Vaimon vieminen alusvaateostoksille
Hei kaikki,
Olen vähän yli 30-vuotias mies ja haluaisin tehdä vaimolleni jotain erityistä. Hän on aina hankkinut alusvaatteensa itse, mutta nyt haluaisin viedä hänet yhdessä asuostoksille ja maksaa kaiken. Toivoisin että hän kokisi sen hemmotteluna ja kivana yhteisenä kokemuksena.
Tiedän, että alusvaatteet voivat olla monelle henkilökohtainen ja herkkäkin aihe, joten haluaisin tehdä päivästä mahdollisimman miellyttävän vaimolleni. Siksi ajattelin kysyä teiltä naisilta:
Mikä saisi teidät tuntemaan olonne arvostetuksi ja kauniiksi tällaisessa tilanteessa? Entä mikä tuntuisi vaivaannuttavalta tai muuten negatiiviselta?
Kaikki vinkit, kokemukset ja ajatukset ovat tosi tervetulleita.
Kommentit (333)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä vaiheessa kun miehiä alkaa norkoilla naisten alusasuliikkeiden pukukopeilla, lopetan ko liikkeessä asioinnin.
Naisia raiskataab nykyään takseissa, lenkkipoluilla jne. Kyllä pukukopissa täytyy sada tuntea olonsa turvalliseksi
Olen käynyt eri maissa vaateostoksilla ja ei missään, ei edes siellä Ranskassa, jota joku hehkutti, ole miehet norkoilleet naisten sovituskopeilla!
Sitä en tiedä miten Thaimaassa tmv paikoissa on laita!?
Koko aloitus on outo, ja joutaisi poistaa!
Älä huoli sillä ei kuulu sulle.
Kuten on jo tullut selväksi laatu/palvelu-putiikkeihin, ette mene ilman maksajaa.
Höpönlöpön:::) Maksaa voi itse! Emme tarvitse erikseen "maksajia" Suomessa!
Oletkos kulttuurista, jossa naisilla ei ole rahaa, vaan tarvitsevat "maksajan"? Vähän sille juttusi haiskahtaa...
Haaveena olisi päästä ostoksille jonkun naisen kanssa ja hän huutaisi sovituskopista: ei nämä voi olla D-kupin liivit, rinnat pursuavat yli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, niitä rintaliivejä pitää olla kolmet "yhdet yllä, yhdet pesussa, yhdet lepää". Et sinä vaimoasi halua ilahduttaa, itseäsi vain.
Mistä sä noin päättelit? Miksi kuvittelet, että aviomies ei haluaisi ilahduttaa vaimoaan?
Päättelinpähän vain. Miehen ilahduttamisesta on kysymys, mies haluaa päättää, minkälaisia alusvaatteita vaimo käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Minun bruttotuloni ovat viisi tonnia kuussa, kyllä minä itse tienaan rintsikkani. Suomalaiset naiset ovat koulutettuja ja työssäkäyviä. Ja minulla on pitkä hyvä parisuhde, missä meillä on säännöllisesti seksiä, mutta meidän parisuhde ei ole sellainen, missä toinen rahaa käyttämällä alentaisi toista.
Ja kerrot tämän koska?
Tämä muuten kuulostaa jotenkin huvittavalta "Ja minulla on pitkä hyvä parisuhde, missä meillä on säännöllisesti seksiä"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vastaa ehkä kysymykseesi, mutta minä vein mieheni mukanani alusvaateostoksille Stockmannille. Kuvittelin, että mieheni voisi toimia makutuomarina ja valitsisimme yhdessä minulle kauniita rintaliivejä ja alushousuja. Valikoima oli valtava ja toinen toistaan ihanampia vaatekappaleita oli tarjolla. Mutta eihän mieheni voinut tulla lähellekään sovituskoppeja, että olisin voinut näyttää niitä hänelle. Joten minä ähräsin hikisenä varmasti tunnin yksinäni kopissa sovittelemassa liivejä ja mieheni näpytti puhelinta odotuspaikan virkaa toimittavassa tuolissa sovituskoppien ulkopuolisessa tilassa. Ja sivuhuomautuksena yksikään myyjä ei missään vaiheessa kysellyt edes tarviiko apua. Sokoksessa olikin sitten jo parempi palvelu ja ostin sieltä liivini ja alushousuni.
Joten kannattaa valita paikka huolella, ehkä jkn pienempi liike jossa saa palvelua halutessaan.
Naisten sovituskopeissa on paljon naisia, jotka eivät todellakaan halua vieraita miehiä tuijottelemaan esim. sovittelemiaan alusasuja. Naisten alusvaateosastolla ei ole työssäkään miehiä.
"Viestisi on sieltä 50-luvulta. Ei enää voi sanoa että naiset ja miehet ovat erilaisia tai että suhteessa pitäisi tehdä myönnytyksiä, etenkään naisten. Seksistiset lahjat ja tuollainen alistaminen eivät ole enää ok ja sinä olet osa ongelmaa"
Aivan, tietenkin.. mitäpä muuta voisi olla kuin raakaa patriarkaalista alistamista, jos mies haluaa ostaa puolisolleen kauniit alusvaatteet tämän omasta suostumuksesta ja yhdessä valiten. Kuulostaa suorastaan rikosdraaman pilotilta.
Todellisuudessa lahjojen antaminen ei muutu seksistiseksi vain siksi, että niissä on pitsiä. Jos molemmat ovat mukana ideassa ja kommunikaatio toimii, se on ihan tavallista parisuhteen yhteistä kivaa. Alistamista se olisi vasta silloin, jos toinen painostaisi, kontrolloisi tai tekisi jotain vasten puolison tahtoa, ja se ei liity lahjan sisältöön vaan käyttäytymiseen.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hanki lahjakortti ja anna vaimon mennä yksinään. Se on vain noloa ja vaivaannuttavaa jos menet mukaan.
No ei se käy, koska ap ei saa siitä haluamaansa tyydytystä. Johan tässä on käynyt sen vastauksista ilmi ketä tässä todellisuudessa halutaan ilahduttaa.
Onko ihan mahdoton ajatus että voisi tehdä jotain, josta on molemmille iloa?
Tämä ei myöskään ole mikään synttäri- tai joululahja, sellaiset hankin totta kai myös ja ne ovat usein sitten niitä lahjakortteja tai vastaavia.
Ap
Mitä iloa sä saat siitä sovituskopin ulkopuolella istuskelusta?
Ja kuka väitti että istuu ulkopu
Tämä viesti sisältöineen on se syy, miksi aloitus tuntuu naisista niin karmivalta. Se ei kuulosta oikealta parisuhteelta, missä naista oikeasti huomioidaan, vaan miehen omalta fantasialta, jossa nainen on vain kohde.
Ja kyllä, ostan mielelläni kauniita ja laadukkaita alusvaatteita. Mutta se ei ole esitys miehelle, vaan asia, jossa haluan olla rauhassa.
Tuo ei ollut ap:n kirjoittama eikä liity ap:hen mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
"Sä ootkin saanut kasvatuksesi 50- luvulla. Katsos enää nykyään naisen alistaminen ei ole ok. Ei edes oman vaimon"
Mitä alistamista on siinä, että vie vaimonsa shoppailemaan ja vieläpä maksaa lystin? Kerro toki ihan omin sanoin.
Nyt on kysymys alusvaatteista. Mies vie vaimonsa shoppailemaan alusvaatteita. Se kertoo, että mies on tyytymätön vaimonsa nykyiseen alusvaatevalikoimaan. Mies haluaa päättää, niistäkin.
Oksetaa noi ukot tissliiviosastolla. Se on naistenhuone. Koskaan ei teidä kuka on mitäkin pervolajia, toki jokunen normaalikin ja vain hyvät milessä. sama kun ukot naisten saunaan. Tilaaaaaa, älä mene osastoille, Muuta akat vaivaantuu.
Onko sun kan alavärkki hajuton. ..onkalot valuu yhtä sun toista mohnää. Laitotko sitä suuhusi
"Ihan oikeasti, ap haluaa tehdä ITSENSÄ onnelliseksi. Niin juuri, miehen silmää hivelevistä alusvaatteista on kysymys, miehen, miehen, miehen."
AP:n VAIMO ostaisi itseään miellyttävät alusvaatteet. Se nainen käyttää muutenkin alusvaatteita, mikä ongelma tässä on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä vaiheessa kun miehiä alkaa norkoilla naisten alusasuliikkeiden pukukopeilla, lopetan ko liikkeessä asioinnin.
Naisia raiskataab nykyään takseissa, lenkkipoluilla jne. Kyllä pukukopissa täytyy sada tuntea olonsa turvalliseksi
Olen käynyt eri maissa vaateostoksilla ja ei missään, ei edes siellä Ranskassa, jota joku hehkutti, ole miehet norkoilleet naisten sovituskopeilla!
Kuten on jo tullut selväksi laatu/palvelu-putiikkeihin, ette mene ilman maksajaa.
Minun bruttotuloni ovat viisi tonnia kuussa, kyllä minä itse tienaan rintsikkani. Suomalaiset naiset ovat koulutettuja ja työssäkäyviä. Ja minulla on pitkä hyvä parisuhde
Mistä lähtien lahjan antaminen on ollut toisen alentamista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle koko ajatus on absurdi. Tilaan meille molemmille netistä sukat ja alusvaatteet samalla kertaa. Ei me niitä käydä missään sovittelemassa, eikä alusvaatteet kiihota kumpaakaan. Molemmat käytetään puuvillaboxereita ja mä urheiluliivejä, sukat on urheilusukkia., kesällä jotain ohuita puuvillasukkia. Mitään hepeneitä mä en käytä, ne tuntuu vastenmielisiltä päällä.
Ajatus on absurdi sinulle.
Ap:n vaimo pitää kauniista alusvaatteista, ja sellaisia ei voi sovittamatta ostaa.
Mistä tiedät, että ap:n vaimo pitää kauniista alusvaatteista? Ei tunnu yhtään siltä, että ap niitä ilokseen vaimolle haluaa ostaa? Vaimo voi lahjakortin kanssa mennä niitä ostamaan, ei häntä tarvitse "viedä".
Susta tuntuu väärin. En tiedä, mitä traumoja sulla on, mutta ei pitsi alusvaatteissa ole mitään syntiä tai järkyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Höpönlöpön:::) Maksaa voi itse! Emme tarvitse erikseen "maksajia" Suomessa!
Oletkos kulttuurista, jossa naisilla ei ole rahaa, vaan tarvitsevat "maksajan"? Vähän sille juttusi haiskahtaa...
Juu olen naimisissa eri kulttuurisen kanssa. Suomalaiset oli liian vaikeita. Jopa lahjan vastaanottaminen puolisolta näyttää olevan hankalaa. Ajattele millä tavalla sen ihan oikean (ei palstalore) avioliiton voi rakentaa tämän varaan.
Onneksi vaimoni on vaan onnellinen, jos saa laittaa vaikka tonnilla jotain kivaa ja kaunista, jota ei muuten ikinä ostaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun bruttotuloni ovat viisi tonnia kuussa, kyllä minä itse tienaan rintsikkani. Suomalaiset naiset ovat koulutettuja ja työssäkäyviä. Ja minulla on pitkä hyvä parisuhde
On hienoa, että tienaat omat rintsikkasi , suurin osa aikuisista ihmisistä tekee niin. Se ei kuitenkaan tarkoita, että jokainen lahja olisi automaattisesti yritys 'alentaa' puoliso. Jos jonkun parisuhteessa lahjan antaminen koetaan vallankäytöksi, silloin kyse on heidän dynamiikastaan, ei yleispätevästä säännöstä.
Monelle taas on täysin normaalia, että kumppani ostaa lahjaksi vaatteita, alusvaatteita, hierontalahjakortin tai mitä tahansa muuta ilman että se uhkaa kenenkään autonomiaa. Rahalla ei alenneta ketään, ellei lahjan tarkoitus ole kontrolloida tai velvoittaa ja jos puolisot itse kokevat jutun romanttisena ja yhteisenä kivana, on vähän rohkeaa että sä heitä tuntematta julistat sen automaattisesti vallankäytöksi.
Vierailija kirjoitti:
Haaveena olisi päästä ostoksille jonkun naisen kanssa ja hän huutaisi sovituskopista: ei nämä voi olla D-kupin liivit, rinnat pursuavat yli.
No D on melko pieni. Suurella osalla naisista on suurempi, kunhan ympärysmitta on riittävän pieni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, niitä rintaliivejä pitää olla kolmet "yhdet yllä, yhdet pesussa, yhdet lepää". Et sinä vaimoasi halua ilahduttaa, itseäsi vain.
Mistä sä noin päättelit? Miksi kuvittelet, että aviomies ei haluaisi ilahduttaa vaimoaan?
Päättelinpähän vain. Miehen ilahduttamisesta on kysymys, mies haluaa päättää, minkälaisia alusvaatteita vaimo käyttää.
Sä keksit omiasi. Ap ei missään kohtaa sanonut, että hän päättäisi mitä ostetaan, vaan että vaimo valitsee haluamansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vastaa ehkä kysymykseesi, mutta minä vein mieheni mukanani alusvaateostoksille Stockmannille. Kuvittelin, että mieheni voisi toimia makutuomarina ja valitsisimme yhdessä minulle kauniita rintaliivejä ja alushousuja. Valikoima oli valtava ja toinen toistaan ihanampia vaatekappaleita oli tarjolla. Mutta eihän mieheni voinut tulla lähellekään sovituskoppeja, että olisin voinut näyttää niitä hänelle. Joten minä ähräsin hikisenä varmasti tunnin yksinäni kopissa sovittelemassa liivejä ja mieheni näpytti puhelinta odotuspaikan virkaa toimittavassa tuolissa sovituskoppien ulkopuolisessa tilassa. Ja sivuhuomautuksena yksikään myyjä ei missään vaiheessa kysellyt edes tarviiko apua. Sokoksessa olikin sitten jo parempi palvelu ja ostin sieltä liivini ja alushousuni.
Joten kannattaa valita paikka huolella, ehkä jkn pienempi liike joss
Naisten sovituskopeissa on paljon naisia, jotka eivät todellakaan halua vieraita miehiä tuijottelemaan esim. sovittelemiaan alusasuja. Naisten alusvaateosastolla ei ole työssäkään miehiä.
Tämä on käyty jo läpi. Ap on sanonutkin, että poistuu liikkeestä sovitusten ajaksi.
Minä tilailen joskus netistä vaimolle mukavan näköisiä alusvaatteita. Tuntuu olevan mielissään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Sä ootkin saanut kasvatuksesi 50- luvulla. Katsos enää nykyään naisen alistaminen ei ole ok. Ei edes oman vaimon"
Mitä alistamista on siinä, että vie vaimonsa shoppailemaan ja vieläpä maksaa lystin? Kerro toki ihan omin sanoin.
Nyt on kysymys alusvaatteista. Mies vie vaimonsa shoppailemaan alusvaatteita. Se kertoo, että mies on tyytymätön vaimonsa nykyiseen alusvaatevalikoimaan. Mies haluaa päättää, niistäkin.
Ei kun viestisi kertoo siitä, että sinussa on jotain pahasti pielessä.