" #¤syysSISSIEN loppuviikko" #
Moikka pitkästä aikaa ajattelin katkaista tuon pitkän pinon kun meinaa tulla jo hiki lukiessa:)
Enpä oo oikein jaksanut kirjoitella kun on vaivannut kova väsymys koko ajan,välillä olen käynyt kurkkimassa teidän tunnelmointia.
puh.soi jatkan kohta.........
Kommentit (28)
Pitkästä aikaa sormet näppiksellä. Päivittäin kyllä pinon luen mutta tää oma kirjoittelu jää vähemmälle. Ensiksi voimia kaikille joilla oli hieman alaviereinen olo. Pippurimammalla on hieno masu. Oma ei oikein erotu kun on tuota ylimääräistä ihraa niin paljon, ehkä sitten kun kohtu kasvaa navan yli tasoittuu tuo maha ja näyttää enemmän vauva masulta, nyt mulla on ns. kaksi masua ja tuo yläkumpu on vielä noussut vauvan kasvun myötä :(.
Vauvan liikkeitä tunnen harvakseltaan ja vielä ei tunnu mahan läpi edes itselle. Olo on muuten ihan ok, ei uusia vaivoja. Kävely ei oikein sovi kun ottaa selkään ja mahaakin alkaa hieman kivistää ja lisäksi vasemman jalan kantapää rasittuu kävelystä niin araksi että koko loppu päivä menee sitten linkuttaessa. En oikein tiedä mikä sitä vaivaa, joskus aikoinaan olen lääkärissäkin käynyt ja ei se ainkaan mitään vikaa siitä löytänyt, arveli että nilkan lihakset ovat kireät. Kengissä yritän pitää sellaisia joissa on kantavaimennus ne hieman estää kipeytymistä.
Monella on jo rakenneultra takana ja hyviä uutisia saaliina. Mulla on ultra vasta vapun jälkeen ja silloin viikkoja on muistaakseni 21+1. Ja heti seuraavana päivänä on neuvola, silloin saan kelan paperitkin mukaan. Vappuna olisi tarkoitus lähteä vähän reissuun. Sisko asuu Oulussa ja meiltä on sinne matkaa reilu 300km, matkalla pysähdytään Ylivieskassa syömässä ja Kärkkäisellä ostoksilla. Ja sitten olisi tarkoitus mennä sunnuntaina käymään siskon kanssa Haaparannan Ikeassa. Ajattelin katsoa millaisia jatkettavia sänkyjä siellä on. Onko kenelläkään kokemusta Ikean jatkettavista? Esikoinen on rantautunut meidän keskelle ja enää en viitsi opettaa sitä takaisin pinnikseen vaan suoraan sitten jatkettavaan sänkyyn. Taaperolla on ikää nyt reilu 1v3kk.
Vauvalle ei tarvitse ostaa oikeestaan mitään, harkinnassa on kaksosten rattaat mutta se ratkaistaan vasta kesällä tai sitten kun vauva on jo syntynyt. Pakkauksen aion ottaa ja jos tulokas on tyttö niin prinsessavaatetta pitää ostaa :)
Nyt täytyy mennä syömään. Mukavaa päivän jatkoa!
Unelma ja masukki rv 19+5
Piti vaan kysäisemäni PippuriMammalta, että mitä magnesiumvalmistetta rupesit käyttämään? Mullakin on ollut jalkojen pakotusta ja suonenvetoja ihan luvattoman paljon viime aikoina, jospa Mg auttaisi.
Tsemppiä myös PippuriMammalle avioliiton ahdistelijan suhteen. Perseestä (ja syvältä sieltä) moiset ihmiset.
Tuutis kera Masulin rv 18+5
Kuume nousi ja rintaan sattuu ihan....
Tulin pikapikaa laittamaan tuon magnesiumvalmisteen nimen, eli aloitin ottamaan kahdesti päivässä:
Emgesan 250mg- valmistetta ja tässä tuoteseloste:
http://www.algolpharma.fi/Pharma/Pharma.nsf/Tuotteetweb/D0933DB8E9EC0C0…
Lääkäri suositteli noin niin on tasaisesti elimistössä.
Arska se täälläkin paistattelee :D
PippuriMamma on sulla jo kyllä komia masu! Mulla ei tod. vielä noin iso oo ;) Itseasiassa mulla on yllättävän pieni maha, verraten tämän akan pituuteen (155cm). Tyttösenkin aikana maha oli vartaloon nähden yllättävän pieni. Mutta siis kivahan se on ettei tarvitse (ehkä) sitten lopussa ihan äärettömän suuren mahan kanssa kärvistellä..
Sf -mittaa ei vielä viimeksi neuvolassa mitattu. Esikoiselta oli rv 20+5 vasta 16cm. Viikko ennen synnytystä oli 32cm. Mites muilla muuten on edellisissä mennyt sf-mitat?
Oon koittanut järkkäillä tätä kämppää koko päivän. Jossain vaiheessa iski ahistus, kun istahin sohvalle ja katoin miltä täällä näyttää :P Noh, sain sentään petivaatteet ulos , pölyt pyyhittyä, pyykkiä pestyä ja keittiön siivottua. Mies lupaskin tiistaina vapaapäivänään siivota sit ihan imuroiden ja luututen.
Nyt se ukko onkin sulista pelaamassa kaverin kanssa. Mun pitäis ruveta kanakeiton tekoon - myönnän, en oo koskaan semmoista tehny. Osaankohan etes..?
Keiton tekoon siis!
Unelma 73, mulla on samanlaisia ongelmia kävellessä kuin sullakin. Selkä kipeytyy ja vatsassakin tuntuu. Mulla myös joskus kipeytyy toinen päkiä. Sitä tutkittu aikoinaan ja pari kortisoni piikkiäkin siihen saanut. Äidilläni on ollut kantapään kipuja kävellessä ja hän selvisi niistä käytyään " niksauttajalla" . Oli mennyt jotenkin pois paikaltaan. '
Ihania masukuvia oli taas esillä. Mullakin näkyy masu aika hyvin, mutta ylimääräisten kilojen takia mulla on selvä ala ja ylämaha. Odotan kovasti pääsenkö tästä eroon. tahtos yhen kiinteen ison mahan! Nyt mä luulen et tunnen niitä potkujakin jo aika selvästi. Mieskin yritti laittaa käden masulle ja tunnustella, mut eihän vauveli sit enää halunnut potkiskella.
Mulla perjantain masiskin helpottanu. Mies sai paremmalle tuulelle kun tuli kotiin. Eiköhän nää raha-asiatkin ala rullaan kesällä paremmin,kun mies pääsee työelämään. Se kuitenkin tiedän, etten voi kotona pienokaisen kanssa olla kolmee vuotta, vaikka tahtoisin. Pakko varmaan lähteä takas töihin viimeistään kun lapsi on 1,5-vuotias...
Onko kellään kokemuksia kissoista ja niiden suhtautumisesta uuteen tulokkaaseen? Meillä on parivuotias tyttökissa, jonka hain sen ollessa puolivuotias. Se oli hylätty ja elelly elinkautensa pihalla. No tämä kissahan on täysin leimautunut muhun. Nukkuu mun kanssa, ei taho päästää yksin edes vessaan ym. Nyt kesällä alamme koittaan opettamaan sitä ettei se enää saa tulla makkariin. Saa nähä kuinka siinä käy. Sääliksi käy, muttei muu auta. Toivomme todella että sopeutuisi, jottei tarvitsisi luopua. Niin ja tämä kissamme on täysin sisäkissa. Joten ei ole niin kahea huoli ainakaan mistään pöpöistä ym.
Joku kans mainitti, et oli menossa käymään Oulussa ja matkalla Ylivieskassa. Voi kun ite sais jotenkin lähettyä kans Yliviskaan. Mummu ja kummit tai oikeastaan aikalailla äitini suku on Ylivieskassa. Matkaa sinne on vain 80 km, mut silti tulee niin harvoin käytyä... Välillä vähän huono omatunto asiasta. Nytkin taitaa mennä kesään,ennekuin pääsen sinne seuraavan kerran. Ei tuu niin käytyä missään kun mies kotona vain viikonloppuisin ja silloin haluaa olla vaan ihan rauhassa. Varsinkin kun se joutuu viikolopun aikana aina ajamaan ensin kotiin melkein 400 km ja sit sama takas opiskelupaikkaan. Rankkaahan se on hänele ollut, mutta onneks reilu kuukausi ja se on sitten ohi.
Mutta nyt taidan lähteä takas tonne television ääreen. Huomena taas neuvola. Pikkasen hirvittää et kuinka paljon on painoo noussu!!!
Uma81 19+2
Toivottavasti ensi viikko aukenee valoisampana kuin tämä loppui. Näyttää siltä että joukkomme potee puolimatkan debistä. No, tästä noustaan!! Eikös niin.
En ole ehtinyt ja jaksanut kommentoida. Viime viikko meni flunssassa ja tenttiä hermoillessa. En siis ole lukenut ja tentti on huomenna. Aion mennä runoilemaan kuitenkin, jos vaikka elämänkokemus muuttuisi opintopisteiksi. Mulla puuttuu aprostani vielä kaksi tenttiä. Tämä tentti ei ole onnellisten tähtien alla. Edellisen kerran olin ilmoittautunut siihen niin tuli keskenmeno ja nyt tuli flunssa.
Toivottavasti elämä ja tämä akka hiukan kirkastuisi. Tiuskin tuolle miehellekin ihan kokoajan.
Kirjoitan kommentteja myöhemmin, nyt sukellan sosiaalipsykologian ihmeisiin.
terv peikkoäet ja turkulainen 17 : ) taas paukkui viikot
Meillä on niin peeaska tilanne meneillään, että alta pois. Eräs nimeltä mainitsematon ihminen on päättänyt, että hän hajoittaa meidän avioliiton keinolla millä hyvänsä ja uhkailee nyt sitten myös mua... Eilen sain viestin, jossa mieheni on kuulema tulossa viidennen kerran isäksi jne.... No se kyllä on tämän ihmisen kohdalla silkka mahdottomuus monestakin syystä, mutta miten voi noin lapsellisesti käyttäytyä... Meinasin kyllä nauruun kuolla kun viestin luin ja soitinkin miehelleni siitä. Rakas mieheni on ihan loppu tämän ihmisen temppujen takia ja valheiden...valheiden ja vielä valheiden....
No kuitenkin päätin piristää itseäni miehen ollessa töissä ja räpsin uusia masukuvia:
Ei ole pakko katsella, mutta ajattelin kuitenkin tähän niitä liittää...
Innostuin räpsimään joka puolelta. Kiinnostuin äitini kommentista ettei muka näy takaa, että odotan vaikka masu on kohtalaisen kokoinen... No sanokaas te mielipiteenne jos kurkkaatte moista kuvaa :)
Edestä:
http://www.aijaa.com/v.php?i=488597.jpg
Takaa:
http://www.aijaa.com/v.php?i=488618.jpg
Vasemmalta:
http://www.aijaa.com/v.php?i=488621.jpg
Oikealta:
http://www.aijaa.com/v.php?i=488624.jpg
Mukavaa sunnuntaita kaikille, meillä ainakin arska kurkkii taivaalta =)
-PippuriMamma " MatiasMatilda" 21+1 tai 21+2