Vaimon vieminen alusvaateostoksille
Hei kaikki,
Olen vähän yli 30-vuotias mies ja haluaisin tehdä vaimolleni jotain erityistä. Hän on aina hankkinut alusvaatteensa itse, mutta nyt haluaisin viedä hänet yhdessä asuostoksille ja maksaa kaiken. Toivoisin että hän kokisi sen hemmotteluna ja kivana yhteisenä kokemuksena.
Tiedän, että alusvaatteet voivat olla monelle henkilökohtainen ja herkkäkin aihe, joten haluaisin tehdä päivästä mahdollisimman miellyttävän vaimolleni. Siksi ajattelin kysyä teiltä naisilta:
Mikä saisi teidät tuntemaan olonne arvostetuksi ja kauniiksi tällaisessa tilanteessa? Entä mikä tuntuisi vaivaannuttavalta tai muuten negatiiviselta?
Kaikki vinkit, kokemukset ja ajatukset ovat tosi tervetulleita.
Kommentit (333)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pointti yhdessä menemisessä taitaa olla se, että ap:sta on kiva ajatus käydä konkreettisesti ostamassa/maksamassa ne vaatteet. Ehkä vähän hassua, mutta en näe tässä mitään pahaa
Lahjakortti ei ole konkreettista maksamista, vai?
Tuntuisi tuokin itsestäni vähän näytöksenomaiselta, että toisen pitäisi päästä siihen kassalle näyttävästi minun ostoksiani maksamaan.
Lahjakortilla on kiinteä hinta. Jos vaimo löytääkin vielä parit kivat rintsikat, jotka ei sovi alkuperäiseen budjettiin ja ap on paikalla, voi ap maksaa nekin. Muuten ne jäisi ostamatta. Asioille voi olla ihan simppeli selitys, kun pikkasen miettii.
Mikä näytös tuo sinusta on? Onko joku random kanssaneiti/herra niin tärkeä, että hänelle pitää päästä näyttämään, että massia löytyy?
Olematta tyly, kysyn silti että eihän lahjan takana ole taka-ajatuksia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pointti yhdessä menemisessä taitaa olla se, että ap:sta on kiva ajatus käydä konkreettisesti ostamassa/maksamassa ne vaatteet. Ehkä vähän hassua, mutta en näe tässä mitään pahaa
Mä käyn usein mieheni mukana ostamassa hänelle vaatteita. Käytännössä se menee niin, että hän valitsee ja sovittaa ja päättää, mitä ostaa. Minä olen lähinnä seurana. Tykkään viettää aikaa mieheni kanssa vaikkei me tehtäisi mitään erikoista.
Itsekään en näe ap:n toiminnassa mitään pahaa.
Oletkohan koskaan ostanut rintaliivejä jostain kunnon liikkeestä tai tavaratalosta, siellä ei miehiä norkoile sovituskoppien läheisyydessä. Se ei ole sen tyyppinen viihdekeskus.
Vierailija kirjoitti:
Eli mikä pointti tuolla koko yhdessämenemisellä siis on?
Muuta kuin siis olla kassalla varmistamassa, että mukaan lähtee vain ne omaa silmää miellyttävät hepeneet.
No sun pointti on tullut hyvin selväksi, sitä elämänkumppania ei saa missään tapauksessa miellyttää yhtään missään.
Naisten puolesta kyselen:
Pilasiko feminismi elämäsi vai rupesitko feministiksi pilalle menneen elämäsi takia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuta kuin siis olla kassalla varmistamassa, että mukaan lähtee vain ne omaa silmää miellyttävät hepeneet.
No sun pointti on tullut hyvin selväksi, sitä elämänkumppania ei saa missään tapauksessa miellyttää yhtään missään.
Pilasiko feminismi elämäsi vai rupesitko feministiksi pilalle menneen elämäsi takia?
Ei tuo ole mikäään feministi, ainakaan oikea feministi, vaan joku ankeuttaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hardcore feministi se on. Tunnistaa siitä, että jutut kuulostaa ihan sovinistin jutuilta.
Feminismi ja sovinismi on samaa paskaa, mutta erivärisessä paketissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hardcore feministi se on. Tunnistaa siitä, että jutut kuulostaa ihan sovinistin jutuilta.
Feminismi ja sovinismi on samaa paskaa, mutta erivärisessä paketissa.
Ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä käyn usein mieheni mukana ostamassa hänelle vaatteita. Käytännössä se menee niin, että hän valitsee ja sovittaa ja päättää, mitä ostaa. Minä olen lähinnä seurana. Tykkään viettää aikaa mieheni kanssa vaikkei me tehtäisi mitään erikoista.
Oletkohan koskaan ostanut rintaliivejä jostain kunnon liikkeestä tai tavaratalosta, siellä ei miehiä norkoile sovituskoppien läheisyydessä. Se ei ole sen tyyppinen viihdekeskus.
En ole tuo, keneltä kysyit, mutta kyllä kaikissa käymissäni alusvaateliikkeissä ja tavarataloissa on penkkejä, missä voi istuskella ja odotella, kun toinen tekee ostoksia. Mistä tulee tämä ajatus, että miehen pitäisi olla siellä sovitustilassa?
Tarkoittiko ap että samalla kun haette viikonloppuostokset marketista, kävelette alusvaatehyllyjen ohi ja otatte vaimolle sopivat liivit ja housut kärryyn? Arkiromantiikkaa parhaimmillaan.
Vierailija kirjoitti:
Olin varautunut että minulle voi tulla negatiivista palautetta, mutta täällä alkoikin jengi riidellä keskenään. Koittakaahan nyt aikuiset ihmiset.
Taidan tehdä niin että vien vaimoni alusvaatekauppaan ja annan itse valita asut rauhassa ja palaan sitten katsomaan mitä on löytänyt ja maksamaan ne
Ap
Hyvä päätös, vaimosi varmasti arvostaa :)
Olisi kiva AP jos kertoisit sitten mitä mieltä vaimosi oli?
Tämän onnistumisprosentti riippuu niin monesta seikasta. Ja kirjoitan tämän nyt alusvaateliikkeessä työskennelleenä.
Riippuu Ap:n vaimon suhtautumisesta niin shoppailuun (kokeeko sen mukavana ja rentouttavana, vai stressaavana) kuin alusvaatteisiin (miten suhtautuu niihin ja mistä pitää).
Lähtökohtaisesti kaikki semmoiset ns. seksihepeneet on epäkäytännöllisiä ja epämukavia päällä. Niitä voi hakkia em. tarkoitusta varten, mutta arjessa ne ei yleensä vaatteiden alla toimi kovin hyvin.
Ja sitten, jos vaimo on epätyypillisempää kokoa, niin erikoisliike voi olla ainoa paikka ostaa liivejä eikä sielläkään myymälässä välttämättä ole kaikista kivoista malleista ja kuoseista kokoja, vaan voidaan joutua tilaamaan erikseen. Niitä pitää sitten toisella käynnillä käydä sovittamassa.
Kaikki ei tosiaan pidä liivishoppailua rentouttavana, vaan se on ns. välttämätön askare muiden elämän tehtävälistan askareiden joukossa.
Ja jos erikoisliikkeestä aikoo useampia liivit plus alaosat settejä hankkia, niin saa varata satoja euroja sitä varten, sillä ne eivät ole edullisia. Pelkät liivit voi olla 60-100e. Alaosat 20-60e. Pari settiä ynnä muuta helposti tekee 300 euron laskun. Ja ne on sitten käsin pestäviä, eli ei voi heittää pesukoneeseen.