🏼
Söpöä kun juntilta loppuu argumentit🤭😂😂🤣🤣
Söpöä kun juntti kuvittelee olevansa fiksu kehumalla ylihypetettyä moskaa.
No se on AP:n mieltymys. Mutta söpöä totta.
Vierailija kirjoitti:
En syö koskaan reunoja. Vehnäjauho on epäterveellistä.
Miksi sitten syöt sen täytteen alusen? Eikö sinun ennemmin pitäisi jättää ostamatta koko pizzat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy sanoa että uusi mailma on jälleen ottanut vanhan maailman innovaation, ja tehnyt siitä parannetut versiot: sekä New York - että Chicago -style pizzat ovat mielestäni paljon parempia kuin, hypeteyt, napolilaispizzat.
Ja kyllä joiden "etnisten" pizzerioiden lätyt ovat myös todella hyviä, etenkin mitä tulee täytteisiin. Aika mielikuviteksellisia täytteitä joissain paikoissa.
Chicago style on paljon lähempänä piirakkaa kuin pizzaa.
Pannupizza, jossa korkeat reunat ja jumalaton määrä venyvää mozzarellaa (joskus provolonea) sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
garbonaara = kunnolla ke
Kerman kera siitä saa kaksiverroin parempaa...
Vierailija kirjoitti:
Mutta garbonaaraan taitaa kuulua ;-)
En tiedä muita garbonaaraita kuin Greta Garbon.
Et sää ole missään Italiassa käyny, Joni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten syöt sen täytteen alusen? Eikö sinun ennemmin pitäisi jättää ostamatta koko pizzat?
Ja ostaa sen sijaan nakkimuki.
Oikeastihan ap ei ole käynyt edes Tukholmassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helpompi syödä ne täytteet pohjan kanssa, kuin kaapia niitä paljain sormin. Joissain buffeteissa kaavin haarukalla täytteet ja heitä pohjat kokonaan roskiin, jos kukaan ei näe.
Pizza kuin pitsa
Pasta kuin makarooni
Vehnäjauhoo
Vierailija kirjoitti:
Petyin myös. Odotin innolla, jokainen siellä eri ravintoloissa syömäni pizza oli tavalla tai toisella huonompi kuin olin odottanut. Kotipizzasta saa parempaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä tykkään italialaisesta pitsasta, tietysti niissäkin on eroja. Mutta tärkeää itselle se, että on hyvät laadukkaat raaka-aineet eikä niitä ole liikaa. Karvarannepaikkojen pitsoja en syö, se juustokerros peittää kaikki muut maut alleen eikä itsessään maistu miltään.
Meillä päin karvarannepaikoissa pizzat tehdään oikeassa järjestyksessä. Missään ei ole ollut juustokuorrutusta päällä. Oletatko vain, että laittaisivat juuston päälle vai kävitkö jossakin tunarien ravintolassa?
Vierailija kirjoitti:
Oikeastihan ap ei ole käynyt edes Tukholmassa.
Aikoinaan vanhassa kaupungissa oli pizzeria nimeltä Piraten, aivan mahtavia pizzoja. Mutta on foldannut jo vuosia sitten.
Paitsi että carbonaraan ei kerma kuulu ollenkaan.