Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimon vieminen alusvaateostoksille

Vierailija
22.11.2025 |

Hei kaikki,

Olen vähän yli 30-vuotias mies ja haluaisin tehdä vaimolleni jotain erityistä. Hän on aina hankkinut alusvaatteensa itse, mutta nyt haluaisin viedä hänet yhdessä asuostoksille ja maksaa kaiken. Toivoisin että hän kokisi sen hemmotteluna ja kivana yhteisenä kokemuksena.

Tiedän, että alusvaatteet voivat olla monelle henkilökohtainen ja herkkäkin aihe, joten haluaisin tehdä päivästä mahdollisimman miellyttävän vaimolleni. Siksi ajattelin kysyä teiltä naisilta:

Mikä saisi teidät tuntemaan olonne arvostetuksi ja kauniiksi tällaisessa tilanteessa? Entä mikä tuntuisi vaivaannuttavalta tai muuten negatiiviselta?

Kaikki vinkit, kokemukset ja ajatukset ovat tosi tervetulleita. 

Kommentit (333)

Vierailija
301/333 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä!

Olin muutaman tunnin auttamassa ystävää muutossa, ehdin nyt lukea ketjun läpi, ja aikamoinen ketju se onkin.

Lyhyet selvennykset vielä: Minulla on ajatuksena olla pois myymälästä sovitusten ajan ja tulla paikalle sitten vasta kun on maksun aika. Vaimoni saa myös valita itse mieleisensä alusvaatteet.

En aluksi tajunnut, että naiset voisivat kokea miehen alusvaatekaupassa häiritseväksi, mutta ymmärrän kyllä pointin. Olin siinä ajattelematon aluksi, mutta tästä ketjusta oli apua. Kiitos siitä.

Vaimoni on ihan suomalainen, eli ei ole eri kulttuurista. On mahdollista että joku on kirjoittanut tänne "nimissäni" tai sitten on mennyt kaksi kirjoittajaa vain jollain sekaisin.

En pidä itseäni alistajana, kontrolloivana tai töykeänä. Ehkä en vain osannut avata ajatuksiani oikein, mutta osa vastauksista meni minusta aika pahasti yli.

Kysyn vaimoltani illalla, mitä mieltä hän on ajatuksesta :)

Ap

Vierailija
302/333 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa näistä vastauksista on ihan käsittämättömiä. Mun mieheni on vienyt minut alusvaateostoksille useampaan otteeseen. Näissä liikkeissä on kaikissa ollut tuoli, missä hän on istunut ja odottanut. Ei ole tullut sovituskoppiin eikä kurkistelemaan vieraita naisia. Samalla reissulla ollaan sitten käyty monesti ostamassa muuta tarpeellista kotiin ja joskus lasillisellakin. Mies ei ole millään tapaa puuttunut siihen, mitä ostan. Korkeintaan kannustanut ostamaan, jos olen ollut huolissani siitä, että joku on liian kallista. En koe olevani kontrolloitu tai alistettu tämän takia, hassu ajatus. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/333 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeasti, mulla menee usko meihin naisiin! Onko nämä kommentit täällä provoja vai trolleja? Ihan pakko olla, ei näitä muuten ymmärrä. Nykyinen naisviha aiheuttaa minulle raivoa, mutta nyt täytyy sanoa, että tässä menee kyllä nyt naiset (?) liian pitkälle teidän johtopäätösten tekeminen ap:n ja ehkä joidenkin muidenkin miesten kohdalla.

Miten te teette ongelman siitä, että aviomies haluaa ilahduttaa ja viedä vaimonsa alusvaateostoksille? Siis vaimonsa, jonka kanssa on naimisissa ja joilla on yhteinen elämä ja todennäköisesti yhteinen seksielämäkin. 

Onko se naisten huonoa itsetuntoa, alemmuuskompleksia, kokemusta siitä ettei ole fyysisesti niin viehättävä, että ansaitsisi kauniita ja jopa miehenkin silmää miellyttäviä alusvaatteita? Ja homma käännetään siten, että itsenäinen vahva nainen ei ainakaan halua miehen silmää miellyttää tai ottaa häneltä mitään seksistisiä lahjoja vastaan, koska oma keho ja o

Siis tää nainen puhuu naisvihaa vastaan mutta on itse kunnon sovinisti :DDD

Vierailija
304/333 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on haukuttu täällä moneen kertaan aivan turhaan. En voi kuin ihmetellä

Vierailija
305/333 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostettuani lidlin alusvaatteita turhan liian monta kertaa niin voi kun olisi ihanaa saada aikaa valita rauhassa natit liivit ja poksyt. Jokainen  nainen haluaa haluaa tuntea olonsa seksikkaaksi  ja jos oma mies kehuisi viela onnistunutta loytoa <3 

Varmasti et ole naimisissa sloggi av mamman kanssa, joten en tieda miten oma aviomies voi olla limainen.

Vaimosi on onnen nainen!

Vierailija
306/333 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on haukuttu täällä moneen kertaan aivan turhaan. En voi kuin ihmetellä

Mäkin ihmettelen. Mutta on häntä kyllä puolustettukin. Sitäkin vähän ihmettelen, ei ole vauva.fin tapaista.

Vierailija
307/333 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Sä ootkin saanut kasvatuksesi 50- luvulla. Katsos enää nykyään naisen alistaminen ei ole ok. Ei edes oman vaimon"

Mitä alistamista on siinä, että vie vaimonsa shoppailemaan ja vieläpä maksaa lystin? Kerro toki ihan omin sanoin.

Nyt on kysymys alusvaatteista. Mies vie vaimonsa shoppailemaan alusvaatteita. Se kertoo, että mies on tyytymätön vaimonsa nykyiseen alusvaatevalikoimaan. Mies haluaa päättää, niistäkin.

Vierailija
308/333 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä vaiheessa kun miehiä alkaa norkoilla naisten alusasuliikkeiden pukukopeilla, lopetan ko liikkeessä asioinnin.

Naisia raiskataab nykyään takseissa, lenkkipoluilla jne. Kyllä pukukopissa täytyy sada tuntea olonsa turvalliseksi 

Olen käynyt eri maissa vaateostoksilla ja ei missään, ei edes siellä Ranskassa, jota joku hehkutti, ole miehet norkoilleet naisten sovituskopeilla!

Sitä en tiedä miten Thaimaassa tmv paikoissa on laita!?

Koko aloitus on outo, ja joutaisi poistaa!

Älä huoli sillä ei kuulu sulle.

Kuten on jo tullut selväksi laatu/palvelu-putiikkeihin, ette mene ilman maksajaa.

Minun bruttotuloni ovat viisi tonnia kuussa, kyllä minä itse tienaan rintsikkani. Suomalaiset naiset ovat koulutettuja ja ty

Varmaan siitä alkaen, kun alat tienata viisi tonnia kuussa bruttona.

Vierailija
309/333 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä vaiheessa kun miehiä alkaa norkoilla naisten alusasuliikkeiden pukukopeilla, lopetan ko liikkeessä asioinnin.

Naisia raiskataab nykyään takseissa, lenkkipoluilla jne. Kyllä pukukopissa täytyy sada tuntea olonsa turvalliseksi 

Olen käynyt eri maissa vaateostoksilla ja ei missään, ei edes siellä Ranskassa, jota joku hehkutti, ole miehet norkoilleet naisten sovituskopeilla!

Kuten on jo tullut selväksi laatu/palvelu-putiikkeihin, ette mene ilman maksajaa.

Minun bruttotuloni ovat viisi tonnia kuussa, kyllä minä itse tienaan rintsikkani. Suomalaiset naiset ovat koulutettuja ja ty

Mistä lähtien lahjan antaminen on ollut toisen alentamista?

Miksi se miehen lahja pitää olla nimenomaan alusvaatteet? Jos mies ei ajattelisi itseään, hän veisi naisen sellaiseen liikkeeseen, josta saa muitakin vaatetta.

Vierailija
310/333 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana Ap kun jaksat vastailla asiallisesti vaikka sinulle on kirjoitettu kaikenlaista törkyä. Kuulostat hienolta kumppanilta

Vierailija
311/333 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa näistä vastauksista on ihan käsittämättömiä. Mun mieheni on vienyt minut alusvaateostoksille useampaan otteeseen. Näissä liikkeissä on kaikissa ollut tuoli, missä hän on istunut ja odottanut. Ei ole tullut sovituskoppiin eikä kurkistelemaan vieraita naisia. Samalla reissulla ollaan sitten käyty monesti ostamassa muuta tarpeellista kotiin ja joskus lasillisellakin. Mies ei ole millään tapaa puuttunut siihen, mitä ostan. Korkeintaan kannustanut ostamaan, jos olen ollut huolissani siitä, että joku on liian kallista. En koe olevani kontrolloitu tai alistettu tämän takia, hassu ajatus. 

Juuri näin! Oma mieheni on samanlainen ja meillä on erittäin onnellinen liitto.

Kaiken lisäksi jotkut ovat vetäneet herneen nenäänsä siitä, että AP haluaa naisellensa ostaa "pitsihepeneitä". No eihän halua, vaan sellaisia alusvaatteita, joita nainen itse haluaa.

Tässä jotkut puhuu aidasta ja toiset aidan seipäästä. Väkisin tehdään vastakkainasettelua ja nähdään asiat aivan toisessa valossa kuin ne oikeasti ovat. Varmaan ovat omissa parisuhteissaan saman laisia.

Vierailija
312/333 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka usein Ap haluaa kotonaan seksiä ja onko vaimolla oikeus kieltäytyä?

Vierailija
313/333 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjakortti on ratkaisu

Vierailija
314/333 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Sä ootkin saanut kasvatuksesi 50- luvulla. Katsos enää nykyään naisen alistaminen ei ole ok. Ei edes oman vaimon"

Mitä alistamista on siinä, että vie vaimonsa shoppailemaan ja vieläpä maksaa lystin? Kerro toki ihan omin sanoin.

Nyt on kysymys alusvaatteista. Mies vie vaimonsa shoppailemaan alusvaatteita. Se kertoo, että mies on tyytymätön vaimonsa nykyiseen alusvaatevalikoimaan. Mies haluaa päättää, niistäkin.

Aika rohkea oletus, että jos pari menee yhdessä ostamaan alusvaatteita, mies olisi automaattisesti tyytymätön tai haluaisi kontrolloida. Todellisuudessa syitä voi olla kymmeniä, eikä niistä yksikään liity pakosti kontrolliin. Alusvaatteet voivat olla rikki, kulahtaneet, vähissä tai v

Ja mies on jo sanonut, ettei aio jäädä liikkeeseen. Oppi sen kommenteista.

Eli mikä pointti tuolla koko yhdessämenemisellä siis on?

Muuta kuin siis olla kassalla varmistamassa, että mukaan lähtee vain ne omaa silmää miellyttävät hepeneet.

Vierailija
315/333 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka usein Ap haluaa kotonaan seksiä ja onko vaimolla oikeus kieltäytyä?

Miten tämä asia kuuluu sinulle?

Vierailija
316/333 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun bruttotuloni ovat viisi tonnia kuussa, kyllä minä itse tienaan rin

Miksi se miehen lahja pitää olla nimenomaan alusvaatteet? Jos mies ei ajattelisi itseään, hän veisi naisen sellaiseen liikkeeseen, josta saa muitakin vaatetta.

Ahaa, eli lahja muuttuu automaattisesti alistavaksi heti, kun siinä on pitsiä ja se on henkilökohtainen. Selvä, unohdetaan siis romanttisuus, huumori ja se, että puoliso itse saa valita, koska tärkeintä on tietenkin että mies ei koskaan kontrolloi mitään, edes hyvällä tarkoituksella. Hienoa tietää, että seuraavan kerran lahjan pitää olla vain tylsä peruspaita, jotta se ei loukkaa mitään moraalisääntöjä tai yleviä neutraaliuden lakeja. Romantiikka ja huolenpito eivät siis kelpaa, jos joku keksii niistä vallankäyttöteorian.

Vierailija
317/333 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tää nainen puhuu naisvihaa vastaan mutta on itse kunnon sovinisti :DDD

Ok, jos järjen käyttö on sovinismia, niin sitten olen mielelläni! :D 

Vierailija
318/333 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pointti yhdessä menemisessä taitaa olla se, että ap:sta on kiva ajatus käydä konkreettisesti ostamassa/maksamassa ne vaatteet. Ehkä vähän hassua, mutta en näe tässä mitään pahaa

Vierailija
319/333 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pointti yhdessä menemisessä taitaa olla se, että ap:sta on kiva ajatus käydä konkreettisesti ostamassa/maksamassa ne vaatteet. Ehkä vähän hassua, mutta en näe tässä mitään pahaa

Lahjakortti ei ole konkreettista maksamista, vai?

Tuntuisi tuokin itsestäni vähän näytöksenomaiselta, että toisen pitäisi päästä siihen kassalle näyttävästi minun ostoksiani maksamaan.

Vierailija
320/333 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eli mikä pointti tuolla koko yhdessämenemisellä siis on?

Muuta kuin siis olla kassalla varmistamassa, että mukaan lähtee vain ne omaa silmää miellyttävät hepeneet"

Mikä pointti on mennä yhdessä elokuviin/teatteriin/museoon/kirjastoon yms?

Aloittaja on nimenomaisesti kirjoittanut ostavansa sellaisia alusvaatteita, mitä vaimonsa haluaa. Minkälaisilla aivoilla on pakkomielle löytää kaikista asioista vastakkainasettelua ja negatiivisuutta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi