" #¤syysSISSIEN loppuviikko" #
Moikka pitkästä aikaa ajattelin katkaista tuon pitkän pinon kun meinaa tulla jo hiki lukiessa:)
Enpä oo oikein jaksanut kirjoitella kun on vaivannut kova väsymys koko ajan,välillä olen käynyt kurkkimassa teidän tunnelmointia.
puh.soi jatkan kohta.........
Kommentit (28)
http://www.aijaa.com/v.php?i=479118.jpg
Miten taipuukin tällaiseen asentoon???
http://www.aijaa.com/v.php?i=479120.jpg
Hyvin näkyy nenukka
http://www.aijaa.com/v.php?i=479124.jpg
Tässä profiili ja suukki hyvin, mussutti jotain NIIIIIIIN suloisesti!
http://www.aijaa.com/v.php?i=479128.jpg
Näettekö TE sukupuolen? ;)
http://www.aijaa.com/v.php?i=479131.jpg
Pitkäjalkainen otus peukku suussa <3
http://www.aijaa.com/v.php?i=479136.jpg
Sanookohan moi äidille, isille ja isosiskolle joka pääsi ultraan mukaan¿. ;)
Masussa siis KAIKKI hyvin. Kivut johtuvat erilailla kasvavasta kohdusta. Istukka kunnossa, vaavi kunnossa! 20cm pitkä, painoa en kysynyt¿ Syke 133! Kaikki löytyi ja kaikki toimii! Katsokaa kuvasta näettekö TE sukupuolen¿ Ai niin, lasketuksi ajaksi laitettiin nyt 31.8. / 1.9. Ei osannut päättää kumpi päivä niin olkoon molemmat eli vaihde :)
Olen NIIN huojentunut, että itkettää!! Innakin voi paremmin, kuumetta ei ole ollut tänään ristii sormet ja varpaat.
Nyt menen kaffetta keittämään, Äippä tulee käväisemään.
Vointeja ja palaillaan!!
-PippuriMamma & ¿Matiasmatilda¿ 20+5/6 ;)
Voi kun itekkin pääsis rakenneultraan, mutta ei täällä sitä tarjota :/
Ollut vähän työ stressiä (työpaikka " kiusaamista" yms.), ei kovin hyvä fiilis tällä hetkellä. Yötkin tulee vaan valvoskeltua ja sit päivällä on ihan tööt. Ruokakaan ei tahdo millään maistua :( Eli stressi vaikuttaa elämään jo liiakseen.
Yritän huomenna ottaa yhteyttä neuvolaan ja saada lääkäriltä sairaslomaa, en tiiä mitä ne tuumaa.. Rakkausvauvalla ainakin oli huono vastaanotto samoissa asioissa, saikkua ei tahdo tippua hevillä.
Kuutin liikkeetkään ei tunnu tavalliseen tapaan, tiedän että johtuu ihan näistä omista olotiloista. Huono omatunto senkin puolesta.
No lopetan valitusvirren tähän, menee ihan ruikuttamiseks jo :P
Dumle rv 18+0 Hyviä vointeja muille!
Kyllä voi olla naatti. Kaks päivää nyt viilettäny hullun lailla ja shoppaillu. Eilen äitin kans kierreltiin kotikaupungissa vaateliikkeitä. Tarttuhan sitä kaikenlaista kivaa vaatetta kesäks mukaan. Kotiin tultua olinkin sit niin väsynyt et nukuin " päikkärit" puol 7 saakka illalla.
Tänään sit oltiin Oulussa shoppailemassa. Käytiin siellä lastentarvike myymälässä ja rattaathan sieltä tarttui mukaan. Elikkä ostin Emmaljungan Cerox rattaat joihin ostin pehmeän duolift kantokassin. Ostin nyt sen pehmeän, koska sitä niin suositeltiin. Onhan se pitemmän päälle kätevämpi, kun saa muunnettua lämpöpussiks. Ja helpompi ja muavampihan se on kantaa. Myyjäkin sanoi että 90 % myydään pehmeellä kantokassilla. Toivottavasti tein oikean ratkaisun?!! Vaunut on muuten aivan ihanat ja juuri sellaiset kuin halusin. Hinta vain oli 700,- mutta onneks mun vanhemmat maksoi ne. Ois muuten jääny uudet rattaat ostamati. Niin ja saatiin me vaipparoskis kaupan päälle. :)
Loppupäivä tuli sit kierreltyä vaateliikkeissä ja taas mukaan tarttui jotenkin iso kasa vaatteita. Kaveri sai eilen pojann, joten sille tuli ostettua kans jotain pientä. Kova hinku oli itsekin ostaa ihania poikien vaatteita, mut ei uskaltanut kun ei ihan varmuutta saatu sukupuolesta. Nyt vain oottelen et teho-osato alkais ja pääsis untenmaille ja huomiseen päivään. Saan taas kullan kotiin viikonlopuksi. Saadaan yhessä ihailla uusia rattaita!
Uma81 18+6
Kukonlaulun aikaa töihin jo rantauduin kun kerran pääsee yksin lähtemään silloin kun huvittaa. Mies ja tyttö nauttivat lomastaan maalla. Hurjaa ajokeliä luvataan koko maahan huomiselle, joten saas nähdä lähdenkö sittenkään kesärenkaille tyttöä hakemaan. Aika näyttää!
Teutoniat hain eilen ja olivat sellaiset kuin pitikin ja mahtuivat autoon ihan heittämällä joten olen kyllä tähän asti tyytyväinen kauppoihin. Kangasosat pitää laittaa pesuun ja muutenkin niitä pitää siistiä kun ehtii mutta tämä oli tiedossakin. Ei sillä hinnalla voi olettaa ihan uusia saavansakaan. Tosi vähän käytetyt olivat, mutta kun ovat olleet varastossa jonkun aikaan niin tarvetta on ilman lisäämiseen renkaisiin ja muutenkin öljyämistä jne. Nätit ovat ja pää-asia on että tykkäsin niistä itse.
Nyt pitäisi lähteä labraan, työterveyshuollosta tuli kutsu " vuositarkastukseen" -meidän firmassa nämä pyörii 5 vuoden välein. Kyllä nyt tutkitaan joka suunnasta että tämä nainen on kondiksessa :) Päänsärky on tullut takaisin ja päätin että varaan kyllä tänään ajan vielä silmälääkärille, suljetaan nyt sitten pois sekin vaihtoehto. Jotenkin se liittyy tähän työhön koska lomalla se loppui ja alkoikin vasta muutama päivä töihin paluun jälkeen. Samoin refluksi on alkanut vaivata, tätä ei ollut lainkaan tytön odotuksessa. Siksi veikkaan vahvemmin poikaa, mutta senkin aika sitten näyttää. Eipä pääse kovasti kertymään painoa kun mikään ei tahdo pysyä sisällä, vaan kaikki alkaa " kävellä" takaisinpäin hiukan ruokailun jälkeen. ARGH!
Nyt pitää lähteä raahustamaan, sillä mitään ei saa syödä ennen verinäytteen antamista ja kun eilen ei muutenkaan oikein mikään pysynyt sisällä niin nyt on kyllä nälkä. Hermannikin hiukan tuntuu liikuskelevan joten kai sekin jo kalvaa tuolla konttiaan kun äiteestä ei irtoa enää mitään evästä. Voisikohan liikkeiden vähempi tunteminen johtua lisääntyneestä lapsivedestä ja kasvaneesta vatsasta. Ehkä kaverilla on nyt enemmän tilaa jumpata tai sitten olen vaan totaalisesti jo tottunut siihen että joku siellä mönkii.
Ensi tiistaina on neuvola joten siellä sitten kuulee taas kaverin äänet ja viikon päästähän on minullakin jo se seuraava ultra. Ihania kuvia muuten Pippurimamma, päästään me perässä tulijatkin hyvään fiilikseen. Kiitos siitä!
Mukavaa viikonloppua kaikille
T: Typykkä ja Hermanni 18+
Kyllä osaa odottavan aika olla pitkä. Tuutupiin hienosta vinkistä soitin alkuviikosta NKL:lle ja kuulin, että tulokseni eivät ole vielä valmiita ja uusia tulee tänään perjantaina. Nyt on siis kulunut tasan kolme viikkoa testistä. No, eipä niitä ollut vielä tänäänkään ja seuraavat tulevat ensi viikon tiistaina. Perkele! Ajattelin jo että viikonloppua olisi saanut viettää rauhassa... Mutta ei.
No, jotta kaikki olisi mahdollisimman sekavaa, mulla on tänään iltapäivällä Jorvissa rakenneultra, joka oikeastaan tuli jo tehtyä lapsivesipunktion yhteydessä. Hoitaja sanoi silloin, että tämän toisen voin perua, jos kromosomit ovat normaalit. Mutta minkäs sitä peruu, kun ei tuloksia tule. No, ultraan käy matka. Fiilikset sekavat...
Mutta kaikesta huolimatta mukavaa viikonloppua koko poppoolle. Yritän pitää itseni touhukkaana, se auttaa. Kiva muuten lukea teidän hankinnoistanne, ehkä minäkin pääsen ensi viikolla sellaisia suunnittelemaan...
apinaemo 19+5
Kyllä on taas tämä työviikko vienyt voimat ja millään ei enää tänään olisi jaksanut sängystä nousta.
Kylläpä ne Apinaemon tulokset kestää..Hermoja koetellaan toden teolla tuollaisella odottelulla, tsemppiä sinne!
Ja tosiaan ihana lukea toisten vaunu ja tarvikehankinnoista. Itse kun ei ole tarvetta juuri mihinkään. Muistan miten innolla esikoisen odotusaikana kaikki kamat hommattiin uutena ja oli tosi ihanaa kierrellä kaupoissa ja vertailla kaikkea. Jotenkin haikeaa kun nyt ei ole tarvetta moiseen, säästyypähän rahat tosin..
Omaa napaa: aika moinen myllerrys on alkanut munkin masussa tuntua, vihdoinkin. Ihanaa kun pikkuinen antaa merkkejä itsestään. Syönnin jälkeen varsinkin on aika moinen mukellus menossa. Vielä ei ole mies päällepäin nähnyt tai tuntenut mitään, mutta varmaan jo ihan pian pääsee hänkin osalliseksi tästä ihanuudesta.
Mukavaa viikonloppua kaikille!
Jondeliini ja pikkuinen 20+6
Ja kelikin on mitä on, arrgh!! Mies on ollut nyt puoli viikkoa töissä isäkuukauden jälkeen, ja mä kerkesin niin tottua sen läsnäoloon kotona että nyt on ihan helisemässä ku pitää itekseen olla. Siis en keksi mitään tekemistä mitä huvittais tehä! Ainahan voi tiskata ja pyykätä mutta ei sitä nyt koko päiväksi riitä eikä varsinkaan vielä aamulla huvita... Pakko on lähteä ulos vaikkei tuo +1 ja räntäsade paljon houkuta. Anteeksi tämä valitus, tiiän että monella on isompia huolia, mutta pitipä purkaa.
Ehkä mun pitäs vaan nyt laittaa tää kitisijä päiväunille ja yrittää sit ryhtyä johonkin... Voisin vaikka kaivaa ompelukoneen esille ja hoitaa pari rästihommaa, muttaku muttaku muttaku... ei huvita! Haluaisin vain syödä jotain hyvää koko ajan ja oliskos siinä järkeä - ei.
Onneks on viikonloppu eessä, ei tartte yksin näivettyä kämpässä!
...niinkuin tuntuu olevan muutamalla muullakin. En olekaan pitkään aikaan saanut aikaiseksi kirjoitella, mutta lukemassa olen kyllä käynyt tätä pinoa aika ajoin.
Minä koin taas alkuviikosta säikäytyksen, kun poskeen ilmestyi vyöruusu. En olisi kuvitellut, että tuollainen voi tuosta noin vaan tulla perusterveelle ihmiselle, mutta niin vain kävi. Onneksi sain pian antibiootit, joiden ei pitäisi olla vaarallisia vauvalle ja tuttu lääkäri oli ottanut selvää, ettei masuasukin ole mahdollista saada vyöruusu- tai vesirokkotartuntaa. Nyt sen sijaan jännitetään, että saako mieheni ja tyttäreni vesirokon, sillä kukaan heistä ei ole vielä rokkoa sairastanut....
Lisäksi olo on muutenkin kurja. Kurkku on ollut toista viikkoa kipeä ja nyt nieleminenkin tekee kipeää. Ja väsyttää. Vali vali, anteeksi, tästä tulee aika alakuloinen tilitys.
Kaikkein pahinta tällä hetkellä on kuitenkin se, että esikoiseni, joka on yleensä todella iloinen ja reipas, on nykyään alakuloinen ja itkuinen. Hän sanoo, että tarhassa lapset kiusaavat eikä kukaan ota leikkeihin mukaan. Tarhan tädeiltä kyselin asiaa ja he sanoivat etteivät ole huomanneet kiusaamista, mutta yrittävät katsoa tarkemmin. He ovat ymmärtäneet asian niin, että tyttöni ei itse halua osallistua muiden leikkeihin. Muutoksen tytössäni he ovat kyllä huomanneet, sillä ennen ryhmän iloisin lapsi purskahtelee itkuun milloin mistäkin asiasta. Olen tosi huolissani tilanteesta enkä tiedä mitä pitäisi tehdä. Tänään en vienyt tyttöjä tarhaan ollenkaan ja ensi viikolla yritän tehdä lyhyempää työpäivää ja hakea ainakin vanhemman tyttöni jo välipalan jälkeen pois tarhasta. Kauheaa kun ei pysty lapsiaan suojelemaan tällaiselta!
Moni on kertonut, että liikkeet ovat tuntuneet nykyään heikommin. Sama juttu omassa mahassa. Aloin tuntemaan liikkeitä jo viikolla 13+4 ja nyt ne tuntuvat tosi pieniltä, melkein vähemmän kuin alussa. Sama juttu oli kuitenkin edellisessäkin raskaudessa, joten yritän olla huolestumatta asiasta liikaa.
Hankinnoista täällä on puhuttu paljon... meillä ei ole hankittu oikeastaan mitään, sillä melkein kaikki jo löytyy valmiina. Toivottavasti rakenneultrassa näkyy vauvan sukupuoli, niin voisi pikkuhiljaa alkaa pikkuisia vaatekappaleita ostamaan varastoon (tai no, tytölle löytyy yhtä sun toista ihanaa, vaikka paljon olen antanut pois). Pompiin alennusmyynnistä ostin kyllä luonnonvalkoiset Burberryn villahaalarin ja neuletakin, joten sellaiset on valmiina odottamassa...
Viimeiseksi olisi ollut vielä kysymys Levinialle (?). Olisin halunnut tiedustella millaisia ohjeita sinulle on annettu hematooman vuoksi. Minullahan sitä on vielä kohdussa vaikka viikkoihin ei ole vuotoa tullut. Kaikki raskaat taloustyöt ja rankka liikkuminen on kielletty varmaankin, mutta mitä sinulle on sanottu seksistä. Minulle lääkäri sanoi, että pitäisi välttää, koska se saattaa edesauttaa vuotoa. Jostain kuitenkin luin, että jos ei ole vuotoa, niin se olisi sallittua... Mitenkähän on :-)
Mukavaa viikonloppua ja hyviä vointeja kaikille!
Berry3 rv. 17+
Viimeksi unohdin mainita, että ultrassa annettiin painoarvioksi 250g ja pituudeksi n. 20cm ja istukka oli mennyt edestä taakse sitten viime ultran, minkä pitäis olla kai mahdotonta. Esikoista odottaessa meni takaseinästä etuseinään. Ihme juttu!
Olikohan viikko sitten, kun kirjoittelin, et näin unta, et sain pojan. No nyt viime yönä näin unta, et sain tytön. Eipä muuten kummempia. Liikkeet tuntuu edelleen harvakseltaan. Mies ei ole lainkaan tuntenut silloinkaan, kun mun mielestä tuntuu vahva potku.
Pojan sain nukkumaan ja nyt pitäis vähän siivota. Huomenna viedään poika mummolaan ja pidetään suursiivouspäivä, mikä on meidän huushollissa harvinaista. Ens viikolla pidetään miehen kanssa yhteiset 30-vuotispäivät ja porukkaa tulee la ja su. Pakko siis siistiä kämppä edustuskuntoon! Mies on jo täyttänyt ja mä täytän viikon päästä. Viikon päästä ei sit tarvii enää kuin imuroida ja korjata pojan lelut kasaan. No, nyt hihat heilumaan, vaikka väsyttää.
Edea+Pikkis 20+4
Täälä oli jollain muullakin tylsää. Mulla ollut jo kohta 5 kuukautta. Niin kauan olen joutunut jo oleen sairaslomalla. Yksin täälä kotona kökitään päivät, kun mieskin on viikot poissa. Aika tahtoo käydä tosi pitkäks!!!! Ja rahatilanne on ihan perseestä. Just tossa itkeskelin ja laskeskelin rahoja taas. Kelan sairapäivärahalla ei pitkälle pötkitä. Ja mies saa vain opintotuen.... Onneks reilu kuukausi enää koulua ja sit työelämään.
Tulee olemaan tosi ihana kesäkin. Mihinkään ei ole varaa lähteä. Joten kökitään sekin kotona. Toivottavasti saahaan nyt ees kaikki vauvan tarvikkeet ostettua. Onneks heinäkuussa piän lomani pois niin saan kerrankin palkan ja päälle lomarahat. kaikki sit haisemaan vauvan tavaroille. Ja niitä mä mielelläni ostankin. Inhottaa vaan kun joutuu heinäkuun loppuun asti odottaa ennenkuin pystyy osteleen kunnolla tavaraa. Vähän epäilen et en malta odottaa siihen asti.
En tiedä miten on nyt näin masis päivä. Tuntuu et mikään ei onnistu ja persekin vaan leviää entisestään. Anteeks nyt kun näin synkistelen, mutta eipä tuo kissa oikein ymmärrä jos sille pulisen. Onneks on ilonaihettakin joka päivässä. Meinaan omaa pikku vauvaa masussa. Se saa aina hyvälle tuulelle ja hymyn suupieliin!
Mutta kaippa se ois pakko alkaa imuroimaan ym. Mieskin tulee onneks kahen tunnin päästä kotiin!
Mukavaa viikonloppua kaikille!!
Uma 81 19+0
PippuriMamma oli laittanut ihania ultrakuvia!
Edea: Hassua tuo sinun istukan " seilaaminen" - veikeetä, että se on ylipäätään mahdollista.
Oma masu: Keskiviikkona kävin neuvolassa ja kaikki oli hyvin. Masumies liikkui vilkkaasti ja kohdunkaulan tilanne oli normaali (mulla oli hieman tällainen myöhäinen neuvolalääkärikäynti...). Mahaakin jo mittailtiin ja sf oli n. kuukauden edellä, eli vastasi keskimääräistä rv 22 arvoa. No, toka lapsi tulossa ja istukka etuseinämässä varmaankin pullistaa mahaa vähän normaalia enemmän vielä. Toksoplasmanäytteet otettiin taas, pitää kontrolloida niitä, kun työssä olen paljon elukoitten kanssa tekemisissä.
Eipä muuta, aurinkoista ja pikkupotkujen täytteistä viikonloppua kaikille!
Tuutis ja Masumies rv 18+3
Nyt on pitkä työpäivä takana ja kotiin päästyä intouduin vielä pesemään nuo " uusien" vaunujen osat. Ne mitä sain irti meni pesukoneeseen ja muut sitten jynssäsin ja pesin muuten. Tosi helpot oli irroitella, toivottavasti muistan takaisin kasatessa miten kaikki oli- kääk! Nyt ovat kyllä tosi siistit ja pian tuoksuvatkin puhtaalta eivätkä varastolta.
Ei tässä harmita muu kuin se ettei noita pääse lykkimään vielä moneen kuukauteen, kelpais jo kesällä huristella :)
Kuvittelin että jaksan vielä tänään tehdä koulutöitä mutta yli 10 tunnin työpäivä ja matkat päälle kyllä vetää nyt soffalle. Teenpä sitä työtä sitten aamulla, koulu alkaa vasta kymmeneltä ja minä olen aamuvirkku joten aamusta ehtii vaikka mitä. Huomenna pääsee hakemaan tytönkin, ihan kuin olisi ollut jo viikon täällä yksin vaikka olenkin ollut vasta 1,5 vuorokautta. Ikävä!
Harmi että muilla on ollut aika kurjia fiiliksiä, minä olen ollut pari päivää poikkeuksellisen energinen. Töissäkin olen pistänyt niin hulinaksi että muut huutaa jo armoa :)
Mukavaa viikonloppua, palaan " ahdistelemaan" teitä maanantaina!
Ai niin piti vielä kertoa että kävin tänään silmälääkärillä (pois sulkemassa päänsärkyvaivoja) ja sehän määräsi minulle lukulasit. Ilmankin olisin vielä pärjännyt mutta kannattaa sekin kokeilla. +0,5 vain vahvuutena mutta lähinäköä skarppaa kuulemma. Työpaikan sairaskassa maksaa niistä suurimman osan joten itselle jää maksettavaa vain muutamia kymppejä. Enpä arvannut sinne mennessäni että pitää valita pian itselle jo pokia ja taisi valinta mennä vähän fiilarilla kun muita makutuomareitakaan ei ollut. Eihän niitä tarvitse pitää kuin töissä joten shokki ei ole niin suuri :) Pitäkäähän peukkuja että kun saan ne lasit parin viikon päästä säryt loppuu kuin seinään... Toivossa on hyvä elää!
T: typykkä ja hermis pian sohvalla löhöämässä oikein hyvällä omallatunnolla
Aikoihin en ole ehtinyt/jaksanut koneelle, mutta kuitenkin silloin tällöin käynyt lueskelemassa kuulumisianne!
Joku kyseli hankinnoista ja meille ei ole vielä mitään hankittu, jotain on omasta takaa ja jotain haalin kesällä ja vaatteita kun saisin tietää kumpi tulossa.Toivottavasti rakenneu. näkyy selvästi, niin on ainakin 3 aikaisemmasta saatu tietää ja huomattu myös itse!
Mulla tänään taisi tulla 17 viikkoa täyteen ja vasta tänään olen EHKÄ tuntenut potkuja. Kummaa kun aikaisemmista paljon paljon aikaisemmin! Jotenkin tuntuu etten edes vielä ymmärrä olevani raskaana,se vain että nyt viikon verran on on vaivannut mahakipu nopeasti noustessa ylös!Onko muilla semmoista, onko se sitä kohdun kasvua?
Nyt painun tutimaan.Onneksi huomenna on lauantai ja saa ottaa rennosti ja tehdä hyvää ruokaa,ja ehkä pääsee päikkäreillekkin!
Piti näppärästikin kommentoida kaikille, mutta kerpuleen teksti katos bittitaivaaseen....*ärrinmurrin*
OMANAPA:
Tänään työpäivä. Menen vetämään seurakunnan 5-vuotissynttäripippaloita, tänä vuonna täyttävien lasten siis ja TIETYSTI oma tuleva 5-vuotiaani on kuumeessa eikä hän pääse mukaan. Mä kyllä pimitän kakkua hälle!! Siellä on lastenkonsertti jne...
Olen kyllä ihan nukkuneen rukous, en saanut viime yönäkään nukuttua ja Inna oli samassa jamassa. Tulee Mummille ja Ukille kiva lapsenvahtina olo...................
No, ei mahda mitään!
Palailemisiin, meikäläinen menee nyt vihdoinkin suihkuun jos vaikka pää heräis...turha toivo tod.näk.... Piti mennä jo aikaisemmin, mutta mä sitten aloin siivoskelemaan täällä :)
-PippuriMamma & " MatiasMatilda" 21+0
ps. Otin eilen magnesiumin käyttöön.... jalkakrampit ja suonenveto lisääntyneet... :-/
Magnesiumia muuten määrätään myös suppareihin!! Lääkäri kehoitti mua ostamaan sitä hetimiten jos ne kipeät supparit eivät laannu....
Keli on tosiaan mitä on, mutta kiva kun on lauantai ja vapaapäivä. Mies oli viime yön töissä ja tässä yritetään tytön kanssa hissutella, et se saa nukkua.
Ois kyllä paljon hommaa. Kun käytiin siellä Ikeassa ja pitäis saada makkarista vanhat lipastot ja kaapit raivattua pois - ja uudet tilalle. Tytön huoneeseen sain uuden sängyn koottua, mutta se vanhakin on siellä vielä ;) Pakko vaan ootella et mies saa nukkua rauhassa.
Maha ollut muutaman päivän aika arka ja jotenkin viiltävää kipua tuntuu alamahassa. Kai oon touhunnu niin paljon - renkaat kävin vaihtamassa autoon (itse tietenkin) ja sen tytön sängyn kanssa touhusin + kaikki työ jutut, kukkien mullan vaihdot (30 kukkaa!) jne.
Raha-asiatkin meinaa aiheuttaa harmaita hiuksia - joku muukin niitä pohdiskeli.. Menee jonkun aikaa ennen kun mies alkaa saamaan tiliä ja kuitenkin kaikki asumistuet ym. menetettiin heti kun miehellä loppu intti. Eli pientä sumplimista, mistä saadaan vuokrat maksettua jne. Tosin EHKÄ tuo Ikean reissu ei olis ollut ihan välttämötön.. :P
Niin ja tilasin just lisää äippävaatteitakin, no ei mennyt kuin reilu 50e.
Jep, tyttö tuossa valmistaa jouluateriaa, kuulemma pitäis mennä jo pöytään ;) Parempia mielialoja toivotellen, Dumle rv 18+2
Kun lukee näitä pinoja tulee sellainen mielikuva, että olette kaikki suorastaan superihmisiä ;) Mä tänään siivosin ensimmäisen kerran varmaan puoleen vuoteen. Meillä käy kyllä säännöllisesti siivooja, joten kyllä paikat näyttäytyy ihan siisteiltä mutta jos kaappiin kurkkaan niin...
Olen päättänyt siivota kaiken kunhan aloitan kesäloma/äitiysloma yhdistelmän. Väsymys on suurempi kuin pesän rakennusvietti. Katsoin juuri että edellisessä raskaudessa oli tullut tähän mennessä jo 5 kg, kun nyt on vain ehkä 1-2 kg. Mutta silloin olinkin lomilla juuri näillä viikoilla ja nyt paahdan töissä tukkaputkella.
Tsemppiä kaikille, joilla raha-asiat kaivaa mieltä. Meilläkin niitä oli jossain vaiheessa. Mutta nyt ei paremmin voisi olla, muutos voi tapahtua nopeastikin kun tilanteet tasoittuvat. Mutta mutta ongelmana on kuitenkin hankinnat, ei rahan vuoksi vaan siksi että ei ole koskaan aikaan katsomassa mitään.
Hyviä vointeja kaikille.
Täällä Uudellamaalla sataa, kuten varmaan kaikkialla Suomessa. Ei yhtään huonompi nakki olla töissä juuri tänä viikonloppuna. Tein tuossa kaksi iltavuoroa ja tänään aamuvuoron, huomenna taas paiskitaan hommia illassa. Kohta puolin lähdetään katsomaan vanhemman tyttären kisoja Kisahalliin, kunhan mieheni tulee nuoremman tyttäremme kanssa talleilta. Mulla on siis hetki aikaa tälle palstalle teidän kirjoituksianne kommentoimaan ja omia kuulumisia päivittämään.
Huomaan, että täällä on joilla kuilla ollut vähän matalapainetta ja alavireisyyttä ilmassa erilaisista syistä johtuen. Hienoa, että niistä kurjistakin asioista saa kerrottua ja niitä jaettua edes meidän palstalaisten kanssa. Ei se elämä aina ole yhtä auringonpaistetta ja ihanaa vauvan odotusta. Niin monet asiat vaikuttavat tässä arjessa selvitymiseen. Itsellänikin oli tuossa hetki sitten pari viikkoa todella uupunut olotila. Sattui ikäviä asioita kuten rakkaan mummuni kuolema, hautajaiset ja sitten vielä tuntui, että töissä mikään ei riitä, vaikka kuinka itsestään antoi. Yövuorot alkoivat tuntua liian rankoilta ja jotenkin sitä vain totaalisesti väsähti. Onneksi nyt kuitenkin tilanne on eri ja nyt pystyy jo katsomaan eteenpäin, sen sijaan että käpertyisi itseensä. Töissäkin on ymmärretty tilanteeni ja olen saanut hieman enemmän hengähtää, yövuoroja ei tarvitse enää tehdä, eikä kukaan oletakaan enää, että tekisin ylitöitä. Kotona mies auttaa omien työkiireidensä lomassa sen minkä ehtii ja kykenee, lapsetkin on olleet yllättävän omatoimisia. Tämä palsta on ollut ihana paikka jakaa odotuksen siivittämiä tunteita, vaikka olen ollut mukana vasta tosi vähän aikaa. Päivittäin olen käynyt lukemassa muiden palstalaisten ajatuksia, vaikka en aina itse ole ehtinyt kirjoittamaan. Kyllä tämä jonkinlaisen vertaistuen selvästi antaa, siitä teille kaikille iso kiitos!
Masukki voi vatssassa hyvin, liikkeet tuntuu selvästi ja nyt jo näyttää siltä, että olisin hotkaissut pienen rantapallon. Jännityksellä odotan millainen super rantapallo mahdankaan olla kuukauden parin päästä. Ihmiset kummastelevat suurta kokoani tyyliin " ai, sulla on laskettu aika VASTA syyskuussa, näyttää että olis jo aiemmin..." No, minkäs voit, jokainen vauva ja maha taitaa olla niin yksilöllinen. Sitä paitsi olen ylpeä tästä vauvavatsastani...siellä sentään kasvaa elämä :).
Kaikille Syyssissseille jaksamista ja parempaa mieltä! Toivotaan ensi viikolle auringonpaistetta ja lämpöisiä kevättuulia!
Terveisin Haikarapolska ja masukki 20+6
Ihgua, aurinko paistaa!
Eilinen päivä meni vähän " pipariksi" .. Kivisteli päätä vähän väliä.. Liekö ulkoilun ja raittiin ilman puutetta.. Toivottavasti... Sillä joskus migreeni nostaa päätään raskaana ollessani, muuten olen päässyt koko vaivasta..
Näin eilen yhden kaverin pienen pienen vauvan, ja nyt ei millään malttaisi odottaa, että saa oman nyytin kainaloon.. =)
Meillä remontti jatkuu, tänään lähtee keskikerroksen vessasta seinät.. Kivahan tuon on kömpiä joka yö alakertaan vessaan.. Huomaa, että tässä vaiheessa raskautta on jo pakko käydä kerran yössä tyhjennyksellä.. Painaa sen verran kait tuota rakkoa..
Uma kirjoitteli " ahdistavasta" rahatilanteesta.. Tuli heti mieleeni omat kokemukset, kun odotin esikoista.. Suht nuori ja valmistunut juuri opinnoista.. Miehen palkka ei ihan riittänyt kaikkeen.. Tiukoilla eleltiin.. Kyllä se hermoja rassaa, mutta koita jaksaa.. =)
Haikarapolskalla on hauska nimimerkki.. Luin juuri lehdestä, että eräässä paikallisessa teatterissa menee tuon niminen näytös.. =)
Täälläpä ei sitten sen kummempaa.. Koitan ottaa rennosti tämän parin viikon loman ajan, jotta jaksaa sitten taas juhannukseen asti töissä olla oikein ahkera! =)
Piiu rv 22+2
Joo siis väsymys vaivaa.Töissä olen ollut ihan " pihalla" ja kun tulen kotiin niin kaadun sohvalle josta sitten iltasella sänkyyn yö unille.Kaikki kotihommat on kyllä nyt jo parinviikon ajan kaatuneet miehenharteille:(
Tänään olin lääkärissä.Lääkäri antoi ruhtinaallisesti tän ja huomisen lepolomaa ja senkin vain kun mulla alkoi aamulla kurkkukipu ja flunssa tulossa.Muuten ei noteerannut mun väsymystä lainkaan" #¤&%¤
Enpä olisikaan halunnut viikkotolkulla lepäillä mutta miksi tämä tästä nyt parin päivän levolla muuttuisi....
Tiistaina oltiin siellä rakenne ultrassa.Mulla oli rv 19+4 ja vastasi viikkoja 20.Vauvelilla kaikki siellä masussa hyvin ja eikä huomattu kukaan että olisi ollut mitään " killuttimia" jalkojen välissä eli taitaa mulle tulla kolmas prinsessa:)
Vatsalaukkua ei heti näkynyt mutta kun istuttiin odottamaan hetkeksi käytävälle niin oli sitten hieman vauva juonutkin.
Tämä mahan asukas on tosi vilkas tapaus.Eilen huomasin että liikkeiden voimasta jo masunikin heiluu.On ihanaa pitkästä aikaa tuntea kun vauva myllertää masussa(siis liikkeet tosi selvästi)aamuisin tämä bööna heräilee jo ennenmuo ja kun sitten havahdun aamutokkurassa tähän elämään saa tuo pieni kyllä hymyn kasvoilleni kun muistuttaessaan olemassa olostaan:D
Vauvantarvikkeista on ollut teillä puhetta:Me ostettiin huutonetistä ihana kehto joka on hieman äitiyspakkauslaatikkoa suurempi ja korkeus on joku reilu metri(voin laittaa kuvan joku pvä)britaxin turvakaukalo myös ostettiin sieltä.
Viikonloppuna oltiin kavereiden luona imatralla ja sieltä tarttui mukaan yhdistelmävaunut(sinipunaiset)gesslen-merkkiset,menee kuulemma tosi pieneen tilaan ja ovat olleet todella tyytyväisiä,kaupanpäälle saatiin sitteri ja jumppalelu,eli meillä alkaa olla kaikki välineet kasassa:)
Pippurimamma:toivottavasti teillä ollaan viimein tervehdytty!
Apinaemo:voimia tulosten odotteluun!
colatoffee ja auringontytär:Eikö olekin ihanaa tuo häiden suunnittelu ja valmistelu:)kaikkea uutta jännää teille tiedossa kun uusi perheenjäsenkin syntyy:)))))))
Maitohamsteri:pistäähän tuo toki mietityttämään mitä rakenneultrassa sanottiin,mutta se nyt vaan on kyllä ihan ihan varma asia että missään sairaalassa ei tutkimuslöydöksiä " kaunistella" eli jos jotain tavallisuudesta poikkeavaa olisi niin kyllä olisi kerrottu ja tutkimuksia tehtäisiin,eli onnellista odotusta!:)!
Oli varmaan jotakin muuutakin kommentoitavaa mutta ei enää muista.Kaikkien tuntemukset olen lukenut ja hengessä mukana ollaan..
Mukavaa torstaita kaikille mammoille:)
rakkausvauva 19+6