Rehellisesti kannattaako työttömänä ollessa hankkia lasta?
Realistina tiedostan että elämä vauvan kanssa voi olla taloudellisesti tiukkaa ja ilman turvaverkkoa voi olla vaikeaa, koska hakkisin lapsen yksin. Töitä ei ole löytynyt ja ajat ovat haastavat, mutta en voi lykätä lapsen hankintaa pidemmälle kun miestäkään ei ole löytynyt. Olen yksinäinen mutta lapsi ei ole eikä tule täyttämään yksinäisyyden kuplaa. Nyt olisi aikaa lapselle ja tiedostan olevani hyvä äiti lapselle. Onko ihan pöhkö ajatus?
Kommentit (116)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai voit tehdä. Yhteiskunta ei lapsen jälkeen enää velvoita sinua hakemaan töitä tukiesi eteen vaan saat ne tuet automaattisesti korotettuna ja plussana tulee vielä se että lapsemän avulla voit kiristää ja pakottaa miehen maksamaan ihan kaiken mitä satut keksimään. Lapsen myötä miehellä on tasan kaksi vaihtoehtoa maksaa kiltisti tai itkee ja maksaa kun kaikki asiaan liittyvät viranomaiset on naisia ja naiset on aina toisen naisen puolella ja tukee toista naista varsinkin jos vastassa on joku mies joka ei suostuisi tekemään niin kuin käsketään ja kun kaikki asiaan liittyvät viranomaiset on automaattisesti sinun puolella niin sinulla einole mitään hätää kun viimeistään viranomaiset pakottaa miehen maksamaan kaiken mitä haluat. Muista se että sinun ei koskaan edes tarvi perustella mitään niin todellakin voi vaatia miestä maksamaan ihan kaiken mitä haluat kun sinulla ei ole mitään riskiä se
Et lukenut aloitusta? Ei kuulu arvoihini kuvailemasi toiminta, ei minkäänlainen kiristys eikä muukaan vilunkipeli tai laiskuus. Haaveeni on perhe, jossa lapsella on rakastavat ja välittävät vanhemmat ja olisimme naimisissa, mutta yrittämisestä huolimatta en ole löytänyt miestä, joten siksi harkitsen lasta yksin.
Mieti rauhassa sitä kumppanuusvanhemmuutta vielä. Saisit lapselle isän (ehkä sosiaalisesti kaksikin) ja toisen suvun ja turvaverkon sitä kautta. Rakastavat ja välittävät vanhemmat, jotka tosin asuvat erikseen, mutta ei ole vastaavia draamoja kuin parisuhteissa. Samaan järjestelyyn voisit päätyä parisuhteen ja aviomiehenkin kanssa, mutta nyt saisit jaetun vanhemmuuden ilman mitään eroriitoja.
Ei elämä mene aina niin kuin kuvittelee, niin on hyvä olla avoin eri vaihtoehdoille. Sopeutua. Turvaverkko voi olla tärkeä juttu.
Tai sitten teet sen lapsen rohkeasti yksin.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse juuri raskaana (alkuvaiheessa) ja jäämässä työttömäksi ensi vuoden alusta, kun määräaikainen sopimukseni päättyy. Alettiin yrittää lasta vaikka tiesinkin, että sopimustani ei todennäköisesti jatketa, koska olen jo 33v ja ei uskalleta enää odottaa lapsen hankkimisen kanssa. Uskon, että pärjäämme koska miehellä on kuitenkin ihan hyvä palkka ja vakityö.
Mutta yksin en kyllä olisi uskaltanut alkaa lasta hankkia, jos olisin työttömänä tai tietäisin jääväni työttömäksi. Olisi ihan liian rankkaa taloudellisesti ja joutuisi elämään varmasti aikamoisessa puutteessa sekä itse että lapsi.
Lapsia syntyy sodan ja kauhuuden keskelle, mutta tässä maassa vain rikkaat saavat hankkia lapsen? Oletko todellakin sitä mieltä? Minä olen myös raskaana ja työtön, kyllä lapsella on isä, mutta emme ole yhdessä. Ap:lle sellainen vinkki, että kannattaa hakeutua seurakunnan, mmll:n ja muihin vastaaviin porukoihin ja säästää varallisuutta se minkä kykenet.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai voit tehdä. Yhteiskunta ei lapsen jälkeen enää velvoita sinua hakemaan töitä tukiesi eteen vaan saat ne tuet automaattisesti korotettuna ja plussana tulee vielä se että lapsemän avulla voit kiristää ja pakottaa miehen maksamaan ihan kaiken mitä satut keksimään. Lapsen myötä miehellä on tasan kaksi vaihtoehtoa maksaa kiltisti tai itkee ja maksaa kun kaikki asiaan liittyvät viranomaiset on naisia ja naiset on aina toisen naisen puolella ja tukee toista naista varsinkin jos vastassa on joku mies joka ei suostuisi tekemään niin kuin käsketään ja kun kaikki asiaan liittyvät viranomaiset on automaattisesti sinun puolella niin sinulla einole mitään hätää kun viimeistään viranomaiset pakottaa miehen maksamaan kaiken mitä haluat. Muista se että sinun ei koskaan edes tarvi perustella mitään niin todellakin voi vaatia miestä maksamaan ihan kaiken mitä haluat kun sinulla ei ole mitään riskiä sen suhteen kun sinulle ei koskaan tule mitään seurau
Jospa lukisit aloituksen. AP aikoo/haluaa hankkia yksin lapsen ei miestä. Toki tiedät ettei nainen tarvitse miestä mihinkään ei edes elättäjäksi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä lapsi kannattaa hankkia, jos oikeasti haluaa. Tarvitset yhteiskunnan tukea, joo, mutta toisaalta jos hankit lapsen aidosta halusta ja keskityt häneen, kasvatat todennäköisesti uuden veronmaksajan yhteiskuntaa rakentamaan.
Kannattaa miettiä jo etukäteen, mitä kaikkea lapsen kanssa voi tehdä ilmaiseksi tai vähällä rahalla, ja panostaa niihin, vähävaraisuuden ei tarvitse tarkoittaa kurjuutta, jos on ns. henkistä pääomaa. Kirjasto, ulkoilu, lähiluonto, voi opetella yhdessä vaikka kasveja ja lintuja. Leipoa viikonloppuisin lettuja tai pannaria lapsen kanssa, tehdä retkiä uusiin leikkipuistoihin. Kunnassa voi olla tarjolla avointa varhaiskasvatusta, jos olet lapsen kanssa kotona, sieltä saa seuraa ja tukea, järjestävät askartelua yms. ohjelmaa.
Melkein kaiken saa kirppiksiltä hyvin edullisesti ja vielä hyväkuntoisena, ei tarvitse ostaa uusia vaatteita.
Lapsen voi jo pienestä kasvattaa ymmärtämään rahan arvo, voidaan vaikk
Voi tsiisus! Alakoululainen haluaa kavereiden kanssa leirille, joka maksaa 180€/ma-pe klo 8-16 +bussimaksut, urheiluhallilla. Haettava kotiin viimeistään klo 16.30. (Halpa leiri). Leirille pitää hankkia säänmukaiset vaatteet ja varusteet ellei niitä ole. Sanot sitten lapselle, että kerääpä pulloja ja imuroi sukulaisten kirjahyllyjä, niin simsalabim, rahat on koossa. Kaverit lähtee leirille ja sinä lohdutat lastasi, että kivahan sun on kuule mennä lähiluontoon risusavottaan ja kiviä kääntelemään. Kaikenlaista höttöä ihmiset suoltaa irrallaan todellisuudesta. Teini-ikäiset eivät halua erottua kavereista ja joutuvat kiusatuksi halpojen vaatteiden ja kotona vietettyjen lomien takia. Kaverit käy Lapissa ja etelänmatkoilla. Kavereiden kanssa ei ole varaa mennä pitsalle ja leffaan vaan istutaan äidin kanssa kotona vääntämässä lättyjä. Mikä ihana nuoruus! Todellisuus ei ole höttöä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos haluat elää keskiluokkaista elämää niin kannattaa.
Keskiluokka on ap:n tilanteesta todella kaukana. Työtön yh, pikemminkin.
En ole mikään sosiaalipummi enkä ole aina ollut työtön, vaan elättänyt itseni parhaani mukaan ja niin on pyrkimykseni edelleen.
Lähtökohta on kuitenkin se, että nyt olet yksin ja työtön. Yritä löytää töitä ja isä lapselle (suostuvainen lapsensa elättäjäksi omalta osaltaan) ja sitten vasta lapsentekoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse juuri raskaana (alkuvaiheessa) ja jäämässä työttömäksi ensi vuoden alusta, kun määräaikainen sopimukseni päättyy. Alettiin yrittää lasta vaikka tiesinkin, että sopimustani ei todennäköisesti jatketa, koska olen jo 33v ja ei uskalleta enää odottaa lapsen hankkimisen kanssa. Uskon, että pärjäämme koska miehellä on kuitenkin ihan hyvä palkka ja vakityö.
Mutta yksin en kyllä olisi uskaltanut alkaa lasta hankkia, jos olisin työttömänä tai tietäisin jääväni työttömäksi. Olisi ihan liian rankkaa taloudellisesti ja joutuisi elämään varmasti aikamoisessa puutteessa sekä itse että lapsi.
Lapsia syntyy sodan ja kauhuuden keskelle, mutta tässä maassa vain rikkaat saavat hankkia lapsen? Oletko todellakin sitä mieltä? Minä olen myös raskaana ja työtön, kyllä lapsella on isä, mutta emme ole yhdessä. Ap:lle sellainen vinkki, että kannattaa hak
No kyllä se vaan itsekästä ja ajattelematonta on, että hankkii lapsen välittämättä yhtään siitä, millaisen elämän voi sille tarjota. Se, että jotkut tekevät lapsia jopa sodan keskelle kurjuuteen ja köyhyyteen, ei kyllä tarkoita ainakaan sitä, että siitä pitäisi ottaa mallia.
Empatiakyvyn ja vastuuntunnon omaava ihminen kyllä miettii, millaisiin oloihin haluaa lapsen saattaa maailmaan. Mutta oikeassa olet, että kaikki eivät tähän kykene, vaan mieleen mahtuu vain oma halu saada se vauva. Ja vähät välittävät siitä, millaiset edellytykset on tarjota lapselle hyvä elämä.
Huh, kun on armotonta kommentointia koko ketju täynnä. Sääliksi käy aloittajaa, lapsia ja raskaana olevia naisia tässä maassa, ketjun kommentointikin jo todistaa kuinka lapsivihamielisessä ja kylmän asenteen maassa elämme. Olen itse velamies, joka rakastaa kummilastaan ylikaiken ja jos tämän vanhemmat menehtyisivät niin tekisin kaikkeni lapsen eteen. Joulu tulee ja sitä rataa myös iloisempi mieli kaikille uutta vuotta ajatellen. <|:^)
Vierailija kirjoitti:
Onnea raskaudesta. Onko teillä paljon ulosotossa?
No kyllä se vaan itsekästä ja ajattelematonta on, että hankkii lapsen välittämättä yhtään siitä, millaisen elämän voi sille tarjota. Se, että jotkut tekevät lapsia jopa sodan keskelle kurjuuteen ja köyhyyteen, ei kyllä tarkoita ainakaan sitä, että siitä pitäisi ottaa mallia.
Empatiakyvyn ja vastuuntunnon omaava ihminen kyllä miettii, millaisiin oloihin haluaa lapsen saattaa maailmaan. Mutta oikeassa olet, että kaikki eivät tähän kykene, vaan mieleen mahtuu vain oma halu saada se vauva. Ja vähät välittävät siitä, millaiset edellytykset on tarjota lapselle hyvä elämä.
Entä kuinka itsekkäitä ovat olleet ne ihmiset, jotka ovat päätöksillään rakentaneet tämän yhteiskunnan? Yhteiskunnan, jossa tavalliset ihmiset eivät voi hankkia lapsia sellaisiin olosuhteisiin, joissa lapselle voisi tarjota hyvän elämän. Minusta taas empatiakyvyn ja vastuuntunnon omaava ihminen keskittyy omien valintojensa pohtimiseen eikä tuntemattomien ihmisten syyllistämiseen. Kaikki eivät tietysti siihen kykene, vaan mieleen mahtuu vain oma halu kokea ylemmyyttä. Ja vähät välittävät siitä, millaiset seuraukset heidän valinnoillaan on muille ihmisille.
ei. Olen pahoillani, mutta köyhän perheen lapsena on sama, kuin ei olisi elämää lainkaan. Ei ole rahaa edes mennä kaverin kanssa elokuviin, ei ole rahaa harrastaa, ei ole varaa herkkuhetkiin, hemmotteluun, kunnon joululahjoihin jne. Millaista elämää se on? Katsoa sivusta, kun toiset elävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsia syntyy sodan ja kauhuuden keskelle, mutta tässä maassa vain rikkaat saavat hankkia lapsen? Oletko todellakin sitä mieltä? Minä olen myös raskaana ja työtön, kyllä lapsella on isä, mutta emme ole yhdessä. Ap:lle sellainen vinkki, että kannattaa hak
Eipä mitään kauheampaa ole kuin se, että lapset joutuvat syntymään sodan keskelle. Hirveää on syntyä köyhyyteenkin.Rikkailla on varaa lapsiin ja voivat tarjota lapsilleen siedettävän tulevaisuuden. Köyhän lapsi on pieni tulitikkutyttö ikkunan takana, kun rikkaan lapset availevat joululahjapaketteja. Ehkäpä YTH johtajalla on taikasauva jolla taikoo ruokaa, vaatteita ja koteja häädetyille lapsiperheille, kun kehottaa opiskelijoita tekemään vauvoja tähän maahan ja maailmaan.
Vierailija kirjoitti:
ei. Olen pahoillani, mutta köyhän perheen lapsena on sama, kuin ei olisi elämää lainkaan. Ei ole rahaa edes mennä kaverin kanssa elokuviin, ei ole rahaa harrastaa, ei ole varaa herkkuhetkiin, hemmotteluun, kunnon joululahjoihin jne. Millaista elämää se on? Katsoa sivusta, kun toiset elävät.
Kyllä se taitaa mennä niin, että materialistisiin asioihin keskittyvältä ihmiseltä jää elämä elämättä. Sellaisessa tilanteessa saattaa elää koko elämänsä huomaamatta sitä, mikä oikeasti on tärkeää.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen olet?
Oletko mielisairas?
katskytviisvee lapsia viidelle eri isukille töis olin viimeks vuonna x eli seittemän vuotta sitten.. en oo mutta alkoa ja röökiä kuluu etenkin silloin kun mukulat on isillään ja mamma bailaa rai rai frendien kaa. kippis ja gulaus!!
Vierailija kirjoitti:
Huh, kun on armotonta kommentointia koko ketju täynnä. Sääliksi käy aloittajaa, lapsia ja raskaana olevia naisia tässä maassa, ketjun kommentointikin jo todistaa kuinka lapsivihamielisessä ja kylmän asenteen maassa elämme. Olen itse velamies, joka rakastaa kummilastaan ylikaiken ja jos tämän vanhemmat menehtyisivät niin tekisin kaikkeni lapsen eteen. Joulu tulee ja sitä rataa myös iloisempi mieli kaikille uutta vuotta ajatellen. <|:^)
Todellisuus on armoton. Kummilapsesi on onnekas, kun on saanut sinut kummikseen. Toivottsvasti välisi lapsen vanhempiin säilyvät hyvinä ja jaksat olla hyvä kummi lapsen aikuisuuteen asti. Ei se ole lapsivihamielisyyttä, että etukäteen miettii ja suunnittelee, mihin on vanhempana edellytyksiä ja mahdollisuuksia. Tukiverkosto on huipputärkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se taitaa mennä niin, että materialistisiin asioihin keskittyvältä ihmiseltä jää elämä elämättä. Sellaisessa tilanteessa saattaa elää koko elämänsä huomaamatta sitä, mikä oikeasti on tärkeää.
Kärsi, kärsi, kirkkaamman kruunun saat :D
Lopeta heti. Nuo ovat vain sinun ajatuksiasi ja vääriä sellaisia - minä en ole tuollainen enkä aio olla työtön loppuelämäni ajan, koska teen asioiden eteen joka päivä jotain. En väitä mitään, joten lopeta heti, äläkä laita valheita suuhuni! En ole köyhä, olen juuri nyt työtön, mutta yritän työllistyä. En ole mielenterveysongelmainen myöskään.