Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rehellisesti kannattaako työttömänä ollessa hankkia lasta?

Vierailija
25.11.2025 |

Realistina tiedostan että elämä vauvan kanssa voi olla taloudellisesti tiukkaa ja ilman turvaverkkoa voi olla vaikeaa, koska hakkisin lapsen yksin. Töitä ei ole löytynyt ja ajat ovat haastavat, mutta en voi lykätä lapsen hankintaa pidemmälle kun miestäkään ei ole löytynyt. Olen yksinäinen mutta lapsi ei ole eikä tule täyttämään yksinäisyyden kuplaa. Nyt olisi aikaa lapselle ja tiedostan olevani hyvä äiti lapselle. Onko ihan pöhkö ajatus?

Kommentit (93)

Vierailija
61/93 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en hanki koskaan enää mitään lapsia ikinä Suomeen! Tämä s.a.at.an.an kehitysmaa saa puolestani kuihtua pois paskoine koulukiusaaja ihmisineen!

Vierailija
62/93 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelitko sitten elää ja elättää kersasi muiden verorahoilla? Mitä oma järki sanoo, onko järkevää ja moraalisesti oikein? Vai eikö tosiaan sano mitään.

Ketä kiinnostaa joku moraali? Jos yhteiskunta ei pysty töitä tarjoamaan, niin silloin yhteiskunta saa ihmisten ja lasten elämisen maksaa täysmääräsisesti.

Mistä sinulle on tullut käsitys, että on yhteiskunnan tehtävä tarjota työtä? Ei ole. On ihmisen omalla vastuulla etsiä itse itselleen työtä. Tai esimerkiksi perustaa yritys. Kommunismissa yhteiskunta antaa työpaikan, ja sellaisessa me onneksi emme elä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/93 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluat elää keskiluokkaista elämää niin kannattaa.

Me hankittiin lapsi kun oltiin kumpikin köyhiä ja työttömiä ja huomattiin että lapsi tuo iloa elämäämme ja sen jälkeen kaikki asiat alkoivat loksahtaa paikoilleen. Myönnän että meillä kävi tuuri kun mies sai pari kuukautta esikoisen syntymästä huippupestin ja itse myös, lisäksi mies sai ison perinnön, joka oli kuin lottovoitto meille. Esikoinen menee pian kouluun ja elämä on mallillaan, toista lasta on yritetty jo vuosia mutta taitaa aikaraja tulla vastaan. 

Vierailija
64/93 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelitko sitten elää ja elättää kersasi muiden verorahoilla? Mitä oma järki sanoo, onko järkevää ja moraalisesti oikein? Vai eikö tosiaan sano mitään.

Ketä kiinnostaa joku moraali? Jos yhteiskunta ei pysty töitä tarjoamaan, niin silloin yhteiskunta saa ihmisten ja lasten elämisen maksaa täysmääräsisesti.

Mistä sinulle on tullut käsitys, että on yhteiskunnan tehtävä tarjota työtä? Ei ole. On ihmisen omalla vastuulla etsiä itse itselleen työtä. Tai esimerkiksi perustaa yritys. Kommunismissa yhteiskunta antaa työpaikan, ja sellaisessa me onneksi emme elä. 

Ole ilman kakaroita sitten!! Kuihdutaan v.i.t.t.u kaikki pois!! Valtion kuuluu tarjota selviytymisen edellytykset jos valtio haluaa lakejaankin noudatettavan!!

Vierailija
65/93 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et taloudellisesti pärjää edes itseksesi, miten kuvittelet pärjääväsi lapsen kanssa, ilman tukiverkkoa ymv? Järki käteen sen pakkomielteen kanssa! Ei se lapsi sitä sun yksinäisyyden ja tarpeettomuuden tyhjiötä kuulu joutua mitenkään täyttämään ja milläs se ruumis pieree, kun perse on jäässä?

Ole hyvä ja lue tekstisi uudestaan. Kuulostaa aivan järjettömältä! Minulla ei ole pakkomielle lapsesta, vaan pitkäaikainen haave parisuhteesta ja vauvasta. Vaikeille ajoille en voi mitään ja olen yrittänyt ihan kaikkeni, jotta pärjään, mutta elämä ei aina mene kuten haluaisi. Vauva ei täytä eikä paikkaa yksinäisyyttä, mutta ainakin lapsi saisi rakastavan äidin ja turvallisen kodin kanssani. 

Turvallinen koti? Köyhyydessä? Työttömän äidin kanssa, ilman isää ja tukiverkkoja? Vai väitätkö nyt, että työttömänä ja tuilla elää niin leveästi, että siinä elättää lapsenkin? Myönnätkö sen, kun yleensä täällä itketään köyhyyttä. 

Mistä sinä sen isän lapselle saat? Hoidot maksavat, eli aiot vaan huijata jonkun reppanan yhdenyön jutun isäksi. Ei se ainakaan taaskaan kerro turvallisesta kodista kanssasi. Moraalittomuudesta ja mielenterveysongelmista enemmänkin. 

Vierailija
66/93 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et taloudellisesti pärjää edes itseksesi, miten kuvittelet pärjääväsi lapsen kanssa, ilman tukiverkkoa ymv? Järki käteen sen pakkomielteen kanssa! Ei se lapsi sitä sun yksinäisyyden ja tarpeettomuuden tyhjiötä kuulu joutua mitenkään täyttämään ja milläs se ruumis pieree, kun perse on jäässä?

Ole hyvä ja lue tekstisi uudestaan. Kuulostaa aivan järjettömältä! Minulla ei ole pakkomielle lapsesta, vaan pitkäaikainen haave parisuhteesta ja vauvasta. Vaikeille ajoille en voi mitään ja olen yrittänyt ihan kaikkeni, jotta pärjään, mutta elämä ei aina mene kuten haluaisi. Vauva ei täytä eikä paikkaa yksinäisyyttä, mutta ainakin lapsi saisi rakastavan äidin ja turvallisen kodin kanssani. 

Luepa sinä ihan itse omat sössötyksesi aiheesta ja sössötä sitten lisää.  Se lapsi ei tule sinulta saamaan mitään muuta, kuin persaukisuuttaan kitisevän, muita tilanteestaan syyttelevän, väsyneen äidin. Hemmetin kaukana turvallisesta kodista. 

Vierailija
67/93 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä se kännykkä pois kun nostat vauvan pöydälle.  Hankala muutenkin niitä turvaverkkoja viritellä.

En ole kännykän enkä somen orja - rajansa kaikella, mutta vauvan laittaisin aina etusijalle. 

Vierailija
68/93 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen laki sanoo että jokaiselle pitää olla halutessaan töitä tarjolla.

Vierailija
69/93 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isä on lapsen ihmisoikeus. Hommaa kissa jos olet yksinäinen.

Olen samaa mieltä, mutta vuosien yrittämisestä huolimatta en ole onnistunut löytämään kumppania - miestä, joka haluaisi samaa kuin minä saati jakaisin samanlaiset arvot kanssani. Minä todellakin haluaisin ehjän kokonaisen perheen, jossa lapsen on hyvä kasvaa, mutta ei mitään saa pakottamalla. Kissa ei korvaa lasta, vaikka ihania nekin ovat, mutta en ole kissaihminen.

Rehellisyys se ongelma on. Nimittäin se puute. Useimmat vetävät koko ajan jotain roolia, kuvitellen että "sellainen pitää olla" tai että "sellaista ihmiset etsivät kumppaniksi". Ei tajuta sitä päivänselvää asiaa, että toi kaikki on valetta. Ja sen valheen huomaa vähän yksinkertaisempikin ihminen.

Vierailija
70/93 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon nyt ihan suoraan, jos sinulla ei ole mitään tukiverkostoa, niin tulet olemaan vaikeuksissa työttömänä yksinhuoltajana.

Rahat ei riitä lapsen elättämiseen. Oikeasti.

Tarvitset niin paljon kaikkea muutakin kuin ruokaa.

Ja kun ostat sitä kaikkea muuta - se on suoraan poissa teidän ruoasta.

Vain jos sinulla on läheisiä sukulaisia yms, jotka tarvittaessa avustaa sinua ostamalla vaikka lapselle ulkovaatteet tai muuta jos sinulla on tiukka tilanne tai ihan vain ruokaa.

Vierailija
71/93 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ilman muuta. On jotain kivaa ja järkevää puuhaa ja ajankulua. Kyllä sitä töitä ehtii tehdä myöhemminkin.

Joo, älkää suotta lapsen parasta miettikö.

Vierailija
72/93 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perustuslaki toteaa, että jokaisella on oikeus hankkia toimeentulonsa työllä ja että julkisen vallan on edistettävä työllisyyttä.

Vierailija
73/93 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Luepa sinä ihan itse omat sössötyksesi aiheesta ja sössötä sitten lisää. Se lapsi ei tule sinulta saamaan mitään muuta, kuin persaukisuuttaan kitisevän, muita tilanteestaan syyttelevän, väsyneen äidin. Hemmetin kaukana turvallisesta kodista. "

Viisas (tai edes etäisesti älykäs) ihminen olisi jättänyt tämän typerän kirjoituksen julkaisematta

Sinä et ole tainnut kumpaakaan edes nähdä

-eri

Vierailija
74/93 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi siis vingut koko ajan, etkä mene töihin?

-eri

Vierailija
75/93 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perustuslaki toteaa, että jokaisella on oikeus hankkia toimeentulonsa työllä ja että julkisen vallan on edistettävä t

Meillä on avoimesti työttömiä vihaava "julkinen valta". Joka vieläpä kasvattaa niiden työttömien määrää tietoisesti. Edesauttaa yhteiskunnan romahtamista.

Vierailija
76/93 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä vain, mutta millä rahalla? Pystytkö elättämään itsesi ja ruokkimaan uuden suun? Ilman tukiverkkoa elämä vauvan kanssa on vaikeaa ja apua et saa välttämättä mistään mutta sen sijaan ei ainoastaan tällä palstalla vaan tuolla ulkomaailmassa sinua tullaan arvostelemaan ihan kaikesta. Siksi elämä velana on helpompaa. 

Tottakai elämä velana on helpompaa, sitä ei nyt kysytty. Millainen älykääpiö tulee toisen lapsihaaveisiin huutelemaan, ettei itse halua lasta? Poistaako ne sen toisen haaveet ja toiveet johonkin? 

Tarjosin vain aplle toisenlaisenkin vaihtoehdon, kun eihän ole varmaa saako ap edes enään lasta.

Vierailija
77/93 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Luepa sinä ihan itse omat sössötyksesi aiheesta ja sössötä sitten lisää. Se lapsi ei tule sinulta saamaan mitään muuta, kuin persaukisuuttaan kitisevän, muita tilanteestaan syyttelevän, väsyneen äidin. Hemmetin kaukana turvallisesta kodista. "

Viisas (tai edes etäisesti älykäs) ihminen olisi jättänyt tämän typerän kirjoituksen julkaisematta

Sinä et ole tainnut kumpaakaan edes nähdä

-eri

Osuiko ja upposi? Tiedät siis itsekin, mitä tuleman pitää, kun yksinäinen, työtön, jo ennestään kitkutteleva reppana hinkuaa ja vinkuaa lasta siihen tilanteeseen, joka ei siitä suinkaan parane. 

Vierailija
78/93 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hedelmöityshoidot taitavat olla aika kalliita ja mitä muita mahdollisuuksia ap:lla edes on? Pokata joku random mies baarista ja huijata hänet isäksi? Kuulostaa aika riskialttiilta (esim. perinnölliset sairaudet) puhumattakaan moraalisesti vähintään kyseenalaiselta. Hyvä ystävä joka haluaa isäksi? Mahdollista, mutta aika kimurantti juttu tämäkin (elatus, huoltajuus, ym. mietittävä tarkkaan etukäteen). Sinänsä pelkkä työttömyys ei ole este lapsen hankkimiselle, mutta onko elämässä muut puitteet kunnossa?

Vierailija
79/93 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perustuslaki toteaa, että jokaisella on oikeus hankkia toimeentulonsa työllä ja että julkisen vallan on edistettävä t

Kiitoksia. Voisitko vielä erikseen nimetä tuon relevantin pykälän niin voin referoida sitä tulevaisuudessa kaikille noille kommunismista paasaaville ceepeewanmaisille?

Vierailija
80/93 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tarpeeksi tiukkaa on ja on ollut vaikka kaksi vanhempaa joista toinen koko ajan töissä. Ihan lämpimästi suosittelen säästämään edes jonkun verran ennen lapsien hankintaa.

Tilanne ei varsinaisesti helpota sitten myöskään pitkään aikaan ja työnhaku ei helpotu sinä aikana. Itselläni ei tosin anna selkäranka myöten olla pitkään muiden elättinä joten neuvo on siitä näkökulmasta. Sinä sitten päätät miten itse haluat elää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän